Nikita Mazepin azt követően, hogy a Hungaroringen megszerezte első F2-es dobogóját, Silverstone-ban pedig már futamgyőzelmet ünnepelhetett. A gumijait nagyszerűen menedzselő Guanyu Zhou lett a második, Yuki Tsunoda pedig az utolsó körben előzte meg Chrsitain Lundgaardot, ami egy harmadik helyet jelentett számára.
Kellemes, napos időben került megrendezésre a Forma-2-es bajnokság Brit Nagydíjának főfutama.
A futam egyik drámája rögtön a felvezető kör kezdetén megtörtént, ugyanis a bajnokság második helyezettje, és az időmérőn is második helyen végző Callum Ilott autója lefulladt, így a brit versenyző a futamot csak a bokszutcából kezdhette meg.
A Hungaroringen történtek után a pilóták változatos gumi választással álltak rajthoz. A karrierje első F2-es pole pozícióját megszerző Felipe Drugovich például a kemény keverékű gumikon rajtolt, addig a mögötte indulók közül a többség közepes gumikat választották.
Mick Schumacher nagyszerűen kapta el a piros lámpák kialvását, rögtön az első métereken átvette a vezetést Drugovichtól, aki egészen a negyedik helyig esett vissza, ugyanis az első kör végére Mazepin és Lundgaard is megelőzte őt, amiben az is szerepet játszott, hogy ők a közepes gumikon rajtoltak.
A bajnokság éllovasa, de az időmérőn csak a tizennyolcadik helyen záró Robert Shwartzman most is nagyszerű rajtot vett, és a tizennyolcadikról egészen a tizenharmadik helyig jött előre.
Az első kör végén az állás: 1. Schumacher, 2. Mazepin, 3. Lundgaard, 4. Drugovich, 5. Aitken, 6. Tsunoda, 7. Zhou, 8. Matsushita, 9. Deletraz, 10. Daruvala, 11. Ticktum, 12. Armstrong, 13. Shwartzman, 14. Gelael, 15. Piquet, 16. Alesi, 17. Markelov, 18. Ilott, 19. Sato, 20. Samaia, 21. Ghiotto, 22. Nissany.
A 3. körben, Nikita Mazepin a Stowe-ban a külső íven megelőzte Mick Schumachert, ezzel átvéve tőle a vezetést. Schumacher ugyan a Wellington-egyenesben, nyitva a DRS-t visszatámadott, de nem tudott előzni.
A 7. körben, a hatodik helyért Guanyu Zhou mutatott be egy gyönyörű előzést Tsunodával szemben a 4-es kanyarban.
A kínai versenyző nagyszerű tempóval haladt a pályán,a kör végén már Jack Aitkent támadta az ötödik helyért. Ekkor még nem tudta megelőzni a hazai pályán versenyző Aitkent, viszont a következő körben, ahol Tsunodát is megelőzte indított előzési manővert ellene, és végül a Wellington-egyenesben elment mellette feljőve ezzel az ötödik helyre.
A 8. körben az élen autózó Mazepin és Schumacher behajtottak a bokszba, hogy közepes gumikról keményekre váltsanak. Ugyan egy pillanatra úgy tűnt, hogy Schumacheréknek sikerül megelőzni Mazepinéket, s bár gyorsabb volt a kerékcseréjük, Mazepin maradt Schumacher előtt.
Egy körrel később Christian Lundgaard is a bokszba hajtott kemény gumikért, amil olyan jól sikerült, hogy pont Mazepin mellé tért vissza a pályára, azonban a hideg gumik miatt Mazepin maradt előtte és Schumacher is visszaelőzte őt a 4-es kanyarban.
A Mazepin-Schumacher-Lundgaard trió a verseny ezen szakaszában folyamatosan hámozták át magukat azon pilótákon, akik a kemény keverékű gumikon kezdték meg a futamot, és emiatt még nem voltak kint a bokszban.
A 15. körben, Schumacher picit fennakadt Artem Markelóvon, ezt kihasználva Lundgaard a Luffieldben külső íven körbeautózta őt. Lundgaard ezután a következő körben elment Markelov mellett.
A kemény gumikon rajtolók közül elsőként Marcus Armstrong jött a bokszba. Az új-zélandi pilóta a 17. körben váltott közepes gumikra.
Ugyanebben a körben, Mick Schumacher a Copse-ban megelőzte Markelóvot, azonban a kanyarból kijövet picit lecsúszott az ideális ívről, így az orosz visszatámadott, de nem volt elég gyors ahhoz, hogy a Maggotsba menet visszaszerezze elveszített pozícióját.
A 19. körben, Drugovich és Shwartzman is a bokszba hajtott a közepes gumikért. Drugovich a tizenkettedik, Shwartzman pedig Armstrong mögött a tizenötödik helyről folytatta a versenyt.
Ekkor már csak az élen autózó Zhou-Aitken páros nem volt kint kerékcserén. Ők végül a 22. körben váltottak közepes gumikért. Zhou a nyolcadik, Aitken pedig az Armstrong-Shwartzman páros elé, a tizenharmadik helyre tért vissza a pályára.
A kiállásokat követően Nikita Mazepin vezette a futamot Christian Lundgaard és Mick Schumacher, Deletraz, Tsunoda, Daruvala előtt. A futamot csak a bokszból megkezdő Callum Ilott 8 körrel a verseny vége előtt a hetedik helyen haladt. Azonban mögötte a friss közepes keverékű gumikon közlekedő Zhou állt, aki a 23. körben meg is előzte őt.
Zhou a frissebb közepes gumikon csapattársa megelőzését követően, pár kanyarral később Jehan Daruvalát is megelőzte, amivel már a hatodik helyen haladt.
A 23. kör végén Louis Deletraz az utolsó kanyarban megelőzte a gumijaival már szenvedő Mick Schumachert, aki mellett a következő kör elején, az 5-ös kanyarban Tsunoda is megelőzte. Schumacher fél kör alatt a harmadik helyről egészen a hatodik helyig esett vissza, miután Zhou is elment mellette.
Zhou sokkal gyorsabb volt a közepes gumikon, mint az előtte levők, így könnyedén jött fel a harmadik helyre három körrel a kiállását követően. Deletraz, miközben Zhou megelőzte lendületet veszített, így Tsunodával szemben is veszített egy pozíciót, míg Mick Schumacher ugyanebben a körben Callum Ilott is megelőzte. Schumacher ezzel a hetedik helyre esett vissza.
A futamot a pole-ból kezdő Drugovich a 26. körben, Daruvala megelőzésével jött fel a nyolcadik helyre, majd nem sokkal később Schumacher megelőzésével a hetedik volt, ami azt jelentette, hogy Schumacher visszaesett a nyolcadik helyre, ami a fordított rajtrácsos futam pole pozícióját jelenti. Viszont Schumacher nem tudta megőriznie ezt a helyezést, volt F3-as riválisa, Dan Ticktum megelőzte őt.
A 27. körben, Guanyu Zhou a Stowe-ban könnyedén megelőzve Lundgaardot feljött a második helyre.
A 29 körös főfutam végül egy új F2-es futamgyőztest hozott Nikita Mazepin személyében, aki egy nagyszerű versenyzéssel nyerte meg a Brit Nagydíja főfutamát.
A második helyen Guanyu Zhou végzett, míg a dobogó legalsó fokára az a Yuki Tsunoda állhatott fel, aki az utolsó körben taszította le az addig harmadik helyen álló Lundgaardot, akinek így be kellett érnie a negyedik hellyel.
A nap egyik legjobb versenyzője Callum Ilott volt, aki annak ellenére végzett az ötödik helyen, hogy a futamot a második rajtkocka helyett, csak a bokszutcából kezdhette meg. Mögötte a hatodik helyen Deletraz ért célba a hatodik, míg a futamot a pole-ból induló Felipe Drugovichnak be kellett érnie a hetedik hellyel, ami a vasárnapi sprintfutamon egy második rajthelyet jelent számára.
Dan Ticktum Schumacher megelőzésével nemcsak a nyolcadik helyet szerezte meg, de egyben a sprintfutamra is megszerezte a pole pozíciót.
A futamot jól kezdő, de a kemény keverékű gumik elkopása miatt Schumacher végül csak a kilencedik lett, míg az utolsó pontszerző helyet Matsushita szerezte meg.
A bajnokságot vezető Robert Shwartzman végül csak a tizennegyedik helyen fejezte be a futamot.
Azzal, hogy Robert Shwartzman nem tudott pontot szerezni, nagyon szoros lett az egyéni bajnokság. Callum Ilott 8 pontra csökkentette lemaradását Ferraris társával szemben, Christian Lundgaard 38 pontos lemaradása pedig 26 pontra olvadt.
Első F2-es futamgyőzelmével Nikita Mazepin a tizenegyedik helyről egészen a negyedik helyig jött előre, és az ő lemaradása is csak 29 egység honfitársával szemben.
A főfutam egyik nagy vesztese Mick Schumacher volt, aki a futamot megelőzően a negyedik helyen állt a bajnoki tabellán, a futamot követően pedig már csak a nyolcadik helyen áll, igaz ő is tudta csökkenteni lemaradását csapattársával szemben.
Hogy mennyire is szoros az egyéni tabella, azt jól mutatja, hogy a harmadik Lungaard és a tizedik Deletraz között nincs 20 pontnyi különbség, sőt a nyolcadik Schumacher is csak tizennégy pontra van lemaradva az újonc dán pilótától, ami kevesebb, mint amennyit a sprintfutam megnyerése jelent (15 pont).
A csapatok tekintetében a főfutam nagy nyertese az Uni-Virtuosi volt, hiszen Zhou második és Ilott ötödik helyezésének köszönhetően megelőzték a Premát.
Futamgyőzelmükkel a Hitech 10 pontra megközelítette a csapatok bajnokságában harmadik helyen álló ART Grand Prix-t, akiknek azt követően sikerült pontot szerezniük, hogy ez a Hungaroringen nem sikerült.
Képek: Formula 2 (Twitter)