Yuki Tsunoda szabadedzést követően az időmérőt is megnyerte

A szabadedzés után Yuki Tsunoda az időmérőt is megnyerte Guanyu Zhou és Callum Ilott előtt.

A Forma-2-es Stájer Nagydíj időmérő edzése rögtön azzal kezdődött, hogy a Charouz csapat mindkét versenyzője (Louis Deletraz és Pedro Piquet) 1 helyes rajtbüntetést kapott a Főfutamra, mivel a szabadedzéskor, az F2-es paddockból az F1-es bokszutcába az esős gumikon hajtottak, ami szabályellenes.

Az időmérő három ember párharcáról szólt: Yuki Tsunoda és a Uni-Virtousi két pilótája, Callum Ilott és Guanyu Zhou voltak azok, akik között eldőlt a pole pozíció sorsa.

Miközben múlt hétvégén, még Osztrák Nagydíj néven Guanyu Zhou nyerte meg a kvalifikációt, ezúttal a Renault Akadémia kínai versenyzője most csak második lett, pedig az első ész utolsó szektorban is lila szektort autózott, de az 1:14.841-es ideje végül 38 ezreddel elmaradt a Red Bull japán tehetségének, Yuki Tsunoda 1:14.803-as idejétől.

Tsunoda ezzel élete második F2-es hétvégéjén megszerezte első pole pozícióját, amit még a 30 perces kvalifikáció első felében teljesített. A pole pozíció révén Tsunoda megszerezte első F2-es pontjait is, ugyanis a bajnokságban a pole pozícióval négy pontot lehet szerezni.

Zhounak ugyan a duplázás nem jött össze, de a második helyezésével, így az első rajtsorból vághat majd neki a Stájer Nagydíj Főfutamának. A kínai versenyzőnek az időmérő végén kétszer is neki kellett futnia egy mért körnek, ugyanis az első körében, egy lila első szektort követően, a 3-as kanyarban Mick Schumacher megzavarta őt.

A harmadik helyen az Uni-Virtousi brit versenyzője, Callum Ilott végzett, aki jelenleg vezeti az F2-es bajnokságot.

Az év első hétvégéjén szenvedő Luca Ghiotto lett a negyedik, megelőzve a Forma-1 első szabadedzésén résztvevő Jack Aitkent és Robert Shwartzmant.

A Red Bull indiai támogatott versenyzője, Jehan Daruvala és a Renault dán tehetsége, Christian Lundgaard lett a hetedik és a nyolcadik úgy, hogy lemaradásuk Tsunodával szemben, csak 260 és 296 ezred volt, azaz mind a ketten három tizeden belül voltak a pole pozíciós időhöz képest.

Mick Schumacher végzett a kilencedik helyen 1:15.141-es idővel, 338 ezreddel elmaradva Tsunodától. Schumachernek nem volt egy egyszerű kvalifikációja, ugyanis a 45 perces szabadedzés során, 4 kört követően a 7-es kanyarban kicsúszott a pályáról, így ott a többiekkel ellentétben nem tudott sok kört teljesíteni a pályán.

Az első tízbe még az Osztrák Nagydíj sprintfutamát megnyerő, brazil Felipe Drugovich jutott be.

Az idők nagyon szorosak voltak az időmérőn, az első tíz versenyzőt 386, az első tizennégy versenyzőt pedig fél másodperc választotta csak el egymástól. Ráadásul a huszonegyedik, Giuliano Alesi is még 1 másodpercen belül volt a pole pozíciós időhöz képest.

Nem szerepelt jól az időmérőn az első hétvégén nagyszerűen versenyző Marcus Armstrong és Dan Ticktum. Előbbi versenyző a tizenkettedik, míg utóbbi csak a tizenötödik időt tudta megautózni.

Az 1-1 helyes rajtbüntetést kapó Charouz versenyzők (Piquet-Deletraz sorrendben) sem szerepeltek jól, csak a tizenhetedik és a tizennyolcadik helyen végeztek.

 

2020-07-10_2.png

 

képek: fiaformula2.com

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása