Hetedik futamgyőztest avattuk az F2-es bajnokság 2020-as szezonjának nyolcadik versenyén. Most az a Dan Ticktum nyert, akinek ezzel karrierje első F2-es sikerét aratta és ez az első győzelme a 2018-as Makaói F3-as futamot követően.
Kellemes, napos időben került megrendezésre az F2-es Brit Nagydíj sprintfutama. A pole-ból Dan Ticktum várhatta a futamot, aki a tegnapi sprintversenyen a nyolcadik lett. Mellőle az a Felipe Drugovich indulhatott a második helyről, aki a főfutamot még a pole pozícióból kezdhette meg, azonban magát a versenyt csak a hetedik helyen tudta befejezni. Mögöttük Louis Deletraz és a főfutamon a bokszutcából indulva ötödik helyen célba érő Callum Ilott rajtol. Őket Lundgaard, Tsunoda, Zhou és Mazepin követte a rajtrácson. A Premáknak a főfutamon nem volt egy jó versenye, Mick Schumacher a kilencedik, a bajnokságot 81 ponttal vezető Robert Shwartzman pedig csak a tizenkettedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását.
A főfutammal ellentétben, most a sprintfutamot mind a huszonkét versenyző a kemény keverékű gumikon kezdte meg a futamot.
Ticktum egy nagyszerű rajttal megőrizte a vezetést, míg mögötte a második helyről induló Felipe Drugovich mellett előbb az ötödik helyről induló Christian Lundgaard, majd Louis Deletraz is megelőzte őt a Wellington-egyenes végén, ezzel pedig visszaesett a negyedik helyre.
A rajt legnagyobb vesztese Giuliano Alesi volt. Bár a francia, csak a tizennyolcadik helyről várhatta a piros lámpák kialvását, azonban nagyon csúnyán beragadt, így visszaesett az utolsó helyre.
Rögtön a rajtot követően virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben, mivel Callum Ilott a 3-as kanyarban nekiment Yuki Tsunodának, aki megforgott, majd lefulladt. Ilott ezért a manőverért egy 5 másodperces időbüntetést is kapott.
A virtuális biztonsági fázis nem volt sokáig életben, a harmadik kör elején már újra szabad volt a versenyzés.
Ilott ezt kihasználva egyből elkezdte üldözni a negyedik helyen haladó Drugovichot, akit aztán a 7. körben előzött meg a Stowe-ban.
Ugyanezt a helyet választotta csapattársa, Guanyu Zhou is az előzésre. De micsoda előzést mutatott be a kínai versenyző!
A 8. körben, Zhou előbb Drugovichot, majd Mazepint előzte meg, mindezt a Stowe kanyarban! Ezzel a gyönyörű előzéssel a hetedik helyről egészen az ötödik helyig jött előre.
A verseny ezen szakaszában az látszódott, hogy az Uni-Virtuosi pilótái bánnak a legjobbak a gumikkal, így nem meglepő módon ők voltak ekkor a leggyorsabbak a pályán.
Ilott ezt kihasználva a 13. kör elején Louis Deletrazt előzte meg a Wellington-egyenes végén a külső íven, majd a Stowe-ben Christian Lundgaard mellett is elment, ezzel pedig a kör végén már a második helyen haladt, és elkezdte üldözőbe venni a futamot vezető Dan Ticktumot.
Viszont Ilottnál ugye ott volt az öt másodperces időbüntetés is, így ő azért is hajtott, hogy a harmadik Lundgaarddal szemben kiautózzon egy ennél nagyobb előnyt.
A tempó megvolt a brit versenyzőnél, azonban a 15. kör végén, az utolsó előtti kanyarból kijövet túlerőltette és megpördült. Mivel autója lefulladt, ez egyben futamának végét is jelentette.
Az eset miatt beküldték a biztonsági autót, és mivel a mezőnynek a bokszutcán keresztül kellett haladnia, amíg Ilott autóját nem távolították el a pályáról, többen is éltek az alkalommal, és közepes gumikra váltottak az utolsó körökre. Így tett a második helyről Christian Lundgaard, csapattársa, Marcus Armstrong, de kereket cserélt Jehan Daruval és Sean Gelael is. Az indonéz kerékcseréje viszont nem sikerült jól, a jobb első kerekét nem sikerült jól rögzíteni, így amint elhagyta a szerelőit, kénytelen volt megállni.
Egy körrel később a Prema is hozta a versenyzőit, amivel Mick Schumacher járt rosszul, mivel a német versenyző a hetedik, pontszerző helyről visszaesett a tizenharmadik helyre. Csapattársa a kilencedik helyről állt ki a bokszba, ő pedig azzal, hogy a bal első kerekét csak nagy nehezen tudták rögzíteni az újraindítást csak a tizenhetedik helyről folytathatta.
A kiállások után, a biztonsági autó mögötti állás négy körrel a verseny vége előtt: 1. Ticktum, 2. Deletraz, 3. Zhou, 4. Mazepin, 5. Lundgaard, 6. Drugovich, 7. Matsushita, 8. Aitken, 9. Ghiotto, 10. Daruvala, 11. Piquet, 12. Armstrong, 13. Schumacher, 14. Markelov, 15. Samaia, 16. Sato, 17. Shwartzman, 18. Nissany, 19. Alesi.
A biztonsági autó a 18. kör végén hagyta el a pályát, ami azt jelentette, hogy három kör állt Lundgaard rendelkezésére, hogy gyorsabb közepes gumikon az ötödik helyről előreverekedje magát.
Az ART Grand Prix dán versenyzője rögtön az újraindítást követően megelőzte Mazepint, a következő körben Zhoút, az utolsó kör elején pedig, a 4-es kanyarban Deletraz mellett is elment, és nem egész egy köre volt ahhoz, hogy a futamot vezető Ticktumot is elkapja.
Ugyan az utolsó kanyarokhoz érve sikerült beérnie a brit versenyzőt, de megelőzni már nem tudta,ez pedig azt jelentette, hogy Dan Ticktum háromtizeddel megelőzve Lundgaardot pályafutása első F2-es győzelmét aratta.
Ticktum és Lungaard mellé a dobogóra még Louis Deletraz állhatott fel, aki mögött a negyedik helyen az a Jehan Daruvala végzett, aki az utolsó kanyarban előzte meg Mazepint.
A futamot a második helyről kezdő Felipe Drugovich lett a hatodik, megelőzve csapattársát, Matsushitát, míg az utolsó pontszerző helyen Jack Aitken ért célba, miután az utolsó körben, az ötödik helyen haladó Guanyu Zhou pördült ki a pályáról a Chapelben. Zhou végül a futamot a kilencedik helyen zárta.
Az eddig remeklő Prema pont nélkül zárta a futamot, miután Shwartzman és Schumacher csak a tizennegyedik és a tizenötödik lett. A közepes gumikra való átváltás nekik végül nem fizetődött ki.
Képek: Formula 2 (Twitter), fiaformula2.com