50. Spanyol Nagydíj - Értékelő

Nem hozott izgalmas, eseményekben gazdag hétvégét az 50. Spanyol Nagydíj, ám mindennek ellenére sok téma volt, amiről lehetett a futamot követően beszélni.

 

Hétvége legjobbjai:

 

Lewis Hamilton

 

Lewis Hamilton az évadnyitó hétvégét leszámítva eddig minden hétvégén hibátlanul, nagyszerűen teljesít. Ez most sem volt másként, és ugyan Bottasnak a Q3 végén volt esélye arra, hogy elhalássza előle a pole pozíciót, azonban hiába állt a középső szektorig 65 ezreddel jobban nála, a harmadik szektor nem sikerült jól, így Hamilton karrierje 92. pole pozícióját szerezte meg, ami egyben 150. első rajtsoros indulását is jelentette- mondani sem kell, ilyen magaslatokig egy korábbi F1-es pilóta nem jutott el.

Hogy a Spanyol Nagydíj már rögtön az első köröket unalomba fulladjon, abban Hamiltonnak is volt szerepe, ugyanis olyan jó rajtot vett, hogy utána a többiek akkor láthatták legközelebb, mikor lekörözte őket. A 2017-es Spanyol Nagydíjhoz hasonlóan most is kört adott a negyedik helytől lefele mindenkinek, és bár a leggyorsabb kört a csapattárs, Bottas elhalászta előle, Hamilton így is egy tökéletes hétvégét futott. 

Ha a Red Bull nem tud valamit kitalálni, hogy közelebb kerüljenek a Mercedeshez, akkor már készülhetünk azon szalagcímekre, amik Hamilton Schumacher hetedik világbajnoki címének beállításáról szólnak. 

 

Max Verstappen

 

A Red Bull hollandja idén elképesztő formában van. Eddig minden hétvégéjéből kihozta a maximumot, még akkor is, ha az időmérője nem sikerült olyan jól, illetve ha a rajtrácsra felvezető körében összetörte az autóját (Magyar Nagydíj). Egyedül az évadnyitón elszenvedett motorhibájáért kár, ugyanis ez esetben biztosan 25 pont alatti differencia lenne közte és Hamilton között.

Már az is csoda tulajdonképpen, hogy ő az egyetlen nem Mercedeses versenyző, akinek még van esélye a világbajnoki címre, ha pedig nem lenne a Mercedes, akkor Schumacher 2004-es, Jenson Button 2009-es, illetve Sebastian Vettel 2011-es szezonkezdéséhez hasonlót produkálna most, ugyanis az évadnyitót leszámítva, minden futamot megnyert volna. Sőt ez esetben komoly eséllyel pályázna Vettel zsinórban elért 9 futamgyőzelem rekordjának megdöntésére.

Azonban van Mercedes a mezőnyben, mely egy lépéssel a komplett mezőny előtt, pontosabban a mezőny 99%-a előtt, mert Verstappen az az 1%, aki úgy ahogy, de folyton ott van a sarkukban, és piócaként tapad rájuk. Persze a Mercedes és a Red Bull közötti különbség ellen ő sem tud mit tenni, de azzal, hogy eddig rendre maximalizálta a hétvégéit, továbbra is kapaszkodik abba a bizonyos szalmaszálba.

Hogy miért is érdemel a hétvégéjére egy tízes skálán tízes értékelést? A válasz, hogy nemcsak ő volt az egyetlen nem Mercedeses pilóta, aki nem kapott kört a mezőnyben, de az idei évben továbbra is ő az egyetlen, aki önerőből képes volt a pályán (fontos kihangsúlyozni, mivel Ausztriában Leclerc és Norris Hamilton büntetésével előzték meg pont Hamiltont) legyőznie az egyik Mercedest. Egy olyan Mercedesről beszélünk, amelyről sokan feltételezték, hogy a vélhetően 17 futamos világbajnokság összes futamát megnyerheti...

 

Carlos Sainz

 

 

Érdemes kiemelni Carlos Sainz hétvégi teljesítményét is, aki eddigi egyik legjobb hazai versenyhétvégéjét teljesítette. 

Azt követően, hogy Silverstone-ban majd a pénteki napon is hűtési gondjai voltak, csapata előbb a kasztniját, majd erőforrását cserélte ki, melytől szombatra megtáltosodott. Az időmérőn hetedik rajthelyet szerezte meg, amit aztán a vasárnapi futamon sikerült egy pozícióval megjavítani, és hatodik lett. Ez egyben azt is jelentette, hogy ezzel sikeresen beállította a 2016-os eredményét, mely egyben eddigi legjobb hazai eredménye is.

Sainz, azért is fért fel most erre a listára, mert amit lehetett, azt kihozta a hétvégéjéből, sőt azzal, hogy Albont is megelőzte, egy picivel többet is, mint azt előzetesen remélni lehetett volna. 

 

Hétvége meglepetése

 

Kimi Räikkönen 

 

A hétvége meglepetése most 2007 világbajnoka volt, különösen az időmérőn nyújtott teljesítménye miatt. A visszavonulását a sajtóban pedzegető pilóta a hétvégén kiemelkedett az alsóházba tartozó csapatok pilótái közül.

Az időmérőn a pénteki napot követően elsődlegesen a Haas francia versenyzőjétől, Romain Grosjeantól lehetett várni, hogy a Q2-be jusson, ennek ellenére mégsem ő, hanem az Alfa Romeo világbajnoka tette ezt meg.

A Q2-es szereplés már önmagában bravúr volt, ugyanis a csapat idén először jutott be a legjobb tizenöt közé, először a 2019-es Brazil Nagydíj óta. 

Viszont az igazán nagy meglepetés ezután, pontosabban a Q2 végén jött, amikor Räikkönen lágy gumik híján a közepeseken jobb időt autózott Esteban Oconnál, és lett úgy a tizennegyedik, hogy csak 220 ezreddel marad le a továbbjutástól. Erre pedig előzetesen nem nagyon lehetett számítani.

Räikkönen a futamot is ebben a pozícióban fejezte be, ami egyben azt jelentette, ezzel pedig ő lett az Alfa Romeo - Haas - Williams hármas pilótái közül a legjobb helyezést elérő versenyző.

 

A hétvége csalódása

 

Valtteri Bottas

 

Az évadnyitó futamot követően, amelyet megnyert, Bottas még nagy reményeket fűzött ahhoz, hogy idén sikerülhet legyőzni, az akkor nem túl erős hétvégét záró Lewis Hamiltont. Ekkor még lehetett bízni abban, hogy Bottasnak az idei évre sikerült egy fokkal feljebb lépnie, azonban a második hétvégétől, a Stájer Nagydíjtól kezdődően egyedül a 70. Évforduló Nagydíj időmérőjén tudta csapattársát legyőznie, minden más esetben alul maradt vele szemben. 

Az időmérő végén, az utolsó gyors körében, a középső szektort követően felcsillant a remény, hogy most is sikerülhet legyőznie időmérőn Hamiltont, mivel ekkor még 65 ezredes előnyben volt hozzá képest, azonban a harmadik szektorra olyannyira nem jött jól ki számára, hogy végül az első köridején sem tudott javítani, így maradt a második rajthely.

Az idei évben egyre inkább kezd kirajzolódni, hogy Bottas gyenge pontjának a rajtok számítanak. Most sem sikerült jól az elrugaszkodás, és nemcsak Verstappen, de az ötödik helyről rajtoló Lance Stroll is megelőzte őt, ezzel pedig valamilyen szinten meg is pecsételődött a versenye.

Ugyan Strollt sikerült az ötödik körben megelőznie, azonban a második helyen autózó Max Verstappenre még csak nyomást sem tudott gyakorolni. Ugyan csapata szerint az is hátráltatta versenyzőjüket, hogy a második kiállás után lágy gumikat kapott, ami nem működött annyira jól, azonban Bottas addig sem került annyira közel Verstappenhez, hogy annak második helyezése veszélyben forgott volna.

Végül egy utolsó előtti körös kiállással a leggyorsabb körért járó pluszpontot megszerezte, azonban ez sem tudja feledtetni azt, hogy ez a hétvége nem a legerősebb volt számára. Ezzel pedig önmagában még nem lenne semmi baj, csakhogy miközben Lewis Hamilton futamokat nyer, addig Bottas a Stájer Nagydíj óta még Max Verstappen előtt sem tudott célba érnie (igaz a Brit Nagydíjon előtte kapott defektet), így pedig lassan már nem az lesz a kérdés, hogy lehet-e esélye Lewis Hamilton ellen a világbajnokságban, hanem képes lesz-e Max Verstappent legyőzni?

Bottas testbeszéde a futamot követően árulkodó volt, sőt a futam utáni sajtótájékoztatón is elmondta, neki most nagyon szüksége van egy kis felöltődésre, ami teljesen érthető, mivel hat futamot követően már 43 pont a lemaradása a világbajnokságban Hamiltonnal szemben úgy, hogy az évadnyitót követően még 13 pont előnnyel állt az élen...

 

Alexander Albon

 

Valtteri Bottas mellett a Spanyol Nagydíj másik csalódáskeltő teljesítményét Alexander Albon hozta, akinek a hétvégéjéből semmi pozitívat nem lehet kiemelni, nem úgy, mint korábban.

Az időmérőn most is látványosan el volt maradva Max Verstappentől, ráadásul nem sokon múlott, hogy a hatodik rajthely helyett a futamot csak a tizedikről kezdje meg. Bár az osztrák hétvégéket követően sikerült ismét legyőznie az AlphaTauri versenyzőjét, Pierre Gaslyt az időmérőn, de csak 107 ezred volt köztük a különbség, azaz jól jelzi, hogy nagyon szoros volt mögötte a mezőny. Konkrétan, ha a nem javít a Q2-ben futott idején, akkor nem a hatodik, hanem a tizedik helyről rajtolt volna. (Mondjuk összességében Gasly futotta kettőjük között az egész időmérőn a gyorsabb kört, 229 ezreddel... - Gasly Q2-es ideje: 1:16.800, Albon legjobb ideje: 1:17.029)

A futamot  viszont most nagyobb reményekkel várhatta, mint korábban, ugyanis a Stájer Nagydíj óta nem rajtolt ennyire előkelő pozícióból, és bár az egy körös tempója nem volt valami erős az elmúlt hétvégeken, a futamokon mindig jobban teljesített. (Vagy csak úgy tűnt?)

Most viszont a versenytempója sem volt meg, pedig a rajtot követően maradt a hatodik helyen. Igaz, az első kerékcseréjekor a Red Bull vele kísérletezve megpróbálta azokat a kemény keverékű gumikat, amiket a pénteki napon mindenki kritizált. Lehetséges, hogy emiatt nem tudta azt az eredményt elérni, amit el tudott volna, ha nem kemény gumikat kap az első kiállásakor (az egész mezőnyben ő volt az egyetlen, aki használta a kemény gumikat az egész versenyen), azonban a nyolcadik helyezése még úgy is csalódáskeltő, hogy Red Bullos karrierje során először kört kapott csapattársától, Max Verstappentől. (Gaslynak ezt kétszer "engedték meg", utána lecserélték.)

Ráadásul csak fél másodperccel ért előbb célba, mint az a Gasly, aki a papíron gyengébb autóban ül. Elmondható, hogy a brit-thai versenyzőnek ez volt az idei évben az eddigi leggyengébb versenyhétvégéje.

Eddig Albonnak nagyon nem alakul jól a 2020-as szezonja, és ha nem tud javítani a teljesítményén, akkor aligha fogják meghosszabbítani a szerződését a csapatnál...

 

Futam győztesei

 

Racing Point

 

A Racing Point volt idén az a csapat, amelyikről tudtuk, hogy jó autóval rendelkeznek (hogyan és miérteket nem beleszámolva), azonban egyik hétvégén sem sikerült maximalizálni a pontjaikat, egészen mostanáig.

A Spanyol Nagydíj hétvégéje annak ellenére a csapat idei legjobb hétvégéje volt, hogy a Hungaroringen Stroll-lal, majd Silverstone-ban Hülkenberggel szereztek az időmérőn egy harmadik rajthelyes indulást.

A futamot, már a koronavírusból frissen felépülő Sergio Perezzel és Lance Strollal a negyedik-ötödik helyről kezdték meg. Stroll rögtön egy parádés rajtot mutatott be a startnál, ahol az ötödik helyről egészen a harmadikig jött előre. Mivel a Mercedes erősebb autóval rendelkezik, így Bottas végül az ötödik kör elején megelőzte őt, azonban ezt követően a negyedik és az ötödik helyen a csapat versenyzői nyugodtan versenyezhettek.

Strollal két, Perezzel egy kiállásos taktikát próbáltak meg. Utóbbi ezzel ugyan Stroll előtt ért célba, de Hamilton feltartása miatt kapott öt másodperces időbüntetésével végül az ötödik helyen értékelték.

Így Stroll lett a negyedik, aki ezzel beállította idei, és csapata eddigi legjobb helyezését.

A csapat azért is örülhetett igazán, mert a negyedik és az ötödik helyezésnek köszönhetően, mióta Racing Point néven versenyeznek, azóta ilyen sok pontot egy versenyhétvégén még nem szereztek.

 

Sebastian Vettel

 

Binotto a hétvége előtt igyekezett mindenkit megnyugtatni azzal kapcsolatban, hogy Vettel és a Ferrari kapcsolata továbbra is jó, azonban a hétvége, pályán történő eseményei továbbra is másról árulkodnak.

Az, hogy Vettel egész időmérőn egy árva szót nem szólt mérnökéhez, már felettébb érdekes, ami pedig a futamon történt, azt pedig nehéz csak kommunikációs hibának elkönyvelni az előzmények ismeretében. 

Vettel a pocsékul sikerült szigetországi hétvégéket követően úgy érkezett Spanyolországba, hogy csapatától végül egy új kasztnit kapott, amiről nem lehet pontosan tudni, hogy mennyit is jelentett számára, azonban az tény, hogy ezen a hétvégén nem volt már akkora különbség közte és Leclerc között.

Ugyan a Q3-ról most is lecsúszott 2 ezreddel (!), azonban a nyolcadik helyen jutó csapattársától most csak 215 ezreddel kapott ki.

Vettel a közepes gumikon kezdte meg a 70 körös futamot, amikkel eredetileg két kiállásos taktikán volt, azonban a 29. körben megejtett kerékcserét követően, ahol lágy gumikat kapott, Vettel arról érdeklődött csapatánál, hogy megpróbálják-e az egy kiállást? 

A csapat ekkor nem nagyon adott erre rendes választ, így Vettel elkezdte nyomni, majd miután Leclerc kiesett a versenyből, egyszer csak a mérnöke bejelentkezett a rádión, hogy képes-e végig menni a lágy gumikon? Vettel ekkor válaszolt vissza ingerülten "Az ég szerelmére, ezt kérdeztem korábban!".

Ilyen beszélgetések normál esetben nem történhetne meg egy pilóta és a mérnöke között. Főleg úgy, hogy előtte maga a pilóta dobta fel nekik az ötletet. Az pedig csak növelte a Ferrari oldaláról a kínossági faktort, hogy maga a versenyző mondta meg a versenymérnökének, hogy mit csináljon, mikor is ez fordítva kellene lennie. 

Vettel bevállalta, hogy végig megy a lágy gumikon úgy, hogy azokat egyébként nem is újak voltak, mert az időmérőn is használta őket, s ennek ellenére sikerült 36 kört teljesíteni velük és a hetedik helyen célba érnie. 

Idén ez volt a második olyan verseny, ahol Vettel hozta meg a saját taktikáját, és ahogy a Hungaroringen, úgy most is ennek köszönhette a pontszerzést. 

 

Pierre Gasly

 

Nincs olyan hétvége, ahol Pierre Gasly teljesítményét valamilyen formában ne lehetne megdicsérni. Az AlphaTauri francia versenyzője az idei év egyik meglepetésembere, akiről nyugodtan állíthatjuk, hogy a faenzai csapat vezérpilótája.

Az időmérő Q3-as szakasza ugyan nem jött annyira jól össze, mint a Q2, ahol egy olyan kört hozott össze, hogy azzal akkor az ötödik helyen jutott be a Q3-ba. Érdekesség, ha a Q3-ban futotta volna az 1:16.8-as körét, akkor a futamot nem a tizedik, hanem a Red Bullos Albon megelőzve a hatodik helyről kezdhette volna meg.

A tizedik rajthely ellenére, a futamot egy nagyon erős rajttal kezdte meg, amivel egyből ott találta magát a hetedik helyen. Ugyan Sainz és Vettel is végül előtte ért célba, de a kilencedik helyezés, így is szép eredmény volt, nem beszélve arról, hogy csak fél másodperccel kapott ki Albontól.

 

Futam vesztesei

 

Renault

 

 

A francia gyári csapat az idei szezon leggyengébb versenyhétvégéjén van túl. Pedig a pénteki második edzést követően, ahol Ricciardo a negyedik, Ocon pedig a kilencedik leggyorsabb volt, joggal reménykedhettek abban, hogy mindkét autójukkal harcban lehetnek a pontszerzéséért, azonban ennek ellenére az év során először pont nélkül zártak egy hétvégét.

Már az időmérő sem alakult túl jól számukra, mivel egyik autójuk sem jutott be a Q3-ba. Ricciardo a tizenharmadik (igaz az ő lemaradása csak 32 ezred volt a tizedik helyen bejutó Norrisszal szemben),  Ocon pedig csak a tizenötödik lett.

A futamon ettől függetlenül még bízhattak abban, hogy legalább egy pontot fognak tudni szerezni. Ehhez Ricciardo közel is került, azonban nem tudta már megelőzni a verseny végén a tizedik helyen célba érő Lando Norrist, aki mögött alig 1 másodperccel később kapta meg a kockás zászlót. 

Ocon ennél jóval távolabb volt a pontszerzéstől, és csak a tizenharmadik lett.

Ez a hétvége közel sem volt olyan jó, mint a silverstone-i hétvégék.

 

Romain Grosjean

 

Miközben pénteken a fellegekben járt, aközben vasárnap már arról beszélt, hogy soha nem vezetett olyan rossz autót, mint most.

Grosjean hétvégéje fordítva alakult, ahogyan egy pilóta reménykedik azt megelőzően. Pénteken érte el a csúcspontot a második edzésen futott ötödik legjobb idejével, vasárnap pedig a mélypontot, pont a futamon, ahol nemcsak összetűzésbe került versenyzőtársaival, de két körrel a vége előtt közel került ahhoz, hogy autóját is összetörje, mikor is a 8-as kanyarból kijövet kitört alatta az autó, viszont Grosjean gyönyörűen megfogta a megforogni készülő autóját. 

Legalább ennyi pozitívum volt a versenyében, amit az utolsó helyen fejezett be.

 

Charles Leclerc

 

Leclerc-nek minden adott volt ahhoz, hogy a két brit hétvégét követően most is egy nagyszerű eredményt érjen el. A futamot a kilencedik helyről megkezdő monacói, nagyon jó helyen haladt az egykiállásos taktikájával. Miután mindenki kiállt az első kerékcseréjére, Lando Norris mögött a tizedik helyen autózott.

Mivel előtte Sergio Perez kivételével mindenki tervezett még egy kiállást, így nagyon esély volt arra, hogy a legjobb hatban érjen célba.

Azonban a 36. körben, az utolsó előtti kanyarban, lekapcsolt a motorja és megpördült, ezzel megpecsétleve jól kinéző futamát. Leclerc-nek még azelőtt sikerült újraindítani autóját, hogy a versenyirányítás biztonsági autós fázist rendeljen el, azonban futama még két körig tartott, amikor is behajtott a bokszba.

A Ferrari műszaki hibára hivatkozva magyarázta versenyzőjének kiesését, azonban a dolgok mögött sokkal inkább az állt, hogy Leclerc két körön keresztül kikapcsolt biztonsági övvel körözött a pályán, és miután a bokszba hajtott már akkora volt a hátránya, hogy felesleges lett volna visszatérni a versenybe.

Az FIA végül egyáltalán nem indított vizsgálatot Leclerc ellen, aki a rádiójában jelezte, hogy mikor úgy tűnt, hogy nem sikerül újraindítani autóját, kikapcsolta biztonsági övét.

 

 

Hétvége pillanata

 

Furcsa baleset az FP3-on

 

 

A hétvége pillanata nem a versenyen, de nem is az időmérőn, hanem a harmadik szabadedzésen láthattuk, annak is az utolsó 2 percében. Történt ugyanis, hogy a bokszból kijövő Esteban Ocon a 3-as kanyarban elengedte a pályán haladó Kevin Magnussent.

Ocon ezután lépett a gázra, és közben a visszapillantó tükrében figyelte, hogy nem jön-e mögötte olyan versenyző, aki mért körön lenne, hogy adott esetben elengedje. Igen ám, de közben Magnussen elkezdett lassítani, és lehúzódni az ideális ívről, mivel egy Williams érkezett. Ocon is figyelte a Williams pozíóját, hogy ne akadályozza. Csakhogy, mikor ismét a pályára figyelt, azt látta, hogy Magnussen a Williams elengedése miatt lelassított, ő pedig annyira közel került hozzá, hogy elkerülje a vele valót ütközést, azonnal jobbra rántotta kormányát, amivel a jobb oldalon levő betonfalnak csapódott, összetorve ezzel autója elejét.

Az esetet követően a versenyfelügyelők jelezték, hogy kivizsgálják az estetet, de végül egyik pilótát sem büntették meg, mert a szokatlan eset balszerencsés véletlennek volt köszönhető.

 

 

 

 Hétvége mérföldkövei, érdekességei

 

- Hamilton 150. első rajtsoros indulása

- Räikkönen lett a Forma-1 történelmének versenyen legtöbb km-ert teljesítő versenyzője. 2007 világbajnoka ezzel korábbi Ferraris csapattársát, Fernando Alonsót előzte meg (aki vélhetően visszaelőzi majd őt). A futamot követően 16910 megtett km áll a neve mellett, ami azt jelenti, hogy kétszer körbetudná autózni a Földet az Egyenlítő mentén.

- Hamilton 156. dobogós helyezésével a Forma-1 történelmének eddigi legtöbb dobogós helyezését megszerző pilótájává vált.

- Vettel a hetedik helyezésével a Forma-1 történelmének második olyan versenyzője lett Lewis Hamilton mögött, aki elérte a 3000 pontot. 

- Carlos Sainz továbbra is hibátlan hazai pályán, ami a pontszerzést tekinti. 2015 óta minden egyes hazai versenyét a pontszerző zónákban fejezte be, mostani hatodik helyezésével pedig beállította eddigi legjobbját, amit még 2016-ban ért el a Toro Rosso volánja mögött.

 

Képek: Formul1.com, Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása