Dan Ticktum nyert, de utólag kizárták a sprintversenyről * FRISSÍTVE*

Hiába dominálta Dan Ticktum a monzai versenyt, a verseny után kizárták, mivel nem volt elegendő üzemanyaga a futamot követően a kötelező mintavételhez. Ez pedig azt jelenti, hogy Callum Ilott nyerte a sprintversenyt Christian Lundgaard és Mick Schumacher előtt.

 

Verőfényes napsütéses időben került megrendezésre az F2-es Olasz Nagydíj sprintversenye. A levegő hőmérséklete 24, a pályáé 31 Celsius-fok volt a 21 körös futam kezdetén.

Az első helyről Louis Deletraz várhatta a sprintversenyt, mellőle a DAMS brit versenyzője, Dan Ticktum rajtolt. Mögöttük Callum Ilott rajtolt a harmadik helyről, aki a futamot megelőzően, a kilencedik rajtkockából induló Robert Shwartzmannal együtt vezette a bajnokságot 134 ponttal.

A második rajtsor az teljes egészében a UNI-Virtuosié volt, ugyanis Ilott mellől a negyedik helyről csapattársa, Guanyu Zhou várhatta a piros lámpák kialvását. Mögöttük Tsunoda, Lundgaard, Ghiotot és Schumacher készült a monzai sprintfutamra.

Arra a futamra, amelynek győztesének kiléte már a rajtot követően eldőlt, miután Dan Ticktum egy nagyszerű starttal elment Louis Deletraz mellett, ezzel átvéve tőle a vezetést. Ticktumt ezt követően nagyon ügyesen, kontrollálta a versenyt, esély sem adva a többieknek. Ezzel pedig F2-es karrierje második futamgyőzelmét szerezte meg. Még az sem tudta veszélyeztetni első helyét, hogy a 17. körtől a 19. körig virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben, miután Felipe Drugovich követve az egymással a kilencedik helyért harcoló Mazepin-Vips párost, amikor is a 2-es kanyarban Roy Nissany hátulról belement és megforgatta őt, amit követően lefulladt. Nissany ezért később egy öt másodperces időbüntetést kapott.

Ticktum versenye eléggé ki volt centizve, ugyanis a leintést követően, a 2-es kanyarból kijövet le kellett húzódnia a pályáról, így ő nem tudta teljesíteni a levezetőkört. Azt nem lehet tudni, hogy az üzemanyaga fogyott-e ki, vagy pedig műszaki hibája volt.

A DAMS csapat győztes versenyzőjét végül az orvosi autó szállította vissza a bokszutcába.

 

 

A második helyért viszont az utolsó körig nagy harc folyt Deletraz, Ilott és Lundgaard között.

A bajnokság éllovasa, Callum Ilott a 12. körben előzte meg svájci pilótatársát, aki mellett a 14. körben Christian Lundgaard is elment, majd ezt követően Ilottot kezdte el támadni. A virtuális biztonsági autós fázis után Lundgaard nagyon közel került Ilotthoz, aki ügyesen levédte a dán pilóta támadásait, így ő végzett a második helyen, míg az ART Grand Prix versenyzője a főfutam után a sprintversenyen is harmadik lett.

A negyedik helyen célba érő Mick Schumachernek egy igazán kalandosra sikeredett futama volt. A rajtot újfent nagyon jól kapta el, amivel hamar feljött a negyedik helyre, azonban a 8. körben, mikor Zhou támadta őt a célegyenes végén, elmérte az 1-es kanyar féktávját, csúnyán elfékezve bal első kerekét a bukótérbe szaladt, amiből kijövet Zhou mellett, a későbbi harmadik helyezett, Christian Lundgaard is elment mellette. Schumachernek ezután egy vibráló bal első kerékkel kellett teljesítenie a futam hátra levő részét. Mivel Zhou autója nem sokkal azután lelassult, hogy őt megelőzte, így a Prema versenyzője ismét a legjobb ötben autózott, majd az utolsó előtti körben megelőzve Louis Deletrazt megszerezte a negyedik helyet.

Ugyan a verseny leggyorsabb körét Yuki Tsunoda teljesítette, azonban a japán pilóta műszaki hibákkal küzdött a verseny során, így ő nem tudott a legjobb tíz között szerezni, így a leggyorsabb körért járó extra két pontot Mick Schumacher szerezte meg, aki ezzel a sprintfutamot 10 ponttal zárta.

Csapattársa, Robert Shwartzman a kilencedik helyről indulva a hatodik helyen ért célba, míg az utolsó két pontszerző helyen Daruvala, illetve a harmadik körben Ghiottóval való incidense során a tizenegyedik helyre visszaeső, majd onnan a nyolcadikig előreverekedő Jack Aitken szerezte meg.

A bajnokságot a monzai futamokat követően ismét Callum Ilott vezeti 146 ponttal, de csak öt egységgel előzi meg a második helyre feljövő Mick Schumachert, aki zsinórban ötödik futamon végzett a legjobb négy között. Robert Shwartzam bár nem teljesített egy erős hétvégét, így is csak 8 ponttal van elmaradva Ferrari akadémista társától.

Yuki Tsunoda azzal, hogy a sprintfutamon nem tudott pontot szerezni, 23 pontra nőtt a lemaradása

 

2020-09-06_2.png

 

 

FRISSÍTÉS

 

Az FIA utólag kizárta a futamról Dan Titckumot, mivel nem volt elegendő üzemanyaga a futamot követően a kötelező mintavételhez. Ennek értelmében Callum Ilott idei harmadik futamgyőzelmét szerezte meg, aki mellett Chrsitian Lundgaard lett a második, míg Mick Schumacher dobogó-sorozata sem szakadt meg, mert ezzel ő örökölte meg a harmadik helyet. 

További pontszerzők: 4. Deletraz, 5. Shwartzman, 6. Daruvala, 7. Aitken, 8. Mazepin.

 

 

Képek: Formula 2 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása