The Next Generation: Öt versenyző, akikre 2020-ban oda kell figyelni

the_next_generation2.jpg

2020-ban egy új cikksorozatot indítok el, melyben azon pilótákról esik szó, akik 2020-ban letehetik a névjegyüket a Forma-1-ben. 

 

Miről szól ez a cikksorozat?

 

Ebben a cikksorozatban öt olyan, jelenleg Forma-1-ben szereplő, de még pályájuk elején járó pilótákról lesz szó, akik generációjuk nagy tehetségeinek számítanak, és akik a sportág új évtizedét határozhatják meg. Ők azok a versenyzők, akiknek a nevük már ismerősen cseng, de még nincsenek bent annyira a köztudatban, mint mondjuk az ő korosztályukhoz tartozó Max Verstappen, vagy éppen Charles Leclerc.

Ez a cikksorozat azért jött létre, hogy a Forma-1 új tehetségeinek pályafutását jobban nyomon követhessük, illetve végigkísérjük a 2020-as szezonjukat.

 

Kikről fog szólni ez a cikksorozat?

 

Öt aktuális Forma-1-es versenyző közül választottam. Szándékosan olyan pilótákat, akik még a Forma-1-es karrierjük legelején járnak, és vagy még nem szerepelnek a három top csapat egyikében (Mercedes, Ferrari, Red Bull), vagy mint Albon esetében, még nem volt igazán lehetőségük megmutatni, mire is képesek valójában.

Az alábbi kritériumok alapján választottam ki az öt versenyzőt:

  • legfeljebb 2 teljes Forma-1-es szezon, de kevesebb, mint 50 nagydíj résztvétel
  • 25 évnél fiatalabb
  • nincs még Forma-1-es futamgyőzelme
  • potenciál arra, hogy letegyék a névjegyüket a Forma-1-ben, akár már 2020-ban

 

Az öt kiválasztott versenyző a következő:

  • Alexander Albon (Red Bull) 
  • Lando Norris (McLaren)
  • Esteban Ocon (Renault)
  • Pierre Gasly (Alpha Tauri)
  • George Russell (Williams)

 

Az alábbi öt pilóta közül ketten is a határon táncolnak a kritériumrendszeremnél, mivel mind Ocon, mind Gasly túl van két teljes Forma-1-es szezonon, sőt annál többnél is! Ám Ocon a maga 50 nagydíj részvételével még pont a határon mozog, Gasly pedig jelenleg "csak" 47 Forma-1-es nagydíjat teljesített.

Továbbá én mind a két francia versenyzővel szeretnék így külön foglalkozni, mivel úgy vélem a 2020-as évük kulcsfontosságú lesz a karrierjük szempontjából. Ez a megállapítás leginkább Gaslyt érinti, aki a tavalyi Red Bullos kitérőjével majdnem kiírta magát a Forma-1-ből, azonban a Toro Rossós teljesítménye engem meggyőzött annyira, hogy úgy véljem, érdemes még vele foglalkozni, nem szabad leírni őt.

Ocont pedig azért választottam, mert egy év kényszerpihenő után tér vissza a sportágba, a Renault gyári csapatába. Ráadásul egy olyan pilóta mellé, aki ha megfelelő autót kapna, akkor biztosan a világbajnoki címért harcolna, így ezért is lesz izgalmas nézni, mire lesz képes Daniel Ricciardo mellett.

A tavalyi újonc hármasról pedig elég annyit mondani, hogy az előző szezonban annyira meggyőző teljesítményt nyújtottak, hogy én miattuk nagyon várom már az új szezont. Kíváncsi vagyok mennyit fejlődtek, mennyivel lettek tapasztaltabbak. A 2020-as év pedig némi képet is mutathat arról, hogy mire számíthatunk velük kapcsolatban a jövőben.

A következő napokban minden pilótáról fogok írni egy-egy cikket, ahol majd részletesebben is kifejtem majd, miért pont rájuk esett a választásom, és miért lesz érdemes őket végig nyomon követni a szezon során.

 

Miért nem szerepel a listán Verstappen, Leclerc és Sainz?

 

Való igaz, hogy az említett három versenyző ugyanúgy a Forma-1-es karrierjük sikereik elején járnak, azonban a kritériumrendszeremnek egyikük sem felel már meg.

Verstappen és Sainz már 100 Forma-1-es nagydíjon van már túl, emellett előbbi versenyző Charles Leclerc-kel egyetemben már nyert Forma-1-es futamokat, így őket én annak ellenére berobbanva érzem a sportág jelenkori történetében, hogy egyikük sincs még 25 éves. 

Charles Leclerc-ken egyébként csak a futamgyőzelme miatt nincs a listán, Verstappen a maga 22 életévével nem elég, hogy a lista egyik legfiataljabbja lenne, azonban ő már nemcsak 100 Forma-1-es nagydíjon van túl, de már nyolc alkalommal győzni is tudott. 

Velük emiatt bajban voltam, de ők végül azért maradtak ki ebből a listából, mivel a világbajnokság során velük úgy is több alkalommal fogok foglalkozni. Ám míg ők már most, 22 évesen a reflektorfényben vannak, addig a másik öt versenyző még nincsen igazán. Ez alól talán Albon a kivétel, mivel ő ül az öt kiválasztott versenyző közül a legjobb autóban, s ha képes lesz a Red Bull-Hondával együtt az idei évre sokat fejlődni, akkor ő is reflektorfénybe kerülhet. Mindazonáltal, míg Leclerc és Verstappen az elmúlt években elég komolyan letették a névjegyüket a Forma-1-ben, addig Albonnak erre 2020-ban lesz először nagy esélye. 

Talán így érthető, ugyan Leclerc-nek és Verstappennek is szerepelnie kellene a listán, de miért nem szerepelnek. Azt viszont én sem tagadom: ő kettőjüknek is igazából a listán kellene lenniük, mert tulajdonképpen a jövő generációjának ők az első számú alakjai, akik már idén világbajnokok lehetnek. 

Az új cikksorozat pedig pont arról fog szólni, hogy kik lehetnek azok a még nem annyira rutinos pilóták, akik hozzájuk csatlakozva, egy nap majd harcba szállhatnak a Forma-1-es világbajnoki trófeáért.

 

 

Kép: formula1.com, Renault F1 Team (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása