Mick Schumacher győzelmét hozta az F2-es Orosz Nagydíj főfutama. Yuki Tsunoda végzett a második helyen, a harmadik helyért pedig az utolsó méterekig folyt a harc Ilott és Ghiotto között, ahol végül 25 ezred döntött.
Helyi idő szerint negyed 11-kor vette kezdetét a Forma-2 orosz állomásának főfutama, amelyet a két Carlin várhatta az első rajtsorból. Yuki Tsunoda élete első F2-es szezonjának harmadik pole pozícióját szerezte meg pénteken, hat ezreddel megelőzve csapattársát, Jehan Daruvalát. Az F2-es bajnokság 2017-es újraindítása óta, most fordult elő harmadik alkalommal, hogy egy csapat kibérelte az első rajtsort a főfutamra. 2017-ben először a Premának, tavaly pedig az UNI-Virtuosinak sikerült.
A második rajtsorból a bajnokság két éllovasa, Mick Schumacher és Callum Ilott várhatta a piros lámpák kialvását. A bajnokságban 145 ponttal álló Christian Lundgaard a hatodik, a 140 pontos hazai pályán versenyző, Robert Shwartzman pedig a hetedik helyről kezdte meg a futamot.
A 28 körös futamon a versenyzők a szuperlágy és a közepes gumikat használták. A rajtnál az első tízből csak a nyolcadik helyről rajtoló Aitken, a kilencedik Zhou és a tizedik Mazpein választotta a sárga oldalfalú gumikat, a többiek a szuperlágyakon várták a futam kezdetét.
Yuki Tsunoda jól kapta el a piros lámpák kialvását, sikeresen megőrizte vezetői pozícióját, azonban a porosabb ívről rajtoló csapattársa, Jehan Daruvala veszített egy helyezést az újfent jó rajtot vevő Mick Schumacherrel szemben, aki a szélárnyékot kihasználva az 1-es kanyarból kijövet megtámadta Tsunodát, de előzni nem tudott.
A 2-es kanyart nem úsztuk meg baleset nélkül. A középmezőnyben többen is összetömörültek, aminek révén több versenyző is összeütközött egymással. A 2-es kanyarban történt incidens két nagy vesztese a megpördülő Jüri Vips, és Christian Lundgaard volt, akiknek versenye rögtön a rajtot követően véget ért.
Az incidens következtében beküldték a biztonsági autót a pályára.
A 2-es kanyarban történő balesetben résztvevők közül többen is a bokszba hajtottak, azonban Drugovichnak és Nissanynak ez egyben versenyük végét is jelentette, mivel autójuk súlyosan megsérült a balesetben.
Piquet és Deletraz orrkúp- és kerékcserét követően tudták folytatni a futamot a mezőny végén.
Az állás ekkor: 1. Tsunoda, 2. Schumacher, 3. Daruvala, 4. Ilott, 5. Aitken, 6. Ghiotto, 7. Zhou, 8. Mazepin, 9. Shwartzman, 10. Armstrong, 11. Sato, 12. Markelov, 13. Alesi, 14. Ticktum, 15. Hughes, 16. Samaia, 17. Piquet, 18. Deletraz.
A rajt legnagyobb győztese Marcus Armstrong volt, aki a tizennegyedik helyről egészen a tizedik helyig tudott előrejönni. Volt Premás csapattársának, Robert Shwartzmannak viszont nem volt jó startja, amiben benne volt az is, hogy a 2-es kanyarban lejött a pályáról, és a bukótérből visszatérve csak a kilencedik helyen találta magát, kettőt pozíciót veszítve a rajtpozíciójához képest.
A biztonsági autó a 2. kör végén hagyta el a pályát.
Tsunoda megőrizte vezetést Schumacherrel szemben, azonban lerázni nem tudta, ugyanis a bajnokság éllovasa végig árnyékként kísérte őt.
A bokszkiállások sorát Jehan Daruvala 7. körben kezdte meg, aki szuperlágyról közepesekre váltott.
Két körrel később a futamot vezető Tsunoda-Schumacher páros is megejtette kerékcseréjüket, ahol nem változott a sorrend közöttük, maradt a Carlin japán versenyzője Schumacher előtt.
Velük egy időben cserélték le szuperlágy gumijaikat Callum Ilott, Luca Ghiotto és Robert Shwartzman is.
Ilott a kerékcseréjét követően Daruvala elé tért vissza a pályára, aki bár az üzem meleg közepes gumikon megtámadta riválisát, Ilott viszont ügyesen kivédekezte az indai támadását.
Nem volt sikeres Robert Shwartzman kerékcseréje. A Prema kettős kerékcserét hajtott végre, s miközben Schumacher cseréje hibamentesen lezajlott, addig Shwartzmannál a jobb hátsó kereket nem sikerült jól rögzíteni először, amivel az orosz rengeteg értékes másodpercet elveszített.
A futamot ekkor a Campos brit versenyzője, Jack Aitken vezette, akit szorosan követett a 4. körben egymással helyet cserélő Nikita Mazepin-Guanyu Zhou páros.
Mazepin a 11. körben támadta a célegyenes végén Aitkent, azonban a 2-es kanyarban elfékezte magát, így a bukótérbe volt kénytelen hajtani, ahonnan visszatérve Zhou visszaelőzte őt.
Ezt követően az UNI-Virtuosi kínai versenyzője támadta Aitkent. Először a 12. körben, a 13-as kanyarban, a külső íven próbálta megelőzni ellenfelét, azonban Aitken ügyesen levédte a pozícióját.
Három körrel később Zhou ismét támadást indított Aitken ellen, ezután az 1-es kanyarból kijövet, s ugyan a 2-es kanyarban sikerült egy pillanatra a brit elé kerülnie, azonban lesodródott az ívről, így ismét Aitken vezette a futamot.
Egy körrel később Zhou újra megpróbálkozott egy előzési manőverrel, ahol újfent alulmaradt, sőt a 4-es kanyarból kijövet Nikita Mazepin is megelőzte őt.
A futamot ekkor vezető Aitken a 18. körben váltott közepesről szuperlágyra, a többi közepes gumikon rajtoló pilóták pedig a 19. fordulóban váltottak.
Az állás ekkor: 1. Tsunoda, 2. Schumacher, 3. Ilott, 4. Ghiotto, 5. Daruvala, 6. Aitken, 7. Shwartzman, 8. Zhou, 9. Mazepin, 10. Armstrong, 11. Hughes, 12. Ticktum, 13. Samaia, 14. Piquet, 15. Alesi, 16. Sato, 17. Deletraz, 18. Markelov.
A 19. körben, Mick Schumacher a célegyenesben megtámadta a kiállások miatt ismét az élen álló Yuki Tsunodát, akit végül a 2-es kanyarból kijövet egy parádés előzéssel meg is előzött, átvéve ezzel tőle a vezetést. Tsunodát ezután Callum Ilott támadta, aki végül a másik DRS-zónában ment el mellette.
Schumachert ezután már nem lehetett utolérni, aki így idei második F2-es futamgyőzelmét aratta.
A második helyért az utolsó körig folyt a harc Ilott és Tsunoda között. Tsunoda már az utolsó előtti körben közel volt ellenfeléhez, de ekkor még inkább kivárt, és az utolsó kör kezdetén, a 2-es kanyarból kijövet indított támadást, és a 3-as kanyarban meg is előzte őt.
Ilott a 3-as kanyarban ráment a gumitörmelékre, amivel abroncsai veszítettek a tapadásukból, így Luca Ghiotto is elkezdte őt támadni. Ghiotto sokkal gyorsabb volt Ilottnál, akivel egészen a befutóig harcolt. Kettőjük párharcát végül Ilott nyerte meg, aki csak 25 ezreddel hajtott át előbb a célvonalon, mint Ghiotto.
Ez a harmadik nagyon fontos Ilottnak, mert így lemaradása Schumacherrel szemben csak 10 ponttal nőtt, ami a főfutamot követően már 18 pont.
Yuki Tsunoda második helyezésével és Lundgaard kiesésével feljött a bajnokság harmadik helyére 147 pontjával, kettővel megelőzve az ART Grand Prix pórul járó versenyzőjét.
Luca Ghiottónak végül be kellett érnie a negyedik helyezéssel, aki mögött Jehan Daruvala végzett az ötödik helyen.
A futam során végig kiválóan védekező Jack Aitken lett a hatodik, Nikita Mazepin a hetedik, míg Guanyu Zhou a nyolcadik, aki ezzel a vasárnapi sprintfutamot majd az első rajtkockából kezdheti majd meg.
Az utolsó két pontszerző helyet Marcus Armstrong és a leggyorsabb körért* járó két bónuszpontot bezsákoló Dan Ticktum szerezte meg. Ticktum teljesítménye azért is érdemel dicséretet, mivel a rosszul sikerült időmérő miatt a futamot csak a tizenhetedik helyről kezdhette meg, onnan sikerült egy tizedik helyezést hoznia. Ennek leginkább Robert Shwartzman nem örülhetett, aki az elkopó közepes gumik miatt csak a tizenegyedik helyen ért célba hazai versenyén.
Élete első F2-es futamát teljesítő Jackes Hughes a tizenkettedik helyen ért célba, megelőzve Satót, Alesit, csapattársát, Markelovot és Samaiát.
* = A leggyorsabb kört valójába Louis Deletraz futotta meg, azonban ő a futamot csak a tizennyolcadik helyen fejezte be, így ő nem volt jogosult a kettő bónuszpontra, amihez a top 10-ben kell végezni, ami Dan Ticktumnak sikerült.
Bajnokság állása:
Képek: Formula 2 (Twitter)