Lewis Hamilton karrierje 95. pole pozícióját hozta a Toszkán Nagydíj időmérő edzése. A szabadedzéseket domináló Valtteri Bottas végül Ocon hibája miatt nem tudott a Q3 végén javítani, így második lett, míg a harmadik rajtkockát ezúttal is Max Verstappen szerezte meg.
Verőfényes napsütés fogadta a Forma-1 mezőnyét az F1 történelmének első mugellói időmérő edzésén. A levegő hőmérséklete 29, a pályáé 44 Celsius-fok volt a kvalifikáció kezdetén, amelyre az FIA egy közleményt adott neki. A szabadedzésen a 14-es kanyart többen is úgy teljesítették, hogy négy keréken a átvágtak a kerékvetőn. Az edzéseken ezért még nem törölték az adott pilóta köridejét, az időmérőtől kezdve viszont köridő törléssel honorálják, ha valakinek egyik kereke sem érinti az aszfaltot.
Az F1 történelmének első mugellói időmérő edzésének Sergio Perez vágott neki egyedül biztos rajtbüntetéssel (1 rajthely), amit még a pénteki második edzésen gyűjtött be, mikor is elmérte a bokszból kijövet az első kanyar féktávját, ezzel belehajtva és megforgatva Kimi Räikkönent.
Q1
A két Mercedes már rögtön az időmérő első felvonásában felfedte lapjaikat: az időmérő előtti összes szabadedzést megnyerő Valtteri Bottas 1:15.749-el nyerte meg a Q1-et, 29 ezreddel megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont.
Ezúttal Max Verstappen nem tudott hozzájuk közel kerülni, 1:16.335-ös ideje 586 ezreddel volt lassabb Bottas legjobbjánál.
Red Bullos csapattársa, Alexander Albon 192 ezreddel elmaradva tőle, a negyedik helyen jutott tovább, megelőzve Perezt, Leclerc-t és Strollt.
Az ünnepi hétvégéjét teljesítő Ferrari mindkét autójával bejutott a Q2-be. Leclerc-nek ez könnyedén összejött, 1:16.698-al a hatodik helyen végzett a Q1-ben, addig csapattársának, Sebastian Vettelnek épphogy csak összejött. A jövőre az Aston Martinnál versenyző négyszeres világbajnok 1:17.072-vel, csak a tizenötödik, azaz utolsó továbbjutó helyen jutott be a Q2-53 ezreddel megelőzve Pierre Gaslyt, aki azt követően, hogy múlt héten megnyerte az Olasz Nagydíjat, most rögtön a Q1-ben elvérzett. Úgy, hogy csapattársa, Danyiil Kvjat 1:16.928-al a tizedik helyen jutott tovább. A két csapattárs között csak 197 ezred volt a különbség, de a szoros középmezőny annyit jelentett, hogy míg az orosz továbbment, addig Gasly kiesett.
Gaslynán is csalódottabb lehet az a George Russell, aki egy nagyon erős utolsó körön volt, mikor is a 7-es kanyarban szó szerint megcsípte a sóderágyat, amivel rengeteg időt veszített. Ennek ellenére 1:17.232-es időt autózott, ami csak 160 ezreddel maradt el Vettel idejétől. Russellnek a nagy hibája ellenére is sikerült 98 ezreddel megelőznie csapattársát, Nicholas Latifit, ami azt jelenti, hogy eddig mind a harminc időmérőjén képes volt legyőznie aktuális csapattársát.
Nem lehetett boldog Antonio Giovinazzi és Kevin Magnussen sem, mivel míg ők a tizenhetedik és a huszadik helyen estek ki, addig csapattársaik, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean a tizenharmadik és a tizennegyedik helyen jutottak be a Q2-be.
Ami igazán érdekes volt, hogy a teljes mezőny 1,6 másodpercen belül volt egymáshoz képest.
Q2
Az időmérő második felvonásában sikerült először sikerült Lewis Hamiltonnak legyőznie csapattársát, Valtteri Bottast. Hamilton 1:15.309-es körrel nyerte meg a Q2-öt, ami csak 13 ezreddel volt gyorsabb Bottas 1:15.322-es idejénél.
Most is Max Verstappen végzett mögöttük a harmadik helyen, azonban a holland versenyző most sokkal közelebb tudott kerülni a Mercedesekhez, mint a Q1-ben. A Red Bull holland versenyzőjének 1:15.471-es ideje csak 162 ezreddel maradt el Hamilton idejétől.
Most is Alexander Albon jutott tovább a negyedik helyen, 1:15.914-el. Ő volt az utolsó versenyző, aki a Q2-ben képes volt 1:16 alatti köridőt teljesíteni.
Mögötte Daniel Ricciardo jutott tovább az ötödik helyen, 1:16.243-al, 28 ezreddel megelőzve Strollt, 54-el Renault-s csapattársát, Esteban Ocont, de még a nyolcadik helyen a Q3-ba bejutó Charles Leclerc is egy tizeden belül volt hozzá képest (81 ezred).
Az utolsó két továbbjutó helyet Sergio Perez és Carlos Sainz szerezte meg. Utóbbi versenyző ráadásul a saját csapattársát, Lando Norrist ejtette ki, 118 ezreddel legyőzve őt.
Danyiil Kvjat a tizenkettedik helyen végzett az AlphaTaurival, azonban ő a Q2 végén nem tudott javítani korábbi 1:16.854-es idején, mivel a 7-es kanyarban, Russellhez hasonlóan ő is lesodródott a pályáról.
Miközben Charles Leclerc a nyolcadik helyen jutott tovább a Q3-ba, addig Sebastian Vettel a tizennegyedik helyen búcsúzott az időmérőtől, ráadásul 4 ezreddel még volt Ferraris csapattársa, Kimi Räikkönen is megelőzte őt.
Az utolsó, tizenötödik helyen Romain Grosjean végzett a Q2-ben, 1:17.254-el.
Q3
A pole pozícióért folyó küzdelem igazából az első próbálkozásokat követően eldőlt, melyet újfent Lewis Hamilton szerzett meg, karrierje során 95. alkalommal. Ám ennél még inkább érdekes az a tény, hogy Hamiltonnak ez volt a 69. edzés elsősége a Mercedes színeiben, azaz csak a Mercedesszel szerzett több pole pozíciót, mint amennyi a ranglista második helyén álló Michael Schumachernek (68).
Hamilton 1:15.144-es idővel szerezte meg idei hetedik pole pozícióját, 59 ezreddel megelőzve csapattársát, Valtteri Bottast, aki az időmérőn igazán peches volt. A finn versenyző ugyanis azért nem tudott a kvalifikáció végén javítani korábbi idején, mivel előtte Esteban Ocon pördült ki a pályáról a 3-as kanyarból kijövet.
A két Mercedes mögött ezúttal is a két Red Bull végzett, Verstappen-Albon sorrendben. Verstappen végül hiába adott ki mindent magából, 1:15.509-es ideje 365 ezreddel elmaradt Hamilton első rajtkockát érő körétől.
Az ötödik helyen a nap meglepetésembereként is tekinthető Charles Leclerc végzett 1:16.270-el, 41 ezreddel megelőzve Sergio Perezt és 86-al annak csapattársát, Lance Strollt. A két Racing Point között a vasárnapi futamra helycsere lesz, Perez egy rajthelyes büntetése miatt.
A két Racing Point mögött Daniel Ricciardo zárt a nyolcadik, Carlos Sainz pedig a kilencedik helyen. A tizedik helyen a Q3-ban mért kör nélküli Esteban Ocon végzett.