A 71. Brit Nagydíj időmérője több részben sem úgy alakult, ahogyan arra számítani lehetett. Vannak, akik erőn felül teljesítettek, de voltak, akiknek biztosan nem ez lesz karrierjük legkedvesebb időmérője.
Győztesek
Lewis Hamilton (1. hely - 1:24.303)
Újabb hétvége, újabb rekordbeállítás. 2020 Lewis Hamilton számára a rekorddöntések éve lesz, egyre inkább ez látszódik. A hetedik világbajnoki címért a lehető legjobb ütemben haladó Hamilton újabb hazai pole pozíciójával ő lett a sportág történelmében az első olyan versenyző, aki a hazai nagydíján hét alkalommal is sikerült megszereznie a pole pozíciót.
És nem is akármilyen körrel!
Az időmérő utolsó fázisáig úgy nézett ki, hogy a 71. Brit Nagydíj szombati napján Valtteri Bottast nem lehet legyőzni. A finn csapattárs megnyerte a délelőtti harmadik szabadedzést, majd a Q1-et és a Q2-öt is, ahol ráadásul Lewis Hamilton a Luffieldből kijövet annyira túlerőltette, hogy megforgott.
Így megérkezve a Q3-ba, az embernek valóban az volt az érzése, hogy ez Bottas napjának kell, hogy legyen, de ilyenkor egyből eszébe jut mindenkinek, hogy a másik autóban Lewis Hamilton ül...
Soha nem volt túlzás azt állítani Lewis Hamiltonról, hogy a mezőny legjobb egykörös versenyzője, aki karrierje során mindig képes volt olyan pluszt elővarázsolni az autójából, ami másnak nem sikerült, és most így történt.
Hamilton az időmérőt 1:24.303-as körrekorddal nyerte meg, 313 ezreddel legyőzve csapattársát, ezzel pedig tovább folytatódik a Mercedes 2013 óta íródó sorozata, amit érdekes módon, szintén Hamilton indított el...
Charles Leclerc (4. hely - 1:25.427)
A Ferrarinak nem 2020 lesz a legszebb, legjobb éve 1950 óta íródó Forma-1-es történelme során. Silverstone-ba is úgy jöttek, hogy igyekeznek tisztesen helytállni, de ezen kívül semmilyen vérmes reményeket nem fűztek a hétvége elé.
Ennek ellenére Charles Leclerc elképesztő formában van a hétvégén. Már a szabadedzéseken látszódott, hogy a fiatal monacói egy körön sikerült ráéreznie az SF1000-es Ferrarira, ám kezdetben arra lehetett gyanakodni, hogy ez biztosan a jobban feltekert motormódnak volt köszönhető.
Leclerc aztán az időmérőn is megmutatta, hogy valóban ennyire jó összhangban van a silverstone-i pályával és a Ferrarijával. Olyannyira, hogy a Ferrari idei legerősebb időmérőjét teljesítette, és nemcsak azzal, hogy 1:25.427-el a negyedik lett, hanem azzal is, hogy a Q2-be képes volt a közepes keverékű gumikon bejutni!
De amellett sem szabad elmenni, hogy nem sokon múlott, hogy harmadik legyen, csak 102 ezreddel maradt el attól a Max Verstappentől, akivel itt tavaly vérmes csatát vívott.
Lando Norri S (5.hely - 1:25.782)
Lando Norris, vagy Lando Norri S is egy elképesztő időmérőn van túl hazai pályáján, ahol az ötödik rajthelyet sikerült megszereznie, megelőzve a papíron nála erősebb autóban ülő Lance Strollt.
Bár csapattársa, Carlos Sainz az időmérő első és második felvonásában is gyorsabb volt nála, végső szakaszban, amikor igazán számított a jó köridő, akkor Norris volt a gyorsabb, és az évadnyitó Osztrák Nagydíjat követően újfent a legjobb öt közé kvalifikálta magát, kihozva ezzel a maximumot az elérhető eredményekből.
Kevin Magnussen (16. hely - 1:27.158)
Önmagában egy tizenhatodik helyezés nem nevezhető jónak, pláne úgy nem, hogy ez még csak Q2-es indulást sem ér.
Most mégis érdemes megdicsérni, illetve kiemelni Magnussen időmérős teljesítményét, aki a Haas 2016 óta íródó történelme leggyengébb autójából sikerült a lehető legtöbbet kihoznia. Csapattársát, Romain Grosjeant közel fél másodperccel (458 ezred) győzte le, ami eléggé impresszív teljesítmény. Míg Grosjean az időmérőt a tizenkilencedik helyen zárta, csak Nicholas Laitifit tudta megelőzni, addig a dán Magnussen a két Alfa Romeót is maga mögé utasította.
A Q2-re azonban semmi esélye nem volt, a tizenötödik, azaz utolsó továbbjutó helyen végző Lando Norristól is három tizeddel elmaradt, így elmondható, hogy Magnussen, amit tudott, azt megcselekedte.
Vesztesek
Valtteri Bottas (2. hely - 1:24.616)
Az időmérő egyik csalódott versenyzője Valtteri Bottas volt. A finn pilóta a pénteki második szabadedzést követően minden edzésen gyorsabb volt, mint a hazai pályán versenyző csapattársa, ám mikor igazán számított, három tizeddel kikapott tőle.
Ez a vereség ezért is fájhatott most igazán, mert a Q3-ig bezárólag minden arra utalt, hogy egy körön ő lesz a gyorsabb, végül pedig mégis Hamiltoné lett a pole, aki zsinórban harmadik alkalommal győzte le őt az időmérőn.
Ezek az apró vereségek pedig pont elegek ahhoz, hogy Hamilton felé billentsék az apró mérleg nyelvét.
Racing Point (Lance Stroll 6. hely - 1:25.839, Nico Hülkenberg 13. hely - 1:26.566)
Szó szerint hazai pályájukon nem sikerült jó időmérőt teljesíteni a csapatnak. Különösen a szabadedzéseken elért eredmények alapján lehet a hatodik és a tizenharmadik hely csalódáskeltő.
Lance Stroll a szabadedzéseken végig a legjobb ötben volt, a másodikat ráadásul meg is nyerte, innen nézve pedig, hogy a papíron gyengébb autóban ülő Charles Leclerc és Lando Norris is megelőzte, az inkább csalódáskeltő eredménynek nevezhető.
Nico Hülkenberg hirtelen beugrásától nagy csodákat nem is szabadott várni, pláne, hogy az első edzés előtt kevesebb, mint egy nappal tudta meg, hogy helyettesítenie kell Sergio Perezt, viszont a tizenharmadik helynél sokkal több volt a németben.
Elég csak a Q1-es idejét megnézni, ahol 1:26.327-el az ötödik volt, és ha ezt az időt meg tudta volna futni a Q2-ben, akkor is a hetedik helyen továbbjutott volna a Q3-ba. Innen nézve pedig Hülkenberg eredménye sem nevezhető pozitívnak, még akkor sem, ha nem volt tőle elvárva, hogy egyből Stroll szintjén legyen.
Alexander Albon (12. hely - 1:26.545)
Alexander Albon hétvégéje eddig nem túl meggyőző, főleg, ha azt nézzük, hogy neki pont most kellene úgy teljesítenie, hogy azzal meggyőzze a Red Bull vezetőit a jövőévi maradással.
A csapat, hogy segítse őt visszahozta Mark Webber és Daniel Ricciardo korábbi versenymérnökét Simon Rennie-t, aki versenymérnökként nagyon tapasztaltnak számít a Forma-1-ben.
Albon a pénteki második edzésen, miután futott egy második helyet érő időt, a következő körében a Stowe-kanyarban hibázott és összetörte autóját.
Mióta a Forma-1-ben van, Albon többször is összetörte autóját a szabadedzéseken, ezzel feszegetve a határokat, ami után rendre mindig sikerült úgy összekapnia magát, hogy végül a futamon egy nagyon erős teljesítményt nyújtott. Ilyen volt a tavaly Kínában, Magyarországon, Szocsiban vagy éppen Brazíliában, ahol csak Lewis Hamilton miatt nem lett meg a dobogó.
Most is arra lehetett számítani, hogy a hazai pályán versenyző Albon ezután annyira összekapja magát, hogyha Verstappent nem is győzi le, de legalább közelebb lesz hozzá.
Sajnos nem így lett. A Q1-ben 450 ezreddel maradt el tőle, és míg a holland a harmadik, addig ő a tizedik helyen jutott tovább. A Q2-ben a csapat először megpróbálkozott nála a közepes gumikkal, de mikor látták, hogy ezzel nem tudnak bejutni a legjobb tízbe, a Q2 második felére feltették neki a lágy gumit is. Végül Albonnak ezzel sem sikerült bejutnia a Q3-ba, igaz csak 44 ezreddel kapott ki Vetteltől, de Verstappenhez képest most is megvolt a négy tized.
És akkor még ott van az is, hogy az AlphaTauris Pierre Gasly-tól is kikapott, ami szintén nem túl jó szerencsés az ő esetében...
George Russell (15. hely - 1:27.092)
Alapesteben George Russell ezzel a teljesítményével az időmérő győztesei között lenne felsorolva, ugyanis a Q1-ben egy újabb elképesztő körrel, a tizenharmadik helyen jutott tovább.
Hogy mégis ezen a listán szerepel, az sokkal inkább annak betudható, hogy a tizenharmadik helyet jelentő 1:26.732-es körét úgy futotta meg, hogy közben figyelmen kívül hagyta a csapattársa kicsúszása miatti dupla sárga zászlós jelzést, ami miatt egy öt helyes rajtbüntetést kapott.
Így Russell a hazai futamát nem a tizennegyedik (Kvjat büntetése miatt), hanem csak a mezőny végéről kezdheti meg.
Nicholas Latifi (20. hely - 1:27.705)
Nicholas Latifi ezen a hétvégén eddig nem tudta felvenni a lépést csapattársával, George Russell-lel szemben. Míg Russell - igaz, egy szabálytalan körrel- bejutott a Q2-be, addig ő addig erőltette, hogy a Luffieldből kijövet kicsúszott a pályáról, így végül az időmérőt az utolsó helyen zárta.
Russell példája jól mutatta, hogy azért ebben az autóban jóval több van, mint amit most Latifinek sikerült kihoznia, igaz ebben az is szerepet játszott, hogy az utolsó körében túlerőltetés miatt hibázott.
Képek: Formula 1 (Twitter), Formula1.com, #L4NDO (Twitter)