Lewis Hamilton nyerte a Mercedes házon belüli küzdelmét Portimaoban

Egy igazán izgalmas csatát hozott a két Mercedes között 17. Portugál Nagydíj időmérő edzése, amelyet végül az utolsó pillanatban Lewis Hamilton nyert meg. Max Verstappen ezúttal is a harmadik lett, mögötte pedig zsinórban második alkalommal Charles Leclerc végzett, miközben Vettel már a Q2-ben elvérzett.

 

Fél órás csúszással vette kezdetét a 17. Portugál Nagydíj időmérő edzése Portimaoban. Az ok a harmadik edzés végén, Sebastian Vettel által a 14-es kanyarban felrántott csatornafedél volt, amit nem sikerült a kvalifikáció kezdetéig helyrehozni.

 

 

A három szabadedzést a Mercedes finn versenyzője, Valtteri Bottas nyerte meg, aki a legnagyobb esélyeseként várhatta a kvalifikációt. Hamilton pénteken még nem volt kibékülve autójával, szombatra viszont sikerült 26 ezredre megközelítenie finn csapattársát.

A két Mercedeshez a szabadedzéseken továbbra is Max Verstappen volt a legközelebb, aki úgy kapott ki a harmadik edzésen 158 ezreddel, az 1:16.654-es idővel az élen végző Bottastól, hogy ő az 1:16.812-es idejét a közepes gumikon teljesítette. 

Verstappennek nem volt egy nyugis pénteki napja, ahol a nyitó edzésen a két Mercedes mögött a harmadik, a másodikon pedig, szintén a közepes gumikon elért idejével a második leggyorsabb volt, ugyanis a második gyakorláson, az 1-es kanyarban összeütközött Lance Strollal, aki szintén gyors körre akart elmenni. A versenybírálk az edzést követően kivizsgálta az esetet, ahol beidézték a két versenyzőt, ahol arra a konklúzióra jutottak, hogy ugyan mindketten felelőles az esetben, de nem kapnak büntetést.

Nem kapott büntetést a Renault sem, mivel a második edzésen felcseréltek a Pirelli által 2021-re tesztelt prototípus abroncsokat pilótájuknál, Daniel Ricciardónál.

Az időmérő előtti utolsó gyakorlás legnagyobb meglepetése Pierre Gasly volt, akinek autója a pénteki második edzésen egy elektronikai hiba miatt kigyulladt. A harmadik edzésen 1:16.930-as idővel a negyedik leggyorsabb volt megelőzve az ultimátumot kapó Alexander Albont, és a Ferrari fejlesztéseinek köszönhetően megtáltosodó Charles Leclerc-t. 

Leclerc nagyon jól szerepelt az edzéseken. Az pénteken mind a két edzésen a negyedik, szombati harmadikon pedig a hatodik leggyorsabb volt. A Ferrari újításai csapattársának, Sebastian Vettelnek is kedveztek, aki bár a harmadik edzésen tizenegyedik lett, a pénteki második gyakorláson a közepes gumikon hatodik leggyorsabb volt, bő három tizeddel elmaradva Leclerc-től.

A harmadik edzésen jól ment a két McLaren is, hiszen az erőforráscserén idén utoljára büntetés nélkül áteső Sainz a hetedik, Norris pedig a kilencedik helyen végzett. Kettőjük közé a közepes gumikon 1:17.297-es körét teljesítő Sergio Perez fért be a Racing Pointtal.

A legjobb tízbe még Esteban Ocon fért be, aki az 1:17.666-os idejét szintén a közepeseken érte el.

 

Q1

 

Helyi idő szerint 14:30-kor kezdetét vette a 17. Portugál Nagydíj időmérő edzésen, az első, amelyet az Algarve versenypályán rendeztek meg.

A Q1-ben a hétvége során először nem Valtteri Bottas volt a leggyorsabb egy edzés szakaszban, hanem csapattársa, Lewis Hamilton, aki 1:16.828-al végzett az élen. Bottas ráadásul csak a harmadik leggyorsabb volt az időmérő első felvonásában, 1:16.945-vel, 117 ezreddel elmaradva Hamiltontól. A két Mercedes közé Max Verstappen férkőzött be 1:16.879-el, 51 ezredes lemaradásban.

Mögöttük a negyedik helyen a szombati nap egyik ásza, Pierre Gasly ment tovább, 1:17.209-es idővel, 161 ezreddel megelőzve Perezt, aki mögött Leclerc, Albon és Vettel végzett.

A legjobb tízbe a Q1-ben még Lando Norris és Daniel Ricciardo fért be.

Az utolsó továbbjutó, tizenötödik helyért ismét nagy csata folyt az Alfa Romeo, a Haas és a Williams pilótái között. 

A Q1 végén még Romain Grosjean állt ebben a pozícióban 1:18.364-el, de előbb jött Räikkönen, aki 163 ezreddel előzte meg őt és vette át a tizenötödik helyet, de sokáig nem örülhetett, mert George Russell újfent megvillogtatva kivételes egy körös tempóját, s 1:17.931-el továbbjutott a Q2-be. Russell csapattársa, Nicholas Latifi bő nyolc tizeddel elmaradva tőle csak az időlista végén zárta a portugál kvalifikációt.

 

Q2

 

Az időmérő középső fázisára Valtteri Bottas a közepes gumikon visszavágott Lewis Hamiltonnak, aki 358 ezreddel maradt el az ő általa futott 1:16.466-os idejétől.

A Mercedes a közepes gumikon végzett az első két helyen, még a harmadik helyen lágy gumikkal továbbjutó Max Verstappen is 572 ezreddel maradt el tőlük.

Sergio Perez 1:17.129-el a negyedik helyen jutott tovább, megelőzve a két McLarent (Sainz-Norris sorrendben) és az ezredre azonos időt teljesítő (1:17.367) Gasly-Leclerc párost. Leclerc esete volt az érdekesebb, aki a két Mercedeshez hasonlóan a közepes gumikon jutott be a legjobb tíz közé, miközben Vettel csak az utolsó, tizenötödik lett a sárga oldalfalú gumikkal.

Alexander Albon is szenvedett, de ő a lágy gumikkal, de az 1:17.411-es idejével még sikeresen bejutott a Q3-ba a kilencedik helyen.

Az utolsó, tizedik helyen az a Daniel Ricciardo jutott tovább, aki az utolsó körében a 11-es kanyarban háttal csúszott ki a pályáról, egy picit eltalálva a gumifalat a hátsó szárnyával. Szerencséjére se nem ragadt be a kavicságyba, se nem törte össze autóját, így vissza tudott térni a garázsba.

 

 

Csapattársa, Esteban Ocon 133 ezreddel elmaradva tőle a tizenegyedik helyen végzett, 12 ezreddel megelőzve Strollt, és 114-el Kvjatot.

George Russell végül a tizennegyedik helyen zárta a portugál időmérőt, ezzel is bizonyítva azt, hogy neki helye van a Forma-1-ben.

 

Q3

 

A Q3-ra a pálya állapota nagyon sokat romlott a korábbi szakaszokhoz képest, így fordulhatott elő az, hogy a Q3-ban többen is lassabbak voltak a Q1-es vagy éppen a Q2-es idejükhöz képest.

Ennek ellenére időmérő utolsó felvonása igazán izgalmasan alakult Bottas és Hamilton között, akik a 12 perces Q3 alatt végig nagyon közel voltak egymáshoz.

Az első felvonásban, ahol még lágy gumikon voltak kint Bottas autózta a gyorsabb kört 1:16.986-al 47 ezreddel megelőzve csapattársát. 

A Q3 második felvonásában a két Mercedes lágyról közepes gumikra váltottak, ahol az igazán döntő fontosságú momentum az volt, hogy elsőként Hamilton hajthatott ki a pályára. Hamilton 1:16.934-el továbbjavította a pole pozíciós kört, 52 ezreddel megelőzve Bottast, aki erre 1:16.754-el válaszolt, ami 180 ezreddel volt gyorsabb. 

És itt jött a kulcsfontosságú pillanat, hogy Bottasnak ekkor már nem volt lehetősége arra, hogy újabb mért körre elmenjen, miközben ez Hamiltonnak sikerült, s az időmérő legvégén, 1:16.652-vel, 102 ezreddel legyőzve Bottast, idei kilencedik, karrierje során pedig a 97. első rajthelyezését szerezte meg.

A Red Bullnál nem lépték meg Max Verstappennel azt, amit a Mercedes, így a holland a második felvonásban is a lágy gumikon volt kint, amelyekkel végül 1:16.904-el a harmadik rajtkockát szerezte meg.

Charles Leclerc újfent varázsolt a Ferrarival időmérőn, s 1:17.090-nel a negyedik helyen végzett, 133 ezreddel megelőzve Perezt, aki pedig 214 ezredet adott Alexander Albonnak.

Albon mögött a két McLaren végzett, akik között öt ezred döntött Sainz javára.

Pierre Gasly bár nagyon jól szerepelt a harmadik edzésen, a Q1-ben és a Q2-ben, a Q3-ban csak a kilencedik rajtkockát tudta megszerezni, egyedül azt a Daniel Ricciardót megelőzve, aki hátsó szárny csere miatt nem tudott részt venni a végső felvonásban.

 

 

Képek: Formula 1 (Twitter), FIA (Twitter), Mercedes-AMG F1 (Twitter)

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása