Nikita Mazepin karrierje első F2-es futamgyőzelmét szerezte

Nikita Mazepin azt követően, hogy a Hungaroringen megszerezte első F2-es dobogóját, Silverstone-ban pedig már futamgyőzelmet ünnepelhetett. A gumijait nagyszerűen menedzselő Guanyu Zhou lett a második, Yuki Tsunoda pedig az utolsó körben előzte meg Chrsitain Lundgaardot, ami egy harmadik helyet jelentett számára.

Kellemes, napos időben került megrendezésre a Forma-2-es bajnokság Brit Nagydíjának főfutama.

A futam egyik drámája rögtön a felvezető kör kezdetén megtörtént, ugyanis a bajnokság második helyezettje, és az időmérőn is második helyen végző Callum Ilott autója lefulladt, így a brit versenyző a futamot csak a bokszutcából kezdhette meg.

A Hungaroringen történtek után a pilóták változatos gumi választással álltak rajthoz. A karrierje első F2-es pole pozícióját megszerző Felipe Drugovich például a kemény keverékű gumikon rajtolt, addig a mögötte indulók közül a többség közepes gumikat választották.

Mick Schumacher nagyszerűen kapta el a piros lámpák kialvását, rögtön az első métereken átvette a vezetést Drugovichtól, aki egészen a negyedik helyig esett vissza, ugyanis az első kör végére Mazepin és Lundgaard is megelőzte őt, amiben az is szerepet játszott, hogy ők a közepes gumikon rajtoltak.

A bajnokság éllovasa, de az időmérőn csak a tizennyolcadik helyen záró Robert Shwartzman most is nagyszerű rajtot vett, és a tizennyolcadikról egészen a tizenharmadik helyig jött előre.

Az első kör végén az állás: 1. Schumacher, 2. Mazepin, 3. Lundgaard, 4. Drugovich, 5. Aitken, 6. Tsunoda, 7. Zhou, 8. Matsushita, 9. Deletraz, 10. Daruvala, 11. Ticktum, 12. Armstrong, 13. Shwartzman, 14. Gelael, 15. Piquet, 16. Alesi, 17. Markelov, 18. Ilott, 19. Sato, 20. Samaia, 21. Ghiotto, 22. Nissany.

A 3. körben, Nikita Mazepin a Stowe-ban a külső íven megelőzte Mick Schumachert, ezzel átvéve tőle a vezetést. Schumacher ugyan a Wellington-egyenesben, nyitva a DRS-t visszatámadott, de nem tudott előzni.

 

 

A 7. körben, a hatodik helyért Guanyu Zhou mutatott be egy gyönyörű előzést Tsunodával szemben a 4-es kanyarban.

A kínai versenyző nagyszerű tempóval haladt a pályán,a  kör végén már Jack Aitkent támadta az ötödik helyért. Ekkor még nem tudta megelőzni a hazai pályán versenyző Aitkent, viszont a következő körben, ahol Tsunodát is megelőzte indított előzési manővert ellene, és végül a Wellington-egyenesben elment mellette feljőve ezzel az ötödik helyre. 

A 8. körben az élen autózó Mazepin és Schumacher behajtottak a bokszba, hogy közepes gumikról keményekre váltsanak. Ugyan egy pillanatra úgy tűnt, hogy Schumacheréknek sikerül megelőzni Mazepinéket, s bár gyorsabb volt a kerékcseréjük, Mazepin maradt Schumacher előtt.

Egy körrel később Christian Lundgaard is a bokszba hajtott kemény gumikért, amil olyan jól sikerült, hogy pont Mazepin mellé tért vissza a pályára, azonban a hideg gumik miatt Mazepin maradt előtte és Schumacher is visszaelőzte őt a 4-es kanyarban.

 

 

A Mazepin-Schumacher-Lundgaard trió a verseny ezen szakaszában folyamatosan hámozták át magukat azon pilótákon, akik a kemény keverékű gumikon kezdték meg a futamot, és emiatt még nem voltak kint a bokszban.

A 15. körben, Schumacher picit fennakadt Artem Markelóvon, ezt kihasználva Lundgaard a Luffieldben külső íven körbeautózta őt. Lundgaard ezután a következő körben elment Markelov mellett.

A kemény gumikon rajtolók közül elsőként Marcus Armstrong jött a bokszba. Az új-zélandi pilóta a 17. körben váltott közepes gumikra.

Ugyanebben a körben, Mick Schumacher a Copse-ban megelőzte Markelóvot, azonban a kanyarból kijövet picit lecsúszott az ideális ívről, így az orosz visszatámadott, de nem volt elég gyors ahhoz, hogy a Maggotsba menet visszaszerezze elveszített pozícióját.

A 19. körben, Drugovich és Shwartzman is a bokszba hajtott a közepes gumikért. Drugovich a tizenkettedik, Shwartzman pedig Armstrong mögött a tizenötödik helyről folytatta a versenyt.

Ekkor már csak az élen autózó Zhou-Aitken páros nem volt kint kerékcserén. Ők végül a 22. körben váltottak közepes gumikért. Zhou a nyolcadik, Aitken pedig az Armstrong-Shwartzman páros elé, a tizenharmadik helyre tért vissza a pályára.

A kiállásokat követően Nikita Mazepin vezette a futamot Christian Lundgaard és Mick Schumacher, Deletraz, Tsunoda, Daruvala előtt. A futamot csak a bokszból megkezdő Callum Ilott 8 körrel a verseny vége előtt a hetedik helyen haladt. Azonban mögötte a friss közepes keverékű gumikon közlekedő Zhou állt, aki a 23. körben meg is előzte őt.

Zhou a frissebb közepes gumikon csapattársa megelőzését követően, pár kanyarral később Jehan Daruvalát is megelőzte, amivel már a hatodik helyen haladt.

A 23. kör végén Louis Deletraz az utolsó kanyarban megelőzte a gumijaival már szenvedő Mick Schumachert, aki mellett a következő kör elején, az 5-ös kanyarban Tsunoda is megelőzte. Schumacher fél kör alatt a harmadik helyről egészen a hatodik helyig esett vissza, miután Zhou is elment mellette.

Zhou sokkal gyorsabb volt a közepes gumikon, mint az előtte levők, így könnyedén jött fel a harmadik helyre három körrel a kiállását követően. Deletraz, miközben Zhou megelőzte lendületet veszített, így Tsunodával szemben is veszített egy pozíciót, míg Mick Schumacher ugyanebben a körben Callum Ilott is megelőzte. Schumacher ezzel a hetedik helyre esett vissza.

A futamot a pole-ból kezdő Drugovich a 26. körben, Daruvala megelőzésével jött fel a nyolcadik helyre, majd nem sokkal később Schumacher megelőzésével a hetedik volt, ami azt jelentette, hogy Schumacher visszaesett a nyolcadik helyre, ami a fordított rajtrácsos futam pole pozícióját jelenti. Viszont Schumacher nem tudta megőriznie ezt a helyezést, volt F3-as riválisa, Dan Ticktum megelőzte őt.

A 27. körben, Guanyu Zhou a Stowe-ban könnyedén megelőzve Lundgaardot feljött a második helyre.

A 29 körös főfutam végül egy új F2-es futamgyőztest hozott Nikita Mazepin személyében, aki egy nagyszerű versenyzéssel nyerte meg a Brit Nagydíja főfutamát.

A második helyen Guanyu Zhou végzett, míg a dobogó legalsó fokára az a Yuki Tsunoda állhatott fel, aki az utolsó körben taszította le az addig harmadik helyen álló Lundgaardot, akinek így be kellett érnie a negyedik hellyel.

 

 

A nap egyik legjobb versenyzője Callum Ilott volt, aki annak ellenére végzett az ötödik helyen, hogy a futamot a második rajtkocka helyett, csak a bokszutcából kezdhette meg. Mögötte a hatodik helyen Deletraz ért célba a hatodik, míg a futamot a pole-ból induló Felipe Drugovichnak be kellett érnie a hetedik hellyel, ami a vasárnapi sprintfutamon egy második rajthelyet jelent számára.

Dan Ticktum Schumacher megelőzésével nemcsak a nyolcadik helyet szerezte meg, de egyben a sprintfutamra is megszerezte a pole pozíciót. 

A futamot jól kezdő, de a kemény keverékű gumik elkopása miatt Schumacher végül csak a kilencedik lett, míg az utolsó pontszerző helyet Matsushita szerezte meg.

A bajnokságot vezető Robert Shwartzman végül csak a tizennegyedik helyen fejezte be a futamot.

 

2020-08-01_2.png

 

Azzal, hogy Robert Shwartzman nem tudott pontot szerezni, nagyon szoros lett az egyéni bajnokság. Callum Ilott 8 pontra csökkentette lemaradását Ferraris társával szemben, Christian Lundgaard 38 pontos lemaradása pedig 26 pontra olvadt.

Első F2-es futamgyőzelmével Nikita Mazepin a tizenegyedik helyről egészen a negyedik helyig jött előre, és az ő lemaradása is csak 29 egység honfitársával szemben.

A főfutam egyik nagy vesztese Mick Schumacher volt, aki a futamot megelőzően a negyedik helyen állt a bajnoki tabellán, a futamot követően pedig már csak a nyolcadik helyen áll, igaz ő is tudta csökkenteni lemaradását csapattársával szemben.

Hogy mennyire is szoros az egyéni tabella, azt jól mutatja, hogy a harmadik Lungaard és a tizedik Deletraz között nincs 20 pontnyi különbség, sőt a nyolcadik Schumacher is csak tizennégy pontra van lemaradva az újonc dán pilótától, ami kevesebb, mint amennyit a sprintfutam megnyerése jelent (15 pont).

A csapatok tekintetében a főfutam nagy nyertese az Uni-Virtuosi volt, hiszen Zhou második és Ilott ötödik helyezésének köszönhetően megelőzték a Premát.

Futamgyőzelmükkel a Hitech 10 pontra megközelítette a csapatok bajnokságában harmadik helyen álló ART Grand Prix-t, akiknek azt követően sikerült pontot szerezniük, hogy ez a Hungaroringen nem sikerült.

 

2020-08-01_2_1.png

 

2020-08-01_3.png

 

Képek: Formula 2 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása