Valtteri Bottas most nem remegett meg és legyőzte Hamiltont, Gasly a Nap Hőse

 

Valtteri Bottasnak most sikerült legyőznie Hamiltont, ezzel pedig karrierje 15. pole pozícióját szerezte meg. Verstappen időmérője a Q2 elején még veszélybe került, ennek ellenére sikerült megszereznie a harmadik rajtkockát. A Nap Hőse pedig volt Red Bullos csapattársa, Pierre Gasly volt, aki Forma-1-es karrierje legjobb időmérőjét teljesítette. 

 

14 év után tért vissza a Forma-1 versenynaptárába Imola, mely helyszín rögtön egy rendhagyó versenyhétvégének adott otthon, ugyanis a teljes versenyhétvégét két napban vezényelik le. Szombat délelőtt tartottak egy másfél órás szabadedzést, amit követően helyi idő szerint 14 órakor a kvalifikáció követett. 

Az egyetlen egy szabadedzést Lewis Hamilton nyerte meg 1:14.726-os idővel, három ezred híján három tizeddel megelőzve a második helyen záró Max Verstappent (1:15.023) és 492 ezreddel csapattársát, Valtteri Bottast.

A szabadedzés meglepetésembere Pierre Gasly volt, aki 1:'15.633-as idővel a negyedik leggyorsabb köridőt teljesítette, 55 ezreddel megelőzve a Ferraris Charles Leclerc-t.

Leclerc mögött a két Renault végzett Ricciardo-Ocon sorrendben, akiknek lemaradása Lewis Hamiltonnal szemben már 1 másodperc feletti volt.

A legjobb tízbe még Danyiil Kvjat, a több körét is pályaelhagyás miatt elvesztő Alexander Albon és Lance Stroll fért be.

 

Q1

 

19 Celsius-fokos levegő és 26 Celsius-fokos aszfalt hőmérsékleti adatok mellett, verőfényes napsütésben vette kezdetét az Emilia Romagna Nagydíjra keresztelt imolai időmérő edzés.

Az időmérő első felvonását végül az a Valtteri Bottas nyerte meg 8 ezreddel megelőzve Lewis Hamiltont, aki az öt perccel a Q1 vége előtt még érdemi mért kör nélkül állt, mivel 1:14.626-os idejét pályaelhagyás miatt elvették. Ez nem zökkentette ki, ugyanis friss lágy szettel visszatérve a pályára egyből futott egy ehhez közeli, 1:14.634-es köridőt, majd a Q1 legvégén 1:14.221-el, nyolc ezreddel megelőzve az addig vezető Hamilton átvette az első helyet.

A két Mercedes mögött a harmadik helyen Max Verstappen jutott tovább 1:15.034-el, ami már 813 ezreddel volt lassabb Bottasénál.

Nagyszerűen mentek a Q1-ben a szabadedzés sztárjai, Charles Leclerc és Pierre Gasly, akik 1:15.1-es köridővel a negyedik és az ötödik helyen jutottak tovább a Q2-be. A két jó barát között csak hat század volt a differencia.

Lando Norris a hatodik helyen ment tovább, megelőzve Ocont, Albont, Perezt és Kvjatot.

George Russell újfent megvillantotta egy körös zsenialitását, és 1:15.760-al, a tizennegyedik helyen vitte tovább a Williamst, miközben csapattársa, Nicholas Latifi 227 ezreddel elmaradva tőle csak a tizenkilencedik lett.

Az időmérő első felvonásának legnagyobb vesztese Kimi Räikkönen volt, aki egy Russellhez hasonló köridőt autózott a Q1 végén, azonban idejét utólag elvették, mivel a 9-es kanyarban elhagyta a pályát. Így hiába juthatott volna tovább a Q2-be, így végül be kellett érnie a tizennyolcadik hellyel. Ennek leginkább Lance Stroll örülhetett, aki ezáltal a tizenötödik helyen továbbjutott.

A másik Alfa Romeóval Antonio Giovinazzi az utolsó helyen zárta az időmérő első felvonását.

Kiesett a Q1-ben a két Haas-Ferrari is. Romain Grosjean 96 ezreddel elmaradva Strolltól a tizenhatodik, Kevin Magnussen pedig a tizenhetedik helyen zárta a Q1-et. A dán versenyző nem volt elégedett az időmérőt követően, mivel az utolsó körében, az utolsó kanyarban lesodródott a pályáról, ami miatt már nem volt esélye a javításra.

 

 

Q2

 

Az időmérő második etapját három csapat is a sárga oldalfalú, közepes gumikon kezdték meg. A Mercedes mellett a Red Bull és a Ferrari is megpróbálkozott a közepes gumikon való kvalifikálással. 

Az első köröket követően ez csak a Mercedes versenyzőinek tűnt járható útnak, ugyanis Bottas-Hamilton sorrendben az első-két helyen álltak.

A Ferrarinál a tempó nem volt meg, így az első köröket követően Leclerc csak a tizedik, Vettel pedig a tizennegyedik helyen állt.

A Red Bullnál viszont érdekesebb volt a helyzet. Verstappen a felvezető körében panaszkodott arra, hogy fogy el az erő a Honda-motorjából, amivel sikerült visszatérnie a bokszba, hogy szerelői orvosolni tudják a problémát, így ő el sem ment mért körre. Addig Albon előbb egy 1:15.371-es köridőt teljesített, amivel csak a tizenegyedik volt, a második körében pedig a sikán résznél pördült meg. 

 

 

A Q2 második felében a Ferrari és Albon a továbbjutás végett a lágy gumikra váltott, addig Verstappen, miután hibáját szerelői orvosolták, maradt a közepes keverékű gumikon. 

Ez akkor igen kockázatos döntésnek bizonyult, de a holland kihozva magából a maximumot, és az egyetlen egy próbálkozás ellenére futott egy 1:14.974-es köridőt, amivel a hatodik helyen jutott tovább, megelőzve Leclerc-t, az idán először a Q3-ba bejutó Danyiil Kvjatot és a két McLarent (Norris-Sainz).

Albon a lágy gumikon 1:14.745-vel a negyedik helyen jutott tovább és Verstappent megelőzve.

A Q2-ben végül Valtteri Bottas autózta a leggyorsabb köridőt 1:14.585-el, 58 ezreddel megelőzve Lewis Hamiltont és 96-al Pierre Gaslyt, aki a harmadik helyen jutott tovább az AlphaTaurival!

A kiesők közül a tizenegyedik Sergio Perez lehetett elégedetlen, mivel csak egy századdal maradt alul Lando Norrisszal szemben.

Nem lehetett boldog Esteban Ocon és Sebastian Vettel sem, hiszen míg csapattársaik bejutott a Q3-ba, addig ők a tizenkettedik és a tizenharmadik helyen voltak kénytelenek búcsúzni az időmérőtől.

George Russell a Q1-es idejénél is képes volt négy tizeddel gyorsabb lenni, s 1:15.323-al a tizennegyedik helyen végzett, megelőzve Strollt. Russell annyira erős időmérőt zárt, hogy a tizedik helyezett Lando Norristól csak 272 ezreddel kapott ki.

 

Q3

 

Az időmérő utolsó felvonásának első felében úgy tűnt, hogy Bottas keze megint a kulcspillanatban remeg meg, mivel az első körökben hiába volt az első két szektorban gyorsabb, mint Hamiltont, összességében először a brit volt a gyorsabb kettőjük közül. Hamilton 1:13.781-el nyitotta a Q3-at, 31 ezreddel megelőzve Bottast.

Hogy Bottas dolga az időmérő végén ne legyen egyszerű, Hamilton továbbjavított és a pole pozíció köridőt 1:13.706-ra módosította. 

Most azonban Bottas keze nem remegett meg, és végül 97 ezreddel megdöntve Hamilton idejét, 1:13.609-el megszerezte idei negyedik, F1-es karrierje 15. pole pozícióját.

A két Mercedes mögött, mint idén oly sokszor, most is Max Verstappen végzett a Red Bullal, 1:14.176-os idővel, ami 567 ezreddel maradt el Bottas legjobbjától.

A negyedik helyen az időmérő egyik hőse Pierre Gasly végzett, akinek 1:14.502-es ideje 326 ezreddel maradt el volt Red Bullos kollégájától. Viszont 18 ezreddel megelőzte Daniel Ricciardót és kereken hét századdal a Red Bull másik versenyzőjét, Alexander Albont, aki végül csak hatodik lett.

 

 

Charles Leclerc a Ferrari idei harmadik hazai pályáján hetedik leggyorsabb volt, nyolc századdal megelőzve idei legjobb időmérőjét teljesítő Danyiil Kvjatot.

Az első tíz sorát a két McLaren zárta, akik között most 97 ezreddel Lando Norris volt a gyorsabb.

 

 

Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása