Dan Ticktum hazai pályán szerezte meg első F2-es győzelmét

Hetedik futamgyőztest avattuk az F2-es bajnokság 2020-as szezonjának nyolcadik versenyén. Most az a Dan Ticktum nyert, akinek ezzel karrierje első F2-es sikerét aratta és ez az első győzelme a 2018-as Makaói F3-as futamot követően.

Kellemes, napos időben került megrendezésre az F2-es Brit Nagydíj sprintfutama. A pole-ból Dan Ticktum várhatta a futamot, aki a tegnapi sprintversenyen a nyolcadik lett. Mellőle az a Felipe Drugovich indulhatott a második helyről, aki a főfutamot még a pole pozícióból kezdhette meg, azonban magát a versenyt csak a hetedik helyen tudta befejezni. Mögöttük Louis Deletraz és a főfutamon a bokszutcából indulva ötödik helyen célba érő Callum Ilott rajtol. Őket Lundgaard, Tsunoda, Zhou és Mazepin követte a rajtrácson. A Premáknak a főfutamon nem volt egy jó versenye, Mick Schumacher a kilencedik, a bajnokságot 81 ponttal vezető Robert Shwartzman pedig csak a tizenkettedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását.

A főfutammal ellentétben, most a sprintfutamot mind a huszonkét versenyző a kemény keverékű gumikon kezdte meg a futamot.

Ticktum egy nagyszerű rajttal megőrizte a vezetést, míg mögötte a második helyről induló Felipe Drugovich mellett előbb az ötödik helyről induló Christian Lundgaard, majd Louis Deletraz is megelőzte őt a Wellington-egyenes végén, ezzel pedig visszaesett a negyedik helyre.

A rajt legnagyobb vesztese Giuliano Alesi volt. Bár a francia, csak a tizennyolcadik helyről várhatta a piros lámpák kialvását, azonban nagyon csúnyán beragadt, így visszaesett az utolsó helyre.

Rögtön a rajtot követően virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben, mivel Callum Ilott a 3-as kanyarban nekiment Yuki Tsunodának, aki megforgott, majd lefulladt. Ilott ezért a manőverért egy 5 másodperces időbüntetést is kapott.

A virtuális biztonsági fázis nem volt sokáig életben, a harmadik kör elején már újra szabad volt a versenyzés.

Ilott ezt kihasználva egyből elkezdte üldözni a negyedik helyen haladó Drugovichot, akit aztán a 7. körben előzött meg a Stowe-ban.

Ugyanezt a helyet választotta csapattársa, Guanyu Zhou is az előzésre. De micsoda előzést mutatott be a kínai versenyző!

A 8. körben, Zhou előbb Drugovichot, majd Mazepint előzte meg, mindezt a Stowe kanyarban! Ezzel a gyönyörű előzéssel a hetedik helyről egészen az ötödik helyig jött előre.

A verseny ezen szakaszában az látszódott, hogy az Uni-Virtuosi pilótái bánnak a legjobbak a gumikkal, így nem meglepő módon ők voltak ekkor a leggyorsabbak a pályán.

Ilott ezt kihasználva a 13. kör elején Louis Deletrazt előzte meg a Wellington-egyenes végén a külső íven, majd a Stowe-ben Christian Lundgaard mellett is elment, ezzel pedig a kör végén már a második helyen haladt, és elkezdte üldözőbe venni a futamot vezető Dan Ticktumot.

Viszont Ilottnál ugye ott volt az öt másodperces időbüntetés is, így ő azért is hajtott, hogy a harmadik Lundgaarddal szemben kiautózzon egy ennél nagyobb előnyt.

A tempó megvolt a brit versenyzőnél, azonban a 15. kör végén, az utolsó előtti kanyarból kijövet túlerőltette és megpördült. Mivel autója lefulladt, ez egyben futamának végét is jelentette.

 

 

Az eset miatt beküldték a biztonsági autót, és mivel a mezőnynek a bokszutcán keresztül kellett haladnia, amíg Ilott autóját nem távolították el a pályáról, többen is éltek az alkalommal, és közepes gumikra váltottak az utolsó körökre. Így tett a második helyről Christian Lundgaard, csapattársa, Marcus Armstrong, de kereket cserélt Jehan Daruval és Sean Gelael is. Az indonéz kerékcseréje viszont nem sikerült jól, a jobb első kerekét nem sikerült jól rögzíteni, így amint elhagyta a szerelőit, kénytelen volt megállni.

Egy körrel később a Prema is hozta a versenyzőit, amivel Mick Schumacher járt rosszul, mivel a német versenyző a hetedik, pontszerző helyről visszaesett a tizenharmadik helyre. Csapattársa a kilencedik helyről állt ki a bokszba, ő pedig azzal, hogy a bal első kerekét csak nagy nehezen tudták rögzíteni az újraindítást csak a tizenhetedik helyről folytathatta.

A kiállások után, a biztonsági autó mögötti állás négy körrel a verseny vége előtt: 1. Ticktum, 2. Deletraz, 3. Zhou, 4. Mazepin, 5. Lundgaard, 6. Drugovich, 7. Matsushita, 8. Aitken, 9. Ghiotto, 10. Daruvala, 11. Piquet, 12. Armstrong, 13. Schumacher, 14. Markelov, 15. Samaia, 16. Sato, 17. Shwartzman, 18. Nissany, 19. Alesi.

A biztonsági autó a 18. kör végén hagyta el a pályát, ami azt jelentette, hogy három kör állt Lundgaard rendelkezésére, hogy gyorsabb közepes gumikon az ötödik helyről előreverekedje magát.

Az ART Grand Prix dán versenyzője rögtön az újraindítást követően megelőzte Mazepint, a következő körben Zhoút, az utolsó kör elején pedig, a 4-es kanyarban Deletraz mellett is elment, és nem egész egy köre volt ahhoz, hogy a futamot vezető Ticktumot is elkapja. 

Ugyan az utolsó kanyarokhoz érve sikerült beérnie a brit versenyzőt, de megelőzni már nem tudta,ez pedig azt jelentette, hogy Dan Ticktum háromtizeddel megelőzve Lundgaardot pályafutása első F2-es győzelmét aratta.

Ticktum és Lungaard mellé a dobogóra még Louis Deletraz állhatott fel, aki mögött a negyedik helyen az a Jehan Daruvala végzett, aki az utolsó kanyarban előzte meg Mazepint.

A futamot a második helyről kezdő Felipe Drugovich lett a hatodik, megelőzve csapattársát, Matsushitát, míg az utolsó pontszerző helyen Jack Aitken ért célba, miután az utolsó körben, az ötödik helyen haladó Guanyu Zhou pördült ki a pályáról a Chapelben. Zhou végül a futamot a kilencedik helyen zárta.

Az eddig remeklő Prema pont nélkül zárta a futamot, miután Shwartzman és Schumacher csak a tizennegyedik és a tizenötödik lett. A közepes gumikra való átváltás nekik végül nem fizetődött ki.

 

 

Képek: Formula 2 (Twitter), fiaformula2.com

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása