Idén először hárman is esélyesek voltak a pole pozícióra a két Mercedes és Verstappen révén. Az időmérőt végül Valtteri Bottas nyerte meg, aki idei évben a harmadik pole pozícióját szerezte meg. Az időmérő legnagyobb sztárja Bottas mellett Charles Leclerc volt, aki negyedik lett a Ferrarival. De az utolsó pillanatban beugró Nico Hülkenberg is kihozta a maximumot a körülményekből.
Napos, ám nagyon hűvös időjárási körülmények között került megrendezésre a Forma-1 történelmének első Eifel Nagydíjának időmérő edzése. A levegő hőmérséklete a kvalifikáció kezdetén 9, a pályáé 18 Celsius-fok volt.
Az Eifel Nagydíj hétvégéje eddig nagyon eseménydúsan alakult annak ellenére is, hogy pénteken az esős, ködös időben, mivel a mentőhelikopter nem tudott felszállni, egyetlen egy kört sem mentek a csapatok a pályára. Szombatra az esőfelhők felszakadoztak, a nap is kisütött, azonban az idő továbbra sem volt meleg.
Az egyetlen egy órás szabadedzésen Valtteri Bottas 1:26.225-ös körrekorddal végzett az élen, 136 ezreddel megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont és 456-al az edzés meglepetésemberét, Charles Leclerc-t. A másik Ferrarival, Sebastian Vettel Verstappen mögött az ötödik helyen végzett, de az ő hátránya Bottasszal szemben több, mint nyolc tized volt.
Egyetlen egy ember, Lance Stroll nem vett részt a szabadedzésen. A Racing Point kanadai versenyzője nem érezte jól magát, emiatt hagyta ki a harmadik szabadedzést, amely során már megindultak a híresztelések, hogy Stroll annyira nincsen jól, hogy a hétvége hátralevő részét is kénytelen lesz kihagyni. Ekkor még csak pletykaszinten terjedt az a hír, hogy helyét Nico Hülkenberg veszi át, de fél órával a kvalifikáció megkezdése előtt hivatalossá vált, hogy Hülkenberg a két brit hétvége után, újra beül az egyik Racing Pointba.
Q1
Az időmérő első felvonásában Max Verstappen futotta a leggyorsabb köridőt 1:26.319-el 254 ezreddel megelőzve a harmadik edzés győztesét, Valtteri Bottast és 301-el Lewis Hamilton.
Lando Norris jutott tovább a negyedik helyen, 1:26.829-es köridővel, 7 ezreddel megelőzve Daniel Ricciardót és 28-al Charles Leclerc-t.
Az időmérő első felvonásának nagy vesztese Romain Grosjean volt, ugyanis a francia versenyző egy korábbi, 1:27.118-as idejét, pálya elhagyás miatt (4-es kanyarban szélesítette ki a kelleténél jobban a pályát) elvették tőle, amivel a tizedik helyen tovább tudott volna jutni. Az időmérő végén ugyan teljesített egy 1:27.552-es időt, azonban ez csak a tizenhatodik helyre volt elegendő, mivel Antonio Giovinazzi kereken két századdal ment nála gyorsabb kört, amivel az utolsó továbbjutó helyen, a tizenötödiken ment tovább az időmérő középső szakaszába.
Nem sokon múlott George Russell Q2-bejutása sem. A Williams brit tehetsége mindösszesen 32 ezreddel maradt alul Giovinazzival szemben, aki egyébkánt az idei évben először jutott be a legjobb tizenöt közé időmérőn.
Kimi Räikkönen Szocsi után ismét alulmaradt csapattársával szemben, és csak a tizenkilencedik lett, Nicholas Latifi mögött, csak azt a Nico Hülkenberget megelőzve, aki négy órával az időmérő előtt tudta meg, hogy bevetésre kell készülnie! Hülkenberg beugrása olyannyira last minute volt, hogy a német nem is a Racing Pointos, hanem a Renault-s sisakjában versenyzett. Annak ellenére, hogy csak az időmérőn ült be az autóba, a kilenc tized lemaradás Pereztől egyáltalán nem mondható vészesnek, sőt!
Q2
Az időmérő második felvonásának kezdetén többen is a közepes gumikon hajtottak ki a pályára. A két Mercedes és Ferrari mellet Daniel Ricciardo próbálkozott a sárga oldalfalú gumikkal, azonban közülük csak Lewis Hamilton volt az, akinek az 1:26.183-as köre a továbbjutásra is elegendő lett volna.
Ennek ellenére, a Q2 második felében ő is a lágy gumikon tért vissza a pályára, hogy aztán 1:25.390-es idővel, 77 ezreddel megelőzve Verstappent megnyerje azt.
Valtteri Bottas 1:25.971-es ideje közel hat tizeddel volt elmaradva csapattársa legjobbjától, amivel a harmadik helyen jutott tovább. Mögötte 1:26.096-os idővel Daniel Ricciardo jutott tovább, megelőzve Charles Leclerc-t, aki már a Q1-ből is a hatodik helyen jutott tovább, a Q2-ben pedig az ötödik leggyorsabb volt.
Csapattársának, a hazai pályán versenyző Sebastian Vettelnek nem sikerült annyira jól ráéreznie autójára, így ő bő fél másodpercet kapva Leclerc-től, csak a tizenegyedik helyen végzett. Vettel messze is volt a továbbjutástól, ugyanis a tizedik helyen még továbbjutó Esteban Ocontól is majd négy tizedet kapott.
Vettel mögött a tizenkettedik és a tizenharmadik helyen búcsúzott a két AlphaTauri, Pierre Gasly-Danyiil Kvjat sorrendben. A két csapattárs között csak 72 ezred volt a differencia.
Antonio Giovinazzi idei legjobb időmérőjét teljesítve a tizennegyedik helyen végzett, míg Kevin Magnussen a tizenötödik helyen fejezte be az Eifel Nagydíj kvalifikációját.
Bejutott a Q3-ba a két McLaren: Lando Norris Alexnader Albon mögött a hetedik, Carlos Sainz pedig a kilencedik helyen. A két McLarent Sergio Perez választotta el egymástól úgy, hogy Norris és Sainz között csak 45 ezred volt a különbség.
A középmezőnyben nagyon szorosak voltak az idők a Q2-ben, ugyanis az ötödik Charles Leclerc-t és a tizedik Esteban Ocont csak 124 ezred választotta el egymástól!
Q3
Az időmérő utolsó felvonásában az idei évben először nem két esélyes volt a küzdelem a pole pozícióért, hanem három, mivel Max Verstappennek is volt reális esélye rá.
Olyannyira, hogy a Red Bull holland versenyzője az első köröket követően, 1:25.744-es idővel vezette is a Q3-at.
Végül a tavalyi Magyar és Brazil Nagydíj után nem sikerült megszereznie Forma-1-es karrierje harmadik pole pozícióját, mivel Valtteri Bottas körrekordot jelentő 1:25.269-es idejével mindenkit maga mögé utasított. Bottas ezzel idei harmadik, összességében pedig tizennegyedik pole pozícióját szerezte meg. Érdekesség, de az élmezőnyből ő volt az egyetlen versenyző, aki képes volt javítani a Q2-es idején.
Ez sem Hamiltonnak, sem Verstappennek nem jött össze. Kettőjük ütközetét pedig végül Lewis Hamilton nyerte meg, aki 37 ezreddel győzte le Red Bullos kollégáját.
Az időmérő legnagyobb szenzációját Charles Leclerc szolgáltatta, aki 1:26.035-el 12 ezreddel megelőzve Alexander Albont a negyedik helyen végzett, megismételve ezzel a Brit Nagydíjon elért legjobb helyezését.
Nagyon jó időmérőn voltak túl a Renault-sok. Daniel Ricciardo-Esteban Ocon sorrendben (19 ezred különbség) a hatodik és a hetedik rajthelyezést szerezték meg, megelőzve Norrist, Perezt és Sainzot.
Képek: Formula 1 (Twitter)