70. Évforduló Nagydíj - Mire figyeljünk a futamon?

Vajon végre összejön a dobogó Nico Hülkenbergnek? Talán ez a legfőbb kérdés a 70. Évforduló Nagydíj előtt, azonban Hülkenberg mellett másra, másokra is érdemes lesz figyelni az 52 kör során.

 

Le tudja-e győzni Valtteri Bottast a 155. dobogós helyezéséért hajtó Lewis Hamilton?

 

Ugyan az időmérőn Valtteri Bottas képes volt legyőzni 63 ezreddel legyőzni Lewis Hamiltont, ezzel karrierje tizenharmadik pole pozícióját megszerezve, és a második itt Silverstone-ban. Azonban ennek ellenére is inkább Lewis Hamilton számít a futam fő esélyesének, aki tavaly ugyan ilyen felállásból indulva is képes volt megnyerni a futamot- igaz ebben az is szerepet játszott, hogy neki kedvezően jött ki Givonazzi kiesése miatt beküldött biztonsági autó.

Hamilton ezen a hétvégén újabb rekord beállításra készül, ráadásul egy olyan Schumacheri rekordnak a beállítására, amik azok közé tartozott, amit mindenki megdönthetetlennek hitt. A hatszoros brit világbajnok jelenleg 154 érmes helyezéssel rendelkezik, azaz ha most is a top háromban ér célba, akkor e téren egalizál Schumacherrel, aki a 155. dobogós helyezését szintén a Mercedes színeiben szerezte - 2012-ben a valenciai Európa Nagydíjon, ahol harmadik lett.

Hamilton vélhetően egy harmadik helyezéssel az esetben elégedetlen lenne, ha mellette Bottas nyer, így inkább stílszerűen szeretné ezt a rekordot beállítani, azaz futamgyőzelemmel. Érdekesség, hogy mióta Hamilton elérte a 150. dobogóját (tavalyi USA Nagydíj, ahol második lett), azóta mindig futamgyőzelemmel bővítette dobogóinak számát.

Most is sikerül ez, vagy Valtteri Bottas beleköp a levesébe?

 

Meglesz-e Nico Hülkenerg karrierje első dobogós helyezése?

 

Akiért vélhetően a teljes Forma-1 közössége szorítani fog az 52 körös futam során, az nem más, mint Nico Hülkenberg. A szimpatikus német versenyző, mikor tavaly búcsúzni kényszerült a Forma-1-ből, akkor mindenki elkönyvelte, hogy ő lett a sportág történelmének az a versenyzője, aki hiába volt nagyon tehetséges, hiába került sokszor tűz közelbe, valamiért a dobogó soha sem akart összejönni.

 

 

Sergio Perez pozitív vírustesztje után kapott egy újabb esélyt. Első silverstone-i hétvégéjén, ahol épphogy csak beesett, nem volt reálisan elvárható tőle, hogy dobogót szerezzen, de akkor is mindenki egy emberként szorított neki, hogy egy jó versenyt fusson, azonban ez egy banális hiba miatt elmaradt.

Egy héttel később remélhetőleg minden balszerencse elkerüli őt, és nemcsak fel tud állni a rajtrácsra, de a 178. rajtja végre dobogós helyezést fog eredményezni számára.

Viszont ehhez kelleni fog az is, hogy a Racing Point RP20-as autója jól viselkedjen a futamon, ugyanis a múlt héten Lance Stroll a verseny során nagyon szenvedett, így csak kilencedik tudott lenni. Ezért is érdemes lesz nézni Hülkenberg és Stroll tempóját a futam során, hogy vajon ezt a problémát erre a hétre sikerült-e orvosolniuk? 

 

Ki nyerheti a Hülkenberg - Verstappen - Ricciardo trió párharcát?

 

 

Az biztos, hogy Hülkenbergnek nem lesz egyszerű dolga, ha megszerezni Forma-1-es karrierje első dobogóját. Már csak azért sem, mert ha a Mercedesekkel nem történik semmi váratlan, akkor az egyetlen kiadó érmes pozíció csak a bronzérem lesz, erre pedig Hülkenberg mellett Max Verstappen és Daniel Ricciardo is jó eséllyel pályázik.

A három pilóta közül talán a negyedik helyezett Max Verstappen indul egy kisebb gumielőnnyel, ugyanis míg a harmadik helyről rajtoló Hülkenberg és az ötödikről Ricciardo a közepes, addig a negyedik rajtkockás Max Verstappen az élmezőnyből egyedüliként a kemény keverékű gumikon kezdheti meg az 52 körös futamot.

Ráadásul Hülkenbergnek és Ricciardónak nagyon fontos lenne a dobogó, hiszem még a német versenyző saját maga és a Racing Point első Forma-1-es dobogóját szerezné meg, ahogyan Ricciardo is a Renault 2016-os visszatérésének első dobogójáért hajt.

Ha a Mercedesnél megint olyan egyoldalú lesz a küzdelem, mint volt múlt héten, a harmadik helyért nagy párharc várható, ráadásul három (!) különböző csapat pilótái között.

 

Tud-e javítani Albon?

 

Miközben Max Verstappen újabb dobogós helyezésért hajt, addig Albonnak a fő célja az lesz, hogy az újabb csalódáskeltő időmérőt egy erős futammal feledtetni tudja. Egy körön a brit-thai származású versenyző nem annyira erős idén, ezt jól mutatja, hogy zsinórban harmadik alkalommal maradt alul a papíron gyengébb autóban ülő Pierre Gaslyval szemben, akit már csak ezért is érdemes lenne legyőznie. 

Ha ez sem fog sikerülni, akkor hiába hangoztatták azt a Red Bullnál, hogy nem fogják idény közben leváltani, könnyen lehet, hogy így tesznek, főleg, hogy Hülkenberg személyében, akár egy potenciális jelöltjük is lenne, ha Perez visszatér a Racing Pointhoz.

Albon versenyét ezért is érdemes lesz nyomon követni, akit most  lehet nem is Verstappenhez, hanem Gaslyhoz kell viszonyítani, mert  ha a hétvégén kiváló formában vezető franciát nem tudja legyőzni, az könnyen a Red Bullos karrierjének végét is hozhatja. 

 

Megkeverheti-e a lapokat a gumik?

 

 

A múlt heti Brit Nagydíjat követően minden a gumikról szólt. Ugyan a Pirelli is azt a konklúziót hozta a verseny végi defektekkel kapcsolatban, hogy azok azért következtek be, mivel a versenyzők túl hosszú ideig használták őket.

Mivel erre a hétvégére eggyel lágyabb kombinációt hoztak, így a múltkori futamból kiindulva szinte borítékolható a  két kiállás. Ez pedig mindenképpen színesítheti majd a mai versenyt.

A futam két fő keveréke a közepes és a kemény keverékű gumik lesznek, ám ezekből is korlátozott mennyiség áll rendelkezésre. A lágy gumik, ha csak a verseny utolsó fázisában nem lesz biztonsági autó nem biztos, hogy elő fognak kerülni, így a főszerep a közepes és a kemény gumikra hárul, különösen azokra a közepesekre, ami egy héttel korábban még a lágy guminak számítottak.

Mindenképpen fog némi színt vinni a versenybe a gumikkal való taktikázás, és most leginkább azok a csapatok dörzsölhetik a kezüket, akik képesek jól bánni a gumikkal. Még a hibridéra előtt, az utolsó V8-as, 2013-as szezonban (ekkor volt a mára már legendás státuszba emelkedő defekthullámos Brit Nagydíj) például a jó gumikezelés az akkor még Lotus néven versenyző estone-i csapatnak (ők a mai Renault) nagyon sokat segített. Egy körön általában a Mercedes-Red Bull-Ferrari mögött voltak, de futamon a jobb gumikezeléssel rendre dobogós helyezésekért tudtak harcolni. 

Vajon Estone-ban megőrizték a helyes gumikezelés titkát, mert ez esetben Ricciardo készülhet...

 

Képek: Renault F1 Team (Twitter), BWT Racing Point F1 Team (Twitter), Mercedes-AMG F1 (Twitter), Pirelli Motorsport

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása