Lewis Hamilton könnyed rajt-cél győzelmet aratott Belgiumban

Könnyed futamgyőzelemmel szerezte meg karrierje 89. futamgyőzelmét Lewis Hamilton, aki mögött a szokásos módon Valtteri Bottas és Max Verstappen végzett. Daniel Ricciardo a leggyorsabb kört az utolsó körben megfutva a negyedik helyen hozta be a Renault-t.

 

Enyhén felhős időben vette kezdetét a 65. Belga Nagydíj. A levegő hőmérséklete a 44 futam rajtja előtt 18, a pályáé pedig 30 Celsius-fok volt, mely értékek a hétvége legmagasabb értékei voltak. A szombati időmérőhöz viszonyítva a levegő hőmérséklete kettővel, a pályáé pedig hat Celsius-fokkal volt magasabb. 

Csak tizenkilenc versenyző sorakozott fel a 65. Belga Nagydíj rajtrácsára. Történ ugyanis, hogy Carlos Sainz, a rajtrácsra kivezető körén műszaki meghibásodásra panaszkodott, ami miatt visszahajtott a garázsába. Csapata ugyan nekiállt a probléma felderítésének, amit követően jött a hír, hogy pilótájuk a kipufogórendszer meghibásodása miatt nem tud rajthoz állni.

 

Ahogyan történt az a szombati F2-es főfutam előtt, úgy a Forma-1-es futamot megelőzően is tartottak egy egy perces gyászszünetet a tavaly itt elhunyt Anthoine Hubert tiszteletére.

 

 

Gumiválasztás eléggé megosztó volt a tizenkilenc versenyző között. Az első három helyezett (Hamilton-Bottas-Verstappen) a közepes gumikon rajtol, amely a mezőnyben a legnépszerűbb választás volt, ugyanis a legjobb tízbe be nem jutó pilóták közül, csak Pierre Gasly (mezőnyből egyedüliként választotta a kemény keverékű gumikat) és Charles Leclerc (lágy) nem a sárga oldalfalú gumikat választotta a rajtnál.

 

A rajt nagyon nyugodtra sikerült, az első négy között például pozíciócsere sem történt. Ezt leginkább a negyedik helyről induló Daniel Ricciardo bánta, mivel a Les Combes-ba menet egy pillanatra úgy tűnt sikerül megelőznie volt csapattársát, de végül Verstappen maradt a harmadik a két Mercedes mögött (Hamilton - Bottas sorrendben).

A másik Renault-nak, Esteban Oconnak sikerült megelőznie a másik Red Bullt, feljőve ezzel az ötödik helyre.

Nagyon rajtot vett a tizenharmadik helyről rajtoló Charles Leclerc, aki egészen a nyolcadik helyig jött előre az első kör végéig, megelőzve Perezt, Gaslyt, Norrist és Kvjatot.

Az 1. kör végén az állás: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen, 4. Ricciardo, 5. Ocon, 6. Albon, 7. Stroll, 8. Leclerc, 9. Perez, 10. Gasly, 11. Norris, 12. Kvjat, 13. Vettel, 14. Giovinazzi, 15. Magnussen, 16. Russell, 17. Räikkönen, 18. Grosjean, 19. Latifi.

A rajt utáni első körökben, a mezőnyben egyedüliként a kemény keverékű gumikon induló Pierre Gasly keltett feltűnést. Az AlphaTauri versenyzője a 2. körben, az Eau Rouge-ba menet megelőzte Sergio Perezt a kilencedik helyért, majd egy körrel később a Kemmel-egyenesben Charles Leclerc-t utasította maga mögé, amivel már a nyolcadik volt.

Charles Leclerc hiába rajtolt egy jót, azonban a Ferrari-motor gyengélkedése miatt folyamatosan esett hátrébb a mezőnyben, a 6. körben, miután Lando Norris is könnyedén kikerülte, már nem volt a legjobb tíz között sem. A 7. körben, Kvjat előzése után visszaesett a tizenkettedik helyre, és már csapattársa, Sebastian Vettel követte.

A verseny 11. körében be kellett küldeni a biztonsági autót a pályára, miután a 13-asból kijövet Antonio Giovinazzi elveszítette uralmát autója felett és a gumifalba csapódott, amelyről visszapattant a pályára, és az egyik leszakadó kereke eltalálta a vétlenül közlekedő George Russell jobb első kerekét, ami kitört, így a Williams brit pilótának is véget a futam. Szerencsére egyik versenyzőnek sem esett baja, noha távolról eléggé csúnyának tűnt a baleset.

 

Az esetet követően egyből beküldték a biztonsági autót, amit kihasználva többen is a bokszba hajtottak, hogy teljesítsék kötelező kerékcseréjüket. Egyedül a kemény keverékű gumikon rajtoló Pierre Gasly és a lágy gumis Sergio Perez nem tett így, akik ezzel feljöttek a negyedik és az ötödik helyre.

A bokszkiálláskor Alexander Albon kivételével- aki kihasználva azt, hogy a két Renault egyszerre cserélt kereket, átugrotta Ocont- mindenki kemény keverékű gumikat kapott, ő viszont közepeseket.

Az állás a biztonsági autós fázis alatt: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen, 4. Gasly, 5. Perez, 6. Ricciardo, 7. Albon, 8. Ocon, 9. Stroll, 10. Norris, 11. Kvjat, 12. Vettel, 13. Räikkönen, 14. Leclerc, 15. Grosjean, 16. Magnussen, 17. Latifi.

A biztonsági autó a 14. kör végén állt ki a versenyből.

Az újraindítás eléggé simára sikeredett, a mezőny első felében nem történt pozícióváltozás, noha egy pillanatra úgy tűnt, hogy Lando Norrisnak sikerül megelőznie Strollt, aki visszaszerezte kilencedik helyezését.

A lágy gumikon egyedüliként kint levő Sergio Perez nem tudta tartani az előtte levőkkel a tempót, így a 17. körben előbb Ricciardo, majd a Buszmegálló sikánban Alexander Albon is megelőzte őt. Perez végül a 18. kör végén hajtott a bokszba kemény keverékű gumikért, amivel visszaesett a mezőny legvégére, a tizenhetedik helyre.

Miközben Perez kerékcseréjét követően tért vissza a pályára, aközben a Kimi Räikkönen mögött autózó két Ferrari versenyzett egymással. Charles Leclerc támadta a tizenkettedik helyért csapattársát, Sebastian Vettelt, akit a Les Combes-ban a külső íven próbált körbeautózni. A két Ferrari egy pillanatra össze is ért egymással, viszont a pozíció nem változott meg kettőjük között.

A 21. körben, Daniel Ricciardo megelőzve bokszkiállás nélkül álló Pierre Gaslyt, feljött a negyedik helyre. Gaslyt ezután Alexander Albon támadta a közepes gumikon. A brit-thai versenyző végül a 24. körben előzte meg francia versenyzőt, aki mellett a 26. körben Esteban Ocon is elment.

Gasly végül a 27. körig nyúzta a kemény keverékű gumikat, ekkor jött be ugyanis a bokszba közepes keverékű abroncsokért. Gasly a kerékcserét követően a tizenhatodik helyre esett vissza. Azonban a friss közepes gumikon sokkal gyorsabb volt, mint az előtte autózó riválisai.

A 33. körben Sebastian Vettelt megelőzve már a tizenkettedik helyen haladt, ki mögötte elnézte e féktávot, és elfékezve a bal első kerekét lesodródott a pályáról.

Gasly egy körrel később Kimi Räikkönen mellett ment el, aki szintén elfékezte magát a Les Combes féktávjánál, de ő nem sodródott le a pályáról Ferraris csapattársával ellentétben.

Gasly a 36. körben utolérte az egymással, a kilencedik helyért küzdő Kvjat-Perez párost, mely csatát a mexikói versenyző nyert meg, miután a Les Combes-ban körbeautózta az oroszt. Kvjat a kör végén csapattársát is elengedte, aki ezzel már ismét pontszerző zónában volt.

Az élen eközben Hamilton annyira magányosan autózott, hogy elmérte a Buszmegálló sikán féktávját, amit levágott ezáltal. Mivel akkora volt az előnye a bal lába zsibbadására panaszkodó Bottasszal szemben, így ez a hibája nem nagyon befolyásolt sok mindent. Ráadásul Bottas pár körrel később egy az egyben lemásolta Hamilton manőverét, és ő is elmérte a Buszmegálló-sikán féktávját.

 

Lewis Hamilton ezt követően már nem hibázott, és könnyedén nyerte meg a 65. Belga Nagydíjat, negyedik itteni győzelmét aratva ezzel. 

Valtteri Bottasnak most sikerült behoznia a másik Mercedest a második helyen, így a Stájer Nagydíj után a Mercedes ismét kettős futamgyőzelemnek örülhetett.

Max Verstappen újfent kihozva magából és autójából a maximumot harmadik helyen ért célba. Ezzel a lemaradása a világbajnokságban Lewis Hamiltonnal szemben 47 pontra nőtt, ami közel két futamgyőzelmi,

Daniel Ricciardo nemcsak, hogy behozta a Renault-t a negyedik helyen, de az utolsó körben, 1:47.483-as idővel elhalászta Lewis Hamilton elől a leggyorsabb kört.

A francia csapat 2016-os visszatérésük óta a legjobb versenyüket teljesítették, ugyanis Esteban Ocon Alexander Albon utolsó körös megelőzésével behozta az ötödik helyre másik autót, mely egyben eddigi legjobb Renault-s eredményét is jelenti.

Alexander Albonnak végül nem jött be a közepes gumis stratégia, így neki be kellett érnie a hatodik hellyel. 

Carlos Sainz kiállása miatt a McLaren ezt a futamot csak egy autóval teljesítette, viszont azt Lando Norris a hetedik helyen hozta be.

Pierre Gasly nagyszerű futamot teljesített, a 40. körben Sergio Perezt, a 43.-ban pedig Lance Strollt is megelőzve a nyolcadik helyen ért célba.

Az utolsó két pontszerző helyen a két Racing Point ért célba, Lance Stroll - Sergio Perez sorrendben.

A Ferrariknak nem ez volt a legjobb versenyük, csak a tizenharmadik és a tizennegyedik helyen értek célba, Sebastian Vettel - Charles Leclerc sorrendben, ráadásul még az Alfa Romeós Kimi Räikkönen is megelőzte őket.

 

Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása