A főfutam után a sprintfutamon is a gumik játszották a főszerepet az F2-ben. A futamot végül kiállás nélkül teljesítő Luca Ghiotto nyerte meg Callum Ilott és Mick Schumacher előtt.
Felhős, azonban többnyire száraz versenypályán vette kezdetét a Forma-2-es Magyar Nagydíj sprintfutama. A reggeli órákban még esett az eső a Hungaroring felett, azonban az F2-es futam kezdetére nemcsak elállt az eső, de a pálya nagy része is felszáradt, így mindenki száraz gumikon rajtolt.
A 28 körös futamot az első helyről a főfutamot is a pole-ból kezdő Callum Ilott fog rajtolni, mellőle Louis Deletraz.
Jehan Daruvala és Felipe Drugovich indult a második rajtsorból, őket Ghiotto és az első főfutamos dobogóját megszerző Mick Schumacher követi az ötödik.hatodik rajtkockából. A tegnapi főfutam két legjobban taktikázó versenyzője Nikita Mazepin a hetedik, a második főfutamos győzelmét szerző és ezzel a bajnokságban 22 pontos előnnyel az élen álló Robert Shwartzman pedig a nyolcadik rajthelyről várta a piros lámpák kialvását.
A főfutamot nagyon befolyásolta a gumik gyors elkopása, így a mezőny az amúgy kötelező bokszkiállás nélküli futamot különböző gumi taktikával kezdték meg, mivel a szombati versenyen kiderült, hogy sem a kemény, sem a lágy gumik nem bírnak sokat.
Az első helyről rajtoló Ilott a kemény, azonban a mögötte induló Deletraz és Daruvala a lágy gumikat választotta a rajthoz, addig Ghiottótól lefele Shwartzmanig már mindenki a keményeket.
A rajtnál Ilottnak sikerült megőriznie a vezetést, mögötte viszont nagy kavarodás volt a rajtnál. A második helyért Louis Deletraz és az ötödik helyről induló Luca Ghiotto harcolt, mely párharcot végül az olasz nyert meg.
Nagyon jó rajtot vett a kilencedik helyről induló Dan Ticktum. A DAMS brit tehetsége az ötödik helyig tört előre, megelőzve Schumachert és Shwartzmant is. Azonban Ticktum öröme nem tartott sokáig, a második körben Schumacher és orosz csapattársa is megelőzte, melyben az is szerepet játszott, hogy Ticktum autójának műszaki problémája akadt, ami végett az 5. körben ki kellett állnia a versenyből.
A rajt két nagy vesztese a teljes második rajtsorból induló Jehan Daruvala - Felipe Drugovich páros volt. Kettőjük közül Drugovich járt rosszabbul, aki teljesen beragadt a rajtnál, egészen a huszadik helyig esett vissza, addig az indiai Daruvala a kilencedik helyre.
Az első köröket követően kiderült, hogy azok a versenyzők döntöttek jól, akik a kemény keverékű gumikat választották a startnál, ugyanis a lágy gumis versenyzők nem tudtak olyan tempóval haladni, mint a sárga oldalfalú társaik.
Yuki Tsunodának a sprintverseny sem alakult jól, ugyanis a rajtnál megsérült a vezetőszárnya, azonban a japán versenyző nem akart először kiállni a bokszba lecserélni a sérült elemet, azonban ezt a versenyirányítás veszélyesnek látta, így a 8. körben megkapta a fekete-narancssárga jelzést, ami kötelezi a pilótát a bokszkiállásra.
Eközben Mick Schumacher nagy tempóval törte magát át a mezőnyben. A 6. körben Mazepint, a 10. fordulóban pedig a lágy gumis Deletrazt előzte meg a harmadik helyért, az 1-es kanyarban, ráadásul kívülről.
Egy körrel később Mazepin is elment Deletraz mellett, aki szenvedett a lágy gumikon. A 12. körben, a svájci versenyző pedig már csak a hatodik helyen haladt, miután a főfutam győztese, Robert Shwartzman is megelőzte őt.
Deletraz végül a 14. körig maradt kint a lágy gumikon a pályán, ekkor ő is a kemény keverékű gumikra váltott, viszont ezzel visszaesett a tizenötödik helyre.
Azonban nemcsak a lágy gumikon rajtolók voltak kénytelenek bokszba hajtani kerékcserére. A 17. körben, a kemény keverékű gumikon rajtoló Mick Schumacher is a bokszba hajtott, akinek a kerékcseréje nem alakult túl jól, mivel a jobb első kerekét nagyon nehezen tudták rögzíteni, amivel több másodpercet is bukott. A német versenyző ugyan Deletraz elé tért vissza a pályára, azonban a svájci végül megelőzte őt.
A 19. körben Ilott és Shwartzman is keményről lágy gumikra váltott. A nem üzem meleg lágy gumikon Ilott a kivezető körén a 2-es kanyarban lecsúszott a pályáról, de egy kis bukótért kitérőt követően újra a pályán volt.
Shwartzman a kiállást követően bár Deletraz és Schumacher elé tért vissza a pályára, azonban Deletraz az 1-es, Schumacher pedig a 3-as kanyarból kijövet előzte őt meg.
A 19. körben, Mazepin és Matsushita is lágy gumikra váltott. Mazepinnek sikerült honfitársa, Shwartzman elé visszatérnie, aki az 5-ös kanyarban, a külső íven támadta meg őt, ahol egy picit összeértek egymással, így Mazepin visszajött Shwartzman elé, azonban a sikánnál lecsúszott a pályáról, így a párharcot végül a Prema éllovasa nyerte meg.
A futamot ekkor Luca Ghiotto és Giuliano Alesi vezette, akik úgy döntöttek, hogy nem cserélnek kereket a versenyen, azonban ők sokkal lassabban haladtak, mint a frissebb gumikon haladó társai.
A 23. körben, Ilott nemcsak utolérte, de a 12-es kanyarban meg is előzte a második helyen haladó Alesit, és üldözőbe vette a futamot 20 másodperc feletti előnnyel vezető Ghiottót.
Alesi ekkor már nagyon lassan haladt a pályán. A 24. körben, egyszerre támadta őt Deletraz és Schumacher is. Utóbbi versenyző aztán a 14-es kanyarban egy nagyon bevállalós manőverrel bevetődött Deletraz mellé és meg is előzte őt, majd az 1-es kanyarban Alesi mellett elmenve feljött a harmadik helyre.
Az utolsó körök arról szóltak, hogy Luca Ghiotto vagy a lágy gumikon körönként 3,5-4 másodperccel gyorsabb Callum Ilott fogja megnyerni a sprintfutamot?
Ghiotto érezve az Ilott felől érkező nyomást, az utolsó kör kezdetén az 1-es kanyarban csúnyán elfékezte az amúgy is elkopó kemény keverékű abroncsait, amivel le is sodródott az ideális ívről. Ezzel a hibájával Ilott nagyon közel került hozzá, 2 kanyarral a verseny vége előtt pedig 1 másodpercen belül volt hozzá képest.
Végül Ghiottónak sikerült beosztania az előnyét, ezzel megszerezve a Magyar Nagydíj sprintfutamának győzelmét.
Ilottnak végül be kellett érnie a második hellyel, a dobogó legalsó fokára a végig nagyszerűen, bevállalósan versenyző Mick Schumacher állhatott fel a dobogóra, aki F2-es karrierje során először szerzett kettős dobogós helyezést egy hétvégén.
A bajnokság éllovasa, Robert Shwartzman lett a negyedi, mögötte Mazepin ért célba az ötödik, Deletraz a hatodik helyen. A rajtot elrontó Daruvala végül egy hetedik helyezéssel zárta a magyar hétvégét, az utolsó pontszerző helyet pedig a leggyorsabb körrel megfutva Guanyu Zhou szerezte meg.
Ugyan a pontszerzésről épp lecsúszott, de így is érdemes megdicsérni a kilencedik helyen célba érő Marcus Armstrongot, aki tizenkilencedik helyről jött előre tíz pozíciót.
Giuliuano Alesi a futamot az elkopó kemény keverékű gumikon a tizedik helyen fejezte be.
Az egyéni bajnokságban Shwartzman előnye Ilott-tal szemben 18 pontra csökkent.
A hétvége egyik nagy pozitívuma Mick Schumacher volt, aki a két harmadik helyezésével a negyedik helyig jött előre az egyéni bajnokságban, csak négy ponttal elmaradva a hétvégén nullázó Christian Lundgaarddal szemben.
Csapatok bajnokságában a Prema megerősítette vezető helyét, 26 pontos előnnyel állnak az élen. A hétvégét megelőzően a bajnokságot vezető ART Grand Prix egyik futamon sem tudott pontot szerezni, így a harmadik helyre estek vissza 43 ponttal elmaradva a hétvégén a legtöbb pontot szerző Premával szemben.
A Hitech Grand Prix a hétvégét megelőzően csak 1 ponttal álltak a bajnokságban. A Hungaroringen viszont nagyon erős hétvégét teljesítettek, így 54 ponttal feljöttek a negyedik helyre.
Képek: Formula 2 (Twitter)