A hetedik helyről bámulatos rajtot vevő Mick Schumacher győzelmét hozta a Forma-2 Olasz Nagydíjának főfutama, aki mellett Luca Ghiotto és Christian Lundgaard állhatott fel a dobogóra. Callum Ilott a kerékcseréjét követően fulladt le és hozott egy hatodik helyet, csapattársa Zhou a tizenhetedikről jött fel az ötödikre.
Kellemes, napos időben vette kezdetét a Forma-2-es bajnokság Olasz Nagydíjának főfutama, amelyet az idei szezon során negyedik alkalommal Callum Ilott kezdhette meg a pole pozícióból, mellőle az elmúlt hetek legjobb formájában lévő Yuki Tsunodával.
A rajtnál a gumikiosztás igencsak vegyes volt a versenyzők között: Az első négy helyezett (Ilott, Tsunoda, Ghiotto, Lundgaard) mellett az első tízben még a hetedik helyről induló Mick Schumacher és a kilencedik Louis Deletraz választotta a piros oldalfalú, lágy Pirelli gumikat. Az F2-es karrierje legjobb időmérős teljesítményét elérő, ezáltal a futamot az ötödik helyről kezdő Roy Nissany, a hatodik Nikita Mazepin, a nyolcadik Jehan Daruvala és a tizedik Dan Ticktum a közepes gumikon kezdte meg a 30 körös futamot. Azok közül, akik nem az első tízből rajtoltak, azok közül csak a Ferrari Akadémia két versenyzője, a tizenötödik helyről induló Marcus Armstrong és a bajnokság éllovasa, az időmérőn csak a tizenhatodik rajtpozíciót elérő Robert Shwartzman indult a lágyakon, a többiek mind a közepeseken.
A rajtnál Callum Ilott könnyedén megtartotta vezető helyezését, viszont az érdekes rész nem is ez, hanem Mick Schumacher rajtja volt, aki szabályosan kilőtt a piros lámpák kialvásakor! A Prema német versenyzője az év rajtját bemutatva a hetedik helyről egészen a második helyig tört előre!
A harmadik helyen Chrsitian Lundgaard fordult el, megelőzve Yuki Tsunodát, akivel az első körökben élet-halál harcolt vívtak egymással.
Tsunoda az 5. körben visszaelőzte dán ellenfelét, aki a következő körben a célegyenesben visszatámadott, és miközben ők ketten egymással voltak elfoglalva, addig a futamot harmadik helyről megkezdő, de a rajtnál az ötödik helyig visszaeső Luca Ghiotto kihasználva kettőjük szélárnyékát, ő is elkezdte őket támadni a pálya bal oldalán. A három versenyző egymás mellett érkezett meg az 1-es kanyarba, azonban a pálya bal, azaz külső íven haladó Ghiottónak már nem volt sok helye, a féktávon megcsípte a pálya menti füvet, ezzel egy pillanatra elveszítve autója felett a kontrollt, ami okán nem tudott befordulni az 1-es kanyarba, és egy picit "megpofozva" Tsunodát a bukótérbe csúszott. Ghiotto két ellenfele mögé tért vissza a pályára, akik helyet cseréltek egymással, azaz most ismét az ART Grand Prix dán versenyzője volt a harmadik.
Lundgaard öröme nem tartott sokáig, a 7. körben, a Roggia sikánba menet Tsunoda bement Lundgaard mellé, aki elmérte a Roggia féktávját, így kénytelen volt azt elvágni, azonban a magasított kerékvetők eléggé lelassították őt ahhoz, hogy mikor visszatért a pályára, azt már japán versenyzőtársa mögött tegye meg.
Ez a kör volt az, amikor Marcus Armstrong révén megkezdődtek a bokszkiállások. Egy körrel később Deletraz és Shawrtzman, a tizedik fordulóban pedig a negyedik helyen haladó Lundgaard is közepes gumikra váltott.
A futamot több, mint 1 másodperces előnnyel vezető Callum Ilott a 12. körben hajtott a bokszba közepes gumikért, Yuki Tsunoda társaságában. A kerékcseréje jól, hibamentesen sikerült, azonban mikor letették autóját az aszfaltra, az lefulladt. Szerelői igyekezték gyorsan újra beindítani autóját, ami súlyos másodperceket követően sikerült is, viszont ezzel a bajnokság második helyezettje visszaesett a 21. helyre, összes olyan pilóta mögé, akik már voltak kint kereket cserélni.
A 13. körben Mick Schumacher is jött a bokszba, akinek kerékcseréje hibátlanul sikerült, s könnyedén tért vissza Christian Lundgaard elé a pályára, miközben az ideiglenes harmadik helyért Nikita Mazepin és Roy Nissany harcolt egymással, mely ütközetből az orosz jött ki rosszabbul, mert a 2-es kanyarban Nissany leterelte őt a kavicságyba, amivel további három pozíciót is veszített. Az orosznak nem folytatódott jól a versenye, a 17. körben lelassult az autója, majd pár körrel később a végleg fel kellett adnia a futamot.
A kerékcserét követően Mick Schumacher igen megnyugtató, több mint 3 másodperccel vezette a futamot Christian Lundgaard és az őt támadó Luca Ghiotto előtt, így nem forgott veszélyben F2-es karrierje első főfutamos, összességében pedig második futamgyőzelme.
A második hely sorsa a három körrel a verseny vége előtt dőlt el, amikor is Luca Ghiotto a célegyenes végén kifékezte Christian Lundgaardot, aki bár megpróbált visszatámadni, de nem tudott előzni. Ghiotto ezzel második lett, aki megismételte tavalyi itteni főfutamos eredményét.
Christian Lundgaard azt követően, hogy múlt héten négy nullázás után szerezett ismét pontot, újfent felállhatott a dobogóra.
Yuki Tsunoda végzett a negyedik helye, aki mögött az a Guanyu Zhou ért célba az ötödik helyen, aki a futamot a tizenhetedik helyről kezdhette meg.
Ilott a lefulladásával bár visszaesett a 21. helyre, azonban azt követően egy elképesztő versenyzést bemutatva, több pilótatársát is megelőzve végül a hatodik helyig jött előre.
Mögötte Dan Ticktum és Louis Deletraz végzett a hetedik-nyolcadik helyre, ami számukra a sprintfutamra első rajtsort jelent.
A futamot a tizenhatodik helyről megkezdve, Robert Shwartzman végül a kilencedik helyen zárta a futamot, míg az utolsó pontszerző helyet Jehan Daruvala szerezte meg, aki az első silverstone-i hétvégét követően szerzett ismét pontot.
Mick Schumacher futamgyőzelmével feljött a bajnokság harmadik helyére 131 pontjával, csak három ponttal elmaradva Shwartzmantól és Ilott-tól, akik pontazonossággal(!), 134 ponttal állnak az élen.
Hogy mennyire szoros a bajnokság, azt jól mutatja, hogy a negyedik Yuki Tsunoda hátránya is csak 11 pont az élen álló kettőstől.