A 35. Magyar Nagydíj rajtrácsa egy nagyon érdekes, egyben izgalmas futamot vizionál számunkra. Nézzük meg, hogy kikre is kell legalább fél szemmel figyelni a 70 körös futam során.
Lewis Hamilton egy adott pályán aratott győzelmek tekintetében is egyenlít Michael Schumacherrel szemben?
Eddig nagyon úgy néz ki, hogy ez a hétvége Lewis Hamilton nagy hétvégéje lehet. Az időmérőn, egy nagyon erős körrel nemcsak megszerezte karrierje 90. pole pozícióját, de egyben beállította Michael Schumacher hungaroringi hét pole pozíciós rekordját.
A Magyar Nagydíjak legsikeresebb versenyzőjével, Lewis Hamiltonnal kapcsolatban a legfontosabb kérdés a 35. Magyar Nagydíj előtt, hogy vajon sikerülhet-e megszereznie nyolcadik győzelmét, amivel beállítaná Michael Schumacher egy másik rekordját, egy pályán/nagydíjon elért legtöbb futamgyőzelmet.
Hamilton legfőbb ellenfele csapattársa, Valtteri Bottas lehet, aki egyedül 2017-ben tudott csak előtte végeznie futamon, így, ha végig száraz lesz a futam, akkor a győzelem legfőbb esélyese a hatszoros világbajnok.
Racing Point legjobb időmérőjét követően jöhet a dobogó?
Mióta Lawrence Stroll felvásárolta a Force Indiát (2018 nyári szünet), azóta nem rajtoltak ilyen előkelő helyről a rózsaszín autók (2018. Belga Nagydíj - Esteban Ocon - Sergio Perez harmadik-negyedik hely, még Force India Racing Point néven). Hivatalos, Racing Point néven pedig egyáltalán nem.
Az már a szabadedzéseken látszódott, hogy a Racing Pointok ezen a hétvégén a Mercedesek mögött a második legerősebb csapat lehet, az időmérőn pedig ezt meg is erősítették, ugyanis a Lance Stroll - Sergio Perez páros elfoglalták a második rajtsort, de ami ennél is nagyobb fegyvertény, hogy mind a ketten a közepes keverékű gumikon jutottak be a Q3-ba. Ez azt jelenti, ha száraz körülmények között veszi kezdetét a futam, akkor a két Mercedeshez hasonlóan, ők is majd a közepes gumikon vághatnak neki a futamnak.
Ha nyugodt, végig száraz körülmények között fog zajlani a futam, akkor a Racing Pointnak minden esélye megvan arra, hogy a csapat első Forma-1-es dobogós helyezését szerezze meg. A kérdés ez esetben az, hogy Stroll vagy Perez hajtja végre ezt a történelmi tettet?
Képes lehet a Ferrari felvenni a versenyt a Racing Pointokkal?
A csalódáskeltő osztrák hétvégéket követően jobban szereplő Ferrarik leginkább abban bíznak, hogy az évadnyitón látott erősebb versenytempójukat itt is sikerül megismételni, ezáltal pedig harcba szállhatnak a Racing Pointokkal a dobogós helyezésekért.
Ha száraz körülmények között indul el a verseny, akkor ott Vettel és Leclerc előnyben lehet Strollékkal szemben, mivel míg a rózsaszín alakulat pilótái a közepes, addig ők a gyorsabban felmelegedő lágy gumikon fognak elrajtolni, így akár az sincs kizárva, hogy majd a harmadik-negyedik helyen két Ferrari fog elfordulni az 1-es kanyarban.
Ha ez sikerült, akkor ezt követően egy jó taktikával, akár le is győzhetik őket, de ez függ attól, hogy mennyire lesz jobb a versenytempójuk az időmérőn látottaknál.
Viszont, ha van csapat, amelyik bízik a száraz futamban, akkor az mindenképpen a Ferrari, ugyanis ők a Stájer Nagydíj esős kvalifikációján jobban szenvedtek, mint mikor száraz körülmények között kellett versenyezniük.
Milyen verseny várhat a Red Bullokra a félresikerült kvalifikációt követően?
A hétvégét megelőzően még arra lehetett számítani, hogy Max Verstappen és a Red Bull a Mercedes fő kihívója lehet a Hungaroringen, ehelyett egész hétvégén azt láthattuk, hogy a vörös bikás alakulat csak szenvedett autójuk stabilitáshiánya miatt.
Alexander Albonnak még a Q3-ba sem sikerült bejutnia (13. helyről fog indulni), Verstappen pedig bő két tizeddel ment lassabb köridőt, mint tavaly, amikor is Forma-1-es pályafutása első pole pozícióját szerezte meg, és csak a hetedik lett a két Racing Point és Ferrari mögött.
Kérdés, hogy a Red Bullok megtankolva mennyivel tudnak jobban szerepelni, és hogy ez ideiglenesen meg tudja-e oldani a stabilitásbeli problémáikat.
Ha világbajnokok akarnak lenni 2020-ban, akkor muszáj lesz Verstappennel legalább a harmadik helyig feljönniük, ami egy olyan pályán, mint a Hungaroring, ahol nagyon nehéz előzni, ez iszonyúan nehéz feladatnak ígérkezik, még akkor is, ha Verstappen is egy Mercedesben ülne.
A Ferrarinál azt mondtuk, hogy ők azok, akik leginkább örülnének, ha nem lenne eső (ami a Racing Pointra is igaz, ugyanis Ausztriában ők is szenvedtek a vizes körülmények között), akkor a Red Bull lehet az a csapat, amelyik leginkább bízik abban, hogy vizes, változó körülmények között kerül megrendezésre a futam. 2014-ben, hasonló körülmények között Daniel Ricciardóval sikerült futamot nyerniük a negyedik helyről indulva, de elég, ha csak a tavalyi Német Nagydíjra gondolunk vissza, ahol az esős, változó körülmények között Verstappen és a Red Bull nyert.
Egy hasonló forgatókönyvet alighanem most aláírnának a Red Bullnál, de ehhez nagyon kell, hogy essen az eső...
Lehet-e esélye George Russellnek a pontszerzésre?
George Russell a Stájer Nagydíjat követően ismét bejutott a Q2-be, ahol újfent tizenkettedik lett, ám mivel most senkit nem büntettek meg előtte, így innen is fogja megkezdeni a 70 körös futamot.
Russell tavaly a legerősebb hétvégéjét pont nálunk teljesítette, ahol a futamot a tizenhatodik helyen zárta úgy, hogy legyőzte Lance Strollt és Antonio Giovinazzit is.
Ausztriában ellentétben, itt a Hungaroringen, akár száraz körülmények között is lehet esélye a pontszerzésre, ugyanis nagyon jól ment alatta a Williams, de ha esetleg esős, változó körülmények közötti kerül megrendezésre a 35. Magyar Nagydíj, akkor már csak a múltkori esős teljesítménye miatt is muszáj lesz rá legalább félszemmel figyelni. Esős körülmények között mindenképpen nagyobb eséllyel pályázhat a pontszerzésre, így mind ő, mind a csapat lehet inkább ebben bízik.
Rajtrács
1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Valtteri Bottas (Mercedes)
3. Lance Stroll (Racing Point)
4. Sergio Perez (Racing Point)
5. Sebastian Vettel (Ferrari)
6. Charles Leclerc (Ferrari)
7. Max Verstappen (Red Bull)
8. Lando Norris (McLaren)
9. Carlos Sainz (McLaren)
10. Pierre Gasly (AlphaTauri)
11. Daniel Ricciardo (Renault)
12. George Russell (Williams)
13. Alexander Albon (Red Bull)
14. Esteban Ocon (Renault)
15. Nicholas Latifi (Williams)
16. Kevin Magnussen (Haas)
17. Danyiil Kvjat (AlphaTauri)
18. Romain Grosjean (Haas)
19. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
20. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)
Képek: BWT Racing Point F1 Team (Twitter), Mercedes-AMG F1 (Twitter), Williams Racing (Twitter), Formula1.com