Lewis Hamilton rekordbeállítása, Nico Hülkenberg zseniális beugrása, Antonio Giovinazzi parádés hétvégéje, Faenza egyéni rekordja, és még megannyi remek teljesítménynek adott otthon a visszatérő Nürburgring. De mellettük Valtteri Bottas egy remek hétvégéje romlott el hirtelen egyik pillanatról a másikra, ahogyan Vettelnek és Räikkönennek sem ez lesz a kedvenc Forma-1-es versenye. Albon pedig alighanem most veszítette el a jövőévi ülését a Red Bullnál.
Hétvége legjobbjai
Az Eifel Nagydíjon több versenyző is rendkívüli teljesítményt nyújtott, így a hétvége legjobbjai címet négyen is kiérdemelték. Ugyan lehetne közöttük is rangsorolni, de nem érdemes, hiszen mindannyiuk a rendelkezésre álló körülményekből hozták ki a maximumot, vagy talán annál is többet.
Max Verstappen
Ha van kakukktojás a négy felsorolt versenyző között, akkor az talán Max Verstappen lehetne, mivel a Red Bull holland versenyzője tulajdonképpen nem csinált "semmit", csak hozta, amit idén eddig stabilan hozni szokott, egy nagyon stabil, erős teljesítményt.
Akkor mi indokolta, hogy ezen a listán rajta legyen?
Az egyik, hogy az idei évben először tűnt úgy, hogy reális esélyei lehet a Mercedes ellen a pole pozícióra száraz körülmények között. A Q3 első felvonásában, ahol egyik versenyző sem tudott javítani korábbi Q2-es idejénél, még vezette is a kvalifikációt, de végül mind a két feketére festett autó megelőzte őt.
Összességében így is ő volt idén az első és egyetlen nem Mercedes-versenyző, aki képes volt az időmérőn három tizeden belül lenni a pole pozícióhoz képest. Ráadásul ha az időlistát a legjobb szektoridők alapján állítottuk volna össze, Verstappen lemaradása akkor még kisebb lett volna, mint az időmérőn, ahol a győztes Botatstól 293 ezredet kapott, viszont a legjobb szektoridők alapján, az így élen végzett Hamiltontól csak 181 ezreddel maradt volna alul. Ugyan a Q3-ban az ideális körtől 160 ezredet bent hagyott, így is idei legjobb időmérőjét zárta.
A futam előtt, az időmérőn látott teljesítménye miatt lehetett abban reménykedni, hogy talán lehet keresnivalója a Mercedesekkel szemben, azonban esélye sem volt arra, hogy reálisan versenybe kelljen Hamiltonékkal.
Miután Bottas hibázott, a finn versenyző ellen lett volna esélye, ha versenyben maradt, de csapattársa ellen már nem volt a futamgyőzelemért. Így végül csak egy célja maradhatott, mint megfutni a verseny leggyorsabb körét, amit aztán okosan, nagyon taktikusan, szándékosan az utolsó körben próbálta meg, hogy riválisának esélye se legyen egy későbbi visszavágásra. Verstappen végül hat ezreddel legyőzte Hamiltont, s 1:28.139-el az ő nevéhez fűződik a Nürburgring versenyben futott F1-es pályacsúcsa.
Összességében elmondható, hogy Verstappen újabb klasszis teljesítményt nyújtott.
Daniel Ricciardo
De nem Verstappen volt az egyetlen, aki az Eifel Nagydíj hétvégéjén kihozta a maximumot a hétvégéjéből, hanem volt Red Bullos kollégája, Daniel Ricciardo is így tett, ami pedig ezúttal karrierje első Renault-s dobogós helyezését hozta el neki.
Az időmérőn hatodik helyezésével kihozta a maximumot (ideális szektoridők alapján is itt végzett volna), amit követően nem nagyon lehetett arra fogadni, hogy pont a mostani hétvége lesz az, ahol meg fogja szerezni a Renault 2016-os visszatérése óta első dobogós helyezését.
Már pedig így történt, és ebben nagy szerepe volt az ausztrálnak, aki rögtön nyert egy pozíciót Albonnal szemben, majd a negyedik helyért kezdte el támadni az időmérőn zseniálisan teljesítő Charles Leclerc-t. A monacói versenyző kiválóan védekezett ellene, azonban a verseny 9. körében már nem volt esélye, mikor is Ricciardo a 2-as kanyarban, kívülről körbeautózta őt.
Bottas kiesésével pedig már ott találta magát a harmadik helyen, amit az utolsó tizenegy körben Sergio Perezzel szemben sikeren megvédett.
Ricciardo a 2018-as megnyert Monacói Nagydíjat követően állhatott dobogóra, amivel egyben megnyerte főnökével, Cyril Abiteboullal szembeni fogadását, ami arról szólt, ha dobogót szerez, akkor Abiteboul élete első tetoválását fogja megcsináltatni.
Egyébként Ricciardo annyira régen állt a dobogóra, hogy örömében még a shoeyt is elfelejtette megcsinálni, amit később, a saját lakókörletében pótolt.
Nico Hülkenberg
Daniel Ricciardo tavalyi Renault-s csapattársa, Nico Hülkenberg is megérdemli azt, hogy felkerüljön a hétvége legjobbjai listára, hiszen a német versenyző a sportág történelmének egyik legjobb beugrását ejtette meg. Főleg úgy, hogy mikor szombat reggel, az időmérő napján felkelt még úgy készült, hogy a német RTL-nek lesz a hétvégi szakértője.
Majd mikor Kölnben egy barátjával kávézgatott, jött Otmar Szafnauer hívása, 'Nico sietned kell, hétvégén te versenyzel a lebetegedő Stroll helyett'. (Érdekesség, hogy a hét során az is felmerült, hogy Albon helyére fog beugrani, miután a Red Bull versenyzője bizonytalan covid-tesztet produkált. A második tesztje már negatív volt Albonnak, így Hülkenberg ezúttal lemaradt a Red Bull üléséről.)
A mostani beugrása teljesen más volt, mint a silverstone-i. Akkor már pénteken be tudott ülni az autóba, most pedig az időmérőn kellett megtennie mindezt úgy, hogy utoljára 2013-ban versenyzett itt, és ő neki nem volt lehetősége a mezőny többi tagjával szemben egy órát tesztelni.
Ennek okán a kvalifikáción csak egy elvárás volt vele kapcsolatban, a 107%-os limit időn belül teljesítsen. Ezt könnyedén hozta, s ugyan csapattársától, Pereztől kilenc tizeddel elmaradt, s a Q2-be való bejutástól is közel fél másodperccel maradt le, mégsem lehet azt mondani, hogy rossz időmérőt teljesített volna. Mivel folyamatosan volt képes gyorsulni úgy, hogy közben ismerkedett újra a pályával és az autóval, talán további két-három kört követően ő is biztosan bement volna a legjobb tizenöt közé.
Hülkenberg, hogy végül a hétvége legjobbjai listára került fel, azt a vasárnapi futamon nyújtott káprázatos teljesítményével érdemelte ki, amivel már most felkerült az 'Év legjobb teljesítményei' listára.
Már a rajtnál sikerült három pozíciót nyernie a huszadik rajthelyről indulva, majd ezt követően olyan jól bánt az abroncsokkal, olyan jó teljesítményt tudott nyújtani, hogy a biztonsági autós fáziskor már a kilencedik helyen versenyzett.
Romain Grosjeant rögtön az újraindításnál megelőzte, s utána ugyan próbálkozott Charles Leclerc ellen a hetedik helyért, végül be kellett érnie a nyolcadik helyezéssel, értékes négy pontot szerezve ezzel csapatának, a Racing Pointnak. Ez a négy pont pedig kellett ahhoz, hogy most a csapat megelőzve a McLarent a harmadik helyen álljon a konstruktőri tabellán.
Parádés beugrás, amivel újfent bizonyította, miért is lenne még mindig helye a jelenlegi mezőnyben.
Antonio Giovinazzi
Giovinazzi már az előző, orosz hétvégén is nagyszerűen teljesített, ahol egy tizenegyedik helyezést ért el az Alfa Romeóval.
Most pedig ezt a teljesítményét is sikerült felülmúlnia, kezdve azzal, hogy idén először bejutott a Q2-be, ahol az ott megszerzett tizennegyedik helyezés is egyben idei legjobb kvalifikációs eredményét jelentette.
A futamon pedig erre is rá tudott tenni egy lapáttal. Rögtön egy parádés rajttal hívta fel magára a figyelmet, ahol előbb a két AlphaTaurit, majd Sebastian Vettelt előzte meg parádésan a 4-es kanyarba menet.
Giovinazzi ezt követően végig egy kiváló versenyt teljesített, melyet a tizedik helyen fejezett be, idei második Forma-1-es pontszerzését megszerezve ezzel.
Az Alfa Romeo olasz versenyzője zsinórban második alkalommal nyújtott egy olyan teljesítményt, amire csapatának szüksége van, azonban az évad összességében még mindig Kimi nyújthatja a jobb választást az Alfa Romeónak 2021-re. Azonban Giovinazzi ezekkel a teljesítményekkel elbizonytalaníthatja a vezetőket, s ha mostantól rendre hozza azt a szintet, amit az elmúlt két hétvégén, azzal talán megmentheti pilótaülését. (Feltéve, ha a sajtóban terjedő híresztelések szerint még nem köttetett meg a szerződés a csapat és Räikkönen és Schumacher között.)
Hétvége meglepetés teljesítménye
Charles Leclerc negyedik helyezése az időmérőn
A hétvége meglepetés embere a Ferrari monacói versenyzője volt, aki az időmérőn újfent bebizonyította, hogy egy körön a jelenlegi mezőny legjobbjai között van.
Miközben az autójával dűlőre nem jutó Sebastian Vettel már a Q2-ben elvérzett, addig ő nemcsak, hogy bejutott a legjobb tíz közé, de a Q3-ban egy parádés körrel az idei Ferrari legjobb időmérős eredményét szerezte meg negyedik helyezésével.
A rajtnál sikerült megőriznie negyedik pozícióját, amit sokáig ügyesen tartott Daniel Ricciardóval szemben, azonban kettőjük csatáját végül az ausztrál nyerte meg.
A Ferrari tempója már nem volt annyira meggyőző, mint az időmérőn, így a monacói versenyző szépen fokozatosan hátraesett a mezőnyben. Hetedik helyezése viszont így is a maximum, amit ebből a hétvégéből ki lehetett hozni.
Hétvége csalódásai
Ahogyan a hétvégei legjobbjai listára is több embert lehetett felhelyezni, úgy a hétvége csalódása listára is többen kerültek fel. Ők azok a versenyzők, akiktől sokkal többet lehetett várni a hétvégén, mint amit végül elértek.
Sebastian Vettel
A hétvége egyik nagy csalódása a négyszeres világbajnok volt, akinek hazai versenyhétvégéjén nem sikerült jól teljesítenie.
Nem is az időmérőn történő elmaradásával volt a gond, ugyanis az tudvalevő, hogy a Ferrari idei konstrukciójával nem sikerült zöld ágra vergődnie, egyáltalán nem az ő vezetési stílusának megfelelő, így az, ha kikap az egy körön amúgy is gyors csapattársától az nem annyira meglepő. Tizenegyedik helyezése így is csalódáskeltő lehet, ha figyelembe vesszük azt, hogy Leclerc ugyanezzel az autóval negyedik lett a kvalifikáción.
Ugyan Vettel elmondta, hogy ő a Ferrari hétvégére hozott újításait csak az időmérőre kapta meg, azt azért muszáj a két pilóta időmérős összevetésében megjegyezni, hogy Vettel leginkább az első szektorban szenvedett csapattársával szemben. A legjobb szektoridejüket összevetve, Vettel csak az első szektorban kapott 436 ezredet, ami nagyobb, mint amennyi a két pilóta között átlagosan szokott lenni egy teljes körön. A középső szektorban is 227 ezreddel maradt el, ami szintén soknak mondható, míg az utolsó szakaszában a pályának, ott csak 22 ezreddel volt lassabb. Az összesített legjobb ideje így 685 ezreddel volt lassabb Leclerc ideális körénél, ahol a hátránynak a 63,6%-át az első szektorban szedte össze.
Ha csak az időmérős elmaradás lett volna a gond, akkor Vettel vélhetően nem kerül fel erre a listára, azonban a futamon megint túlvállalta magát, ami megint egy vezetői hibához vezetett.
Antonio Giovinazzit támadta a tizedik helyért, amikor is az 1-es kanyar féktávjánál, hasonlóan a 2010-es Belga Nagydíjon elkövetett hibájához, elveszítette a kontrollt autója felett, de most csak magát forgatta meg. Akkor Belgiumban Button autója fogta meg instabillá váló Red Bullját, és az versenyének végét jelentette.
Vettel a hibáját követően összekapta magát, s a biztonsági autós fázis adott neki egy lehetőséget arra, hogy a tizenharmadik helyről feljöjjön a pontszerző tizedik helyig. Latifit az újraindítást követően megelőzte, Magnussennel a verseny egyik legizgalmasabb kerék a kerék elleni ütközetét vívták meg, amit végül ő nyert meg. Ezt követően pedig Giovinazzit támadta újfent a tizedik helyért, de a leintésig már nem tudta megelőzni, így be kellett érnie a tizenegyedik helyezéssel.
Hibája ezért is lehet fájó Vettel számára, mert ha ott nem hibázik, akkor egy nyolcadik-kilencedik helyezés simán összejöhetett volna számára.
Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen történelmi hétvégéje nem éppen alakult a legjobban számára. 323. versenyével bár ő lett a sportág történelmének első versenyzője, aki ilyen sok futamon rajthoz állt, azonban ez a verseny nem fog felkerülni a legjobb tíz versenyei közé.
Az időmérőn közel három tizeddel maradt alul csapattársával, Antonio Giovinazzival szemben, aki bejutott a Q2-be és végül tizennegyedik rajthelyet szerezte meg, addig Kimi csak a tizenkilencedik helyről várhatta a másnapi futamot.
Az elindulás nagyon jól sikerült, mind a két előtte rajtoló Williams mellett sikerült elmennie. Az 1-es kanyarban egy mély féktávval Grosjeant is megelőzte, amivel már a tizenhatodik helyen haladt. Azonban hiába a kiváló rajt, hiába a megnyert három pozíció, a 3-as kanyarban egy pillanatra megindult alatta az autó, amivel lecsúszott a pályáról, visszaesve ezzel a tizenkilencedik helyre.
Versenye a 12. körben pecsételődött meg, amikor a mezőny végén autózva követte az egymással harcoló Russell-Vettel párost. Miután volt Ferraris kollégája a célegyenesben visszaelőzte a Williams versenyzőjét, ő is bepróbálkozott ellene, azonban elmérte az 1-es kanyarban egy pillanatra megcsúszott alatta az autó, és ütközött Russell-lel, aki egy pillanatra a levegőbe is emelkedett. 2007 világbajnoka ezért később egy 10 másodperces időbüntetést kapott.
A biztonsági autós fázis neki is segített neki, így végül a 323. versenyét a tizenkettedik helyen fejezte be.
Nem volt ez egy túl erős hétvége a finn versenyzőtől, igaz, ha előzetesen azt mondják, hogy a tizenkilencedik helyről rajtolva a kockás zászlót majd a tizenkettedik helyen fogja meglátni, akkor azt a csapatfőnöke, Frédéric Vasseur előre aláírta volna. Így viszont ez az eredmény inkább csalódáskeltő.
Alexander Albon
Albonnak 2020-ban már többször volt mélypontja, és úgy néz ki az Eifel Nagydíj is egy újabb mélypont volt a szezonjában.
Pedig az időmérőn, bár Leclerc-kel szemben alulmaradva csak ötödik lett, Verstappenhez képest fél másodpercen belül volt, viszont az ötödik rajthely még remek lehetőséget jelenthetett arra, hogy a futamon hozzon egy negyedik helyezést, ami Bottas kiesésével egy harmadikat is jelenthetett volna.
Azonban Albon vasárnap bal lábbal kelt fel.
Már a rajtnál veszített egy pozíciót Ricciardóval szemben, akivel a 3-as kanyarban egy pillanatra össze is értek, miután Albon egy nagyon mély féktávot vett, ahol egy pillanatra blokkolta bal első kerekét, amin egy hatalmas elfékezés nyom volt látható.
Ugyan a tempójából ez annyira nem vett vissza, tudta követni az egymással harcoló Leclerc-Ricciardo párost, egészen a 7. kör végéig (ez egy nem tervezett kerékcsere volt, amit az elfékezett bal első gumi egyre erősödő vibrációja tett indokoltá), amikor is bejött a bokszba közepes gumikért.
Albon versenye pedig igazán a 16. körben ment tönkre, amikor is volt Toro Rossós csapattársát, Danyiil Kvjatot támadta. Albon ügyesen kergette hibába az oroszt, akit meg is előzött a 14-es kanyarban, csakhogy azt rosszul mérte fel, mennyivel van ellenfele előtt, és idő előtt húzta vissza autóját az ideális ívre, amivel nemcsak neki ment Kvjatnak, de első vezető szárnyát is leszakította.
Később a másik AlphaTaurival, Pierre Gaslyval is volt egy momentuma, amikor is bevetődött mellé a célegyenes végén, jobb első kerekével füstcsíkokat is húzva, de előznie nem sikerült. Egy pillanatra úgy tűnt, hogy a két autó összeér egymással, de szerencsére a manőverből nem lett baleset. Viszont ekkor hangzott el Albon azon rádió üzenete, ahol azt mondta 'Túl keményen versenyeznek', amire a brit Sky Sport szakkommentátora, korábbi F1-es versenyző, Martin Brundle, csak annyit felelt a közvetítésben 'Üdv a Forma-1-ben.'
Brundlenek igaza volt ebben, később pedig Albon csapattársa, Max Verstappen is elmondta azt, hogy csapattársa nem várhatta el Gaslytól azt, hogy csakúgy elengedje.
Ezen a hétvégén nagyon látszott, hogy a thai színekben versenyző Albon fejben egyre jobban kezd szétesni, hiába a mugellói dobogó, amelyet követően arra lehetett számítani, hogy képes lesz a kötelező minimumokat hozni, ami most például egy harmadik helyezés lett volna.
De nem, Albon hibát hibára halmozott, s ugyan a futamot később fel kellett adnia, mivel légbeömlőjét törmelékek eltömítették, azonban ha végig is ment volna, leginkább Gaslyval harcolhatott volna a hatodik helyért.
Ez most nagyon gyenge hétvége volt, és alighanem ezt követően biztossá vált az is, hogy jövőre nem maradhat a Red Bullnál. Ahogyan Giovinazzinál, úgy nála is az az igaz, hogy túl kevés az olyan hétvége, ahol nagyszerűen teljesít, és most pont nagyon rosszul teljesített.
Hétvége győztesei
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton történelmi tettet hajtott végre az Eifel Nagydíjon futamgyőzelmével, hiszen újabb sikerével sikerült beállítania Michael Schumacher 91 futamgyőzelmes rekordját.
Mindezt úgy, hogy szombaton rossz időmérőt teljesített. Ezért is nem került be a hétvége legjobbjai közé, ugyanis Hamilton az 1:25.525-ös Q3-as körében rengeteg tizedet bent hagyott, különösen ahhoz viszonyítva, hogy elméletileg mire lehetett volna képes.
Miközben Bottas a Q3-as körében kihozta magából a maximumot, és három hibátlan szektort teljesítve, 1:25.269-el elvitte a pole pozíciót. Azonban a legjobb szektoridők alapján ez az időmérő Hamiltonnak állhatott volna, aki a legjobb szektoridejei alapján 1:25.221-es időre is képes lehetett volna, ami 48 ezreddel lett volna gyorsabb csapattársa idejénél. Miközben Bottas a Q3-as köréből mindent kihozott, addig Hamilton 304 ezredet bent hagyott, ami pole pozíciójába került.
Szerencséjére ezen hibáját Max Vertsappen nem tudta kihasználni, ugyanis ha a Red Bull versenyzője is a legjobb szektorideje alapján elérhető 1:25.402-es kört teljesítette volna, akkor ő is meg tudta volna előzni a hatszoros világbajnokot.Így viszont Hamilton a második helyről várhatta az Eifel Nagydíj piros lámpáinak kialvását.
Rögtön a rajtot követően bepróbálkozott Bottasszal szemben, aki mellett úgy tűnt sikerül elmennie az 1-es kanyarban, de a finn a 2-es kanyarba menet visszatámadott és visszavette tőle a vezetést.
Hamilton ezután taktikusan, szorosan követte csapattársát, akinek a keze a 13. kör kezdetén megremegett. Az 1-es kanyarban, kockásra fékezett jobb első kerekével lecsúszott a pályáról, amit Hamilton köszönt szépen, és átvette a vezetést. Ezt követően Hamilton egy teljesen korrekt, hibátlan versenyzést futva megnyerte a futamot.
Bottas kiesése pedig egyben azt is jelentette, hogy a tabellán 69 pontra nőtt az előnye az élen, ezzel pedig még inkább közel került ahhoz, hogy ne csak futamgyőzelmekben, de világbajnoki címekben is egyenlítsen Michael Schumacherrel szemben.
Sergio Perez és a Racing Point
Sergio Perez és a Racing Point volt a hétvége egyik nagy nyertese.
A mexikói versenyző ugyan az időmérőn csak kilencedik lett, a futamon viszont egy kiváló versenyzéssel zsinórban második alkalommal végzett a negyedik helyen. Tizenkét pontja nagyon értékes volt a csapat számára, hiszen ezzel beérték a konstruktőri bajnokságban a McLarent, amihez pedig jött a fentebb már agyon dicsért Nico Hülkenberg zseniális beugrásával szerzett négy pont. Így most a Racing Point 120 ponttal a konstruktőri bajnokság harmadik helyén áll (ne felejtsük el, hogy a csapattól 15 pontot levontak a sportszabályok megszegése miatt).
Stroll kiesésével a csapat kettős pontszerzése félő volt, de Hülkenberg megmentette a csapatot, így az Olasz Nagydíj után szereztek ismét mindkét autójukkal pontot, ami kellett ahhoz, hogy átugorják wokingi ellenfelüket.
Viszont meg nem nyugodhatnak, hiszen a McLaren lemaradása négy, az ötödik helyezett Renault-é pedig csak hat pont...
Carlos Sainz
Carlos Sainznak az elmúlt két hétvége nem alakult túl jól számára. Mugellóban egyike volt azoknak, akik a furcsa újraindításnál belekeveredtek a hatalmas balesetbe, Szocsiban pedig a rajtot követően ütötte ki magát a versenyből egy buta hibával.
Az időmérőn öt hétvégét követően kapott ki Norristól, és a futamot csak a tizedik helyről kezdhette meg. Sainz végül 2019-hez hasonlóan úgy szerzett egy ötödik helyezést, hogy egy pillanatra sem került be a közvetítésbe.
Ezt alighanem ezt nem bánja most, ötödik helyezésével pedig nemcsak magának, de csapatának is értékes tíz pontot szerzett.
Pierre Gasly és az AlphaTauri
Pierre Gasly újfent parádés hétvégét teljesített az AlphaTaurival. Ugyan a Q3-ba nem sikerült bejutnia, azonban csapattársát, Danyiil Kvjatot sikerült 72 ezreddel legyőznie. Ráadásul zsinórban harmadik hétvégén sikerült az ideális körét megfutnia kvalifikáción, ez pedig idén csak ő érte el. Összességében pedig az eddigi tizenegy időmérőből ötször hozta ki magából a maximumot, amire eddig idén szintén csak ő volt képes. Ez is bizonyítja azt, hogy idén Gasly eddig nagyszerű szezont teljesít.
A futamot a tizenkettedik helyről kezdte meg, és innen rajtolva sikerült elérnie azt a hatodik helyezést, ami a monzai futamgyőzelme után a második legjobb helyezése 2020-ban. Mindezt úgy érte el a francia versenyző, hogy a biztonsági autós fázis során csak a nyolcadik helyen állt. Az újraindításnál Grosjeant, majd egy körrel később Charles Leclerc-t is megelőzte.
Gasly hatodik helyezése pedig csapatának is különös jelentőséggel bír, hiszen a faenzai istálló Forma-1-es történelme során (Minardi, Toro Rosso) először érte el, hogy zsinórban nyolc futamon is pontot szerezzen! Ráadásul az eddigi tizenegy versenyből, csak a magyar a versenyhétvégén nem szereztek pontot, így ilyen tekintetben nagyon erős évet teljesít az AlphaTauri.
Romain Grosjean és a Haas
A Haas francia versenyzőjének sikerült megszereznie idei első Forma-1-es pontjait, miután a kilencedik helyen ért célba.
Erre sem a hétvégét megelőzően, sem az időmérőt, de pláne nem az első kört követően nem lehetett számítani!
Grosjean a futamot csak a tizenhatodik helyről kezdhette meg, de hamar visszaesett az utolsó, huszadik helyre, nem beszélve arról sem, hogy egy Räikkönen által felvert kavics eltalálta az ujját. (Ugyan rádión keresztül lehetett hallani, hogy tart attól, hogy eltört, de szerencsére nem tört el az ujja.)
És mindezek után, hogy tudott kettő világbajnoki pontot szerezni?
Ebben újfent megint kulcsszerepet játszott csapata kockázatvállaló taktikája.
A biztonsági autós fázis során ugyanis kint hagyták a kemény keverékű gumikkal a pályán, amivel egészen a hetedik helyig jött előre. Ugyan az új rajtnál lágy gumikon két pozíciót is veszített Gasly és Hülkenberg révén, de kilencedik helyezését Giovinazzival szemben meg tudta őrizni.
A Haas ezzel a Magyar Nagydíj után szerzett ismét pontokat, ahol szintén bevállalós taktikájuknak köszönhették ezen sikerüket.
Hétvége vesztesei
Valtteri Bottas
A hétvége legnagyobb vesztese minden kétséget kizárólag Valtteri Bottas volt. Pedig igazán jól indult számára.
Az időmérő Q3-as szakaszában ő volt azon kevés pilóták egyike, akkor ekkor volt képes a legjobbját nyújtani, és mind három szektorban a legjobbját ekkor teljesítette, ami mint kiderült kulcsfontosságú volt a pole pozícióért vívott küzdelemben. Ezzel idei harmadik edzéselsőségét szerezte meg az Osztrák és a 70. Évforduló Nagydíjat követően.
Hogy az Orosz Nagydíj megnyerése mennyire is felspannolta őt, azt a rajtnál láthattuk igazán, ahol bár csapattársa, Lewis Hamilton jobban jött el, s specialitásához hűen gy érkezett meg az 1-es kanyarban, hogy azzal Bottas a külső ívre kerüljön, bízva abban, hogy ebből rosszul fog kijönni, ahogyan Nico Rosberg közös karrierjük során rendre rosszul jött ki. De Bottas ekkor mutatta meg, hogy felszívta magát, és végig ott maradt Hamilton mellett, s mivel a kettes kanyar egy balos, így ő került a kedvezőbb ívre, amivel visszaszerezte első helyét.
Eddig még egy 10/10-es hétvégét láthattunk tőle, majd jött a 13. kör, és a hiba a célegyenes végén. Jobb első kerekét csúnyán elfékezve lecsúszott a pályáról, s ugyan Hamilton elé tért vissza, de a britnek akkora tempó előnye volt, hogy könnyedén megelőzte őt. Gumijai állapota is nagyon elromlott, így a kör közepétől kezdve Verstappen támadta őt, amivel nem volt kérdés, hogy idő előtt be kellett mennie a bokszba.
Vesztét végül nem ez, hanem a virtuális biztonsági autós fázis után jelentkező motorproblémák, pontosabban az MGU-H meghibásodása okozta, ami miatt ki kellett állnia a versenyből.
Ha ez a műszaki meghibásodás még nem lett volna elég, a futamot pont csapattársa, Lewis Hamilton nyerte meg, aki 44 pontos előnyét ezzel 69-re növelte. Eddig sem volt túl rózsás Bottas bajnoki esélye, de most már végképp kezd elúszni.
Lando Norris
A McLaren brit versenyzőjének minden esélye megvolt arra, hogy csapattársához, Carlos Sainzhoz hasonlóan egy nagyon erős versenyt teljesítsen, adott esetben pedig talán a dobogóra is esélyes lehetett volna.
A nyolcadik helyről rajtoló Norris Ricciardóval szemben eltolt taktikán volt. Miközben jövőbeli csapattársa a 17. körben cserélt kereket, addig Norris a 30. körben, ami ideális esetben igazán jó lehetőséget biztosított volna neki ahhoz, hogy a verseny végén, a frissebb gumikon támadhassa a dobogóért.
Csakhogy Norris autójában műszaki gondok léptek fel. Már a kiállása előtti körökben is arra panaszkodott, hogy nincs elég energiája. Ezen műszaki gondok miatt pedig később Carlos Sainzot is el kellett engednie, mígnem a 43. körben füstölgő motorral, megégett karosszériával volt kénytelen lehúzódni a pályáról.
A versenyt követően kiderült, hogy hasonló jellegű probléma okozta vesztét, mint Sainznak Belgiumban.
Kár ezért, hiszen minden esély meglett volna rá, hogyha a dobogó nem is, de a legjobb ötben mindenképpen végezzen.
Esteban Ocon
Miközben csapattársa, Daniel Ricciardo csapatuk idei első dobogós helyezését szerezte meg, aközben Ocon hidraulikai meghibásodás miatt a 22. körben fel kellett adnia a versenyt.
Pedig Ocon ezen a hétvégén nagyon közel volt csapattársához. Az időmérőn leszámítva a Stájer Nagydíj időmérőjét, ahol eddig le tudta győzni, most volt hozzá a legközelebb, csak 19 ezreddel maradt alul vele szemben.
Rajta nem sikerült jól, két pozíciót is veszített, de látva Ricciardo tempóját, arra meglett volna esélye, hogy értékes pontokkal gazdagítsa csapatát, ami nagyon fontos lenne a konstruktőri bajnokság szempontjából, ahol kiesése nélkül most ők állnának a harmadik helyen.
Ocon legnagyobb értéke a csapatnak az, ami a Force Indiás korszakában is jellemző volt, hogy rendre képes pontszerző helyen célba érni, stabil versenyzést mutatva, ami három kiesése mellett idén csak kétszer nem sikerült, de mióta a Renault bevetette autója újításait, azóta csak a kiesés vette el tőle a pontszerzés lehetőségét. Ezért is nem jött jól sem neki, sem csapata számára a kiesés.
George Russell
George Russellnek nincsen igazán szerencséje azon futamokon, ahol a Williamsszel egy szinten levő Haasok, Alfa Romeók képesek pontokat szerezni.
Pedig meg lehetett volna most a sansz, hiszen mikor Kimi Räikkönen kiütötte a versenyből, akkor pont Vettellel és vele harcolt, akik a futamot végül a tizenegyedik és a tizenkettedik helyen fejezték be.
Ugyan az csak optimista feltételezés, ha Räikkönen nem üti ki, akkor pontot szerezhetett volna, de egy Grosjeanhoz hasonló taktikai húzással akár még ez is benne lehetett volna a pakliban, más módon nem, mert a Williamsnek a tempója ezen a pályán nem volt annyira versenyképes.
Callum Ilott és Mick Schumacher
Akár a hétvége legnagyobb veszteseinek is mondhatjuk a Forma-2-es bajnokság jelenlegi két éllovasát, Mick Schumachert és Callum Ilottot, akik úgy érkeztek meg a Nürburgringre, hogy hivatalos Forma-1-es hétvégén először vezethetnek majd F1-es autót. Végül az időjárás közbeszólt, aminek következtében mindkét pénteki edzést törölték, ez pedig azt jelentette, hogy debütálásuk vélhetően az év végi Abu Dhabi Nagydíj hétvégére esik.
Hétvége pillanata
Mick Schumacher odaadja édesapja egyik sisakját
A hétvége legérzelmesebb pillanata a futam leintését követően történt, amikor Hamilton már adta a nyilatkozatot a versenyével kapcsolatban. Ekkor jelent meg Mick Schumacher, aki édesapja, Michael Schumacher korábbi sisakját átnyújtva gratulált neki a rekord beállításával kapcsolatban.
Képek: Formula 1 (Twitter)