Racing Point első szabadedzés elsősége, Lewis Hamilton rekorddöntése, Carlos Sainz első leggyorsabb köre - ezek voltak a Stájer Nagydíj statisztikái, érdekességei.
Péntek
- A pénteki első szabadedzés történelmi volt a Racing Point számára, ugyanis a brit istálló 2019-es fennállása óta először nyert meg egy szabadedzést, Sergio Perez révén. Igaz a szabadedzéseken elért sikerek semmit sem jelentenek, ennek ellenére azért érdemes ezt is megjegyezni.
Szombat
- Lewis Hamilton Forma-1-es karrierje 89. pole pozícióját szerezte meg. Csapatának, a Mercedesnek ez volt a 113. pole pozíció.
- Ezzel azt is elmondhatja, hogy zsinórban tizennegyedik szezonjában képest volt legalább egyszer pole pozíciót szerezni (2011-es szezonja volt a legnehezebb, ahol ő volt az egyetlen versenyző, aki képes volt a Red Bullok mellett időmérőt nyerni), ezzel pedig megdöntötte Michael Schumacher rekordját, aki 1994 és 2006 között zsinórban 13 szezonban volt képes legalább egyszer az első rajtkockából megkezdeni egy futamot.
- Ez volt Lewis Hamilton 146. első rajtsoros indulása, a mellőle rajtoló Max Verstappennek pedig a tizenkettedik. Érdekesség, hogy a Red Bull hollandja zsinórban harmadik alkalommal kezdhetett meg futamot az első rajtsorból a Red Bull Ringen, melyből ez volt az első, hogy oda is kvalifikálta magát. A 2019-es és a 2020-as Osztrák Nagydíjon egyaránt kiszedték előle Lewis Hamilton büntetés miatt.
- Carlos Sainz legjobb időmérős és rajthelyezését érte el harmadik helyezésével. Utoljára időmérőn a 2014-es Brit Nagydíjon végzett a McLaren harmadik helyen, akkor Jenson Buttonnal. (Igaz, hogy a szezonnyitón Norris is a harmadik helyről rajtolt, de ő az időmérőn a negyedik helyen végzett.)
- Esteban Ocon utoljára a 2018-as Belga Nagydíj időmérőjén végzett a legjobb ötben. Akkor eddigi F1-es karrierje legjobb rajthelyezését szerzete meg a harmadik hellyel. A Renault utoljára a 2019-es Olasz Nagydíjat kezdhette meg az ötödik helyről, akkor Daniel Ricciardo volt az, aki ennyire előkelő helyen végzett a kvalifikáción a sárga-fekete autóval.
- Pierre Gasly nyolcadik helyezésével (Norris büntetésével hetedik rajthely) az AlphaTauri legjobb időmérős- és rajthelyezését érte el, emellett a csapat történelmének első Q3-as szereplése is az ő nevéhez fűződik.
- George Russell tizenkettedik helyezésével (Leclerc büntetésével tizenegyedik rajthelyezésével) Forma-1-es karrierje legjobb időmérős helyezését és rajthelyezését szerzete meg az esős kvalifikáción. Russellnek először is sikerült a Williamsszel bejutnia a Q2-be.
- A Williams utoljára a 2018-as Brazil Nagydíj időmérőjén jutott be a Q2-be. Akkor Szergej Szirotkinnak sikerült ez a bravúr. Az orosz versenyző, akkor a tizenötödik rajthelyet szerezte meg a csapatnak.
- Lance Stroll a 2019-es USA Nagydíj után győzte le ismét időmérőn csapattársát, Sergio Perezt. Ám ezen az időmérőn Pereznek nem volt érdeke, hogy megerőltesse magát, mivel a szabadedzésen elmulasztott szúrópróbaszerű mérlegelés kihagyása miatt bokszutcai rajtbüntetést kapott. A 2019-es Japán Nagydíj időmérőjén viszont önerőből is sikerült legyőznie csapattársát.
Vasárnap
- Lewis Hamilton Forma-1-es karrierje 85. futamgyőzelmét szerezte meg, ebből ez volt a 64. siker, amit a Mercedesszel ért el. Ezzel pedig már csak nyolc sikerre van Michael Schuamcher és a Ferrari rekordjától.
- Második Red Bull Ringi győzelme egyben azt is jelentette, hogy zsinórban tizennegyedik szezonjában is képes volt győzedelmeskednie, ezzel pedig már csak eggyel van elmaradva Michael Schumacher másik rekordjától (15). Dobogós helyezés tekintetében is ugyanez a helyzet, ott is zsinórban tizennegyedik szezonjában sikerült legalább egyszer dobogóra állnia, és itt is csak egyre van Schumacher rekordjától.
- Hamilton dobogós helyezések tekintetében is közeledik Michael Schumacherre: 152. dobogós helyezése azt is jelenti, hogy már csak három pódiumra van a legendás, hétszeres világbajnoktól (155 dobogó).
- Valtteri Bottasnak ez volt a 47., Max Verstappennek pedig a 32. dobogós helyezése. Bottas a 47 pódiumából ötöt a Red Bull Ringen szerzett, amivel az osztrák pályán állt eddig F1-es karrierje során a legtöbbször dobogón. Második helyen Szocsi és Montreal áll 4-4 dobogós helyezéssel.
- Jack Brabham ('50, '60, '70) után Lewis Hamilton ('00, '10, '20) lett a sportág történelmében a második olyan versenyző, aki egymást követő három évtizedben is képes volt győzni, pole pozíciót és dobogós helyezést szereznie.
- A gyári Mercedes 104. futamgyőzelmét aratta, amivel pedig már csak tíz sikerre vannak a Williamstől. Ezzel együtt pedig ez volt az 53. kettős győzelmük és a Mercedes-motor 190. futamgyőzelme.
- A Mercedes a 2019-es USA Nagydíj után aratott ismét kettős győzelmet, ezúttal Hamilton-Bottas sorrendben.
- Mercedes 214., a Red Bull pedig a 171. dobogós helyezését szerezte meg.
- Alexander Albon negyedik helyezésével beállította F1-es karrierje legjobb helyezését, amit eddig csak egyszer, a 2019-es Japán Nagydíjon tudott elérni.
- Lando Norris ötödik helyezése F1-es karrierje második legjobb helyezése, viszont ami ennél sokkal érdekesebb, hogy zsinórban ötödik alkalommal tudott pontot szerzeni, amire eddig még nem volt képes rövid F1-es karrierje során.
- Csapattársa, Carlos Sainz egy héttel később, hozzá hasonlóan megszerezte F1-es karrierje első leggyorsabb körét. Sainz ezzel a sportág történelmének 134. pilótája lett, aki képes volt egy futamon leggyorsabb kört elérni, ráadásul az 1:05.619-es köre egyben a Red Bull Ring körrekordja is, amit versenyen futottak.
- A McLaren ezzel pedig elmondhatja magáról, hogy zsinórban kétszer is képesek voltak megfutni a verseny leggyorsabb körét, amire utoljára 2011-ben voltak képesek. Akkor az Olasz Nagydíjon Hamilton, a Szingapúri Nagydíjon Sebastian Vettelt üldözve Jenson Button futotta meg a leggyorsabb kört.
- Lance Stroll a 2019-es Japán Nagydíj (9. hely) után szerezett ismét pontot. Ráadásul már most annyi pontja van (8 pont), mint 2018-ban összesen volt, igaz az akkori Williams is már csak árnyéka volt korábbi önmagának.
- Utoljára 2014-ben történt meg Sebastian Vettellel, hogy egy futamot maximum a tizedik helyről kezdhetett meg. Akkor az Orosz Nagydíjat a tizedik, az azt követő USA Nagydíjat erőforráscsere miatt csak a tizennyolcadik helyről úgy, hogy az időmérőn az amúgy is utolsó hely tudatában nem erőltette meg magát. Olyan, hogy három futamot is maximum a tizedik helyről kezdhetett meg, ahhoz egészen a 2008-as évad szezon elejéig kell visszamenni...
- A Williams utoljára a 2018-as Olasz Nagydíjon kezdhetett meg egy futamot annyira előkelő helyről, mint most (tizenegyedik hely). Akkor Lance Stroll a tizedik helyről rajtolt, most Russell a tizenegyedikről kezdhette meg az 1. Stájer Nagydíjat.
- A Haas 2016 óta íródó Forma-1-es történelme legrosszabb szezonkezdésén van túl. Még soha nem fordult elő velük, hogy két futamot követően is pont nélkül álljanak.
- A Forma-1 70 éves történelme során először fordult elő, hogy két egymást követő hétvégén is ugyanazon a versenypályán rendezzenek meg versenyt. 1996 után másodjára, hogy egy ország két egymást követő futamnak is otthont adott (1995-ben az Ausztrál Nagydíj volt a szezonzáró, 1996-ban pedig a szezonnyitó, igaz ezt már nem Adelaide-ben, hanem Melbourne-ben rendezték.)
Forrás: statsf1.com
Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter), F1.com