Callum Ilott nyerte a Forma-2-es bajnokság szezonnyitóját

A Ferrarinak a Forma-1-es szereplése katasztrofálisan alakult, azonban a Forma-2-ben szereplő akadémistái domináltak, és kisajátították maguknak az év első dobogóját. Callum Ilott nyerte az év első F2-es futamát a nagyszerűen taktikázó Armstrong és Shwartzman előtt. Zhounak élről kellett kiállnia, Schumacher pedig a második helyről hibázott.

Már a rajtrácsra felvezető kör során megritkult a 22 fős F2-es mezőny. A tavalyi F2-es bajnokság harmadik helyezettje, Luca Ghiotto alatt állt meg az autó, aki így nem tudott rajthoz állni a 2020-as szezon első futamán. Ghiotto  eredetileg a hetedik rajthelyről indult volna.

Nem ő volt az egyetlen, aki már az előtt feladni kényszerült a futamot, hogy az elindult volna. Marino Sato, aki az utolsó helyről indult volna, a felvezető kör kezdetén a rajtrácson maradt, így le kellett tolni a pályáról. Mivel Sato autóját ott sem tudták újraindítani, így a japán versenyző is feladni kényszerült a futamot.

Az év első F2-es rajtját Callum Ilott kapta el a legjobban, aki olyan jól rajtolt, hogy a harmadik helyről az első kanyarig feljött az első helyre. Azonban ezt csak pár kanyarig tudta megtartani a pole-ból induló Guanyu Zhouval szemben, aki a 6-os kanyarban visszaelőzte csapattársát.

Mick Schumacher is jó rajtot vett az ötödik helyről. Előbb Lundgaardot megelőzve a negyedik, majd Drugovich mellett is elment, amivel az első kör végén már a harmadik helyen haladt, Zhou és Ilott mögött.

A rajtot ugyan megúsztuk baleset nélkül, azonban a 3-as kanyarban a két Red Bull Junior és Carlin csapat pilótái ütköztek egymással. Pontosabban Yuki Tsunoda picit elmérte a féktávot, és hátulról megforgatta indiai társát, Jehan Daruvalát, aki ezzel az utolsó helyre esett vissza. Tsunoda orrkúpja a balesetben megsérült, így rögtön az első kört követően be kellett jönnie a bokszba orrkúpcserére. A japán versenyző később Daruvala megforgatása miatt egy 5 másodperces időbüntetést kapott.

Jack Aitken is egy büntetéssel kezdte a versenyt, de ő súlyosabbat kapott, mint japán társa. Aitken, amiért nem foglalta el megfelelően a rajtkockáját egy 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott.

A rajtot és az első kört követően a legtöbb pozíciót Giuliano Alesi nyerte, aki a tizennyolcadik helyről egészen a tizedik helyig jött előre.

Az élen autózó Zhou-Ilott-Schumacher hármas hamar ellógott a többiektől. 

A negyedik helyen autózó Drugovich hiába indult a második helyről, nem tudta tartani Zhouék tempóját, így leginkább őt támadták a többiek. Az F3-as bajnokság tavalyi bajnoka, Robert Shwartzman a 8. körben megelőzte őt, majd ezt követően Lundgaard és Dan Ticktum kezdte el támadni. De még mielőtt ők is megtámadták volna, bejött a bokszba a kötelező kerékcserére.

A kerékcserék sorát nem ő, hanem Marcus Armstrong kezdte meg, aki a 8. körben váltott kemény keverékű gumikra. Az új-zélandi döntése, aki a rajtot követően csak a tizenegyedik helyen állt,hamar kifizetődött, ugyanis miután mindenki kiállt  egészen a negyedik helyig jött előre. Egyedül az élen autózó hármast nem sikerült átugrania.

Az élen álló trióból elsőként a futamot vezető Guanyu Zhou hajtott a bokszba, méghozzá a 18. körben. Egy körrel később csapattársa, Callum Ilott is megejtette kötelező kerékcseréjét, amivel át is ugrotta őt. 

Mick Schumacher sem maradt sokáig kint a pályán, Ilottot követően egy körrel ő is a bokszba hajtott, amely során mind a két Virtuosit megelőzte, akik között a 3-as kanyarban helycsere történt, miután Zhou a már felmelegedett kemény gumikon megelőzte Ilottot. 

A még nem üzem meleg gumikon haladó Schumacherre hamar ráérkezett a két Virtuosi. Zhou a 21. körben támadta meg először a Prema versenyzőjét, akit végül a 4-es kanyar féktávjánál meg is előzött. Mögöttük Callum Ilott szorosan követte a két egymással küzdő pilótát, és Zhou után ő is megpróbált benézni Schumacher mellett, azonban mivel nem volt eléggé közel hozzá, így egy picit megpöckölte Ferrari akadémista társát.

 

 

Ilott két körrel már könnyedén elment Schumacher mellett, ezzel átvéve tőle a második helyet, ami a 26. körben első hely lett, miután az élen autózó Zhou autója lelassult. A kínai versenyző bement a bokszba, ahol végül rendbe jött az autója, így a mezőny végéről tudta folytatni a versenyt.

Az élen ekkor egy érdekes helyzet alakult ki, ugyanis az első négy helyen a Ferrari négy akadémistája állt Ilott-Schumacher-Armstrong-Shwartzman sorrendben.

A 27. körben Artem Markelov alatt is lelassult az autó, de ő Zhouval ellentétben rosszabbul járt, mivel a 3-as kanyarból kijövet teljesen elszállt a hajtás, így le kellett húzódnia  apályáról. Mivel nem tudott eléggé közel hajtani egy pályamegnyitáshoz, így a versenyirányítás a 29. körben beküldte a pályára a biztonsági autót.

 

 

Az állás ekkor a következő volt: 1. Ilott, 2. Schumacher, 3. Armstrong, 4. Shwarztman, 5. Lundgaard, 6. Ticktum, 7.Deletraz, 8. Drugovich, 9. Daruvala, 10. Nissany, 11. Alesi, 12. Matsushita, 13. Mazepin, 14. Piquet, 15. Aitken, 16. Samaia, 17. Zhou, 18. Tsunoda.

A mezőnyben ekkor hárman is lágy gumikon (Nissany, Alesi és Zhou) voltak, amitől arra lehetett számítani, hogy ők majd az új rajtnál a keményebb gumikon levő társakkal szemben előnyben lehetnek.

A biztonsági autó a 31. körben hagyta el a pályát, és rögtön Nikita Mazepin kapott egy 5 másodperces időbüntetést, mivel túl gyorsan hajtott a biztonsági autós fázis alatt.

Ilottnak sikerült megőriznie a vezetést Schumacherrel szemben a biztonsági autós fázist követően, azonban a Prema német versenyzője mindenképpen meg akarta nyerni a versenyt, aminek a következtében a 7-es kanyarban hibázott, és a kavicságyba csúszott. Ugyan innen sikerült visszaverekednie magát a pályára, azonban ezzel visszaesett a tizenharmadik helyre.

 

 

Mivel Armstrong alatt sokkal idősebb kemény keverékű gumik voltak, így Ilott nagyon könnyedén meglógott az új-zélandi versenyző elől, akit volt Premás csapattársa, Robert Shwartzman támadott.

Ilott végül könnyedén nyerte meg a 40 körös Osztrák Nagydíj főfutamát, ami egyben karrierje első F2-es sikerét hozta. A második helyen végül Marcus Armstrong ért célba, akinek sikerült kivédekeznie Robert Shwartzman támadását, így a tavalyi F3-as bajnokság első-két helyezettje rögtön egy dobogós helyezéssel debütált az F2-ben.

A negyedik helyért is az utolsó méterekig ment a harc Chrsitian Lundgaard és Dan Ticktum között. Ticktum ugyan a kerékcserék előtt megelőzte a Renault által támogatott dán pilótát, aki a kiállásokat követően a pályán visszaelőzte Ticktumot, aki az utolsó körökben hiába került többször is közel ahhoz, hogy előzzön, végül be kellett érnie Lundgaard mögött az ötödik hellyel.

Mögöttük Giuliano Alesi ért célba a hatodik helyen, aki biztonsági autót követően a tizenegyedik helyről sikerült idáig előreverekednie magát a lágy gumikon. 

Louis Deletraz lett a hetedik, míg a nyolcadik az újonc Felipe Drugovich lett, aki ezzel a sprintfutamot majd az első helyről kezdheti meg.

Az utolsó két pontszerző helyet Matsushita és Nissany szerezte meg. Mick Schumacher a hibáját követően a tizenegyedik helyig tudott előrejönnie.

A leggyorsabb kört végül a Guanyu Zhou futotta meg, de mivel csak a tizenhetedik lett, így a két pontot a második leggyorsabb kört megfutó futamgyőztes, Callum Ilott kapta.

2020-07-04_7.png

 

Bajnokság állása a Főfutam után:

egyen.png

2020-07-04_15.png

Képek: fiaformula2.com, Formula 2 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása