Bottas vezetésével vette kezdetét az 50. Spanyol Nagydíj hétvégéje

Ahogyan eddig megszokhattuk, a két Mercedes volt a leggyorsabb az 50. Spanyol Nagydíj első szabadedzésén. A harmadik helyen végző Max Verstappen lemaradása már 9 tizedmásodperc volt hozzájuk képest.

 

Napos, nagyon meleg időben vette kezdetét az 50. Spanyol Nagydíj hétvégéje a pénteki első szabadedzéssel. A levegő hőmérséklete a kilencven perces gyakorlás során 28-29 Celsius-fok, a pályáé pedig 37-44 Celsius-fok volt.

Az edzésen a nem meglepő módon a két Mercedes volt a leggyorsabb, kettőjük között is a tavaly itt egy nagyszerű körrel pole pozíciót szerző Valtteri Bottas vitte a prímet 1:16.785-ös idővel, 39 ezreddel megelőzve Lewis Hamiltont. 

Bottasnak egyébkánt az edzés során volt egy érdekes pillanata, amikor is a 9-es kanyarból kijövet egy madár nekirepült a fejvédő eszközének, a halónak. 

A két Mercedes mögött a harmadik helyen a 70. Évforduló Nagydíjat megnyerő Max Verstappen végzett a harmadik helyen, akinek az 1:17.724-es ideje kereken 9 tizeddel maradt el a második Lewis Hamilton idejétől, míg Bottasétól 939 ezredre.

Nagyon jól szerepeltek a Ferrarik, ugyanis Charles Leclerc és Sebastian Vettel a negyedik-ötödik helyen zárták a nyitóedzést. A két pilóta között nem volt nagy különbség, ugyanis Leclerc 1:17.970-es ideje, csak 11 ezreddel volt gyorsabb a hétvégét megelőzően kasztnicserén áteső csapattársánál.

 

 

Szintén meglepően jó edzésen voltak túl a Ferrari amerikai partnercsapata, a Haas. Nemcsak, hogy mindkét pilótájuk a legjobb tízben végzett, de ráadásul Romain Grosjean 1:18.291-el a hatodik (!) leggyorsabb volt. Magnussen a brit hétvégéket követően visszatérő Perez, és az edzés során műszaki gondokkal küzdő Albon mögött a kilencedik lett, 23 ezreddel megelőzve Lance Strollt

Azt hozzá kell tenni, hogy a két Racing Point a leggyorsabb körét a közepes gumikon teljesítették, ők voltak az egyedüliek, akik ennek ellenére is a legjobb tízben végeztek.

A hazai pályán versenyző Carlos Sainz 1:18.733-al a tizenegyedik leggyorsabb volt, 3 ezreddel megelőzve  az 1:18.736-os körét a közepes gumikon teljesítő Esteban Ocont és 11 ezreddel mclarenes csapattársát, Lando Norrist. 

Az AlphaTaurinál egy körön ismét Pierre Gasly volt a gyorsabb, hisz míg ő 1:18.888-al a tizennegyedik, addig Kvjat 1:19.145-el egy tizenhetedik hellyel kezdte meg a spanyol versenyhétvégét. Kettőjük közé pont a másik Alfa csapat, az Alfa Romeók férkőztek be Antonio Giovoinazzi-Kimi Räikkönen sorrendben. A két csapattárs között minimális, 64 ezred volt a differencia.

 

 

Az időlista végén a főnökével fogadást kötő Daniel Ricciardo (1:19.230) és a két Williams végzett, amely csapat egyedüli volt, mely nem tudott 1:20 alatti időt teljesíteni.

A Williamsnél egyébként egy újoncot is avattak, ugyanis a fejlesztő pilótájuk, az izraeli származású, de az MNASZ-elnöke, Oláh Gyárfás által menedzselt Roy Nissany erre az edzésre megkapta George Russell autóját. Nissany jó edzést tudhat maga mögött annak ellenére is, hogy egy alkalommal megpördült a pályán a 10-es kanyarban.

Russell, hogy ne unatkozzon, az edzés második felében beállt a Williams bokszcsapatában, ahol ő tartotta csapattársai előtt a nyalókát.

 

 

Képek: Mercedes-AMG F1 (twitter), Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása