Eddig nagyon Valtteri Bottasnak áll a zászló, aki mindhárom mugellói szabadedzése az élen végzett. Azonban nem bízhatja el magát, mivel csapattársa mellett Max Verstappen is ott van a nyomában.
Ahogyan arra számítani lehetett, a pilóták teljesen odavannak a mugellói pályáért. A pénteki két szabadedzésen volt alkalmuk először élesben, valós körülmények között menni rajta, és a pilóták számára szerelem volt első látásra.
Részben a gyors, kanyargós jellege, részben pedig pont a klasszikus jellege miatt, azaz itt a legtöbb modern versenypályával ellentétben egyáltalán nincsenek aszfaltozott bukóterek, így minden egyes hiba végzetes lehet, amit Lando Norris a második szabadedzésen be is mutatott. Norris a 3-as kanyarból, a Poggio Seccóból kijövet csípte meg a füvet, melytől autója megcsúszott, amit megpróbált korrigálni, de az ütközést nem tudta elkerülni. Norris nem sérült meg s balesetben, egyedül autója orrkúpja, kormányműve. A 20 esztendős versenyző a balesetét követően elmondta, hogy bár nem örül a balesetének, ő egyáltalán nem bánja azt, hogy a mugellói pálya kihíváskeltő.
"Bármennyire is utálom, hogy fű volt ott, mivel balesetet szenvedtem és megsérült az autóm, mégis jobb ez így. Szerintem sokkal trükkösebb így, ugyanakkor nagyobb a kihívás, ahogyan annak szerintem lennie kell. Nem ideális, de ez néha megtörténik" - nyilatkozta Lando Norris a második edzést követően.
Nem Norris volt az egyetlen, akit hibára késztetett a mugellói pálya. A délelőtti gyakorláson Nicholas Latifi forgott meg egy alkalommal, a délutáni gyakorláson pedig Charles Leclerc pördült meg a 12-es kanyarban. A monacói versenyző az első szabadedzés meglepetésembere volt, ahol 1:18.186-al a harmadik leggyorsabb versenyző volt. Ezt délután már nem tudta megismételni, és 1:18.4-el, csak a tizedik lett, míg csapattársa, Sebastian Vettel 1:18.498-al a tizenkettedik lett. Vettel péntek délutáni edzése nem végződött jól, mivel annak leintését követően kénytelen megállnia a pályán egy elektronikai hiba miatt.
A Scuderia Ferrarinak ez a hétvége igazán különleges, ugyanis a saját versenypályájukon (1988 óta a Ferrari tulajdona) teljesíthetik az 1000. Forma-1-es nagydíjukat. Ennek apropóján a csapat autó egyedi festést kaptak erre a hétvégére.
Nemcsak a Ferrari miatt különleges ez a hétvége, hanem azért is, mivel ez az első olyan versenyhétvége a 2020-as Forma-1-es világbajnokságban, ahol korlátozott számban nézők is kint lehetnek a pályán.
Az ünnepi versenyhétvége pénteki napján Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a mezőnyben. A Mercedes finn versenyzője eddig nagyon érzi a mugellói pályát, mivel mindkét gyakorlást az élen zárta. Délelőtt 1:17.879-el, délután pedig 1:16.989-el végzett az élen.
A délutáni edzésen csapattársa, Lewis Hamilton volt a második 1:17.196-al, 207 ezreddel elmaradva Bottastól. Őket Max Verstappen követte 1:17.235-el, amely idő Hamiltonétól csak 39 ezreddel maradt el. Verstappen pénteken nemcsak a második, de az első edzésen is közel volt a Mercedesekhez, akkor ráadásul még a negyedik helyen végző Lewis Hamiltont is megelőzte, s végzett a második helyen 1:17.927-el, ami csak 48 ezreddel maradt el Bottasétól.
A pénteki nap meglepetésembere Kimi Räikkönen volt, aki már az első edzésen elért tizenegyedik helyezésével jelezte, hogy érdemes lesz rá figyelni, ugyanis a második gyakorláson 1:18.385-el a kilencedik leggyorsabb volt.
Nem úsztuk meg büntetés nélkül a pénteki napot. Sergio Perez kapott 1 rajthelyes büntetést, miután a második edzés végén, a bokszból kijövet elmérte az 1-es kanyar féktávját, és belehajtott a hosszú etapját teljesítő Kimi Räikkönenbe. A finn versenyző autója szerencsére nem sérült meg komolyabban, mikor Perez megforgatta, így tudta folytatni a gyakorlást az öt perces piros zászlót követően.
Pénteki szabadedzések végeredménye:
Harmadik szabadedzés
Valtteri Bottas szombatra is megőrizte első helyét, így a finn versenyző mindhárom szabadedzést megnyerte. Azonban most ez nem volt annyira magától értetődő, mivel Verstappen és Lewis Hamilton is nagyon közel volt hozzá.
Verstappen az igazán érdekes, aki a szabadedzéseken még képes tartani a tempót a Mercedesekkel. A holland versenyző egy erős, lila utolsó szektorral 17 ezreddel közelítette meg Bottas győztes 1:16.530-as idejét, 66 ezreddel megelőzve Lewis Hamiltont (1:16.613).
Ők hárman ezen hétvégén is egy külön ligát alkotnak, ugyanis 1:17.112-vel a negyedik helyen végző, megújuló oldaldobozzal versenyző Lance Stroll lemaradása Bottashoz képest már 582 ezred volt.
Stroll mögött az Olasz Nagydíj győztese, Pierre Gasly végzett 1:17.226-al, csak 114 ezreddel elmaradva Strolltól, és 115 ezreddel megelőzve a Racing Point másik versenyzőjét, Sergio Perezt. Gaslynak a harmadik edzésen volt egy kisebb hibája, mikor is a 10-es kanyarban csúszott le a pályáról, aminek következtében egy kis füvet is nyírt futamgyőztes AlphaTaurijával.
Charles Leclerc nagyon érzi az SF1000-re keresztelt Ferrarival a mugellói pályát: 1:17.488-al Albont és Kvjatot megelőzve a hetedik leggyorsabb volt, miközben Vettel autója felépítése miatt is, még nem találja a ritmust, s 1:18.186-al, csak Norrist és hátsó fékrendszerének meghibásodása miatt mért kör nélküli George Russellt megelőzve végzett a tizennyolcadik helyen.
Pénteken Kimi Räikkönen, szombaton pedig Romain Grosjean volt az egyik nagy meglepetés ember a szabadedzéseken. A Haas francia versenyzője, 1:17.635-el a tizedik leggyorsabb volt az utolsó gyakorláson, megelőzve Ocont, Sainzot és a két Alfa Romeót, ahol csapaton belül most Giovinazzi volt a gyorsabb 29 ezreddel. Csapattársa, Kevin Magnussen 404 ezreddel kapott ki tőle, így csak a tizenötödik lett, aki mögött Latifi és Ricciardo végzett.
Forrás: f1.com
Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter)