Luca Ghiotto nyerte meg a gumithrillert

A főfutam után a sprintfutamon is a gumik játszották a főszerepet az F2-ben. A futamot végül kiállás nélkül teljesítő Luca Ghiotto nyerte meg Callum Ilott és Mick Schumacher előtt.

 

Felhős, azonban többnyire száraz versenypályán vette kezdetét a Forma-2-es Magyar Nagydíj sprintfutama. A reggeli órákban még esett az eső a Hungaroring felett, azonban az F2-es futam kezdetére nemcsak elállt az eső, de a pálya nagy része is felszáradt, így mindenki száraz gumikon rajtolt.

A 28 körös futamot az első helyről a főfutamot is a pole-ból kezdő Callum Ilott fog rajtolni, mellőle Louis Deletraz.

Jehan Daruvala és Felipe Drugovich indult a második rajtsorból, őket Ghiotto és az első főfutamos dobogóját megszerző Mick Schumacher követi az ötödik.hatodik rajtkockából. A tegnapi főfutam két legjobban taktikázó versenyzője Nikita Mazepin a hetedik, a második főfutamos győzelmét szerző és ezzel a bajnokságban 22 pontos előnnyel az élen álló Robert Shwartzman pedig a nyolcadik rajthelyről várta a piros lámpák kialvását.

A főfutamot nagyon befolyásolta a gumik gyors elkopása, így a mezőny az amúgy kötelező bokszkiállás nélküli futamot különböző gumi taktikával kezdték meg, mivel a szombati versenyen kiderült, hogy sem a kemény, sem a lágy gumik nem bírnak sokat.

Az első helyről rajtoló Ilott a kemény, azonban a mögötte induló Deletraz és Daruvala a lágy gumikat választotta a rajthoz, addig Ghiottótól lefele Shwartzmanig már mindenki a keményeket.

 

A rajtnál Ilottnak sikerült megőriznie a vezetést, mögötte viszont nagy kavarodás volt a rajtnál. A második helyért Louis Deletraz és az ötödik helyről induló Luca Ghiotto harcolt, mely párharcot végül az olasz nyert meg. 

Nagyon jó rajtot vett a kilencedik helyről induló Dan Ticktum. A DAMS brit tehetsége az ötödik helyig tört előre, megelőzve Schumachert és Shwartzmant is. Azonban Ticktum öröme nem tartott sokáig, a második körben Schumacher és orosz csapattársa is megelőzte, melyben az is szerepet játszott, hogy Ticktum autójának műszaki problémája akadt, ami végett az 5. körben ki kellett állnia a versenyből.

A rajt két nagy vesztese a teljes második rajtsorból induló Jehan Daruvala - Felipe Drugovich páros volt. Kettőjük közül Drugovich járt rosszabbul, aki teljesen beragadt a rajtnál, egészen a huszadik helyig esett vissza, addig az indiai Daruvala a kilencedik helyre.

Az első köröket követően kiderült, hogy azok a versenyzők döntöttek jól, akik a kemény keverékű gumikat választották a startnál, ugyanis a lágy gumis versenyzők nem tudtak olyan tempóval haladni, mint a sárga oldalfalú társaik.

Yuki Tsunodának a sprintverseny sem alakult jól, ugyanis a rajtnál megsérült a vezetőszárnya, azonban a japán versenyző nem akart először kiállni a  bokszba lecserélni a sérült elemet, azonban ezt a versenyirányítás veszélyesnek látta, így a 8. körben megkapta a fekete-narancssárga jelzést, ami kötelezi a pilótát a bokszkiállásra.

Eközben Mick Schumacher nagy tempóval törte magát át a mezőnyben. A 6. körben Mazepint, a 10. fordulóban pedig a lágy gumis Deletrazt előzte meg a harmadik helyért, az 1-es kanyarban, ráadásul kívülről. 

 

 

Egy körrel később Mazepin is elment Deletraz mellett, aki szenvedett a lágy gumikon. A 12. körben, a svájci versenyző pedig már csak a hatodik helyen haladt, miután a főfutam győztese, Robert Shwartzman is megelőzte őt.

Deletraz végül a 14. körig maradt kint a lágy gumikon a pályán, ekkor ő is a kemény keverékű gumikra váltott, viszont ezzel visszaesett a tizenötödik helyre.

Azonban nemcsak a lágy gumikon rajtolók voltak kénytelenek bokszba hajtani kerékcserére. A 17. körben, a kemény keverékű gumikon rajtoló Mick Schumacher is a bokszba hajtott, akinek a kerékcseréje nem alakult túl jól, mivel a jobb első kerekét nagyon nehezen tudták rögzíteni, amivel több másodpercet is bukott. A német versenyző ugyan Deletraz elé tért vissza a pályára, azonban a svájci végül megelőzte őt.

A 19. körben Ilott és Shwartzman is keményről lágy gumikra váltott. A nem üzem meleg lágy gumikon Ilott a kivezető körén a 2-es kanyarban lecsúszott a pályáról, de egy kis bukótért kitérőt követően újra a pályán volt.

Shwartzman a kiállást követően bár Deletraz és Schumacher elé tért vissza a pályára, azonban Deletraz az 1-es, Schumacher pedig a 3-as kanyarból kijövet előzte őt meg.

A 19. körben, Mazepin és Matsushita is lágy gumikra váltott. Mazepinnek sikerült honfitársa, Shwartzman elé visszatérnie, aki az 5-ös kanyarban, a külső íven támadta meg őt, ahol egy picit összeértek egymással, így Mazepin visszajött Shwartzman elé, azonban a sikánnál lecsúszott a pályáról, így a párharcot végül a Prema éllovasa nyerte meg.

A futamot ekkor Luca Ghiotto és Giuliano Alesi vezette, akik úgy döntöttek, hogy nem cserélnek kereket a versenyen, azonban ők sokkal lassabban haladtak, mint a frissebb gumikon haladó társai.

A 23. körben, Ilott nemcsak utolérte, de a 12-es kanyarban meg is előzte a második helyen haladó Alesit, és üldözőbe vette a futamot 20 másodperc feletti előnnyel vezető Ghiottót.

Alesi ekkor már nagyon lassan haladt a pályán. A 24. körben, egyszerre támadta őt Deletraz és Schumacher is. Utóbbi versenyző aztán a 14-es kanyarban egy nagyon bevállalós manőverrel bevetődött Deletraz mellé és meg is előzte őt, majd az 1-es kanyarban Alesi mellett elmenve feljött a harmadik helyre.

Az utolsó körök arról szóltak, hogy Luca Ghiotto vagy a lágy gumikon körönként 3,5-4 másodperccel gyorsabb Callum Ilott fogja megnyerni a sprintfutamot?

Ghiotto érezve az Ilott felől érkező nyomást, az utolsó kör kezdetén az 1-es kanyarban csúnyán elfékezte az amúgy is elkopó kemény keverékű abroncsait, amivel le is sodródott az ideális ívről. Ezzel a hibájával Ilott nagyon közel került hozzá, 2 kanyarral a verseny vége előtt pedig 1 másodpercen belül volt hozzá képest.

Végül Ghiottónak sikerült beosztania az előnyét, ezzel megszerezve a Magyar Nagydíj sprintfutamának győzelmét.

 

 

Ilottnak végül be kellett érnie a második hellyel, a dobogó legalsó fokára a végig nagyszerűen, bevállalósan versenyző Mick Schumacher állhatott fel a dobogóra, aki F2-es karrierje során először szerzett kettős dobogós helyezést egy hétvégén.

A bajnokság éllovasa, Robert Shwartzman lett a negyedi, mögötte Mazepin ért célba az ötödik, Deletraz a hatodik helyen. A rajtot elrontó Daruvala végül egy hetedik helyezéssel zárta a magyar hétvégét, az utolsó pontszerző helyet pedig a leggyorsabb körrel megfutva Guanyu Zhou szerezte meg.

Ugyan a pontszerzésről épp lecsúszott, de így is érdemes megdicsérni a kilencedik helyen célba érő Marcus Armstrongot, aki tizenkilencedik helyről jött előre tíz pozíciót. 

Giuliuano Alesi a futamot az elkopó kemény keverékű gumikon a tizedik helyen fejezte be.

 

2020-07-19_2.png

 

Az egyéni bajnokságban Shwartzman előnye Ilott-tal szemben 18 pontra csökkent.

A hétvége egyik nagy pozitívuma Mick Schumacher volt, aki a két harmadik helyezésével a negyedik helyig jött előre az egyéni bajnokságban, csak négy ponttal elmaradva a hétvégén nullázó Christian Lundgaarddal szemben.

Csapatok bajnokságában a Prema megerősítette vezető helyét, 26 pontos előnnyel állnak az élen. A hétvégét megelőzően a bajnokságot vezető ART Grand Prix egyik futamon sem tudott pontot szerezni, így a harmadik helyre estek vissza 43 ponttal elmaradva a hétvégén a legtöbb pontot szerző Premával szemben.

A Hitech Grand Prix a hétvégét megelőzően csak 1 ponttal álltak a bajnokságban. A Hungaroringen viszont nagyon erős hétvégét teljesítettek, így 54 ponttal feljöttek a negyedik helyre.

 

2020-07-19_4.png

2020-07-19_5.png

Képek: Formula 2 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása