Forma-2 - 2020-as Belga Nagydíj Sztorijai

A Forma-2 Belga Nagydíja sok-sok érdekes sztorit tartogatott, amik akár a bajnokság végkimenetelére is komoly hatással lehetnek.

 

Tsunoda újabb lépéssel a Forma-1 felé

A Forma-2 Belga Nagydíjának egyik legjobbja egyértelműen a Red Bull és a Honda tehetsége Yuki Tsunoda volt. A japán pilóta a pénteki időmérőn F2-es karrierje második pole pozícióját szerezte meg, amit most győzelemre is tudott váltani- igaz ez nem ment egyszerűen, ráadásul a célvonalon nem is az első helyen haladt át.

Tsunoda akkor került nehéz helyzetbe, mikor bokszba hajtott kerékcseréjére, ami nem sikerült túl jóra, így a kerékcserét követően Nikita Mazepin mögé tért vissza, akivel aztán az utolsó körökben az első helyért harcolt.

Tsunoda a Kemmel-egyenes végén, a Les Combe-ban próbálta megelőzni orosz riválisát, aki kétszer is leterelte a pályáról. Ebből az első volt "szabályos", mivel Tsunoda ekkor még nem volt előzési pozícióban hozzá képest.

2020-09-05_1.png

2020-09-05_2.png

Tsunoda első próbálkozása Mazepin ellen a 20. körben. 

 

A 24. körben hasonló volt a szituáció a két versenyző között: Mazepin volt belül, Tsunoda kívül, azonban most sokkal közel, úgymond "előzési zónában" volt Mazepinnel szemben, aki érezve a veszélyt, újfent leterelte őt a pályáról, ami már nem volt szabályos. Ezt a versenyfelügyelők is így gondolták, akik a leintést követően öt másodperces időbüntetést kapott, így a futamot a második helyen célba érő Yuki Tsunoda nyerte meg.

 

2020-09-05_4.png

2020-09-05_5.png

Tsunoda második próbálkozása. Ekkor már övé volt a pozíció, így Mazepin szabálytalanul szorította le őt a pályáról.

 

A sprintfutamon is megvolt az esélye arra, hogy további értékes pontokat szerezzen, azonban a rajtot követően, a Les Combes-ból kijövet hátulról eltalálta Callum Ilottot, aki emiatt megpördült és emiatt kiesett. Mondhatni visszaadta a kölcsönt a brit versenyzőnek, aki még Silverstone-ban forgatta meg a rajtot követően forgatta meg őt. 

Tsunoda ezért öt másodperces időbüntetést kapott, ami azt jelentette, hogy hiába végzett a két pontot érő hetedik helyen, végül csak a kilencedik helyen értékelték, így a második versenyen nem szerezett pontot.

Összességében így is azt lehet mondani, hogy egy kiváló hétvégén van túl, ahol Robert Shwartzmannal együtt a hétvége legtöbb pontját is szerezték. 

Tsunoda jelenleg a bajnokság harmadik helyén áll 111 ponttal, csak 21 egységgel elmaradva Shwartzmantól, így jelenleg arra is megvan az esélye, hogy akár a bajnoki címet is megszerezze.

Úgy tűnik nagyon feldobta őt az a hír, hogy az évé végén, Abu Dhabiban a fiatalok tesztjén vezetheti az idei AlphaTaurit, amely csapatnak akár a jövő évi versenyzője is lehet- ez egyre inkább attól függ, hogy meglesz-e az év végén a szükséges szuperlicensz pontszám, mert Kvjat a Forma-1-ben nem teljesít meggyőzően.

 

Shwartzman ismét a bajnokság élén, Ilott legrosszabb hétvégéjén van túl

 

Ellentétes hétvégét zárt a bajnokság két éllovasa. Miközben a hétvégét megelőzően a bajnokság élén álló Callum Ilott csak szenvedett, addig Shwartzman idei egyik legjobb hétvégéjét teljesítette.

Ilott olyannyira nem volt jó formában ezen a hétvégén, hogy az időmérőn először nem került be a legjobb három közé, és csak a kilencedik lett, miközben Shwartzman a negyedik.

Ez még nem volt akkora probléma, ugyanis az idei szezonban nem egyszer láthattunk olyat, hogy valaki a mezőny második feléből indulva ért el kiváló eredményt a főfutamon. Így Ilott-tal ennek ellenére kellett számolni a főfutamon, azonban az UNI-Virtuosi brit versenyzőjének a főfutamon sem jött ki a lépés. Idei legrosszabb főfutamos eredményét érte el, csak a tizedik lett, ami pedig ennél még rosszabb volt számára, hogy a legfőbb riválisa, Shwartzman az ötödik helyen hozta be autóját úgy, hogy megfutotta a két pontot érő leggyorsabb kört is. Ezzel az orosz tizennyolc pontos lemaradását hét pontra csökkentette, és ami ennél is fontosabb volt, hogy a sprintversenyt ő a negyedik, addig Ilott a mezőny sűrűjéből, a tizedik helyről kezdhette csak meg.

Ilott ennek is esett végül az áldozatául, mivel a rajtját elrontó Tsunoda nem reagált időben arra, hogy lassított, így megforgatta őt, ami versenyének végét is jelentette. Ez pedig hatalmas lehetőséget jelentett a remek rajtot vevő Shwartzmannak, aki ekkor már a 10 pontot érő harmadik helyen autózott. 

A Prema versenyzőjét pedig segítette is az, hogy az előtte autózó Ticktum-Nissany páros az első biztonsági autós fázist követően összeütköztek egymással, így előzési nélkül ott találta magát az élen. Ugyan a második biztonsági autós fázis közel hozta az ellenfeleket, de az orosz nagyon jól kapta el az új rajtot, és esélyt sem adva a többieknek 9 másodperces előnnyel, a leggyorsabb kört újfent megfutva (eredetileg Jack Aitken teljesítette, de ő nem végzett a legjobb tízben, így a két pont Shwartzmané lett) a maximális 17 ponttal zárta a vasárnapi futamot, ami azt jelentette, hogy a Brit Nagydíjat követően újra ő vezeti az F2-es bajnokságot, 10 ponttal megelőzve Ilottot.

Shwartzman nagyszerűen kezdte a 2020-as F2-es bajnokság második felét, azonban Ilott továbbra is ott van a nyomában, az pedig szinte biztos, hogy vissza fog majd ő is vágni, a végelszámolásban pedig annak az 1 pontnak is lehet jelentősége, amit még a főfutamon szerzett.

 

Mick Schumacher is éledezik

 

 

Ugyan csak a bajnokság negyedik helyén áll, 26 ponttal elmaradva csapattársától, Robert Shwartzmantól, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Mick az elmúlt hétvégéken nagyszerű formában versenyez.

A legutóbbi három hétvége hat futamából csak kettőt nem a legjobb három között, a dobogón zárt. Ez idő alatt pedig ő szerezte Yuki Tsunoda mögött a második legtöbb pontot 65-el. Emellett pedig nem lehet elmenni szó nélkül. 

És azt is hozzá kell tenni, hogy a Belga Nagydíjon eddigi F2-es karrierje legtöbb pontját szerezte meg, ráadásul most fordul elő vele, hogy zsinórban háromszor is felállhatott a dobogóra. Igaz a győzelem továbbra sem akar összejönni neki, azonban ha ezt a forma év végéig kitart, akkor előbb-utóbb az utolsó lépcsőfok is össze fog jönni.

2020-09-05_7.png

Bajnokság állása a legutóbbi három hétvége alapján

 

Vips peches bemutatkozása

 

Sean Gelael csigolyasérülés miatt nem tud rajhoz állni az újabb tripla fordulón. Helyét a Red Bull észt tehetsége, Jüri Vips kapta meg, aki eredetileg az idei szezont a japán Super Formula bajnokságban teljesítené, azonban koronavírusjárvány miatt ez egy picit átalakult. (A második hétvégén elvileg már ott lesz Japánban, ami miatt az Olasz Nagydíj lehet az utolsó F2-es versenyhétvégéje.)

Vips így megkapta azt a lehetőséget, amit többen is reméltek vele kapcsolatban. Nem volt azonban egyszerű dolga, ugyanis ő korábban nem vezethette az F2-es autókat, nemhogy még a 18 colos Pirelli abroncsokat.

Hogy ne legyen egyszerű a bemutatkozása, az időmérőn műszaki hiba miatt még csak kört sem tudott teljesíteni, így első F2-es versenyét az utolsó, 22.helyről kezdhette meg, csak egy 45 perces szabadedzést követően.

Az észt versenyző ennek ellenére nagyszerűen teljesített, és megmutatta, hogy a Red Bull miért is vette fel őt a programjába. Ugyan a pontszerző helyről pont lemaradt, de tizenegyedik helyezése, így is kiváló eredménynek számított.

A szombati napot követően arra is lehetett számítani, hogy Vips a fordított rajtrácsos sprintfutamon a tizenegyedik helyről, akár pontot is szerezhet, azonban vasárnap ismét utolérte őt a balszerencse. A felvezető kör kezdetén lefulladt az autója, így a versenyt csak a bokszutcából kezdhette meg.

Ennek ellenére a 18 körös futamot is a tizenegyedik helyen zárta, kevesebb mint 1 másodperccel ideiglenes csapattársa, Dan Ticktum mögött.

Parádés bemutatkozás, Monzában, ha elkerüli a balszerencse, akkor az első F2-es pontjait is megszerezheti.

 

Ticktum hullámzó hétvégéje

 

Érdemes némi szót ejteni a DAMS állandó versenyzőjéről, Dan Ticktumról is, akinek nem indult egyszerűen a belga versenyhétvége.

Miután nem produkált értékelhető vírustesztet, így azt meg kellett ismételni, csakhogy annak eredményéig nem léphetett be a paddockba, ami azt jelentette, hogy az egyetlen 45 perces szabadedzést kénytelen volt kihagyni.

Ticktumnak tehát úgy kellett megkezdenie az időmérő edzést, hogy előtte nem mehetett egyetlen métert sem a pályán. Ennek ellenére nagyon jó időmérőt teljesített. Tizennegyedik lett, 798 ezreddel elmaradva Tsunodától.

A főfutamon innen rajtolva ment egy parádésat, és a végzett a hatodik helyen, ami a vasárnapi sprintfutamra egy harmadik rajtkockát jelentett számára. Így ugyan volt esély arra, hogy a vasárnap akár egy dobogós helyezést is szerezzen, azonban az első helyért harcolva ütközött Nissanyval.

Ugyan ő tudta folytatni a futamot a második helyen, azonban a gumijai annyira elkoptak a verseny végére, hogy végül visszaesett a tizedik helyre. Kérdés, hogy ebben mennyire játszott szerepet a Nissanyval való ütközése, ahol autója is megsérülhetett.

Ennek ellenére, a szombati teljesítménye, a körülményeket is figyelembe véve, minden dicséretet megérdemel.

 

MP Motorsport- kettős győzelem után kettős nullázás

 

 

Miközben Spanyolországban dupla győzelmükkel a csúcson voltak, addig most Belgiumban idei legrosszabb hétvégéjüket teljesítették.

Pedig nem indult rosszul a hétvége olyannyira nem, hogy a főfutamot a harmadik és az ötödik helyről kezdhették meg.

Drugovich már a rajtnál visszaesett a nyolcadik helyre, míg Matsushita  feljött a második helyre, azonban az első köröket követően folyamatosan esett hátra a mezőnyben, míg a negyedik körben már brazil csapattársa, Felipe Drugovich támadta őt a Blanchimontba menet. A japán versenyző becsukta a kaput Drugovich előtt, aki így eltalálta jobb hátsó kerekét, ami defektet kapott, és irányíthatatlanul csapódott bele a gumifalba úgy összetörve autója hátulját, hogy a másnapi sprintfutamon rajthoz sem tudott állni.

Drugovich hétvégéjét is tönkre tette az a baleset, ugyanis az esetet követően a bokszba hajtott, de mivel ő a futamot alapból a keményebb gumikon kezdte meg, így a kényszer kiállásakor nem lágyakat, hanem ismét közepes gumikat kapott. A brazil pilóta a kötelező kerékcseréjét az utolsó körben teljesítette végül, csakhogy ez nem szabályos, így utólag kizárták őt, ami miatt a vasárnapi futamot az utolsó, huszonegyedik helyről kellett megkezdenie.

Innen indulva végül tizenharmadik lett.

Ha van hétvége, amit a holland csapat most szeretne elfelejteni, akkor az a mostani.

 

A hétvége jelenete: Mazepin és a tábla

 

 

Nikita Mazepin érthető okokból nem volt boldog a főfutamot követően. Viszont ilyenkor is muszáj a versenyzőnek annyira kontrollálnia magát, hogy azzal nem okozzon senkinek sem sérülést.

Nos, Mazepin annyira dühös volt, hogy a bokszba hajtva szándékosan nekiment a második helyezést jelző táblának. Ezzel még önmagában nem lett volna probléma, Lewis Hamilton is csinált már ilyet 2015-ben, a Monacói Nagydíjon. A probléma azzal volt, hogy ezt akkor és olyan sebességgel tette, mikor Yuki Tsunoda igyekezett a csapatához menni, és az elrepült tábla pedig majdnem eltalálta a japán versenyzőt.

Ez a tett a versenyfelügyelőknek sem tetszett, akik ezt egy felfüggesztett öt helyes rajtbüntetéssel díjazták.

 

Bajnokság állása

 

2020-09-05_18.png

2020-09-05_17.png

 

Képek: Formula 2 (Twitter)

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása