Valtteri Bottasnak most sikerült legyőznie Hamiltont, ezzel pedig karrierje 15. pole pozícióját szerezte meg. Verstappen időmérője a Q2 elején még veszélybe került, ennek ellenére sikerült megszereznie a harmadik rajtkockát. A Nap Hőse pedig volt Red Bullos csapattársa, Pierre Gasly volt, aki Forma-1-es karrierje legjobb időmérőjét teljesítette.
14 év után tért vissza a Forma-1 versenynaptárába Imola, mely helyszín rögtön egy rendhagyó versenyhétvégének adott otthon, ugyanis a teljes versenyhétvégét két napban vezényelik le. Szombat délelőtt tartottak egy másfél órás szabadedzést, amit követően helyi idő szerint 14 órakor a kvalifikáció követett.
Az egyetlen egy szabadedzést Lewis Hamilton nyerte meg 1:14.726-os idővel, három ezred híján három tizeddel megelőzve a második helyen záró Max Verstappent (1:15.023) és 492 ezreddel csapattársát, Valtteri Bottast.
A szabadedzés meglepetésembere Pierre Gasly volt, aki 1:'15.633-as idővel a negyedik leggyorsabb köridőt teljesítette, 55 ezreddel megelőzve a Ferraris Charles Leclerc-t.
Leclerc mögött a két Renault végzett Ricciardo-Ocon sorrendben, akiknek lemaradása Lewis Hamiltonnal szemben már 1 másodperc feletti volt.
A legjobb tízbe még Danyiil Kvjat, a több körét is pályaelhagyás miatt elvesztő Alexander Albon és Lance Stroll fért be.
Q1
19 Celsius-fokos levegő és 26 Celsius-fokos aszfalt hőmérsékleti adatok mellett, verőfényes napsütésben vette kezdetét az Emilia Romagna Nagydíjra keresztelt imolai időmérő edzés.
Az időmérő első felvonását végül az a Valtteri Bottas nyerte meg 8 ezreddel megelőzve Lewis Hamiltont, aki az öt perccel a Q1 vége előtt még érdemi mért kör nélkül állt, mivel 1:14.626-os idejét pályaelhagyás miatt elvették. Ez nem zökkentette ki, ugyanis friss lágy szettel visszatérve a pályára egyből futott egy ehhez közeli, 1:14.634-es köridőt, majd a Q1 legvégén 1:14.221-el, nyolc ezreddel megelőzve az addig vezető Hamilton átvette az első helyet.
A két Mercedes mögött a harmadik helyen Max Verstappen jutott tovább 1:15.034-el, ami már 813 ezreddel volt lassabb Bottasénál.
Nagyszerűen mentek a Q1-ben a szabadedzés sztárjai, Charles Leclerc és Pierre Gasly, akik 1:15.1-es köridővel a negyedik és az ötödik helyen jutottak tovább a Q2-be. A két jó barát között csak hat század volt a differencia.
Lando Norris a hatodik helyen ment tovább, megelőzve Ocont, Albont, Perezt és Kvjatot.
George Russell újfent megvillantotta egy körös zsenialitását, és 1:15.760-al, a tizennegyedik helyen vitte tovább a Williamst, miközben csapattársa, Nicholas Latifi 227 ezreddel elmaradva tőle csak a tizenkilencedik lett.
Az időmérő első felvonásának legnagyobb vesztese Kimi Räikkönen volt, aki egy Russellhez hasonló köridőt autózott a Q1 végén, azonban idejét utólag elvették, mivel a 9-es kanyarban elhagyta a pályát. Így hiába juthatott volna tovább a Q2-be, így végül be kellett érnie a tizennyolcadik hellyel. Ennek leginkább Lance Stroll örülhetett, aki ezáltal a tizenötödik helyen továbbjutott.
A másik Alfa Romeóval Antonio Giovinazzi az utolsó helyen zárta az időmérő első felvonását.
Kiesett a Q1-ben a két Haas-Ferrari is. Romain Grosjean 96 ezreddel elmaradva Strolltól a tizenhatodik, Kevin Magnussen pedig a tizenhetedik helyen zárta a Q1-et. A dán versenyző nem volt elégedett az időmérőt követően, mivel az utolsó körében, az utolsó kanyarban lesodródott a pályáról, ami miatt már nem volt esélye a javításra.
Q2
Az időmérő második etapját három csapat is a sárga oldalfalú, közepes gumikon kezdték meg. A Mercedes mellett a Red Bull és a Ferrari is megpróbálkozott a közepes gumikon való kvalifikálással.
Az első köröket követően ez csak a Mercedes versenyzőinek tűnt járható útnak, ugyanis Bottas-Hamilton sorrendben az első-két helyen álltak.
A Ferrarinál a tempó nem volt meg, így az első köröket követően Leclerc csak a tizedik, Vettel pedig a tizennegyedik helyen állt.
A Red Bullnál viszont érdekesebb volt a helyzet. Verstappen a felvezető körében panaszkodott arra, hogy fogy el az erő a Honda-motorjából, amivel sikerült visszatérnie a bokszba, hogy szerelői orvosolni tudják a problémát, így ő el sem ment mért körre. Addig Albon előbb egy 1:15.371-es köridőt teljesített, amivel csak a tizenegyedik volt, a második körében pedig a sikán résznél pördült meg.
A Q2 második felében a Ferrari és Albon a továbbjutás végett a lágy gumikra váltott, addig Verstappen, miután hibáját szerelői orvosolták, maradt a közepes keverékű gumikon.
Ez akkor igen kockázatos döntésnek bizonyult, de a holland kihozva magából a maximumot, és az egyetlen egy próbálkozás ellenére futott egy 1:14.974-es köridőt, amivel a hatodik helyen jutott tovább, megelőzve Leclerc-t, az idán először a Q3-ba bejutó Danyiil Kvjatot és a két McLarent (Norris-Sainz).
Albon a lágy gumikon 1:14.745-vel a negyedik helyen jutott tovább és Verstappent megelőzve.
A Q2-ben végül Valtteri Bottas autózta a leggyorsabb köridőt 1:14.585-el, 58 ezreddel megelőzve Lewis Hamiltont és 96-al Pierre Gaslyt, aki a harmadik helyen jutott tovább az AlphaTaurival!
A kiesők közül a tizenegyedik Sergio Perez lehetett elégedetlen, mivel csak egy századdal maradt alul Lando Norrisszal szemben.
Nem lehetett boldog Esteban Ocon és Sebastian Vettel sem, hiszen míg csapattársaik bejutott a Q3-ba, addig ők a tizenkettedik és a tizenharmadik helyen voltak kénytelenek búcsúzni az időmérőtől.
George Russell a Q1-es idejénél is képes volt négy tizeddel gyorsabb lenni, s 1:15.323-al a tizennegyedik helyen végzett, megelőzve Strollt. Russell annyira erős időmérőt zárt, hogy a tizedik helyezett Lando Norristól csak 272 ezreddel kapott ki.
Q3
Az időmérő utolsó felvonásának első felében úgy tűnt, hogy Bottas keze megint a kulcspillanatban remeg meg, mivel az első körökben hiába volt az első két szektorban gyorsabb, mint Hamiltont, összességében először a brit volt a gyorsabb kettőjük közül. Hamilton 1:13.781-el nyitotta a Q3-at, 31 ezreddel megelőzve Bottast.
Hogy Bottas dolga az időmérő végén ne legyen egyszerű, Hamilton továbbjavított és a pole pozíció köridőt 1:13.706-ra módosította.
Most azonban Bottas keze nem remegett meg, és végül 97 ezreddel megdöntve Hamilton idejét, 1:13.609-el megszerezte idei negyedik, F1-es karrierje 15. pole pozícióját.
A két Mercedes mögött, mint idén oly sokszor, most is Max Verstappen végzett a Red Bullal, 1:14.176-os idővel, ami 567 ezreddel maradt el Bottas legjobbjától.
A negyedik helyen az időmérő egyik hőse Pierre Gasly végzett, akinek 1:14.502-es ideje 326 ezreddel maradt el volt Red Bullos kollégájától. Viszont 18 ezreddel megelőzte Daniel Ricciardót és kereken hét századdal a Red Bull másik versenyzőjét, Alexander Albont, aki végül csak hatodik lett.
Charles Leclerc a Ferrari idei harmadik hazai pályáján hetedik leggyorsabb volt, nyolc századdal megelőzve idei legjobb időmérőjét teljesítő Danyiil Kvjatot.
Az első tíz sorát a két McLaren zárta, akik között most 97 ezreddel Lando Norris volt a gyorsabb.
Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter)