Yuki Tsunoda a rosszul sikerült bokszkiállás miatt került Nikita Mazepin mögé, akit többször is próbált megelőzni a Les Combes-ban, azonban az orosz mindegyik alkalommal leterelte őt a pályáról. Második megmozdulásánál már a versenyfelügyelők is úgy érezték, hogy az orosz átlépet a határon, így hiába őt intette le elsőként a kockás zászló, öt másodperces időbüntetése miatt a futamot a Red Bull és a Honda pártfogoltja, Yuki Tsunoda nyerte meg.
Enyhén felhős időben került megrendezésre a Forma-2 Belga Nagydíjának főfutama, amelyet F2-es karrierje során második alkalommal Yuki Tsunoda várhatta a pole pozícióból. Mellőle a 25 körös futamot Nikita Mazepin kezdhette meg a második helyről, míg mögöttük a második rajtsorból Nobuharu Matsushita és Robert Shwartzman rajtolt. Ők négyen a futamot a lágy keverékű gumikon kezdték meg, míg a harmadik rajtsorból, azaz az ötödik és a hatodik helyről induló Zhou-Drugovich páros a közepeseken. A hetedik hetedik és a nyolcadik helyről rajtoló Mick Schumacher és Louis Deletraz a lágyakat választotta a rajtnál, míg a bajnokság éllovasa, Callum Ilott, aki csak a tizenkettedik rajtkockából indul, a közepeseket.
A Forma-2-es főfutamot megelőzően egy perces néma csend volt a tavaly augusztus 31-én, itt elhunyt Anthoine Hubert emlékére. Ezen az egy perces gyászszüneten a Forma-1-es pilóták is részt vettek. Az F2-es közösség emellett azzal is tisztelget a kétszeres F2-es futamgyőztes előtt, hogy a futam 19. körét teljes egészében neki szentelték, azaz ebben a körben mindenki tapsolt.
Yuki Tsunodának sikerült a rajtnál megőriznie a vezetést, aki mögé a második helyre honfitársa, Nobuharu Matsushita jött fel, miután sikerült lerajtolnia Mazepint. A negyedik helyen pedig az a Mick Schumacher haladt, aki a hetedik helyről rajtolva, egy nagyszerű rajtot vett, s egy ideig úgy tűnt Mazepinnel szemben a harmadik hely is meglesz, de az orosz visszaverte a Prema német versenyzőjének támadásait.
Schumacher csapattársának, Robert Shwartzman ugyan a piros lámpák kialvását jó ütemben kapta el, azonban az első kanyarban, a La Source-ban szélesre fordult, így visszaesett a hatodik helyre.
Nagyon jól sikerült élete első F2-es rajtja a műszaki hiba miatt a futamot csak az utolsó, huszonkettedik helyről megkezdő Jüri Vipsnek, aki hat pozíciót nyerve a tizenhatodik helyig jött előre.
Hiába kezdődött jól a futam Nobuharu Matsushitának, a második kört követően folyamatosan esett vissza a mezőnyben. Előbb Nikita Mazepin és Mick Schumacher előzte meg őt a harmadik körben, a következő kör második felében már a nyolcadik helyen haladó csapattársa, Felipe Drugovich támadta őt a Blanchiont kanyarba menet, amikor is a két MP Motorsport versenyzője összeért egymással. Matsushista egy jobb hátsó defekttel a gumifalba csapódott, csúnyán összetörve autója hátulját, míg Drugovichnak sérült első szárny miatt a bokszba kellett hajtania.
A bokszkiállások sorát az élmezőnyben, a második és a harmadik helyen autózó Nikita Mazepin-Mick Schumacher páros nyitotta, akik a 10. körben váltottak lágyról közepes gumikra. Egy körrel később a futamot vezető Yuki Tsunoda is a bokszba hajtott, hogy közepes gumikra váltson, csakhogy a kiállása nagyon rosszul sikerült, így kiállását követően Nikita Mazepin mögé tért vissza.
Tsunoda gyorsabb volt orosz ellenfelénél, és miután már mindenki kiállt kerékcserére, messze elhúzva a többiektől autóztak ketten az élen. A Carlin csapat japán versenyzője először a 20. körben indított támadást Mazepin ellen a Kemmel-egyenesben. Mazepin védte a belső ívet, így Tsunodának a külső ívről próbálta őt megelőzni a Les Combes-ba menet, azonban az orosz lezárta előtte az ívet, így Tsunoda lesodródott a pályáról, ahol a kerékvető megdobta autóját. Előzni nem tudott, és szerencsére a kerékvetőn való átugratás sem sértette meg az autóját, így később ismét tudott támadni.
A 24. körben megismétlődött az előző szituáció. Mazepin most is védte a belső ívet a jobbos Les Combes-ban, Tsunoda pedig kívülről próbálta körbeautózni. Most viszont annyiban volt másabb a szituáció, hogy Tsunoda annyira közel volt Mazepinhez, hogy a kanyarba egymás mellett mentek be, azonban az orosz érezvén vesztét (következő kanyar balos volt, ami Tsunodának kedvezett), így nem akart helyet hagyni ellenfelének, akit ezúttal is leterelt a pályáról. Ez már a sportszerűség határait súrolta, a versenyfelügyelők pedig egyből elkezdték vizsgálni az esetet.
Az utolsó körben Tsunoda már nem volt annyira közel Mazepinhez, hogy előzni tudjon, így a célvonalon elsőként az orosz haladt át, aki második F2-es győzelmét ünnepelte, mikor jött a hír, hogy a versenyfelügyelők öt másodperces időbüntetéssel sújtották Tsunoda leterelése miatt.
Így a futamot végül Yuki Tsunoda nyerte meg, aki ezzel F2-es karrierje második futamgyőzelmét aratta, amelyből ez volt az első főfutamos sikere. Győzelmével pedig feljött a bajnokság harmadik helyére 11 pontra megközelítve a bajnokságot vezető Callum Ilottra, akinek idénybeli legrosszabb futamát teljesítve, csak tizedik lett.
Mazepin nagyon nem örült az ítéletnek olyannyira nem, hogy mikor behajtott a bokszutcába szándékosan nekiment a második helyet jelző táblának, ami majdnem eltalálta a futamgyőzelmét ünneplő Yuki Tsunodát. Utólag ezért Mazepin egy felfüggesztett öt helyes rajtbüntetést kapott.
A dobogó legalsó fokára a nagyszerű rajtot vevő Mick Schumacher állhatott fel, akinek 1,2 másodpercen múlott, hogy ő is profitáljon Mazepin büntetéséből.
A negyedik helyen Louis Deletraz ért célba, aki mögött Robert Shwartzman végzett. A Prema orosz versenyzője köszönhetően annak, hogy övé lett a két pontot érő leggyorsabb kör és Ilott csak egy pontot szerzett, hét pontra csökkentette lemaradását a bajnokságban. Ráadásul míg ő a vasárnapi fordított rajtrácsos futamot a negyedik helyről kezdheti meg, addig Ilott csak a tizedikről. Benne van a pakliban, hogy a vasárnapi futamot követően már az orosz lesz a bajnokság éllovasa, és nem Ferrari akadémista társa.
Nagy dicséretet érdemel a hatodik helyen célba érő Dan Ticktum, aki az eredménytelen koronavírusteszt miatt kihagyni kényszerült az egyetlen 45 perces szabadedzést, így az időmérőn vezethetett először F2-es autóval a spái pályán. Ticktum ennek ellenére tizennegyedik lett a kvalifikáción, s innen rajtolva sikerült feljönnie a hatodik helyre, egy nagyszerű versenyt futva.
De nemcsak ő, hanem újdonsült csapattársa, Jüri Vips is sok dicséretet érdemel a futamot követően. Az észt versenyző az utolsó helyről volt kénytelen megkezdeni a futamot, és a huszonkettedik helyről egészen a tizenegyedik helyig jött előre, csak három másodperccel elmaradva a tizedik helyen célba érő Callum Ilott-tól.
A csapatok bajnokságában, ezzel az erős teljesítménnyel, a Prema Racing visszaszerezte a vezetést az UNI-Virtuosival szemben.
Guanyu Zho végzett a hetedik helyen, míg a nyolcadikon Roy Nissany, aki F2-es karrierje legjobb versenyét futotta. Az izraeli versenyző két körrel a verseny vége előtt előzte meg a Luca Ghiottót, ezzel megszerezve a pole pozíciót a fordított rajtrácsos futamra. Mondani sem kell, Nissany először fog megkezdeni egy F2-es futamot az első rajtkockából indulva.
A futamot követően nemcsak Nikita Mazepin kapott büntetést. Az MP Motorsport házon belüli ütközésénél a versenybírák Nobuharu Matushitát találták vétkesnek, aki emiatt három helyes rajbüntetést kapott. Azonban csapattársa is kapott büntetést, sőt őt ki is zárták a versenyből, de nem ezért az incidensért, hanem azért, mert az utolsó körben ejtette meg a főkiállását .
Rajtuk kívül, a futamot a tizenharmadik helyen záró Marcus Armstrong kapott utólag egy öt másodperces időbüntetést, mivel az utolsó körben a pályán kívül előzte meg Jack Aitkent. A büntetéssel Armstrong visszaesett a tizenötödik helyre.
Bajnokság állása a Belga Nagydíj főfutamát követően:
Képek: Formula 2 (Twitter)