Kettős Mercedes siker az év első szabadedzésén

Több mint 200 nap után, ismét felbőgtek a Forma-1-es motorok hivatalos versenyhétvégén. A sportág történelmének legkésőbb megrendezésére kerülő idénynyitójának első szabadedzésén a feketére festett Mercedesek voltak a leggyorsabbak, Lewis Hamilton-Valtteri Bottas sorrendben.

 

Felhős, borús idővel vette kezdetét több, mint 200 nap után a Forma-1 2020.as szezonjának első szabadedzése.

A levegő hőmérséklete 17, a pályáé 22 Celsius-fok volt az edzés kezdetén.

A reggeli órákban még esett az eső, az F3-as szabadedzés még vizes, de folyamatosan felszáradó pályán  került megrendezésre, így a Forma-1-es pilóták száraz gumikkal kezdhették meg a gyakorlást.

Az előrejelzések szerint, 60% esélyt jósolnak a további esőre a 90 perces gyakorlás során, így a csapatok hamar ellepték a 4326 méter hosszú osztrák pályát.

Elsőként Carlos Sainz és Lando Norris hajtott ki a pályára, 2020 első hivatalos Forma-1-es edzésén. „Ó, ez gyors. Ó, ez gyooors.” – mondta Carlos Sainz a rádiójában. Őket egyből követtéka  többiek, ám a csapatok ekkor még csak installációs köröket teljesítettek, ahol felmérték a pálya állapotát.

 

 

A 2020-as Forma-1-es szezon első hivatalos köridejét a McLaren brit versenyzője, Lando Norris teljesítette 1:10-es idővel, az edzés 13. percében.

Bottas 1:08.949-el egyből átvette a tőle a vezetést. Norris a következő körében visszavette tőle a vezetést 1:08.206-os idővel, hogy aztán Bottas 1:07.578-al újra az élre álljon a feketére festett Mercedesszel.

A 18. percben újra elkezdett esni az eső, így az akkor három pályán lévő pilóta (Bottas, Norris, Sainz) egyből visszajöttek a bokszba.

Szerencsére sokáig nem volt üres az osztrák pálya, ha intermediate gumikon is, de többen kihajtottak, bár Charles Leclerc egyből jelezte rádióban, hogy a pálya továbbra is száraz, hiába esett az eső. Ezt a 33. születésnapját ünneplő Sebastian Vettel is megerősített.

Noha a pálya száraznak tűnt többen is tettek egy-egy installációs kört a pályán intermediate gumikon.

Az első pilóta, aki ismét feltetette a száraz pályás gumikat, az Lewis Hamilton volt, aki 1:07.601-es idővel előbb feljött Bottas mögé a második helyre a kemény keverékű gumikon, majd 1:06.994-el a vezetést is átvette.

Sergio Perez vehette volna át Hamiltontól a vezetést, azonban a 4-es és a 6-os kanyarból kijövet elkezdett pár pillanat erejéig füstölni a Racing Point Mercedes motorja, ami miatt a kör végén bejött a bokszba, megszakítva a mért körét.

Miután elállt az eső, egyre többen döntöttek úgy, hogy slick gumikon kihajtanak a pályára, melynek állapota a folyamatos körözgetés miatt egyre jobban javult, ezáltal a köridők is egyre gyorsabbak lettek.

Hiába füstölt Perez Mercedes motorja, közel 10 perces kiállást követően újra a pályán volt lágy gumikon, és ezt követően nem tűnt úgy, hogy bármilyen probléma is lenne az autóval.

A javuló körülmények között végül a fekete-Mercedesek  futották a leggyorsabb köridőket. Csapaton belül a hetedik világbajnoki címére készülő Lewis Hamilton futotta meg a leggyorsabb kört 1:04.816-os köridővel, ami egyben azt is jelentette, hogy a címvédő volt a mezőnyből az első és eddig az egyetlen versenyző, aki 1:05 alatti köridőt ért el.

Bottas végzett a második helyen 1:05.172-vel, őt a Red Bull hollandja, Max Verstappen követ, azonban az 1:05.418-as ideje 602 ezreddel elmaradt Hamilton legjobbjától.

Carlos Sainz volt az első szabadedzés negyedik leggyorsabb versenyzője, 1.05.431-es idővel, 81 ezreddel megelőzve Sergio Perezt (1:05.512) és 190 ezreddel mclarenes csapattársát, Lando Norrist (1:05.621).

Az első tízbe még Alexander Albon, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen és Charles Leclerc fért be. 

A Ferrarik nem szerepeltek jól az első edzésen, Leclerc a tizedik, addig a 33. születésnapját ünneplő Vettel csak a tizenkettedik időt tudta megautózni, igaz ők a körülöttük levő pilótákkal ellentétben a legjobbjukat a közepes keverékű gumikon érték el, ami árnyalja a képet. 

586 nap után ismét hivatalos Forma-1-es edzésen résztvevő Esteban Ocon lett a tizenharmadik,aki csapattársához, a nyolcadik helyen végző Daniel Ricciardóhoz hasonlóan a közepes gumikon érte el 1:06.270-es idejét. A két csapattárs között 410 ezred volt a különbség.

Oconhoz volt köthető az év első VSC-fázisa, ugyanis az edzés 70. percében autója oldaláról leesett egy elem a célegyenesben, amit a pályabírók így tudtak biztonságosan eltávolítani.

Az edzés leglátványosabb eseménye a 80. percben történt, mikor is a gyors körét befejezni igyekvő George Russell előtt a 10-es kanyarból kijövet Pierre Gasly forgott meg AlphaTaurijával. Szerencsére Russell hamar észlelte pilótatársa hibáját, így le tudott lassítani azelőtt, hogy ütközzenek. 

 

 

A Virtuális Nagydíjak nem hivatalos bajnoka 1:06.495-el a tizenhetedik leggyorsabb időt autózta meg a hófehérre változó Williamsszel, ami 1,679 másodperccel maradt el honfitársa legjobbjától. A Forma-1-es bemutatkozását most megejtő csapattársa, Nicholas Latifi bő négy tizedes lemaradással hozzá képest a tizennyolcadik időt érte el.

Nem szerepelt jól az első hivatalos Forma-1-es hétvégéjét teljesítő AlphaTaurik: Gasly a tizenhatodik, Kvjat pedig csak a tizenkilencedik lett.

Az első edzés legnagyobb vesztese Romain Grosjean lett: a Haas francia versenyzőjének az edzés elején beesett a fékpedálja, amit a szerelői csak az edzés legvégére tudtak megjavítani.

2020-07-03_2.png

Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása