Valtteri Bottas karrierje tizenkettedik pole pozícióját 12 ezredes előnnyel nyerte meg Lewis Hamiltonnal szemben annak ellenére, hogy az utolsó próbálkozása során hibázott. Verstappen lett a harmadik, aki vasárnap majd a közepes gumikon rajtolhat, a Ferrari pedig visszacsúszott a középmezőnybe.
Több mint 200 nap után, ismét Forma-1-es időmérő edzést rendeztek, ezzel pedig végérvényesen is elkezdődött a Forma-1 2020-as szezonja.
Enyhén felhős időben vette kezdetét az év első kvalifikációja, ám hőmérsékleti szempontból a hétvége eddigi legmelegebb körülményei között zajlott. A levegő hőmérséklete a kvalifikáció kezdetén 24, a pályáé pedig 53 Celsius-fok volt.
Q1
A harmadik szabadedzésen autóját összetörő Nicholas Latifi volt az első versenyző, aki a Q1-ben a pályára hajtott, aki élete első Forma-1-es időmérő edzésén vett részt. Latifi első Forma-1-es időmérő edzésén nem tudott harcolni a Q2-be jutásért, 1:05.757-es idővel az utolsó lett.
Csapattársa, George Russell viszont nem volt messze a Q2-től, sőt egy ideig még a 15. helyen is állt, azonban a Q1 végén a két Haas-Ferrari megelőzte őt, így a kvalifikációt a 17. helyen zárta. Russell így sem lehet csalódott, hiszen továbbra is veretlen az időmérőkön csapattársához viszonyítva, viszont az lehet picit bosszanthatja, hogy a továbbjutásról csak 73 ezreddel maradt el. Ráadásul a tizenhatodik helyen végző, ezzel a Q2-be szintén nem bejutó Kevin Magnussen csak három ezreddel előzte meg.
Csalódáskeltő időmérőn van túl az Alfa Romeo, Giovinazzi és Räikkönen csak a tizennyolcadik és a tizenkilencedik helyen zárták az év első időmérőjét. Giovinazzi ráadásul az utolsó gyors körét be sem fejezte, miután a 4-es kanyarban nagy igyekezetéven lesodródott a pályáról.
A Q1-et Max Verstappen nyerte meg 1:04.024-es idővel, ami a hétvége leggyorsabb mért köre. Őt a hétvégét eddig domináló két Mercedes követte, Bottas 87, Hamilton pedig 174 ezreddel maradt el a Red Bull hollandjától.
A negyedik helyen, a Q1 végén egy ideig az élen is álló Lance Stroll jutott tovább, megelőzve Leclerc-t, Sainzot, Perezt és Vettelt. A legjobb tíz sorát Ricciardo és Pierre Gasly zárta.
Q2
Az időmérő első és második szakasza között a Mercedes Valtteri Bottas autójánál orrkúpot cserélt, amely megsérült a Q1-ben.
Az orrkúpcsere bejött Bottasnak, aki bár az első próbálkozás (1:03.530) során alulmaradt két tizeddel Hamiltonnal szemben (1:03.325), azonban a Q2 legvégén az 1:03.015-ös idejét már nem tudta megdönteni. Hamilton 1:03.096-os ideje 81 ezreddel maradt el csapattársa idejétől.
Mögöttük a harmadik helyen, már 7 tizedeses lemaradással Alex Albon jutott tovább, aki a Q2 legvégéig úgy tűnt, hogy a Q3-ba jutással is meg fog szenvedni.
Csapattársa Max Verstappen ugyan csak a nyolcadik helyen végzett kerek 1:04-es idővel, azonban a holland versenyző ezt a közepes keverékű gumikon teljesítette, aminek értelmében a vasárnapi futamot majd ezekkel a gumikkal kezdheti meg.
Nagyon jól szerepelt a Q2-ben Lando Norris, aki 1:03.819-el a két Racing Pointot megelőzve (Perez-Stroll) a negyedik helyen jutott tovább, míg csapattársa, Carlos Sainz az 1:03.971-el a hetedik helyen jutott be a Q3-ba.
Daniel Ricciardo is bejutott a legjobb tíz közé, ő 1:04.023-al a kilencedik helyen végzett, addig a Forma-1-be visszatérő csapattársa, Esteban Ocon 1:04.643-al a tizennegyedik helyen zárta az Osztrák Nagydíj kvalifikációját.
Az időmérő és a Q2 legnagyobb vesztesei a Ferrarik, akik tulajdonképpen egymással harcoltak a Q3-ba jutásért. Miközben tavaly a pole pozícióért küzdöttek itt, most azért is meg kellett szenvedniük, hogy a legjobb tízbe is bekerüljenek. Ez végül Charles Leclerc-nek sikerült, aki 165 ezreddel győzte le négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt, aki már az 1-es kanyarban elhibázta utolsó mért körét. A két Ferrari 1 másodperccel volt lassabb, mint a Mercedesek.
Vettel mellett Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Esteban Ocon és Romain Grosjean búcsúzott az időmérőtől.
Q3
Az időmérő harmadik szakaszának első felvonásában kiderült, hogy a 2020-as év első időmérőjén a két Mercedes között fog eldőlni a pole pozíció sorsa, ahogy az 2014 óta minden évben így van.
Az első felvonást Valtteri Bottas nyerte meg, aki a Red Bull Ringi pálya történetében először ment be 1:03-as köridő alá 1:02.939-el, amivel első körben 122 ezredet adott csapattársának, Lewis Hamiltonnak.
A Red Bullok, élükön Verstappennel hat tizedes lemaradásban volt hozzájuk képest, így a Q3 utolsó felvonásában az volt a kérdés, hogy Bottasé vagy Hamiltoné lesz-e az év első pole pozíciója?
Bottas hajtott ki előbb a pályára, így a pályán ő volt előrébb. Az első szektorban 39 ezreddel volt gyorsabb, mint az addig élen körében, azonban a 4-es kanyarban túl vállalta magát, és kisodródott a pályáról a kavicságyba, ezzel elveszítette annak esélyét, hogy javítson.
Hamilton a középső szektorban 28 ezreddel jobban állt, mint Bottas, azonban végül nem sikerült legyőzni csapattársa által a Q3 elején teljesített 1:02.939-es idejét. Hamilton végül 12 ezreddel kapott ki Bottastól. A finn versenyző ezzel karrierje során harmadik alkalommal rajtolhat majd a pole pozícióból a Red Bull Ringen, míg összességében ez volt számára a tizenkettedik időmérő elsősége.
Verstappennek ugyan sikerült javítania a Q3 végén, azonban az 1:03.477-es ideje 538 ezreddel maradt el a pole pozíciós időtől, és ami fontos a holland szempontjából, hogy a vasárnapi futamot az élmezőnyből ő fogja egyedüliként a közepes gumikon megkezdeni.
Az időmérő legnagyobb meglepetésembere Lando Norris volt, aki Alex Albont is legyőzve, 1:03.626-al a negyedik rajthelyet szerezte meg. Norris ezzel F1-es karrierje legjobb időmérős eredményét érte el.
Albon végzett az ötödik helyen ezredre azonos idővel Sergio Perezzel (1:03.868), de mivel a mexikói az 1:03.868-as idejét később teljesítette, így ő csak a hatodik helyről kezdheti meg a vasárnapi futamot.
Charles Leclerc végül hetedik lett a Ferrarival, amiben az is szerepet játszott, hogy páran a Bottas kicsúszása okán felvillanó sárga jelzés miatt a végén már nem tudtak javítani. Leclerc mögött a nyolcadik Sainz, kilencedik Stroll, míg a tizedik Daniel Ricciardo lett.