Lewis Hamilton 91. futamgyőzelmét aratta az Eifel Nagydíjon, Valtteri Bottas nullázott

Alighanem a 2020-as Forma-1-es világbajnokság egyik sorsdöntő állomásának volt helyszíne a Nürburgring. A futamot a pole-ból megkezdő Valtteri Bottas előbb hibázott, amivel átadta az első helyet és ezzel a futamgyőzelmet Lewis Hamiltonnak, majd műszaki hiba miatt nullázott. Verstappen lett a második, Cyril Abiteboul pedig készülhet a tetoválásra, mert Daniel Ricciardo dobogóra vezette a Renault-t. 

 

Enyhén napos, felhős, nagyon hűvös idő fogadta a Forma-1 mezőnyét az első Eifel Nagydíjnak helyet adó Nürburgring. A levegő hőmérséklete csak 8 Celsius-fok, a pályáé pedig 16 Celsius-fok volt a rajt kezdetén. A hét elején ugyan jósoltak esőt vasárnapra, azonban egy kis szemerkélést leszámítva a futam első felében,  60 körös futam nagy része száraz körülmények között zajlott.

A futam előtt Lando Norris autójában cseréltek erőforrást, de mivel ezt a szabályok adta kereten belül történt, nem kapott rajtbüntetést.

A futam előtt a fő téma továbbra is az volt, mint Szocsiban, azaz a második helyről rajtoló Lewis Hamiltonnak sikerül-e beérnie Michael Schumacher 91 futamgyőzelmes rekordját? 

Rekorddöntés már rögtön a felvezetőkört követően történt, ugyanis Kimi Räikkönennek a mostani verseny volt F1-es karrierjének 323. versenye, ezzel ő az első pilóta a sportág történelmében, aki ennyiszer elindult egy futamon.

Gumikiosztás tekintetében húsz versenyző közül tizenhatan a lágy gumikon várták a piros lámpák kialvását, csak négyen kezdték meg a versenyt közepeseken (Vettel, Gasly, Kvjat, Grosjean).

Hamilton autójával a rajt előtt problémák adódtak, ugyanis a kormányának holtjátéka a szokásosnál nagyobb volt. Erre már az időmérő után fény derült, de az FIA nem engedélyezte a csapatnak, hogy büntetés nélkül hozzányúljanak a kormányműhöz.

A rajtnál ez nem tűnt úgy, hogy Hamiltont bármennyire is zavarta volna, hiszen sikerült jobban eljönnie, mint Bottasnak, és úgy tűnt az 1-es kanyarban sikerül is elmennie a finn mellett, azonban Bottas keményen visszavágott, megőrizve ezzel vezető helyét.

A két Mercedes mögött is nagy harc folyt a harmadik helyért Verstappen és Leclerc között. A Ferrari monacói versenyzője jobban jött el a rajtnál, mint holland riválisa, de előznie nem sikerült.

A 3-as kanyarban Albon Ricciardóval csatázva egy picit megpöckölte az ausztrált, de ebben egyik autó sem sérült meg, viszont a Red Bull versenyzője rögtön a rajtot követően elfékezte egy picit a bal első kerekét. 

Kimi Räikkönennek nem indult jól a 323. versenye, ugyanis a 3-as kanyarban lecsúszott a pályáról, amivel pozíciókat veszített.

Az 1. kör végén az állás: 1. Bottas, 2. Hamilton, 3. Verstappen, 4. Leclerc, 5. Ricciardo, 6. Albon, 7. Norris, 8. Perez, 9. Ocon, 10. Sainz, 11. Giovinazzi, 12. Vettel, 13. Magnussen, 14. Gasly, 15. Kvjat, 16. Russell, 17. Hülkenberg, 18. Latifi, 19. Räikkönen, 20. Grosjean.

 

A rajtot követő körökben az izgalmakat Charles Leclerc és az őt a negyedik helyért támadó Daniel Ricciardo szolgáltatta, akik körökön keresztül vívtak egymással parádés csatát. Ezt végül az ausztrálnak sikerült megnyernie, mikor is a 9. körben, a 2-es kanyarban a külső íven körbeautózta Ferraris ellenfelét.

Leclerc ezt követően a 11. körben behajtott a bokszba közepes keverékű gumikért, és miközben ő a kerékcseréjét teljesítette, aközben csapattársa, Sebastian Vettel Antonio Giovinazzit támadva a célegyenes végén hibázott, és csúszott ki a pályáról. A közepes gumikon induló Vettel kénytelen volt emiatt a kör végén bejönnie a bokszba, ahol kemény gumikat kapott.

 

 

A 13. kör kezdetén a futamot addig magabiztosan vezető Valtteri Bottas fékezte el csúnyán jobb első kerekét, amivel le is sodródott a pályáról, amit a mögötte haladó Lewis Hamilton köszönte szépen és kihasználta, a 2-es kanyarban megelőzve őt átvette a vezetést az Eifel Nagydíjon.

 

 

Bottas annyira elfékezte jobb első lágy gumiját, hogy azzal nagyon szenvedett, Verstappen is támadta őt, így a kör végén kénytelen volt bejönnie a bokszba közepes gumikért. A kiállását követően a harmadik helyre előreugró Daniel Ricciardo mögé tért vissza a pályára.

Nemcsak ez történt a 13. körben. George Russell igyekezte támadni Sebastian Vettelt a célegyenes végén, azonban az őt támadó Kimi Räikkönen elmérte a féktávot, és felöklelte a Williams versenyzőjét, aki egy pillanatra a levegőbe emelkedett autójával. Ugyan a brit versenyző megpróbált bal hátsó defektes kerékkel visszatérni a bokszba, végül a pálya mentén. Ezért egy pillanatra virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, amit kihasználva Hamilton és Verstappen is közepes gumikra váltott, s könnyedén visszatértek Bottas elé a pályára. Räikkönen ezért később 10 másodperces időbüntetést kapott.

 

 

Szintén a 17. körben váltott közepes gumikra Daniel Ricciardo, de ő már ezt a virtuális biztonsági autós fázis lejárta követően hajtott a bokszba.

Ugyanebben a körben Alexander Albon támadta Danyiil Kvjatot a hátsó hosszú egyenesben, aki elmérte a féktávot, így kénytelen volt levágni a sikánt. Albon ezt kihasználva volt csapattársa elé került, azonban ideje korán akart visszatérni az ideális ívre, így ráhúzta az autóját Kvjatéra, akinek ezzel letört az első vezetőszárnya.

Ekkor még nem értek véget az őrült események száma, ugyanis Valtteri Bottas alatt lassult le a Mercedes. A finn ugyan megpróbált menni, de végül a 19. körben ki kellett állnia a bokszba, feladni a versenyt.

A 23. körben, Esteban Ocon is műszaki hiba miatt volt kénytelen feladni a futamot, ahogyan nem sokkal később a Kvjattal való koccanás miatt öt másodperces időbüntetést kapó Alexander Albon is kiállni kényszerült a versenyből.

A műszaki hibák sora nem állt meg, ezután Lando Norris, futam előtt kicserélt erőforrásában ütötte fel a fejét a gond. Norris sokáig Sergio Perezzel volt harcban az ötödik helyért, azonban a mexikói a 31. körben megelőzte őt. Később, Carlos Sainz is elment mellette, mígnem a 44. körben műszaki meghibásodás miatt lehúzódott a pályáról a 6-os kanyarban.

Az eset miatt beküldték a biztonsági autót a pályára, amit kihasználva a mezőny nagy része bejött a bokszba lágy gumikért. Csak Leclerc (közepes), Grosjean (kemény), Giovinazzi (közepes), Magnussen (közepes), Latifi (közepes), Vettel (lágy) nem ment be a bokszba, mivel ők pont a biztonsági autó előtti körökben voltak kint kerékcserén.

Az állás a biztonsági autó mögött: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Ricciardo, 4. Perez, 5. Sainz, 6. Leclerc, 7. Grosjean , 8. Gasly, 9. Hülkenberg, 10. Giovinazzi, 11. Magnussen, 12. Latifi, 13. Vettel, 14. Räikkönen, 15. Kvjat.

A biztonsági autó a 49. körben hagyta el a pályát. 

Hamilton nagyon jól kapta el az új rajtot, és hogy Verstappennek esélye se legyen ellene az utolsó 11 körben, arról a folyamatosan teljesített leggyorsabb körökkel gondoskodott. Hamilton így végül könnyedén szerezte meg Forma-1-es karrierje 91. futamgyőzelmét, amivel beállította Michael Schumacher futamgyőzelmi rekordját!

 

 

Max Verstappen végzett a második helyen, és hogy bosszantsa egy kicsit Hamiltont, az utolsó körben hat ezreddel megdöntve Hamilton körrekordját, 1:28.139-el a plusz egy pontot elhalászta előle.

A dobogó legalsó fokára Daniel Ricciardo állhatott fel, megszerezve ezzel a Renault 2016-os visszatérése óta az első dobogós helyezését! Az ausztrál versenyző ezzel a 2018-as Monacói Nagydíj után állhatott fel ismét dobogóra, amivel elintézte, hogy csapatfőnöke megkapja a beharangozott tetoválását.

 

 

Sergio Perez a biztonsági autós fázist követően folyamatosan ott loholt Ricciardo nyakán, azonban előzni nem tudott, így be kellett érnie a negyedik helyezéssel.

Carlos Sainz futott be a hatodik helyen, Pierre Gasly pedig az 51. körben Charles Leclerc megelőzésével megszerezte a hatodik helyezést. Leclerc is nagyszerű futamot teljesített, ami egy hetedik helyhez volt elég.

A 'Nap Versenyzője' díjat nem más vitte el, mint Nico Hülkenberg, aki az utolsó helyről indulva jött fel a nyolcadik helyre.

Romain Grosjean kilencedik helyezésével megszerezte idei első pontjait, ami annak is volt köszönhető, hogy csapata megkockáztatta vele, hogy nem áll ki a bokszba a biztonsági autós fázis során. A Haas francia versenyzőjének nem volt egy egyszerű futama, mivel az első körökben Räikkönen autója felvert egy kavicsot, ami eltalálta az egyik ujját. Grosjean tartott attól, hogy eltört az ujja, de a fájdalmak sem tartották attól vissza, hogy az idei szezonja legjobb helyezését érje el.

Az utolsó pontszerző helyet a hétvégén végig kiválóan versenyző Antonio Giovinazzi szerezte meg.

 

 

Képek: Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása