Amit szombaton a biztonsági autós fázisok elvettek tőle, azt vasárnap egy hibátlan, nagyszerű versenyzéssel Christian Lundgaard visszaszerezte. Második F2-es győzelmével pedig a bajnoki címért folyóküzdelembe is visszaverekedte magát. Deletraz lett a második, Vips pedig első dobogóját szerezte meg.
Verőfényes napsütésben került megrendezésre a Forma-2 Toszkán Nagydíjának sprintfutama. Az első rajtkockából az idei szezon során először Artem Markelov indult, mellőle harmadik F2-es hétvégéjét teljesítő Jüri Vips várta a piros lámpák kialvását.
A főfutamot követően, a bajnokság új éllovasa, Mick Schumacher, Christian Lundgaard mellől a negyedik helyről rajtolt, miközben legfőbb riválisai, Callum Ilott a tizenkettedik, Robert Shwartzman pedig csak az utolsó, huszonkettedik helyről kezdhette meg a futamot.
A harmadik helyről rajtoló Christian Lundgaard nagyszerűen kapta el a piros lámpák kialvását, a picit beragadó Vipset és Markelovot megelőzve átvette a vezetést. Lundgaard ezután mindenkinek megmutatta azt, hogy a mugellói pályára a mezőnyből ő érzett rá a legjobban, s a főfutamot csakis a biztonsági autók beküldése miatt nem tudta megnyerni. Az ART Grand Prix versenyzője esélyt sem adva a többieknek könnyedén nyerte meg a futamot, ráadásul a leggyorsabb kör megfutásával a maximális 17 pontot is begyűjtötte.
Lundgaard győzelmét senki nem fenyegette, egyedül akkor került egy pillanatra veszélybe, mikor a 23 körös futam 15. körében, az ötödik-hatodik helyen haladó két Hitech Grand Prix versenyző ütközött egymással az 1-es kanyarban, ami után Ghiotto egy megreptetést követően a kavicságyba csúszott, ami versenyének végét jelentette. A versenyirányítás az esetet követően virtuális biztonsági autós fázist rendelt el, így Lundgaard már akkor is tetemes előnye nem olvadt el a mezőnnyel szemben.
A két Hitech futama a balesetig igazán jól alakult annak ellenére is, hogy a rajtnál a kilencedik helyről induló Marcus Armstrong mind a kettőjüket megelőzte, azonban a Ghiotto-Mazepin páros hamar visszaszerezte vele szemben elveszített pozíciójukat. Tempójuk annyira jó volt, hogy a 10. körben már Mick Schumachert támadták, aki fennakadt az egyre jobban visszaeső Artem Mareklovon.
Markelov futama nem alakult jól. A rajtnál Christian Lundgaard átvette tőle az első helyet, majd a 6. körben Deletraz, a 10. kör kezdetén Jüri Vips előzte meg őt, amivel visszaesett a negyedik helyre. Ekkor Mick Schumacher kezdte el őt támadni, akire rádión rászóltak, hogy igyekezzen minél előbb megelőzni az orosz versenyzőt, utalva arra, hogy a Hitech duó nagyon gyorsan közeledik rájuk.
Schumacher megfogadva a tanácsot, a kör végén az utolsó kanyarban bement Markelov mellé, és meg is előzte, azonban ez nem bizonyult egy okos döntésnek, mivel Markelov nyithatta a DRS-t, aki ezzel simán visszavette tőle elvesztett negyedik helyezését. Azonban a 7-es kanyarban picit megcsúszott, amit kihasználva Schumacher az első Arrabiata kanyarban előzte meg őt, majd a második Arrabbiatában Luca Ghiotto ment be mellé, de összeértek egymással, amivel Markelov lesodródott a pályáról, ezt kihasználva Nikita Mazepin mind a kettőjüket mellett elment. Markelovnak ekkor megsérült a vezetőszárnya, így a kör végén kénytelen volt a bokszba hajtani.
Ghiotto a 15. körben próbálta visszaelőzni csapattársát, és a célegyenesben, a DRS-t használva megtámadta őt a szokásához híven a külső íven, és úgy tűnt, hogy sikerül is elmennie Mazepin mellett, aki emiatt próbált olyan rövidet fékezni, amennyire tudott, azonban elmérte a féktávot, így kiütötte csapattársát a versenyből. Autója nem tűnt úgy, hogy nagyon megsérült volna, de csapata ennek ellenére kihozta őt a bokszba, aminek nem nagyon örült. Mazepin a versenyt végül a tizennyolcadik helyen zárta.
Lundgaard a virtuális biztonsági autós fázis után is tovább növelte előnyét a második helyen autózó Louis Deletrazzal szemben, akire az utolsó körökre megérkezett Jüri Vips. A DAMS beugró észt versenyzője több alkalommal is megpróbálta megelőzni ellenfelét, de nem járt sikerrel, így Louis Deletraz ért célba a második helyen, aki ezzel mind a két mugellói futamon felállhatott a dobogóra. Vips harmadik helyezésével pedig karrierje első F2-es dobogóját ünnepelhette, amit a harmadik hétvégéjén szerzett meg.
A negyedik helyen Mick Schumacher ért célba, akire az utolsó körben nagy nyomást helyezett Guanyu Zhou, de az UNI-Virtuosi kínai versenyzőjének már nem maradt lehetősége előzni. Zhou így is minden dicséretet megérdemel, mivel a futamot a huszadik (!) helyről kezdte meg, és így sikerült ötödik helyen célba érnie.
A hatodik helyen Callum Ilott ért célba, aki mentette a menthetőt a nem túl jól sikerült főfutamot követően. Hátránya Schumacherrel szemben nyolc pontra nőtt. Schumacherrel kapcsolatban érdemes megemlíteni azt, hogy negyedik helyezésével zsinórban hetedik alkalommal végzett a legjobb öt között, ami az idei szezonban szintén a leghosszabb ilyen sorozat.
Jehan Daruvala lett a hetedik, akit az utolsó kör, utolsó méterein is próbált megelőzni őt az a Marino Sato, aki a Hitech Grand Prix miatti virtuális biztonsági autós fázis során bent volt a bokszban kerékcserén. Sato így is elégedett lehet, hiszen nyolcadik helyezésével idei első pontját szerezte meg.
A Hitech Grand Prix pilóták ütközésekor elrendelt virtuális biztonsági autós fázist kihasználva, Sato mellett többen is a bokszba hajtottak lágy keverékű gumikért. Így tett Tsunoda, Aitken, Matsushita, Samaia és Ticktum, akinek ez volt a második kiállása, miután a rajtot követően Shwartzmannal ért össze, ahol megsérült a vezetőszárnya.
A futamot a tizenhatodik helyről megkezdő Tsunoda a lágy gumikon nagyon jó tempóra volt képes, a 20. körben pedig megelőzve Drugovichot feljött a nyolcadik, pontszerző helyre, azonban ennek sokáig nem örülhetett, mivel sérült első szárny miatt kiintették a bokszba. Tsunodának egy körrel Drugovich megelőzése előtt sérült meg a szárnya, amikor is a 3-as kanyarban hátulról eltalálta brazil versenyzőt. Drugovich így visszakapta nyolcadik helyét, azonban az utolsó körökre annyira elkoptak a gumijai, így a futamot végül csak tizenötödikként fejezte be.
Nagyon közel volt hozzá, de végül nem jött össze az utolsó helyről rajtolva a pontszerzés Robert Shwartzmannak. Ebben az is szerepet játszott, hogy mikor a 19. körben, Marcus Armstronggal harcolt a kilencedik helyért, a 4-es kanyarban elrontotta a féktávot, ami miatt lecsúszott a pályáról, visszaesve ezzel a tizenegyedik helyre. Innen végül a kilencedik helyig tudott előrejönni, azonban ezért a sprintfutamon nem jár pont.
Shwartzman, így az első silverstone-i hétvégét követően nullázott ismét, s bár hátránya Schumacherrel szemben csak 21 pont, Lundgaard győzelmével letaszította őt a harmadik helyről.
Képek: Formula 2 (twitter)