A Forma-2 Belga Nagydíja sok-sok érdekes sztorit tartogatott, amik akár a bajnokság végkimenetelére is komoly hatással lehetnek.
Tsunoda újabb lépéssel a Forma-1 felé
A Forma-2 Belga Nagydíjának egyik legjobbja egyértelműen a Red Bull és a Honda tehetsége Yuki Tsunoda volt. A japán pilóta a pénteki időmérőn F2-es karrierje második pole pozícióját szerezte meg, amit most győzelemre is tudott váltani- igaz ez nem ment egyszerűen, ráadásul a célvonalon nem is az első helyen haladt át.
Tsunoda akkor került nehéz helyzetbe, mikor bokszba hajtott kerékcseréjére, ami nem sikerült túl jóra, így a kerékcserét követően Nikita Mazepin mögé tért vissza, akivel aztán az utolsó körökben az első helyért harcolt.
Tsunoda a Kemmel-egyenes végén, a Les Combe-ban próbálta megelőzni orosz riválisát, aki kétszer is leterelte a pályáról. Ebből az első volt "szabályos", mivel Tsunoda ekkor még nem volt előzési pozícióban hozzá képest.
Tsunoda első próbálkozása Mazepin ellen a 20. körben.
A 24. körben hasonló volt a szituáció a két versenyző között: Mazepin volt belül, Tsunoda kívül, azonban most sokkal közel, úgymond "előzési zónában" volt Mazepinnel szemben, aki érezve a veszélyt, újfent leterelte őt a pályáról, ami már nem volt szabályos. Ezt a versenyfelügyelők is így gondolták, akik a leintést követően öt másodperces időbüntetést kapott, így a futamot a második helyen célba érő Yuki Tsunoda nyerte meg.
Tsunoda második próbálkozása. Ekkor már övé volt a pozíció, így Mazepin szabálytalanul szorította le őt a pályáról.
A sprintfutamon is megvolt az esélye arra, hogy további értékes pontokat szerezzen, azonban a rajtot követően, a Les Combes-ból kijövet hátulról eltalálta Callum Ilottot, aki emiatt megpördült és emiatt kiesett. Mondhatni visszaadta a kölcsönt a brit versenyzőnek, aki még Silverstone-ban forgatta meg a rajtot követően forgatta meg őt.
Tsunoda ezért öt másodperces időbüntetést kapott, ami azt jelentette, hogy hiába végzett a két pontot érő hetedik helyen, végül csak a kilencedik helyen értékelték, így a második versenyen nem szerezett pontot.
Összességében így is azt lehet mondani, hogy egy kiváló hétvégén van túl, ahol Robert Shwartzmannal együtt a hétvége legtöbb pontját is szerezték.
Tsunoda jelenleg a bajnokság harmadik helyén áll 111 ponttal, csak 21 egységgel elmaradva Shwartzmantól, így jelenleg arra is megvan az esélye, hogy akár a bajnoki címet is megszerezze.
Úgy tűnik nagyon feldobta őt az a hír, hogy az évé végén, Abu Dhabiban a fiatalok tesztjén vezetheti az idei AlphaTaurit, amely csapatnak akár a jövő évi versenyzője is lehet- ez egyre inkább attól függ, hogy meglesz-e az év végén a szükséges szuperlicensz pontszám, mert Kvjat a Forma-1-ben nem teljesít meggyőzően.
Shwartzman ismét a bajnokság élén, Ilott legrosszabb hétvégéjén van túl
Ellentétes hétvégét zárt a bajnokság két éllovasa. Miközben a hétvégét megelőzően a bajnokság élén álló Callum Ilott csak szenvedett, addig Shwartzman idei egyik legjobb hétvégéjét teljesítette.
Ilott olyannyira nem volt jó formában ezen a hétvégén, hogy az időmérőn először nem került be a legjobb három közé, és csak a kilencedik lett, miközben Shwartzman a negyedik.
Ez még nem volt akkora probléma, ugyanis az idei szezonban nem egyszer láthattunk olyat, hogy valaki a mezőny második feléből indulva ért el kiváló eredményt a főfutamon. Így Ilott-tal ennek ellenére kellett számolni a főfutamon, azonban az UNI-Virtuosi brit versenyzőjének a főfutamon sem jött ki a lépés. Idei legrosszabb főfutamos eredményét érte el, csak a tizedik lett, ami pedig ennél még rosszabb volt számára, hogy a legfőbb riválisa, Shwartzman az ötödik helyen hozta be autóját úgy, hogy megfutotta a két pontot érő leggyorsabb kört is. Ezzel az orosz tizennyolc pontos lemaradását hét pontra csökkentette, és ami ennél is fontosabb volt, hogy a sprintversenyt ő a negyedik, addig Ilott a mezőny sűrűjéből, a tizedik helyről kezdhette csak meg.
Ilott ennek is esett végül az áldozatául, mivel a rajtját elrontó Tsunoda nem reagált időben arra, hogy lassított, így megforgatta őt, ami versenyének végét is jelentette. Ez pedig hatalmas lehetőséget jelentett a remek rajtot vevő Shwartzmannak, aki ekkor már a 10 pontot érő harmadik helyen autózott.
A Prema versenyzőjét pedig segítette is az, hogy az előtte autózó Ticktum-Nissany páros az első biztonsági autós fázist követően összeütköztek egymással, így előzési nélkül ott találta magát az élen. Ugyan a második biztonsági autós fázis közel hozta az ellenfeleket, de az orosz nagyon jól kapta el az új rajtot, és esélyt sem adva a többieknek 9 másodperces előnnyel, a leggyorsabb kört újfent megfutva (eredetileg Jack Aitken teljesítette, de ő nem végzett a legjobb tízben, így a két pont Shwartzmané lett) a maximális 17 ponttal zárta a vasárnapi futamot, ami azt jelentette, hogy a Brit Nagydíjat követően újra ő vezeti az F2-es bajnokságot, 10 ponttal megelőzve Ilottot.
Shwartzman nagyszerűen kezdte a 2020-as F2-es bajnokság második felét, azonban Ilott továbbra is ott van a nyomában, az pedig szinte biztos, hogy vissza fog majd ő is vágni, a végelszámolásban pedig annak az 1 pontnak is lehet jelentősége, amit még a főfutamon szerzett.
Mick Schumacher is éledezik
Ugyan csak a bajnokság negyedik helyén áll, 26 ponttal elmaradva csapattársától, Robert Shwartzmantól, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Mick az elmúlt hétvégéken nagyszerű formában versenyez.
A legutóbbi három hétvége hat futamából csak kettőt nem a legjobb három között, a dobogón zárt. Ez idő alatt pedig ő szerezte Yuki Tsunoda mögött a második legtöbb pontot 65-el. Emellett pedig nem lehet elmenni szó nélkül.
És azt is hozzá kell tenni, hogy a Belga Nagydíjon eddigi F2-es karrierje legtöbb pontját szerezte meg, ráadásul most fordul elő vele, hogy zsinórban háromszor is felállhatott a dobogóra. Igaz a győzelem továbbra sem akar összejönni neki, azonban ha ezt a forma év végéig kitart, akkor előbb-utóbb az utolsó lépcsőfok is össze fog jönni.
Bajnokság állása a legutóbbi három hétvége alapján
Vips peches bemutatkozása
Sean Gelael csigolyasérülés miatt nem tud rajhoz állni az újabb tripla fordulón. Helyét a Red Bull észt tehetsége, Jüri Vips kapta meg, aki eredetileg az idei szezont a japán Super Formula bajnokságban teljesítené, azonban koronavírusjárvány miatt ez egy picit átalakult. (A második hétvégén elvileg már ott lesz Japánban, ami miatt az Olasz Nagydíj lehet az utolsó F2-es versenyhétvégéje.)
Vips így megkapta azt a lehetőséget, amit többen is reméltek vele kapcsolatban. Nem volt azonban egyszerű dolga, ugyanis ő korábban nem vezethette az F2-es autókat, nemhogy még a 18 colos Pirelli abroncsokat.
Hogy ne legyen egyszerű a bemutatkozása, az időmérőn műszaki hiba miatt még csak kört sem tudott teljesíteni, így első F2-es versenyét az utolsó, 22.helyről kezdhette meg, csak egy 45 perces szabadedzést követően.
Az észt versenyző ennek ellenére nagyszerűen teljesített, és megmutatta, hogy a Red Bull miért is vette fel őt a programjába. Ugyan a pontszerző helyről pont lemaradt, de tizenegyedik helyezése, így is kiváló eredménynek számított.
A szombati napot követően arra is lehetett számítani, hogy Vips a fordított rajtrácsos sprintfutamon a tizenegyedik helyről, akár pontot is szerezhet, azonban vasárnap ismét utolérte őt a balszerencse. A felvezető kör kezdetén lefulladt az autója, így a versenyt csak a bokszutcából kezdhette meg.
Ennek ellenére a 18 körös futamot is a tizenegyedik helyen zárta, kevesebb mint 1 másodperccel ideiglenes csapattársa, Dan Ticktum mögött.
Parádés bemutatkozás, Monzában, ha elkerüli a balszerencse, akkor az első F2-es pontjait is megszerezheti.
Ticktum hullámzó hétvégéje
Érdemes némi szót ejteni a DAMS állandó versenyzőjéről, Dan Ticktumról is, akinek nem indult egyszerűen a belga versenyhétvége.
Miután nem produkált értékelhető vírustesztet, így azt meg kellett ismételni, csakhogy annak eredményéig nem léphetett be a paddockba, ami azt jelentette, hogy az egyetlen 45 perces szabadedzést kénytelen volt kihagyni.
Ticktumnak tehát úgy kellett megkezdenie az időmérő edzést, hogy előtte nem mehetett egyetlen métert sem a pályán. Ennek ellenére nagyon jó időmérőt teljesített. Tizennegyedik lett, 798 ezreddel elmaradva Tsunodától.
A főfutamon innen rajtolva ment egy parádésat, és a végzett a hatodik helyen, ami a vasárnapi sprintfutamra egy harmadik rajtkockát jelentett számára. Így ugyan volt esély arra, hogy a vasárnap akár egy dobogós helyezést is szerezzen, azonban az első helyért harcolva ütközött Nissanyval.
Ugyan ő tudta folytatni a futamot a második helyen, azonban a gumijai annyira elkoptak a verseny végére, hogy végül visszaesett a tizedik helyre. Kérdés, hogy ebben mennyire játszott szerepet a Nissanyval való ütközése, ahol autója is megsérülhetett.
Ennek ellenére, a szombati teljesítménye, a körülményeket is figyelembe véve, minden dicséretet megérdemel.
MP Motorsport- kettős győzelem után kettős nullázás
Miközben Spanyolországban dupla győzelmükkel a csúcson voltak, addig most Belgiumban idei legrosszabb hétvégéjüket teljesítették.
Pedig nem indult rosszul a hétvége olyannyira nem, hogy a főfutamot a harmadik és az ötödik helyről kezdhették meg.
Drugovich már a rajtnál visszaesett a nyolcadik helyre, míg Matsushita feljött a második helyre, azonban az első köröket követően folyamatosan esett hátra a mezőnyben, míg a negyedik körben már brazil csapattársa, Felipe Drugovich támadta őt a Blanchimontba menet. A japán versenyző becsukta a kaput Drugovich előtt, aki így eltalálta jobb hátsó kerekét, ami defektet kapott, és irányíthatatlanul csapódott bele a gumifalba úgy összetörve autója hátulját, hogy a másnapi sprintfutamon rajthoz sem tudott állni.
Drugovich hétvégéjét is tönkre tette az a baleset, ugyanis az esetet követően a bokszba hajtott, de mivel ő a futamot alapból a keményebb gumikon kezdte meg, így a kényszer kiállásakor nem lágyakat, hanem ismét közepes gumikat kapott. A brazil pilóta a kötelező kerékcseréjét az utolsó körben teljesítette végül, csakhogy ez nem szabályos, így utólag kizárták őt, ami miatt a vasárnapi futamot az utolsó, huszonegyedik helyről kellett megkezdenie.
Innen indulva végül tizenharmadik lett.
Ha van hétvége, amit a holland csapat most szeretne elfelejteni, akkor az a mostani.
A hétvége jelenete: Mazepin és a tábla
Nikita Mazepin érthető okokból nem volt boldog a főfutamot követően. Viszont ilyenkor is muszáj a versenyzőnek annyira kontrollálnia magát, hogy azzal nem okozzon senkinek sem sérülést.
Nos, Mazepin annyira dühös volt, hogy a bokszba hajtva szándékosan nekiment a második helyezést jelző táblának. Ezzel még önmagában nem lett volna probléma, Lewis Hamilton is csinált már ilyet 2015-ben, a Monacói Nagydíjon. A probléma azzal volt, hogy ezt akkor és olyan sebességgel tette, mikor Yuki Tsunoda igyekezett a csapatához menni, és az elrepült tábla pedig majdnem eltalálta a japán versenyzőt.
Ez a tett a versenyfelügyelőknek sem tetszett, akik ezt egy felfüggesztett öt helyes rajtbüntetéssel díjazták.
Bajnokság állása
Képek: Formula 2 (Twitter)