Unalmas futam, egy elképesztően izgalmas, nem várt, a Forma-1 történelmének egyik legemlékezetesebb befutójával. Röviden-tömören így lehet összefoglalni a 71. Brit Nagydíj vasárnapi futamát, azonban a hétvége több okból is emlékezetesre sikeredett.
Hétvége legjobbja(i):
Ezúttal nem egy, hanem két pilóta teljesítményét is muszáj kiemelni a hétvégével kapcsolatban. Lewis Hamilton újabb világklasszis teljesítménye mellett Charles Leclerc is megmutatta ezen a hétvégén, miért is tartja őt nagy becsben a Ferrari.
Lewis Hamilton
Leszámítva az évadnyitót, Lewis Hamilton idén abszolút bombaformában versenyez. Nehéz szavakat találni a teljesítményére, és ez akkor is így lenne, ha nem a mezőny legjobb autójában ülne. Azzal, hogy mégis abban ül, kezd verhetetlennek tűnik. Erősíti ezt az is, hogy a 71. Brit Nagydíjat három kerékkel nyerte meg.
Ha az utolsó körben nem kap defektet, akkor valószínűleg erre a győzelmére nem sokan emlékeznének, az emberek többsége elintézni annyival, hogy ez a siker is egy a sok közül. Viszont a defekt miatt ez a sikere már most ott van azon a képzeletbeli listán, amin Lewis Hamilton 10 legemlékezetesebb futamgyőzelmei szerepelnek.
Természetesen rá lehet erre a győzelemre mondani, hogy szerencsés, mert ha nem kap Bottas is defektet előtte, akkor a finn nyer, ha pedig a Red Bull kockáztat, akkor meg lehet Verstappen.
Viszont Hamilton ezen sikere nemcsak a szerencse miatt jött össze.
Abban valóban szerencsés volt, hogy Bottas defektje miatt nem volt esélye ellene az utolsó körben, Verstappen pedig a kerékcseréje miatt nem tudta őt megelőzni, azonban Hamilton azzal is szerencsés volt, hogy a defektet nem olyan szakaszon kapta, ahol esetleg balesetet is szenvedhetett volna. Karrierje során volt már arra példa, hogy egy ilyen defekt miatt csúnyán összetörte magát (2007-es Európai Nagydíj időmérő edzése), most szerencsére nem történt ilyen.
Azt pedig már nem lehet a szerencséhez írni, hogy Hamilton a defektjét sztoikus nyugalommal kezelte, önmagához képest nagy meglepetésre. Miközben eddig Hamiltonról az elmúlt években az a kép alakult ki, hogy a legapróbb bolhából is képes elefántot csinálni, ami miatt nem egyszer mérnökének, Peter Bonningtonnak kell megnyugtatnia, hogy ne legyen teljesen úrrá rajta a pánik, addig most, mintha egy teljesen másik ember lett volna.
Ebben szerepet játszhatott az is, hogy tudta nagy előnnyel vezeti a futamot, és ha itt bepánikol,akkor nem lesz képes behozni az autóját Verstappen előtt. Hamilton nem pánikolt, végig összeszedett volt, és csak arra fókuszált, hogy amilyen gyorsan csak lehet, érjen célba.
Hogy mennyire erre fókuszált csak, a célvonal áthaladást követően egy kérdése volt: "Ez volt az utolsó kör?"
Hamilton nemcsak emiatt érdemelte ki zsinórban harmadik alkalommal a hétvége legjobbja címet, hanem amiatt is, ahogyan tulajdonképpen a semmiből elkezdte dominálni a hétvégét.
Péntek délutántól kezdve, a szombati időmérő Q2-es szakaszáig Valtteri Bottas volt az, aki jobb volt csapaton belül, ráadásul Hamilton a Q2-ben a Luffieldből kijövet meg is pördült egyszer. Akkor is szerencséje volt azzal, hogy hibájakor nem törte össze autóját.
Hamilton kvalitásait nagyszerűen jelzi, hogy ezt követően előbb bő három tizedes előnnyel megnyerte az időmérőt, majd a vasárnapi futamon is olyan jól ment, hogy még egy defekt is belefért ahhoz, hogy karrierje hetedik hazai pole pozíciójával, hetedik futamgyőzelmét is megszerezze. Mondani sem kell, hogy mind a két tekintetben új rekordot sikerült felállítania.
És még arról nem beszélve, hogy ő lett a sportág történelmében az első olyan pilótája, akinek hússzor sikerült úgy megnyernie egy futamot, hogy annak minden körében az élen állt.
Mivel 87. futamgyőzelme egyben a 154. dobogós helyezését is jelentette, hogy a következő futamon beállíthatja Michael Schumacher dobogós helyezésekkel kapcsolatos rekordját...
Charles Leclerc
Nem lehet szó nélkül elmenni Charles Leclerc hétvégi teljesítménye mellett sem, aki Lewis Hamilton mellett joggal érdemli meg a hétvége legjobbja titulusát.
A monacói versenyző, a finoman fogalmazva sem nevezhető erős SF1000-es Ferrariból, amit csak lehetett, azt kihozta a hétvége során.
A szabadedzéseken- miközben Vettelt sorra érték a különböző problémák- már látszódott, hogy Leclerc a hétvége egyik meglepetés embere lehet, ugyanis rendre ott volt a legjobb ötben, vagy annak közvetlen környékén. Ekkor még lehetett azt mondani, hogy ez annak is köszönhető, hogy a Ferrari magasabb motorfokozatban volt kint riválisaival szemben, azonban ez a remek forma az időmérőre sem tűnt el, sőt!
Leclerc annyira jól szerepelt a kvalifikáción, hogy csak 102 ezreddel maradt el Max Verstappennel szemben, és végzett a negyedik helyen, ami az idei Ferrarinak a legjobb időmérős eredménye volt.
A futamon is tartotta magát a monacói, a rajtot követően, pár kanyarig Max Verstappennel harcolt a harmadik helyért, azonban ezt a csatát a holland versenyző nyerte. Ezt követően eléggé unalmas versenye volt Leclerc-nek, aki futam végéig tartotta magát a negyedik helyen, amikor is jött Bottas defektje, amivel idei második dobogós helyezését szerezte meg.
Abszolút kihozta az autóból a maximumot, ami egy kis szerencsével egy harmadik helyet hozott ő és csapata számára. (Kis érdekesség: Leclerc eddig mind a két olyan nagydíjon, ami tavaly is szerepelt a versenynaptárban dobogós lett, ráadásul a dobogó ugyanazon fokára állhatott fel.)
A hétvége meglepetése:
Renault
A hétvége meglepetése a Renault volt, különösen a futamon nyújtott teljesítményük alapján.
A francia gyári csapat a Stájer Nagydíj után, idén másodszor, száraz körülmények között pedig ez volt az első alkalom, hogy mindkét versenyzőjükkel bejutottak a Q3-ba, ahol végül Ricciardo-Ocon sorrendben a nyolcadik és a kilencedik rajthelyet szerezték meg.
A futamon, főleg Daniel Ricciardo volt nagyon gyors a fekete-sárga R.S.20-al olyannyira, hogy a futam végi defekthullám majdnem egy dobogós helyezést hozott számára. A futamot, így végül a negyedik helyen zárta, amivel beállította a 2016-ban az F1-be visszatérő Renault legjobb eredményét, amit tavaly, szintén az ausztrállal az Olasz Nagydíjon sikerült elérniük.
Ricciardo most viszont közelebb volt a dobogóhoz, csak 1,2 másodperccel kapott ki Charles Leclerc-től.
Hogy ez nem jött össze, abban az is szerepet játszott, hogy a biztonsági autós fázisnál kereket nem cserélő Romain Grosjean Charles Leclerc mögött autózott az ötödik helyen, ezzel segítve a monacóit abban, hogy a Grosjean mögött haladó két McLaren és Daniel Ricciardo már ne tudjon előzési közelségbe kerülni hozzá, miután a Haas versenyzője is a bokszba hajtott kötelező kerékcseréjére.
Ha nincs Grojsean, vagy ha Ricciardónak előbb sikerül őt, majd Lando Norrist is megelőznie (a brit versenyzőt két körrel a verseny vége előtt előzte meg), akkor lehet be tudta volna fogni Ferraris ellenfelét. Azonban a sportágakban nincs ha, viszont Ricciardo teljesítménye megérdemli a dicséreteket.
Ocon mellett sem szabad elmenni szó nélkül, akinek bár nagyon sokáig tartott, míg megelőzte Strollt, végül a hatodik helyen hozta be a 31-es rajtszámú Renault-t, ezzel visszatérése legjobb eredményét könyvelhette el.
A Renault-tól előzetesen senki nem várta, hogy a hétvégét egy negyedik és egy hatodik helyezéssel, azaz 2016-os visszatérésük második legerősebb hétvégéjével zárják, így ezért is lettek ők a 71. Brit Nagydíj meglepetései.
A hétvége csalódásai:
Racing Point- Erős kezdés, majd hatalmas bukás
Nehéz szavakat találni a Racing Point hétvégi teljesítményével kapcsolatban, de amely szavak egyből eszünkbe juthat, az sem semmiképpen sem pozitvak.
Már csak azért sem, mert a 2020-as szezon triplahétvégés nyitányakor még abszolút ott voltak a három legerősebb csapat között, így joggal lehetett arra számítani, hogy a szó szerinti hazai futamukon sem lesz ez másként.
A csapat már a hétvége kezdetekor elveszítette első számú pilótáját, Sergio Perezt pozitív vírustesztje miatt, így a hétvégén minden reményük abban a Lance Strollban volt, aki a Hungaroringen igencsak jól szerepelt.
Perez helyére korábbi Force Indiás csapattársa, Nico Hülkenberg érkezett, akivel kapcsolatban bár mindenki bízott, hogy végre összejöhet neki a dobogó, viszont a Forma-1-be való beugrás nem ennyire egyszerű, ráadásul a német versenyzőnek eredetileg nem is Silverstone-ban lett volna jelenése, hanem a Nürburgringen, így nála nem is lehetett elvárni, hogy a csapat vezére legyen.
Ennek ellenére Hülkenberg nem ment rosszul, és ahogy haladtunk előre, úgy került egyre közelebb Strollhoz, aki a szabadedzéseken végig a legjobb ötben autózott, ráadásul a másodikat meg is nyerte. Innen nézve nem is volt kérdés, hogy a Racing Pointtal kapcsolatban ismét ugyanazok voltak az elvárások, mint a korábbi hétvégeken.
A Q1-ben még a negyedik-ötödik helyen jutottak tovább Stroll-Hülkenebrg sorrendben, azaz egy körön is megvolt a tempó ahhoz, hogy a legjobb ötben végezzenek.
A Q2-ben így bátran tették fel mindkét autójukra a közepes gumikat, ami majdnem mind a két autó vesztét okozta. Hülkenbergnek nem sikerült olyan kört autóznia, amivel meglehetett volna a továbbjutás, így a piros zászlót követően a lágy gumikon hajtott ki a pályára, azonban a pálya állapota a leállás alatt annyit változott, hogy azzal még a Q1-es lágy gumis idejét sem tudta megautózni, és a tizenharmadik helyen volt kénytelen búcsúzni az időmérőtől. Viszont, ha megfutotta volna, akkor sem örülhetett volna teljesen a Racing Point, mert azzal pont Stroll ejtette volna ki.
Így a Q3-ra csak Stroll maradt a Racing Point egyetlen versenyzője, aki a hétvége addigi részéig mindig ott tudott lenni a legjobb ötben, most viszont nem sikerült, mert Leclerc mellett Lando Norris is legyőzte őt. Így a csapatnak már a kvalifikáció csalódáskeltő volt, de ekkor még ott volt a futam, ahol minden esély megvolt a javításra.
Viszont a futam még az időmérőhöz képest is rosszabbul alakult számukra. Hülkenberg motorhiba miatt még csak rajthoz sem tudott állni, addig Stroll csak szenvedett. Ha nincs Bottas és Sainz defektje, akkor még csak pontot sem tudott volna szerezni, így viszont két vigaszpont összejött.
A Racing Pointnak eddig egyszer sem sikerült maximalizálniuk a pontjaikat, most pedig látványosan alul is teljesítettek önmagukhoz képest. Ha nem figyelnek, akkor hiába kezdték a szezont második-harmadik erőként, a riválisok meg fogják őket előzni, így pedig a dobogó sem fog összejönni számukra, ami az évadnyitó hétvégét követően még úgymond minimum elvárás volt velük szemben...
Alexander Albon
A Racing Point mellett Alexander Albon volt a hétvége másik nagy csalódása.
A Red Bull is próbál neki segíteni, ezért megkapta Mark Webber és Daniel Ricciardo korábbi versenymérnökét, Simon Renniet, azonban az első közös hétvégéjük közel sem alakult túl jól.
Albon a második edzésen összetörte az autóját, az időmérőn pedig már a Q2-ben kiesett, miközben csapattársa végig a legjobb háromban volt, majd végzett is a Q3-ban.
A hazai versenye ezután sem alakult jobban, ugyanis az első kör végén Kevin Magnussennel volt egy koccanása, ami miatt később 5 másodperces időbüntetést is kapott. Ugyan az utolsó helyről, több szép előzést is bemutatva feljött a nyolcadik helyre, azonban ez nem az az eredmény, amit a csapat elvár tőle.
Albonnak muszáj lesz mielőbb meglelnie a megoldást a problémáira, mert ha az idei szezont végig is versenyezheti a Red Bullal, nincs semmilyen garancia arra, hogy '21-re visszafokozzák az AlphaTauriba...
A futam hősei:
Max Verstappen
Ha nem lenne akkora előnye a Mercedesnek, mint amekkora, akkor most arról beszélnénk, hogy milyen kiélezett harc folyik a jelen nagy bajnoka, Lewis Hamilton és a jövő lehetséges nagy bajnoka, Max Verstappen között.
Jelenleg úgy néz ki a világbajnokság, hogy van a Mercedes, őt követi 1,5 méteres távolságban Max Verstappen, akit ugyanekkora távolságban követnek a többiek. Az erősorrendben nem lehet arról beszélni, hogy nincs meg a távolságtartás...
A Red Bull versenyzőjén idén tényleg nem múlik, hogy világbajnok legyen, mert amit eddig lehetett, azt ő kihozta magából, és a Magyar Nagydíj futama előtti hibáját leszámítva, száz százalékosnak nevezhetjük az eddigi teljesítményét.
Most is így volt, és most az őt üldözőknek sem adta meg azt az esélyt, amit a Hungaroringen, azaz, hogy az időmérőn előtte végezhetnek.
Talán emiatt volt unalmas hétvégéje, mert a szombati harmadik szabadedzéstől, az időmérő Q1-Q2-Q3-as szakaszán át, az 52 körös futam 50. köréig akárhányszor néztünk rá az eredménylistára, ő mindig a harmadik volt.
Aztán jött Bottas defektje, amivel biztossá vált a második hely számára, így a csapata egyből behozta a bokszba, hogy a leggyorsabb körét járó plusz egy pontot is megszerezhesse. Ekkor még sem ő, sem a csapata nem tudhatta, hogy ezzel az is eldőlt, hogy nem nyerheti meg a futamot, mivel az utolsó körben Lewis Hamilton is defektet kapott. Azonban arra sem lett volna garancia, ha a Red Bull 19-re lapot húz, mert a futamot követően elmondták, hogy Verstappen levetett gumijain is volt már 50 vágás, azaz ha kockáztatnak, akkor könnyen ők is defektet kaphattak volna, amivel biztosan elveszítették volna a második helyezést.
A második helyezés pedig így is eggyel jobb helyezés, mint ami a hétvége addigi szakaszáig maximálisan elérhettek volna.
Az egyedüli csalódáskeltő dolog, hogy a Mercedes a Red Bullal szemben is annyival gyorsabb, hogy Verstappen eddig hiába nyújtott 100%-os teljesítményt (leszámítva az évadnyitón történő kiesést, ami műszaki hiba okozott) már most 36 pontos a lemaradása Hamiltonnal szemben, aminek ledolgozása még akkor sem lenne egyszerű feladat, ha csak feleakkora lenne a lemaradásuk...
Lando Norri S
Lando Norris már azzal kiérdemelte a hétvége 'úriembere díjat', hogy a hazai futamát egy olyan sisakban teljesítette, amit egy 6 éves kislány, Eva Muttram tervezett neki. Nagyon aranyos gesztus volt ez a 20 éves pilótától, aki a hétvége során a Twitter-fiókját átnevezte Lando Norri S-ra, ugyanis a sisak bal oldalán hely hiány miatt a neve úgy került fel, hogy Lando Norri és az S pedig az i alatt volt.
Erre az F1 is lecsapott, ugyanis az első szabadedzés végeredményén is így tüntették fel Norris nevét.
Lando Norri S, vagy Lando Norri 5-nak (mivel az S nagyon hasonlított az 5-ös számjegyre), hivatalos nevén Lando Norrisnak ez a sisakfestés szerencsét is hozott neki, amihez hű is volt, egész hétvégén.
Az ötös mintájú S legalábbis már pénteken elárulta Norris várható eredményeit, ugyanis Lando az időmérőt, majd a vasárnapi futamot is az ötödik helyen fejezte be. Ezzel pedig megszerezte eddigi F1-es karrierje legjobb eredményét hazai pályáján, illetve csapatának, a McLarennek is ez volt Silverstone-ban az első top ötös eredménye 2014 óta.
Pierre Gasly
Pusztán csak azért nem került be szombaton a Q3-ba, mivel az 1:26.501-es idejét később futotta meg, mint Lance Stroll, aki ezzel a tizedik helyen jutott be a legjobb tíz közé. Az AlphaTauri pilótája, így utólag is biztos, hogy nem bánta, hogy így alakultak a dolgok.
Gasly a futamon nagyszerűen versenyzett, és ő is azon pilóták közé tartozik, akik joggal pályáztak a 'Nap Versenyzője' címért.
Az AlphaTauri francia versenyzője a biztonsági autós fázisokat követően még csak a tizenharmadik helyen haladt, a 38. körben, Sebastian Vettelt egy szép párharcban legyőzve már a tizedik volt, és ekkor még úgy tűnt, hogyha siet, akkor a Stroll-Ocon párost is utolérheti, akik ekkor egymással harcoltak a nyolcadik helyért.
Miután Ocon nagy nehezen megelőzte a Racing Point versenyzőjét, megérkezett Gasly is, aki a 49. körben, az 1-es kanyarban megelőzte a kanadait amivel feljött a kilencedik helyre, ami ekkor úgy tűnt, hogy a végső helyezés is lesz számára, majd jött előbb Bottas, majd Sainz defektje.
Így Gasly végül hetedik lett, beállítva ezzel az évadnyitó, Osztrák Nagydíjon elért eredményét.
Gasly-t ezután a hétvége után csak dicsérni lehet, nem beszélve arról sem, hogy mind az időmérőn, mind a futamon előrébb végzett, mint a nála jobba autóban ülő Alexander Albon...
George Russell
Ha nem lett volna az időmérőn elkövetett hibája, mikor is nem lassított le eléggé dupla sárgánál, akkor most Russell nem a futam hősei, hanem a hétvége legjobbjai listáján szerepelne, mert amúgy a Williams pilótája újfent bizonyította mindenkinek, hogy neki nem a Williamsben, hanem minimum egy Racing Point-szintű autóban kellene ülnie.
A Q1-ben a tizenharmadik helyen jutott tovább, egy nagyon erős körrel (1:26.732), amit bár a Q2-ben nem tudott még csak megismételni sem (ha csak megismétli, akkor Kvjatot megelőzve tizennegyedik lett volna), de az így elért tizenötödik hely is zseniális volt tőle. Pláne úgy, hogy tavaly csak tizenkilencedik lett.
A futamot végül ugyanúgy a mezőny végéről kellett kezdenie az időmérőn elkövetett szabálysértés miatt, ahol pár előzéssel, Giovinazzi büntetésének és Sainz defektjének köszönhetően végül tizenkettedik lett. Ez Russell rövid Forma-1-es karrierjének második legjobb helyezése, amit másodjára sikerült elérnie. (A tavalyi Brazil Nagydíjon lett először tizenkettedik.)
Russell idén még inkább bizonyítja, hogy nem hiába tartják a jövő egyik nagy tehetségének, és előbb-utóbb csak össze fog jönni az első pontszerzés.
(Csapattársa, Nicholas Latifi is megérdemel egy dicséretet, mivel ő bár csak 2,5 másodperccel ért később célba, de csak tizenötödik lett. Latifi teljesítménye azért is érdemel dicséretet, mivel az időmérőn hibázott, viszont a futamra nagyon jól összekapta magát, és tudta tartani a tempót csapattársával szemben.)
A hétvége vesztesei:
Valtteri Bottas
Valtteri Bottas lehet akkor is ezen a listán lett volna, ha nincs a defekt, mert bár a harmadik edzésen és az időmérő első-két szakaszában gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, a Q3-tól kezdve már esélye sem volt csapattársa ellen.
Bottasszal csak azért vagyok ennyire szigorú, mivel a finn a világbajnoki címet tűzte ki az idei évre célul, ehhez pedig nemcsak akkor kell gyorsabbnak lennie Hamiltonnál, mikor még nem számít, hanem akkor, amikor igazán számít, és ez most nem jött össze.
Persze teljesítménye így is jó volt a hétvégén, és magabiztosan haladt a második helyen, amikor is jött a bal első defektje, ami teljesen megpecsételte a versenyét. Olyannyira, hogy a biztos második és 18 pont helyett csak a tizenegyedik lett, ráadásul még csak pontot sem tudott szerzeni, miközben Hamilton győzelmével máris 30 pontra növelte vele szembeni előnyét.
Innen lesz szép felállnia Bottasnak, aki ezzel a hétvége abszolút vesztese lett. Az is kérdés, hogy ebből a pofonból hogyan tud majd felállni, mert a garázs másik oldalán levő Hamilton úgy néz ki élete legjobb formájában van jelenleg...
Carlos Sainz
A defekthullám másik nagy áldozata Carlos Sainz volt. A McLaren spanyolja a hetedik helyről kezdte meg a futamot, majd egy remek rajttal ott találta magát csapattára előtt, az ötödik helyen. Ezt a pozíciót a verseny végéig őrizni tudta, sőt Bottas defektjével már a negyedik helyen haladt, amikor nála is elengedte magát a bal első gumija.
Sainz nagyon csalódott is volt, hiszen ha ő nem kap defektet, akkor könnyen negyedik lett volna, ami idei legjobb helyezését eredményezte volna. De volt az a defekt, ami miatt egy negyedik hely helyett egy tizenharmadikkal kellett beérnie...
Sebastian Vettel
Ez nem a négyszeres világbajnok hétvégéje volt. A pénteki első edzést intercooler-rendszerével történő hiba miatt teljesen ki kellett hagynia. A második a pedáljait kellett kicserélni, a harmadik szintúgy a pedáljaival akadtak gondok. Ezután nem volt csoda, hogy Vettel nem is tudott rendesen hozzászokni autójával a silverstone-i pályára.
Csapata nem is kockáztatta meg vele a Q2-ben a közepes gumikat, így ő Leclerc-rel ellentétben a lágy gumikon jutott be a Q3-ba és kezdte meg ezekkel a vasárnapi futamot.
Vettel, mikor elvileg nem volt gond az autójával, akkor sem tudott olyan magabiztosan és gyorsan menni, mint csapattársa, így szó szerint szenvedés volt az egész futama. Az, hogy végül egy pontot tudott szerezni, az Bottas és Sainz defektjeinek volt köszönhető.
Hogy valami pozitívat is kiemeljünk ebből a teljesen rossz hétvégéjéből: Bottas elleni utolsó kanyaros védekezései nagyon jó volt, így a finn hiába rendelkezett minden téren jobb feltételekkel, Vettel maradt a tizedik helyen.
Nico Hülkenberg
Hülkenberg egy igazán őrült hétvégén volt túl. Csütörtökön jött a hír, hogy a Racing Point állandó versenyzője, Sergio Perez a pozitív vírustesztje miatt nem állhat rajthoz, így a csapatnak azonnal egy helyettespilótát kellett keresnie. A Mercedesszel kötött megállapodás révén, a csillagos márka teszt- és tartalékversenyzői voltak az elsők, akik szóba jöhettek Perez pótlására, azonban Stoffel Vandoorne a Formula-E-s kötelezettségei miatt nem volt ott a hétvégén, Esteban Gutierreznél pedig maga a Mercedes nézte be azt, hogy az új szabályok miatt a mexikóinak jelenleg nincsen Forma-1-es szuperlicensze. A Racing Pointnak emiatt "kívülről" kellett körbenéznie, és így jött képbe, még a Force Indiás időkből náluk versenyző Nico Hülkenberg.
Hülkenberg, ekkor épp a Nürburgringre tartott egy tesztre, majd jött a hívás. Hülkenberg természetesen igent mondott a Racing Point megkeresésére, és rögtön repült is Silverstone-ba. A csapat főhadiszállásán megtörtént az üléspróba, majd másnap reggel egy rövid szimulátor-tesztje is volt, hogy megszokja az autó kormányait. A körülmények olyannyira őrültek voltak, hogy a visszatérő német versenyző az egész hétvégén Lance Stroll egyik versenyruháját és cipőjét használta.
Ezek után nem is lehetett elvárni olyan dolgokat, amiben a Forma-1-es rajongók reménykedtek, azaz, hogy az a Hülkenberg, aki 179 nagydíjon állt rajthoz a hétvégét megelőzően és még egyszer sem tudott a legjobb háromban végeznie, most, a visszatérő hétvégéjén, egy dobogóra reálisan is esélyes Racing Pointtal végre összejön.
Hülkenberg ennek ellenére sem vallott szégyen, sőt! Ahogy haladtunk előre a hétvégében, úgy közeledett egyre jobban a csapat állandó versenyzőjéhez, Lance Strollra. A Q1-ben a két versenyző között, csak 84 ezred volt a különbség, és a Q2-ben is csak 65 ezreddel maradt el Strolltól. Azonban így is csak a tizenharmadik lett, míg kanadai társa bejutva a Q3-ba, a hatodik rajthelyet szerezte meg.
Hülkenberg olyan téren nem is bánta, hogy nem jutott be a Q3-ba, mivel így a futamon szabadon választhatott gumit, ami abban az esetben nem történt volna meg, ha bejut a Q3-ba, akkor mindenképpen a lágyakon kellett volna indulnia.
A német pilóta a mezőnyből egyedüliként a kemény keverékű gumikat választotta ahhoz a rajthoz, amit már nem tudott megélni. Mivel szerelői autójának Mercedes-motorját nem tudták beindítani, így Hülkenberg igazán vissza sem tudott térni a Forma-1-be.
Azonban csalódottnak lennie lehet nem kell, mert ha Sergio Perez a 70.Évforduló Nagydíjon sem indulhat, akkor szintén neki kell beugrania. Ez esetben pedig talán az a bizonyos csavar is úgy gondolja, hogy a német versenyző megérdemel egy versenyt a Racing Point volánja mögött.
A hétvége pillanata:
A mostani hétvégének két emlékezetes pillanat is volt, mind a kettő Sebastian Vettel nevéhez fűződik.
Vettel és Lawrence Stroll könyökpacsija
Az első pillanat még a rajt előtti fél órában történt, mikor is a bokszutcában sétálva Sebastian Vettel és Lawrence Stroll találkozva egymással, könyökpacsit adtak egymásnak. Ha eddig nem voltak forróak a Vettel - Racing Point/ Aston Martin pletykák, akkor ez garantáltan felforrósította a dolgokat, nem beszélve arról sem, hogy a futamot követően, a Forma-1 egyik ismert fotósa, Mark Sutton arról számolt be, hogy Vettelt a Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer vitte el a pályáról.
Biztos csak véletlenek ezek a dolgok...
Vettel a versenyző, a stratégia, és a szerelő
A hétvége másik emlékezetes pillanata a második szabadedzésen történt, mikor is Sebastian Vettel behajtott a bokszba azt követően, hogy azt nyilatkozta rádión, hogy valami elmozdult a pilótaülésében.
Vettel, amint kiszállt az autójából maga kezdte el keresni az elmozdult alkatrészt. Úgy tűnik a Ferrari nemcsak egy versenyzőt, egy stratégát (lásd: Magyar Nagydíj), de egy szerelőt is lecserél jövőre, akinek ezen hármas képességére egy jelenleg még rózsaszín alakulat nagy örömmel tart igényt.
Képek: Formula 1 (Twitter), F1.com, Mercedes-AMG F1 (Twitter), #L4NADO (Twitter), Scuderia Ferrari (Twitter)