Nem szakadt meg a Mercedes itteni sorozata, most is az ő pilótáik harcoltak a pole pozícióért, amely küzdelmet végül az a Lewis Hamilton nyert meg, aki a Q2-ben egy alkalommal meg is forgott a pályán. Max Verstappen lemaradása a harmadik helyen már 1 másodperc volt a lemaradása, Leclerc pedig zseniálisat zseniálisat autózva a negyedik lett a Ferrarival.
A 71. Brit Nagydíj időmérőjének fő kérdése az volt, hogy vajon sikerül-e valakinek megszakítania a Mercedes 2013 óta íródó sorozatát. A csillagos márka 2013 óta minden évben megnyerték a Brit Nagydíj időmérőjét, és ebből hét időmérőből csak kétszer nem Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót. 2014-ben az eső által megkavart végjátékban Nico Rosberg, tavaly pedig Valtteri Bottas volt, aki a leggyorsabb volt az időmérőn, 6 ezreddel megelőzve Hamiltont.
A szabadedzések érdekes képet festettek: a pénteki kánikulában előbb Verstappen, majd a délutáni edzésen Lance Stroll volt a leggyorsabb, addig a szombati harmadik szabadedzésen, bő tíz fokkal alacsonyabb levegő és hússzal alacsonyabb pályahőmérsékleti adatok mellett a két Mercedes volt a leggyorsabb, három tizeddel megelőzve a Red Bullos Max Verstappent.
A 71. Brit Nagydíj időmérője enyhén felhős időben vette kezdetét, azonban az FIA időjárás előrejelzései szerint, az időmérőre 60% esélyt jósolnak némi csapadékra, ám eső ennek ellenére nem esett.
A levegő hőmérséklete 22, a pályáé pedig 40 Celsius-fok volt a kvalifikáció kezdetén.
Q1
Az időmérő első felvonásában Valtteri Bottas nyerte a Mercedes házon belüli csatáját, 1:25.801-es idővel, 99 ezreddel megelőzve hazai pályán versenyző csapattársát, Lewis Hamiltont.
A két Mercedes mögött a harmadik szabadedzéshez hasonlóan Max Verstappen végzett 1:26.115-ös idővel, ismét három tizeddel elmaradva Bottastól.
Mögötte a két Racing Point jutott tovább a negyedik-ötödik helyen, Stroll-Hülkenberg sorrendben, akik között csak 84 ezred volt a differencia.
Nagyszerűt autózott a Q1-ben Pierre Gasly, aki 1:26.343-al a hatodik helyen jutott tovább megelőzve Ocont, Vettelt, Leclerc-t és Albont.
George Russell újfent zseniális volt, 1:26.732-es idővel, a tizenharmadik helyen jutott tovább a Williamsszel a Q2-be, megelőzve Kvjatot és Norrist. Igaz, Russellre még vár egy vizsgálat, ugyanis a Q1 végén, csapattársa, Nicholas Latifi csúszott ki a pályáról a Luffield kijáratánál, ami miatt sárga zászlós jelzés volt érvénybe, és bár mikor a brit versenyző a kérdéses szakaszhoz ért, akkor Latifi már újra a pályán mozgott, de még érvényben volt a sárga jelzés. Russell a rádióban jelezte, hogy észrevette a sárga jelzést, és elmondta, hogy nyugodtan kivizsgálhatják a telemetria adatait, mivel elvette a gázról a lábát. Az esetet majd az időmérőt követően fogják kivizsgálni.
Latifi a hibája miatt nem tudott javítani az időmérő végén, így azt az utolsó helyen fejezte be.
Latifi mellett a Q1-ben búcsúzott az időmérőtől Kevin Magnussen (16.hely), Antonio Giovinazzi (17.hely), Kimi Räikkönen (18.hely) és Romain Grosjean (19.hely).
Q2
Az időmérő Q2-es szakaszát heten is a közepes keverékű gumikon kezdték meg. A két Mercedes, a két Red Bull és a két Racing Point mellett Charles Leclerc is a sárga oldalfalú gumikat választotta a Q3-ba jutáshoz.
Valtteri Bottas rögtön a Q2 elején megmutatta a Mercedes minden erejét, és 1:25.015-ös körrekorddal, 1,1 másodpercet vert, az addig élen álló Max Verstappenre (1:26.144).
A másik Mercedesszel Lewis Hamilton a Luffieldben forgott meg. Szerencséjére nem törte össze autóját, de annyi kavicsot hordott fel a pályára, hogy az időmérőt piros zászlóval pár percre meg kellett szakítani.
A zöld jelzéskor Lewis Hamilton volt az első versenyző, aki a pályára gurult új szett közepes gumikon. Hamilton 1:25.347-es ideje bár 332 ezreddel elmaradt Bottasétól, de így simán bejött a második helyre, 797 ezredet verve a harmadik helyig visszacsúszó Max Verstappenre.
Az időmérő Q2-es szakaszának második felvonásában Sebastian Vettel (8.hely) lágyról közepesre, Albon (10.hely) és Hülkenberg (11.hely) közepesről lágyakra váltott, hogy biztosan meglegyen a továbbjutás.
Az utolsó körök előtt csak a kilencedik helyen álló Lance Stroll maradt a közepes gumikon, azonban a kanadai nem tudott javítani korábbi idején. Ez Vettelnek sem sikerült, így a továbbjutás mind a kettőjüknek veszélybe került.
Azonban hiába volt Albon és Hülkenberg is lágy gumikon, annyit nem tudtak javítani, hogy bejussanak a legjobb tízbe, így végül Vettel a kilencedik, Stroll pedig a tizedik helyen bejutott a Q3-ba.
Albon az időmérőt a lágy gumikon 1:26.545-ös idővel (négy tizeddel elmaradva a harmadik helyen, közepes gumikon továbbjutó Max Verstappentől) csak a tizenkettedik lett, míg a Forma-1-be visszatérő Nico Hülkenberg, 1:26:566-al,65 ezreddel elmaradva az utolsó továbbjutó helyet megszerző csapattársától, a tizenharmadik helyen végzett, csak a váltócsere miatt az időmérő után öt helyes rajtbüntetést kapó Danyiil Kvjatot és George Russellt előzte meg.
A Q2 leginkább csalódott versenyzője, Pierre Gasly lehetett, aki ezredre azonos időt autózott, mint Stroll (1:26.501), de mivel ezt ő később futotta meg, így ő lett a tizenegyedik. Viszont a rosszban a jó, hogy Gasly ezzel olyan gumival kezdheti majd meg a vasárnapi 52 körös futamot, amilyennel csak akarja, nem kötelező a lágy gumikon, amivel viszont akkor kellett volna, ha bejut a Q3-ba.
Q3
Az időmérő harmadik fázisa egyből egy izgalmas pillanattal indult, mikor is a Ferrari Charles Leclerc-t pont az érkező Lance Strollal engedték rá, és hogy ne legyen ebből baleset, ahhoz az kellett, hogy a kanadai egyből észlelve Leclerc kiengedését, egyből a fékre lépett. Ezt az esetet az időmérőt követően fogják kivizsgálni.
A pole pozíció sorsa a két Mercedes pilóta között dőlt el, amivel biztossá vált, hogy a csapat 10. pole pozícióját szerzi meg a Brit Nagydíjak történelmében, és a 2013 óta íródó pole pozíciós sorozata ezúttal sem fog megszakadni.
A kérdés csak az volt, hogy Hamilton hetedjére vagy Bottas másodjára szerzi meg a pole pozíciót Silverstone-ban?
Az első párbajkört Lewis Hamilton nyerte meg 1:24.616-os körrekorddal, kerek 15 századdal megelőzve Bottast (1:24.766).
A Q3 végén Bottasnak sikerült javítania korábbi idején olyannyira, hogy ezredre azonos időt autózott Hamilton Q3 első körével. Ez esetben is azt jelentette, hogy Hamilton hetedik Brit Nagydíj pole pozícióját szerzi meg, azonban a hatszoros világbajnok is tudott javítani korábbi idején, s 1:24.303-al nyerte meg végül az időmérő edzést.
A Mercedesek ellen nem volt ellenszer, a harmadik helyen végző Max Verstappen 1:25.325-ös ideje 1 másodperccel maradt el Hamilton idejétől.
Az időmérő egyik meglepetés embere Charles Leclerc volt, aki egész hétvégén nagyon jól teljesít a SF1000-es Ferrarival, és 1:25.427-el a negyedik rajthelyet szerezte meg, csak 102 ezreddel elmaradva Max Verstappentől.
Nagyszerű időmérőt teljesített Lando Norris is, aki 1:25.782-vel szintén megelőzve Lance Strollt az ötödik lett. Norris 183 ezreddel előzte meg csapattársát, Carlos Sainzot,, aki az időmérőt a hetedik helyen zárta megelőzve a két Renault-t (Ricciardo-Ocon) és Sebastian Vettelt, akinek eddig nem alakult túl jól a 71. Brit Nagydíj hétvégéje.
Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter)