Scuderia Toro Rosso emlékezetes pillanatai

Február 14-én hivatalosan is átalakul a Scuderia Toro Rosso Scuderia AlphaTaurivá. Ennek aprópóján pedig összegyűjtöttem a 14 Forma-1-es szezont megélő csapat 14 legemlékezetesebb pillanatát, időrendi sorrendbe rendezve.

 

1. 2006-os Bahreini Nagydíj - Az első futam

 

A Red Bull alapítója és tulajdonosa, Dietrich Mateschitz 2005 végén vásárolta fel az évek óta pénzügyi gondokkal küzdő Minardi Forma-1-es csapatot, hogy a Red Bull által támogatott fiatal tehetségeknek lehetőségeket biztosítsanak a Forma-1-ben. A csapatot olasz Red Bullnak, azaz Scuderia Toro Rossónak nevezte el, mely csapatnak első pilótái az olasz Vitantonio Liuzzi és az amerikai Scott Speed volt.

A Toro Rosso első futamát a 2006-os Bahreini Nagydíjon teljesítette, a Cosworth lefojtott V10-es motorjaival. 

Az első időmérő edzésük nagyon jól alakult számukra, ugyanis a három újonc istálló (Midland F1 és Super Aguri) közül ők érték el a legjobb eredményt, ráadásul mind a két versenyzőjükkel sikerült bejutniuk a Q2-be, ahol aztán Liuzzi-Speed sorrendben a tizenötödik és a tizenhatodik rajthelyet szerezték meg.

A futamon az elsődleges céljukat sikerült elérniük, azaz célbaérni. Scott Speed egy kör hátrányban a tizenharmadik, Vitantonio Liuzzi pedig az előkelő tizenegyedik pozícióban végzett, 10 másodperccel elmaradva a Red Bullos David Coulthardtól. 

 

2. 2006-os USA Nagydíj - Első pontszerzés 

 

 

Hiába indult kecsegtetően a Toro Rosso Forma-1-es kalandja, az első pontszerzésig az év tizedik futamáig, az Indianapolisban megrendezésre kerülő USA Nagydíjig kellett várniuk.

Ehhez az is hozzátartozik, hogy ekkoriban még csak az első nyolc helyezett kapott világbajnoki pontokat 10-8-6-5-4-3-2-1 sorrendben. Pedig Speed révén az év harmadik futamán, a kaotikus Ausztrál Nagydíjon kilencedikek lettek, megszerezvez első top tizes eredményét a csapatnak. Liuzzi Monacóban, Speed pedig Kanadában végzett a tizedik helyen, azonban ezért az eredményért nem jártak pontok.

Az indianapolisi hétvége a hazai pályán versenyző Speednek indult jól, aki az időmérőn beállítva csapattársa melbourne-i időmérős eredményét, a tizenharmadik lett, míg Liuzzi csak a a Super Agurival versenyző francia Franck Montagnyt tudta csak megelőzni. 

A futamon viszont fordult a kocka. 

Speed belekeveredett, a vele együtt hét áldozattal járó rajtbalesetbe. Speed első hazai futama csupán két kanyarig tartott, Liuzzi viszont megúszta az esetet, s az összesen tizenhárom kiesőt számláló futamot a nyolcadik helyen fejezte be, ezzel megszerezve a Toro Rosso első világbajnoki pontját a Forma-1-ben.

Az év további szakaszában pontjaik számát nem tudták növelni, sőt bő egy évig elkerülte őket a pontszerzés...

 

3. 2007-es Japán Nagydíj - Mennyből a pokolba

 

Valahogy így lehetne összefoglalni a Toro Rosso japán hétvégéjét, melyet ekkor 1976 után ismét a Fuji Speedwayen rendeztek meg, ráadásul igen mostoha időjárási körülmények között.

Ekkor Liuzzi csapattársa már nem az amerikai Scott Speed volt, hanem Sebastian Vettel, aki a 2007-es Magyar Nagydíjon csatlakozott a csapathoz. Vettel addigra már túl volt egy Forma-1-es futamon, méghozzá az indianapolisi USA Nagydíjon kellett helyettesíitenie, az egy héttel korábban Kanadában nagyot bukó Robert Kubicát. Vettel egyből megmutatta tehetségét: az időmérőn bejutott a Q3-ba, s a kilencedik helyről indulva a futamot az egy pontot érő nyolcadik helyen fejezte be.

A Toro Rossóval elsőként a Japán Nagydíj hétvégéjén tudta először megmutatnia kivételes tehetségét. Az esős időmérő edzésen a csapat történelme során először jutott be a Q3-ba, ahol aztán kilencedik lett, majd Rosberg motorcseréje miatti 10 helyes rajtbüntetésével a szintén esős körülmények között megrendezésre kerülő futamot a nyolcadik helyről kezdhette meg.

Az ekkor még 20 éves német a futamon is parádésan vezetett olyannyira, hogy a futam egy szakaszában még az élen is autózott! Ezzel ő lett mindenidők legfiatalabb versenyzője, aki egy Forma-1-es futamot vezett. (Ezt a rekordott 2016-ban, a Spanyol Nagydíjon Max Verstappen döntötte meg.) Ráadásul ez volt a Toro Rosso történetében az első futam, amikor vezettek egy futamot.

Vettelnek annak ellenére is nagy esélye volt a dobogóra, hogy egy alkalommal Fernando Alonsóval is koccant, aki ennek következtében megforgott. Alonso pár körrel később megcsúszott, és a gumifalba csapódott, ami miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Az állás ekkor az élen a következő volt: 1. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), 2. Mark Webber (Red Bull-Renault), 3. Sebastian Vettel (Toro Rosso-Ferrari).

Azaz minden jel arra utalt, hogy Vettel nem másfél év után szerezhet pontot a faenzai kiscsapatnak, de még egyből dobogóra is vezetheti őket, aztán történt egy nem várt eset...

Lewis Hamilton a biztonsági autó mögött hirtelen fékezett egyet, amit még a mögötte jövő Webber le tudott reagálni, azonban az őt követő Vettel nem, és beléje szaladt, kiejtve ezzel mindkettőjüket a versenyből. Webber a pálya szélén parkolt le, Vettel még első szárny nélküli, és eltört jobb első futóművel vissza tudott térni a bokszba, de onnan már nem volt folytatás számára.

Mennyből a pokolba került ezzel az ifjú német, aki nagyon közel került ahhoz, hogy csodát hajtson végre...

 

4. 2007-es Kínai Nagydíj - Egy új csillag születik

 

 

A Japán Nagydíjat követően a versenybírák tíz helyes rajtbüntetést róttak ki a hibázó Vettelre, azonban ezt később, egy nézői felvétel miatt elvetették, mivel a felvétel azt bizonyította be, hogy a németnek tulajdonképpen esélye sem volt arra, lereagálja Hamilton fékezését. 

Ennek ellenére az időmérőt követően még kapott egy öt helyes hátrasorolást, miután az időmérőn feltartotta a Renault pilótáját, Heikki Kovalainent. Így a vizes pályán kezdődő kínai futamnak a tizenhetedik helyről vághatott neki.

Vettel ezúttal nem hibázott, emellett újfent bemutatta, nagyon jó érzékekkel rendelkezik a vizes pályákon. Olyannyira, hogy végül az 56 körös futamot a negyedik helyen fejezte be! Ezzel közel másfél év után szerzett pontot a csapat, ráadásul Liuzzi hatodik helyezésének az első kettős pontszerzésüknek is örülhettek.

 

5. 2008-as Olasz Nagydíj -  Varázslat az esőben

 

 

A Toro Rosso legszebb hétvégéje volt a 2008-as monzai. Az év során Sebastian Vettel bemutatta, hogyha vizes körülmények között kell autózni, akkor ő képes csodákat végrehajtani. Jó példa erre a Monacói Nagydíj, ahol a tizenkilencedik helyről indulva lett ötödik! (A kaotikus Belga Nagydíjon is ötödik lett.)

Ezt sikerült aztán az Olasz Nagydíjon felülmúlnia, de nem is akárhogy!

A nyári szünetet követően már lehet érezni, hogy a Toro Rosso szintet lépett, ugyanis az első Valencia kikötőjében megrendezésre kerülő Európai Nagydíj időmérőjének Q2-es szakaszában ő futotta a leggyorsabb kört. Hozzá kell tenni ehhez, hogy mivel akkoriban még volt tankolás, általában a Q2-ben futották meg mindig a leggyorsabb köröket, így elég jól lehet érzékelni azt, hogy üres tankkal egy körön a Toro Rosso igen sokat lépett előre. A Q3-ban, megtankolt autóval végül hatodik lett, amely pozícióban be is fejezte a futamot.

Monzába a Belga Nagydíjat követően érkeztek, ahol a csapat története során másodjára szerzett mindkét autójával pontokat (Vettel ötödik, Bourdais hetedik lett). Azaz nagyon jó előjelekkel érkeztek Monzába.

Az esős időmérőn pedig mind a két pilótájuk parádézott, különösen Vettel, aki végül megnyerte az időmérőt. 21 évesen 2 hónaposan és 11 naposan, mindenidők legfiatalabbjaként szerezte meg saját maga és a Toro Rosso első pole pozícióját! Csapattársa, Sebastien Bourdais is jól szerepelt, ő negyedik időt autózta meg.

A futam viszont csak Vettel számára alakult jól. Bourdais autója ugyanis a felvezető kör kezdetén lefulladt, emiatt pedig vissza kellett tolni a bokszutvába. Ugyan ott sikerült újraindítani autóját, de ekkor már körhátrányba került.

A Toro Rosso reménye így a pole-ból induló Vettelben volt, aki a biztonsági autós rajtot követően esélyt sem adott a többieknek. A német versenyző végül 12,5 másodperces előnnyel nyerte meg a futamot. 21 évesen 2 hónaposan és 12 naposan ő lett az addigi legfiatalabb futamgyőztes a Forma-1-ben. (Ezt a rekordot Verstappen a 2016-os Spanyol Nagydíjon döntötte meg.)

Sikere csodaszámban ment, és mind a mai napig az egyik legnagyobb futamgyőzelmek között tartják számon. Hiszen egy olyan autóval nyerte meg, mely nem tartozott a legjobb autók közé, még annak ellenére sem, hogy a nyári szünetet követően azért a Toro Rosso a középmezőny egyik legjobb autója lett, de továbbra sem ez volt a legjobb.

Győzelmével Vettel végérvényesen feltette magát a Forma-1 térképére, a Toro Rosso, mely a Red Bull B-csapataként szolgált, elmondhatta magáról, hogy előbb nyert futamot, mint az anyacsapat.

 

6. 2010-es Kínai Nagydíj - Buemi kerekek nélkül

 

A 2008-as szezon abszolút csúcs volt a csapat számára: futamgyőzelem, konstruktőri hatodik helyezés úgy, hogy megelőzték az anyacsapatot.

2009-től viszont az FIA már megtiltotta, hogy két csapat ugyanazzal a kasztnival versenyezzen. A Toro Rosso így rá volt kényszerülve arra, hogy maga tervezze meg az autóit. A váltás nehezen ment, 2009 és 2012 között rendre a középmezőny végén kullogtak.

Ez időszakban a legemlékezetesebb momentum tőluk a Kínai Nagydíj első szabadedzésén történt meg, amikor is Buemi a nagyon hosszú egyenes végén rálépett a fékre, aminek következtében mindkét első kereke lerepült az autójáról. Szerencsére sem Buemi, sem a pálya szélén álló pályabírók nem sérültek meg az esetben, ugyanis az egyik kerék átrepült a korláton.

 

7. 2014-es Japán Nagydíj - Legfiatalabb versenyző, aki F1-es autót vezetett

 

Bármennyire is szeretnénk, nem lehet elmenni úgy a Toro Rosso történelmi áttekintése mellett, hogy nem ejtünk szót Max Verstappenről.

Még 17 éves sem volt, mikor 2014 augusztusában bejelentették, hogy egy év formaautózás után ő lesz a csapat egyik versenyzője 2015-ben. 

Tizenhetedik születésnapja után három nappal pedig először vett részt Forma-1-es hétvégén. A tragikus körülmények között véget ért Japán Nagydíj pénteki első szabadedzésen kapott lehetőséget a Toro Rossótól, hogy szokja a Forma-1-es autót, illetve az F1 közegét.

Verstappen nem vallott szégyent, a tizenkettedik időt autózta meg, azonban programja idő előtt véget ért, miután az edzés végéhez közeledve elfüstölt autójában a pénteki Renault-erőforrás.

 

8. 2015-ös Malajzia Nagydíj -  A legfiatalabb pontszerzés

 

Max Verstappen a 2015-ös Ausztrál Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1-ben. 17 éves 5 hónapos és 15 napos volt a legelső futamán, amelyet Valtteri Bottas hátfájdalmai miatti visszalépése miatt a tizenegyedik helyről kezdhette meg. Nagyon jó esélyekkel indult, hogy rögtön az első futamán megszerezze első Forma-1-es pontjait, azonban bokszkiállását követően elfüstölt a Renault-motor, így fel kellett adnia a futamot.

Két héttel később Malajziában folytatódott a világbajnokság. Az időmérő Q2-es szakaszában leszakadt az ég, így az utolsó 12 perces fázist vizes pályán teljesítette mindenki. Verstappen a vizes pályán nagyon brilírozott jelezve, hogy örökölte édesapja érzékeit, aki szintén nagy menőnek számított a vizes pályán. Max végül az időmérőt a hatodik helyen zárta, beállítva ezzel édesapja, Jos Verstappen legjobb időmérős eredményét.

 

 

A 17 éves versenyző a másnapi száraz, nagyon meleg körülmények között megrendezésre kerülő futamon is remekelt, melyet a hetedik helyen fejezte be csapattársa, Carlos Sainz előtt. Ezzel pedig 17 éves 5 hónapos és 29 naposan a Forma-1 történelmének legfiatalabb versenyzőjévé avanzsált.

 

9. 2015-ös Magyar Nagydíj - Közel hét év után ismét a top ötben

 

A 2015-ös Magyar Nagydíj a szezon legizgalmasabb, legváltozatosabb futamát hozta. Annyira kaotikus volt, hogy pár szóban nehéz is összefoglalni az eseményeket.

Ez a futam nemcsak a Mercedes nagy botlásáról, Vettel győzelméről, Jules Bianchi megemlékezéséről (2 héttel a futam előtt halt bele a 2014-es Japán Nagydíjon elszenvedett fejsérülésébe) szólt, hanem Max Verstappen újabb remek versenyéről.

Verstappen a nagyon őrült Magyar Nagydíjat a negyedik helyen fejezte be, ami azt jelentette, hogy a 2008-as Brazil Nagydíj után ismét a legjobb ötben fejezett be egy futamot a csapat. 

A Toro Rosso ünneplését még szebbé tette az a tény, hogy az első négy helyezett versenyző (Vettel, Kvjat, Ricciardo, Verstappen) korábban vagy Verstappen révén akkoriban az ő versenyzőjük volt.

Verstappen egyébként az év másik őrült futamán, az USA Nagydíjon szintén negyedik lett, ezzel elhallgatatva minden kritikusát, akik szerint túl fiatal ő még a Forma-1-hez.

 

10. 2017-es Szingapúri Nagydíj - Boomshakalaka

 

Miután a 2016-os Orosz Nagydíjat követően Max Verstappen felkerült a Red Bullhoz Danyiil Kvjat helyére (akit pedig a Toro Rossóhoz fokoztak le) a csapat vezérpilótája a spanyol Carlos Sainz lett.

Sainz örömmel állt a csapat élére, s a 2017-es Japán Nagydíjig (ez volt az utolsó futama, ami után a gyári Renault-hoz került) ő szerezte a csapat történelme során a legtöbb világbajnoki pontot.

Legjobb eredményét a 2017-es Szingapúri Nagydíjon érte el, mely több ok miatt is emlékezetes marad. Az egyik, hogy ez volt a sportág történelmében az első olyan éjszakai verseny, amelyet esős körülmények között rendeztek meg, és ez volt az a futam, ahol Sebastian Vettel világbajnoki álmai elkezdtek szertefoszlani az emlékezetes rajtbalesetet következtében. 

A Toro Rossónak is emlékezetes volt a futam Carlos Sainz révén. A spanyol versenyző nagyszerűen versenyzett, majd ért célba a negyedik helyen, addigi legjobb Forma-1-es eredményét elérve.

 

11. 2018-as Bahreini Nagydíj - "Now we can fight!"

 

A 2018-as év a Toro Rosso számára egy átmeneti év volt. Ők adtak mentőövet a Hondának, akik három szezont követően szakítottak a McLarennel. Ekkoriban sokan azona  véleményen voltak, hogy a McLaren három éven át tartó sikertelensége csak is a Honda-motorok gyenge és egyben megbízhatatlan teljesítményének volt betudható. Ezért is volt jó, hogy a Honda egy új közegbe került, a Toro Rossóhoz.

Egészen a szezon második futamáig kellett várni ahhoz, hogy kiderüljön, a Honda-motorok nem annyira rosszak, mint amennyire a McLaren igyekezte bebizonyítani a korábbi években.

Pierre Gasly a szombati időmérőtől kezdve remekelt a japánok erőforrásával ellátott STR13-as autóval. A kvalifikáción hatodik leggyorsabb időt autózta meg, ami Lewis Hamilton váltócsere miatti öt helyes rajtbüntetésével egy ötödik rajtpozíciót jelentett számára.

A francia versenyző az 56 körös futamon is végig nagyszerűen versenyzett. Mondhatni végig üres térben autózott, s egy számára unalmas futamon negyedik helyen hozta be autóját, ami egyben a 2015-ben visszatárő Honda legjobb eredményét is jelentette.

A leintést követően a rádióban pedig egy picit ódaszúrt Fernando Alonsónak azzal, hogy ő is elmondta ugyanazokat a szavakat ("now we can fight"), amit a spanyol is megtett Ausztráliában, miután ötödik lett.

Az év további részében Gasly még kétszer volt képes villantani a Toro Rosso-Hondával (Monacóban hetedik, Magyarországon hatodik lett), amivel meggyőzte a Red Bull vezetőit arról, hogy érdemes őt leigazolni az év végén a Renault-hoz távozó Ricciardo helyére. 

 

12. 2019-es Német Nagydíj - Közel tizenegy év után ismét dobogó

 

A tavalyi Német Nagydíj a Forma-1 történelmének egyik legőrültebb, legizgalmasabb futamát hozta. A változó időjárási körülmények alapból össze szokták kavarni a kártyákat, ahogyan történt most is. Ehhez pedig pluszban jött az utolsó, 16-os kanyar is, aminek bukóterében gyorsulási, drag versenyeket szoktak rendezni, így ezen a részen normál időjárási körülmények között nagyon jó tapadási viszonyok vannak. Igen ám, azonban esős körülmények között pont emiatt ez a rész úgy szokott csúszni, mintha korcsolyapályán lennénk. A futamon többen is áldozatául estek ennek, mint például Leclerc, Hülkenberg, Hamilton. Igaz, utóbbi némi sérüléssel, de tudta folytatni a futamot, és be tudott vánszorogni a bokszutcába.

A Toro Rosso versenyzői, Alexander Albon és Danyiil Kvjat remekeltek ezen időjárási körülmények között. Albon a futam egy szakaszában Lewis Hamiltonnal harcolt a negyedik helyért. Mivel a brit-thai versenyző mindenáran meg akarta szerezni a negyedik helyet, egyik előzési kísérlete során annyi lendületet vesztett, hogy utána többen is megelőzték.

Kvjatnak a nagy lehetőséget az utolsó, Valtteri Bottas balesete miatt behozott biztonsági autós fázis hozta meg. Miután a biztonsági autó kiment, Lance Strollhoz hasonlóan, elsőként váltott intermediate gumikról szárazra, így mire mindenki kiment a bokszba, hirtelen ott találta magát a második helyen.

Végül két körrel a verseny vége előtt veszítette el ezta  pozícióját Sebastian Vettellel szemben, aki az utolsó körben egyszer megcsúszott, így az orosznak volt esélye a második hely visszaszerzésére, de előzni már nem tudott, s harmadik lett. Ennek ellenére mind Kvjat, mind a csapat nagyon boldog volt.

Kvjat egy nappal kislánya megszületése után, a tizennegyedik helyről indulva szerzett dobogós helyezést, mely számára a 2016-os Kínai Nagydíj óta, míg a Toro Rossónak a 2008-as Olasz Nagydíj óta az első pódiumos eredménye volt. Bő egy évtized után sikerült a Toro Rossónak dobogóra állnia.

Az is megint szép látvány volt, hogy a dobogón egykori/jelenkori Toro Rossós versenyzők álltak (Verstappen, Vettel, Kvjat).

A csapat másik versenyzője, Alexander Albon is remek futamot teljesített, aminek végén hatodik lett. Albon egyébként ezen a futamon (is) nyújtott teljesítményével győzte meg Helmut Markót azzal kapcsolatban, hogy a nyár szünetet követően felvigye a Red Bullhoz az addig a várt eredménytől elmaradó Pierre Gasly helyére.


 

13. 2019-es Brazil Nagydíj - Gasly feltámadása

 

Gasly még úgy ment el a Magyar Nagydíjról nyári szünetre, hogy bármennyire is gyengén teljesített addig a Red Bullnál, az évet ott fogja befejezni. Azonban a Magyar Nagydíjat kvöetően jött a hír, hogy a Red Bull helyetcserél vele és Alexander Albonnal. 

A francia versenyző így fél év után visszakerült a Toro Rossóhoz, ahol nemhogy nem tört meg, sőt inkább megmutatta azt, ha olyan autót kap, ami illeszkedik az ő vezetési stílusához, akkor képes igen is gyorsan menni. 

Az év második felében nagyon jól teljesített úgy, ahogyan azt a Red Bullnál is elvárták volna. Ennek a feltámadásnak pedig a csúcspontját az utolsó előtti hétvégéjén, Brazíliában láthattuk.

Gasly az időmérőtől kezdve dominált a középmezőnyben, s végzett úgy az időmérőn a hetedik helyen, hogy csapattársa, Danyiil Kvjat már a Q1-ben elvérzett.

A futamot, Charles Leclerc motorcseréje végett a hatodik helyről kezdte meg, s ahogyan történt az a 2018-as Bahreini Nagydíjon, most is teljesen egyedül versenyzett a középmezőny élén. Ez pedig különösen fontos tényező volt, ugyanis a futam nem az élmezőny pilótáiról szólt: Bottas műszaki hiba miatt esett ki, a két Ferrari pedig egymást ejtette ki, amivel Gasly ott találta magát a negyedik helyen, sőt Hamilton bokszkiállásával, két körrel a verseny vége előtt a két Red Bull mögött a harmadik helyen haladt.

Hamilton biztonsági autós fázist követően a friss lágy gumikon könnyen elment mellette, azonban a pálya középső szektorának végén nekiment a második helyen haladó Alexander Albonnak. Gasly ezt kihasználva feljött a második helyre. Ugyan ekkor már lehetett sejteni, hogy Hamilton nem fogja megúszni büntetés nélkül, azonban a francia versenyző ezt nem tudta ekkor és mindent megtett azért, hogy az utolsó körben megőrizze vele szemben a második helyet.

A második hely sorsa végül egy gyorsulási versennyel dőlt el, melyet végül a Hondával szerelt Toro Rosso nyert meg, amire pár évvel korábban senki nem számított volna. Gasly ezzel megszerezte a csapat történelmének második legjobb eredményét.

A brazil dobogón ismét egykori/jelenkori Toro Rosso versenyzők állhattak fel, ráadásul a Verstappen-Gasly-Sainz hármas a sportág történelmének legfiatalabb pódiumát hozták össze: 23 év 8 hónap és 13 nap volt az átlagéletkor.

 

14. 2019-es Abu Dhabi Nagydíj - Az utolsó futam

 

Abu Dhabiba, az év utolsó versenyére már úgy utaztunk, hogy tudtuk, ez lesz a Scuderia Toro Rosso utolsó Forma-1-es futama. 

A csapat úgy vágott neki a hétvégének, ha hét ponttal többet gyűjt, mint a gyári Renault istálló, akkor összejöhet számukra az évek óta dédelgetett konstruktőri ötödik helyezés. Így e téren volt tétje az utolsó futamuknak.

Azonban egy körön nem volt esélyük a Renault-k ellen, mind Gasly (12. hely), mind Kvjat (14. hely) kiesett a Q2-ben, míg Ricciardo a nyolcadik, Hülkenberg pedig a  tizedik helyet szerezte meg.

A futam sem indult túl jól számukra, mivel Pierre Gasly-t az első kanyarban Lance Stroll oldalról megpöckölte, ami révén a francia nekicsapódott Sergio Perez autójának, melyben megsérült az első szárnya, ezzel pedig az ő futama meg is pecsételődött.

Ezzel pedig a konstruktőri ötödik helyezés el is úszott, mivel Kvjatnak legalább a hatodik helyen kellett volna célba érnie, amire csak úgy lett volna esély, ha az élmezőny pilótáival megint történik valami, de nem történt.

Az orosz így is megtett mindent, és végül egy remek versenyzéssel a kilencedik helyen hozta be a STR14-es Toro Rossót. A csapat a Scuderia Toro Rossós korszakot nemcsak pontszerzéssel, de egyben az egyik legsikeresebb szezonjával zárta le.

Az évet 85 világbajnoki ponttal a konstruktőri hatodik helyen fejezték be, beállítva ezzel a 2008-as eredményüket.

 

 

Képek: Toro Rosso (Twitter), Formula1.com

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása