12 ezred döntött a két Mercedes között az év első időmérőjén

Valtteri Bottas karrierje tizenkettedik pole pozícióját 12 ezredes előnnyel nyerte meg Lewis Hamiltonnal szemben annak ellenére, hogy az utolsó próbálkozása során hibázott. Verstappen lett a harmadik, aki vasárnap majd a közepes gumikon rajtolhat, a Ferrari pedig visszacsúszott a középmezőnybe.

 

Több mint 200 nap után, ismét Forma-1-es időmérő edzést rendeztek, ezzel pedig végérvényesen is elkezdődött a Forma-1 2020-as szezonja.

Enyhén felhős időben vette kezdetét az év első kvalifikációja, ám hőmérsékleti szempontból a hétvége eddigi legmelegebb körülményei között zajlott. A levegő hőmérséklete a kvalifikáció kezdetén 24, a pályáé pedig 53 Celsius-fok volt.

Q1

A harmadik szabadedzésen autóját összetörő Nicholas Latifi volt az első versenyző, aki a Q1-ben a pályára hajtott, aki élete első Forma-1-es időmérő edzésén vett részt. Latifi első Forma-1-es időmérő edzésén nem tudott harcolni a Q2-be jutásért, 1:05.757-es idővel az utolsó lett.

 

Csapattársa, George Russell viszont nem volt messze a Q2-től, sőt egy ideig még a 15. helyen is állt, azonban a Q1 végén a két Haas-Ferrari megelőzte őt, így a kvalifikációt a 17. helyen zárta. Russell így sem lehet csalódott, hiszen továbbra is veretlen az időmérőkön csapattársához viszonyítva, viszont az lehet picit bosszanthatja, hogy a továbbjutásról csak 73 ezreddel maradt el. Ráadásul a tizenhatodik helyen végző, ezzel a Q2-be szintén nem bejutó Kevin Magnussen csak három ezreddel előzte meg.

Csalódáskeltő időmérőn van túl az Alfa Romeo, Giovinazzi és Räikkönen csak a tizennyolcadik és a tizenkilencedik helyen zárták az év első időmérőjét. Giovinazzi ráadásul az utolsó gyors körét be sem fejezte, miután a 4-es kanyarban nagy igyekezetéven lesodródott a pályáról.

A Q1-et Max Verstappen nyerte meg 1:04.024-es idővel, ami a hétvége leggyorsabb mért köre. Őt a hétvégét eddig domináló két Mercedes követte, Bottas 87, Hamilton pedig 174 ezreddel maradt el a Red Bull hollandjától.

A negyedik helyen, a Q1 végén egy ideig az élen is álló Lance Stroll jutott tovább, megelőzve Leclerc-t, Sainzot, Perezt és Vettelt. A legjobb tíz sorát Ricciardo és Pierre Gasly zárta.

 

Q2

 

Az időmérő első és második szakasza között a Mercedes Valtteri Bottas autójánál orrkúpot cserélt, amely megsérült a Q1-ben.

Az orrkúpcsere bejött Bottasnak, aki bár az első próbálkozás (1:03.530) során alulmaradt két tizeddel Hamiltonnal szemben (1:03.325), azonban a Q2 legvégén az 1:03.015-ös idejét már nem tudta megdönteni. Hamilton 1:03.096-os ideje 81 ezreddel maradt el csapattársa idejétől.

Mögöttük a harmadik helyen, már 7 tizedeses lemaradással Alex Albon jutott tovább, aki a Q2 legvégéig úgy tűnt, hogy a Q3-ba jutással is meg fog szenvedni.

Csapattársa Max Verstappen ugyan csak a nyolcadik helyen végzett kerek 1:04-es idővel, azonban a holland versenyző ezt a közepes keverékű gumikon teljesítette, aminek értelmében a vasárnapi futamot majd ezekkel a gumikkal kezdheti meg.

Nagyon jól szerepelt a Q2-ben Lando Norris, aki 1:03.819-el a két Racing Pointot megelőzve (Perez-Stroll) a negyedik helyen jutott tovább, míg csapattársa, Carlos Sainz az 1:03.971-el a hetedik helyen jutott be a Q3-ba.

Daniel Ricciardo is bejutott a legjobb tíz közé, ő 1:04.023-al a kilencedik helyen végzett, addig a Forma-1-be visszatérő csapattársa, Esteban Ocon 1:04.643-al a tizennegyedik helyen zárta az Osztrák Nagydíj kvalifikációját.

Az időmérő és a Q2 legnagyobb vesztesei a Ferrarik, akik tulajdonképpen egymással harcoltak a Q3-ba jutásért. Miközben tavaly a pole pozícióért küzdöttek itt, most azért is meg kellett szenvedniük, hogy a legjobb tízbe is bekerüljenek. Ez végül Charles Leclerc-nek sikerült, aki 165 ezreddel győzte le négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt, aki már az 1-es kanyarban elhibázta utolsó mért körét. A két Ferrari 1 másodperccel volt lassabb, mint a Mercedesek.

Vettel mellett Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Esteban Ocon és Romain Grosjean búcsúzott az időmérőtől.

 

Q3

 

Az időmérő harmadik szakaszának első felvonásában kiderült, hogy a 2020-as év első időmérőjén a két Mercedes között fog eldőlni a pole pozíció sorsa, ahogy az 2014 óta minden évben így van.

Az első felvonást Valtteri Bottas nyerte meg, aki a Red Bull Ringi pálya történetében először ment be 1:03-as köridő alá 1:02.939-el, amivel első körben 122 ezredet adott csapattársának, Lewis Hamiltonnak.

A Red Bullok, élükön Verstappennel hat tizedes lemaradásban volt hozzájuk képest, így a Q3 utolsó felvonásában az volt a kérdés, hogy Bottasé vagy Hamiltoné lesz-e az év első pole pozíciója?

Bottas hajtott ki előbb a pályára, így a pályán ő volt előrébb. Az első szektorban 39 ezreddel volt gyorsabb, mint az addig élen körében, azonban a 4-es kanyarban túl vállalta magát, és kisodródott a pályáról a kavicságyba, ezzel elveszítette annak esélyét, hogy javítson.

 

 

Hamilton a középső szektorban 28 ezreddel jobban állt, mint Bottas, azonban végül nem sikerült legyőzni csapattársa által a Q3 elején teljesített 1:02.939-es idejét. Hamilton végül 12 ezreddel kapott ki Bottastól. A finn versenyző ezzel karrierje során harmadik alkalommal rajtolhat majd a pole pozícióból a Red Bull Ringen, míg összességében ez volt számára a tizenkettedik időmérő elsősége.

Verstappennek ugyan sikerült javítania a Q3 végén, azonban az 1:03.477-es ideje 538 ezreddel maradt el a pole pozíciós időtől, és ami fontos a holland szempontjából, hogy a vasárnapi futamot az élmezőnyből ő fogja egyedüliként a közepes gumikon megkezdeni.

Az időmérő legnagyobb meglepetésembere Lando Norris volt, aki Alex Albont is legyőzve, 1:03.626-al a negyedik rajthelyet szerezte meg. Norris ezzel F1-es karrierje legjobb időmérős eredményét érte el.

Albon végzett az ötödik helyen ezredre azonos idővel Sergio Perezzel (1:03.868), de mivel a mexikói az 1:03.868-as idejét később teljesítette, így ő csak a hatodik helyről kezdheti meg a vasárnapi futamot.

Charles Leclerc végül hetedik lett a Ferrarival, amiben az is szerepet játszott, hogy páran a Bottas kicsúszása okán felvillanó sárga jelzés miatt a végén már nem tudtak javítani. Leclerc mögött a nyolcadik Sainz, kilencedik Stroll, míg a tizedik Daniel Ricciardo lett.

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása