71. Brit Nagydíj - Mire figyeljünk a futamon?

A 71. Brit Nagydíj időmérője egy nagyon izgalmas rajtrácsot hozott, ami végett a Mercedes-dominancia ellenére is érdemes lesz nyomon követni az 52 körös futamot.

 

Hetedik hazai pole után, meglesz a hetedik győzelem is, vagy Bottas képes lesz visszavágni?

 

Lewis Hamilton az időmérőn már felállított egy új rekordot, ugyanis hetedik hazai pole pozíciójával ő lett a sportág történelmének első olyan versenyzője, aki hazai pályán hétszer is sikerült megnyernie az időmérőt. Ha ezt a pole-t győzelemre váltja, akkor azzal hetedik hazai győzelmét fogja megszerezni, amiben szintén ő lenne az első. Jelenleg Alain Prosttal állnak ezen statisztikai mutató élén hat-hat hazai győzelemmel.

Hamiltonnak a hetedik hazai futamgyőzelemre minden esélye megvan, ugyanis a hibrid-éra, azaz 2014 óta csak 2018-ban nem nyert itt, viszont akkor is második lett, azt követően, hogy Kimi Räikkönen kiütötte őt és visszaesett a mezőny végére.

Látva a Mercedes előnyét, a hetedik futamgyőzelmétől vagy egy műszaki hiba (nem elfelejteni, hogy a Mercedes a hétvége előtt építette be az autójába a második MGU-K-t, amiből egy évben csak kettőt lehet használni büntetlenül), vagy pedig csapattársa, Valtteri Bottas foszthatja meg, ha képes lesz tartani vele a tempót.

Tavaly fordított volt a rajtsorrend kettőjük között, és bár Hamilton megpróbálkozott a pályán egy előzéssel csapattársával szemben, végül a futamot az eltérő gumitaktikájának és a szerencsés időben bejövő biztonsági autós fázisnak köszönhetően nyerte meg.

Hamilton leszámítva az évadnyitót, idén nagyszerűen versenyez, így ha Bottas le akarja győzni, akkor nagy fel kell húznia majd a nadrágját. Már csak azért is, mert még sosem sikerült Silverstone-ban Hamilton előtt célba érnie...

 

Max Verstappen vs Charles Leclerc- jöhet a második felvonás?

 

A hétvégét megelőző, az elmúlt öt év Brit Nagydíjának legemlékezetesebb momentumait taglaló cikkben írtam arról, hogy mivel a Ferrari idén nincs a Red Bull szintjén, így kizárt az, hogy Max Verstappen és Charles Leclerc megismételje a tavaly parádés küzdelmét.

Nos, az időmérőt követően úgy tűnik mégsem kell olyan sokat várni ahhoz, hogy ők ketten ismét összecsapjanak a pályán, ugyanis Verstappen és Leclerc pontosan egymás mellől fogják megkezdeni az 52 körös futamot.

Persze a képet árnyalja, hogy hosszabb etapokon a Ferrari nem volt túl meggyőző pénteken, viszont ennek ellenére azért lehet bízni abban, ha a két Mercedes sok izgalmat nem is fog tartogatni a nézőknek, akkor a két ifjú pilóta ismét showt fog varázsolni. 

 

2014 után képes lesz ismét a legjobb öt között végeznie a McLarennek Silverstone-ban?

 

A Brit és a Silverstone-i Nagydíjak történelmének második legsikeresebb csapata az elmúlt évek szenvedéseiből szépen lassan kezd felállni. Tavaly is jól szerepeltek itt, akkor Carlos Sainz révén egy hatodik helyezést szereztek, viszont 2014 óta nem sikerült a legjobb ötben végezniük. Akkor 2009 világbajnoka, Jenson Button a negyedik helyen hozta be a McLarent.

Idén minden esélyük megvan arra, hogy hat év után ismét a legjobb öt között fejezzék be hazai futamukat, ugyanis Lando Norris az időmérőn egy nagyszerű körrel megszerezte az ötödik rajthelyet és Carlos Sainz is a hetedik helyről rajtolhat.

Ami picit ronthatja az esélyüket, hogy körülöttük, a két Renault-t és Vettelt leszámítva mindenki a közepes gumikon fogja megkezdeni a futamot, míg ők a lágyakon. Ezért is lesz érdemes nyomon követni, hogy hozzájuk képest a McLarenek mire lesznek képesek?

 

Ki tudja-e javítani a Racing Point a nem jól sikerült időmérőt?

 

 

 

Miközben a szabadedzéseken, de még a Q1-ben is Lance Stroll képes volt a legjobb öt között végezni, addig a Q3-ban nemcsak Leclerc-től, de még Norristól is kikapva csak a hatodik rajthelyet szerezte meg, ami a Racing Point vélt erejéhez képest nem éppen túl jó eredmény.

Azt eddig is tudtuk, hogy Stroll nem egykörös versenyző, így a hatodik hely az ő szemszögéből lehet nem is olyan rossz eredmény, viszont a szabadedzések után azért tőle elvárható az, hogy a futamot legalább az ötödik helyen fejezze majd be. A gumielőny az ötödik helyről induló Norrisszal szemben meg lehet, azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy a top tízben ő indul a legrosszabb helyről, akik a közepes gumikat választották a Q2-ben, így a rajtnál a mögüle induló Sainz, Renault-k és Vettel is komoly veszélyt jelenthet rá. Emiatt pedig érdemes lesz nézni, hogy a rajtot hogyan fogja abszolválni a fiatal kanadai, aki ha jól jön el, akkor egy jó taktikával és versenytempóval talán a dobogós helyezésért is bele tud majd szólni.

A csapat ideiglenes versenyzőjének, Nico Hülkenbergnek a tizenharmadik helyről mindenképpen a pontszerzés lehet a cél visszatérő versenyén. Ő leginkább azt bánhatja, hogy bár az autójában és benne is megvolt a Q3-as szereplés, de az végül nem jött össze. Viszont némi öröm is legyen ebben, így legalább szabadon választhat majd gumit a rajtnál, ha pedig bejutott volna a Q3-ba, akkor mindenképpen a lágyakon kellene rajtolni.

Érdemes lesz nézni, mire lesz képes Hülkenberg a visszatérő versenyén, de talán azon maga Hülkenberg sem sértődik meg, ha a dobogós helyért esélyes pilóták közé még soroljuk őt csapattársával ellentétben. Aztán lehet pont ezért jöhet ez össze...

 

Alex Albon képes lesz javítani a futamon?

 

Nem lövünk mellé, ha azt mondjuk, hogy Albonnak ezen a futamon akár a Red Bullos ülése is múlhat. Az lehet, hogy nemcsak ez, de az biztos, hogy ez, majd a következő két hétvége is sorsdöntő lesz Red Bullos karrierje szempontjából. 

A nyomás ott van a vállán, és lehet ez is valamelyest szerepet játszott abban, hogy a második szabadedzésen túlerőltette magát, ami miatt összetörte az autóját. 

Az időmérőn végig négy tizedes lemaradásban volt csapattársához képest, ami azért nem jó, mert a Red Bull egy körön nem jobb annyival a középmezőny csapatainál, hogy ez a négy tized most azt jelentette, hogy míg Verstappen a harmadik helyen jutott be a Q3-ba, addig ő a tizenkettedik helyen volt kénytelen búcsúzni az időmérőtől.

Albon a Hungaroringen is csak a tizenharmadik helyről indulhatott, majd egy nagyszerű versenyzést bemutatva az ötödik helyen ért célba. Albon versenyeken mindig jobban szokott teljesíteni, mint időmérőn, így lehet abban bízni, hogy a futamra összekapja magát, és egy erős versenyzéssel valahogy odavarázsolja majd magát az ötödik-hatodik hely környékére. 

Muszáj lesz, mert ezen most tényleg a Red Bullos ülése múlhat...

 

 

Képek: F1.com

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása