Max Verstappen nyerte az őrült Brazil Nagydíjat! - FRISSÍTVE

Hiába dőlt el 2019 összes fontosabb kérdése a korábbi versenyeken, a Brazil Nagydíj egy elképesztően izgalmas versenyt hozott, melyet a végig hibátlanul versenyző Max Verstappen nyert meg Pierre Gasly (!) és Lewis Hamilton előtt. A két Ferrari egymást ütötte ki a versenyből.

A hétvége legmelegebb körülményei között került megrendezésre a 47. Brazil Nagydíj futama (levegő hőmérséklete 21, a pályáé 49 Celsius-fok volt a rajtnál). 

Gumiválasztás terén a pilóták többsége a lágy keverékű gumikra szavazott, csak Ricciardo (11. hely), Hülkenberg (13. hely), Leclerc (14. hely), Kvjat (16. hely), Russel (18. hely), Kubica (19. hely) voltak azon pilóták, akik nem a piros oldalfalú Pirelii gumikat választották a rajtnál, hanem a sárga jelzésű közepes abroncsokat.

 

Max Verstappen karrierje második pole pozícióját nagyon jól használta ki, megőrizte vezetői pozícióját, mögötte viszont Vettel elveszítette második helyezését Lewis Hamiltonnal szemben, aki a Senna S-kanyarokban hagyta le Ferraris riválisát. 

A rajt nagyon tiszta volt, mindenki odafigyelt a másikra, így a rajtot mindennemű koccanás nélkül megúsztuk.

A tizennegyedik helyről rajtoló Charles Leclerc nagyon jól rajtolt el, majd egy erős első körrel sikerült a tizedik helyig előrejönnie. A monacói lendülete nem állt meg az első kört követően, az első körökben folyamatosan javította pozícióit, a 10. körben már a hatodik helyen haladt.

A középmezőnyben nagyon izgalmas párharcok voltak, már rögtön a verseny legelejétől fogva. Kezdetben Carlos Sainz volt az, aki szebbnél előzéseket mutatott be, különösen mikor Sergio Perezt a célegyenes végén egy nagyon késői fékezéssel fékezett ki. Sainz ezzel a manőverével feljött a tizenötödik helyre. 

 

 

A 8. körben Daniel Ricciardo próbálta megelőzni Kevin Magnussent a tizenharmadik helyért, azonban a 4-es kanyarban a két pilóta összeütközött egymással. A Haas versenyzői kiforgott a pályáról, Ricciardónak pedig a baleset következtében megsérült az elsp szárnya, így a kör végén be kellett hajtania a bokszba szárnycserére. Magnussen a tizenhetedik folytatta tovább a futamot. 

Az esetet a versenybírák kivizsgálták, amelyben Daniel Ricciardót találták vétkesnek. A Renault ausztrál versenyzője ezért egy öt másodperces időbüntetést kapott.

 

 

Az élen eközben Max Verstappen 2 másodperce leszakítva magáról Lewis Hamiltont vezette a versenyt. A Mercedes, hogy Hamiltonnal megelőzzék Verstappen a 21. körben kihívták kerékcserére, ahol a birt lágy gumikat kapott, ezzel egyértelművé téve, hogy ők két kiállásos stratégián vannak. Hamilton a kiállást követően Charles Leclerc mögé, a hatodik helyre tért vissza a pályára. Mivel a monacói és közte volt egy nagy szabadtér, így Hamilton a friss lágyakon nagyon gyorsan haladni, amire a Red Bullnak is reagálnia kellett.

Verstappent egyből kihozták kerékcserére, ahol a holland szintén lágy gumikat kapott. A kerékcsere nagyon jól, gyorsan sikerült, azonban a bokszutca végén a vele egy időben kiálláson levő Robert Kubicát kiengedte a Williams, aki pont Verstappen mellé ért a gyorssávban, majdnem felkenve őt a falra. Verstappennek szerencséje volt, hogy el tudta kerülni a Williamset és a falat, azonban a bokszutcából kijövet beragadt a lengyel mögé, ezzel pedig el is dőlt, hogy Lewis Hamilton mögé tud visszatérni a pályára. Valószínűleg egy tökéletes kiállással is így járt volna, azonban a bokszutcás eset miatt jelentős hátrányt összeszedett. (Kubicát később a versenyfelügyelők 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.)

 

 

Ám nem akkorát, amit ne tudott volna ledolgozni, ugyanis a Mercedes versenyzője picit megakadt Charles Leclerc mögött. Hamiltonnak végül a 11-es kanyarban sikerült megelőznie a monacóit, aki mellett Max Verstappen is egyből elment a 12-es fordulóban. Verstappen itt még nem állt meg, és a 12-es kanyarból olyan jól tudott kigyorsítani, hogy a célegyenes végén, a DRS segítségével is, de vissza tudta előzni Hamiltont, virtuálisan visszaszerezve ezzel a vezetést.

 

 

Az élen Sebastian Vettelt a Ferrari a 26. körben hozta, ám ő az egy körrel korábban kiálló Alexander Albonhoz hasonlóan közepes gumiakt kapott, míg a 27. körben kereket cserélő Valtteri Bottas már kemény keverékű abroncsokat, aki ezzel egy kiállásos stratégiára került.

Az élmezőnyből utolsóként Charles Leclerc cserélt kereket, a 30. körben, ahol Bottashoz hasonlóan ő is kemény keverékű gumikra váltott.

A fehér oldalfalú gumik a Mercedesnek és Bottasnak nem nagyon jött be, így a 42. körben újra behozták a bokszba közepes gumikért. A finn versenyző ezzel visszaesett Leclerc mögé a hatodik helyre.

A 44. körben Lewis Hamilton is bejött a bokszba a közepes gumikért. A hatszoros világbajnok közel három másodperces lemaradásban volt Verstappenhez képest a kiállása előtt.

Egy körrel később Verstappen is közepesekre váltott, s ezúttal meg tudta őrizni a pozícióját Hamiltonnal szemben. A két versenyző Vettel mögött a második és a harmadik helyen haladtak.

A 46. körben, a friss közepes gumikon Valtteri Bottas elkezdte támadni a kemény keverékű abroncsokon levő Charles Leclerc-et, akinek sikerült a finn összes támadását kivédekeznie. A finn versenyző több körön keresztül próbálkozott, de előzni egyszer sem sikerült. Leclerc nagyon ügyesen védte le az íveket, olykor nagyon agresszíven, de fair módon védekezett.

 

 

Az élen ekkor még vezető Sebastian Vettelre nagyon nagy ütemben megérkezett Max Verstappen, így a négyszeres világbajnokot az 50. körben hozták lágy gumikért. Vettel Albon mögé, a negyedik helyre tért vissza, azonban harmadik pozíciót hamar visszakapta, mivel a Red Bull a következő körben szintén hozta versenyzőjét lágy gumikért.

Miközben az élen Lewis Hamilton igyekezett felzárkózni Max Verstappenre, aközben csapattársának véget ért a verseny az 53. körben, miután Mercedes motorja elkezdett füstölni. Bottas motorja már egy körrel korábban elkezdett füstölni, ám végül a finn az 53. kör kezdetén, a 4-es kanyar előtt húzódott le a pályáról.

Hiába húzódott le egy megnyitási pontra, annyira rossz helyen volt az autó, hogy a versenyirányítás kénytelen volt beküldeni a biztonsági autót a pályára, ami alaposan megkavarta a lapokat.

 

 

Hamiltonnak egyből jelezte Peter Bonnington, hogy cselekedjen ellentétesen, mint Max Verstappen, azaz ha a holland jön a bokszba, akkor ő maradjon kint, ha nem, akkor jöjjön ő kerékcserére. Végül az előbbi forgatókönyv valósult meg, így Hamilton átvette a vezetést, csakhogy Verstappen úgy volt mögötte a második helyen, hogy lágy gumikon volt. Hasonlóan tett Charles Leclerc is, így Hamilton mögött mind a négy riválisa lágyabb gumikon volt, mint ő.

A biztonsági autó mögött az állás: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Vettel, 4. Albon, 5. Leclerc, 6. Gasly, 7. Grosjean, 8. Sainz, 9. Räikkönen, 10. Giovinazzi, 11. Perez, 12. Ricciardo, 13. Kvjat, 14. Norris, 15. Stroll, 16. Magnussen, 17. Hülkenberg, 18. Russell, 19. Kubica.

A biztonsági autó az 59. kör végén hagyta el a pályát.

Hamilton hiába igyekezett picit trükközni az újrajtnál, ez is kevés volt ahhoz, hogy Max Verstappen támadását kivédekezze a célegyenes végén, aki a Senna S-ben, a külső íven előzte meg őt! De nemcsak a holland rajtolt nagyon jót, hanem csapattársa, Alexander Albon is, aki Sebastian Vettelt előzte meg, átvéve tőle a bronzérmesi pozíciót!

Az újrajt nagy vesztese Romain Grosjean volt, aki a hetedik helyről a tizenegyedik helyig esett vissza. Ebben benne volt az is, hogy Hamiltonhoz hasonlóan neki is közepes gumikon kellett védekeznie a többiekkel szemben,

 

 

De vissza az élmezőnybe, a 64. körben Sebastian Vettel a célegyenes végén külső íven megpróbálta visszaszerezni Albontól a harmadik pozíciót, azonban a brit-thai versenyző képes volt kivédekezni ezt a próbálkozást.

A 66. körben, Charles Leclerc lepte meg csapattársát és előzte meg az 1-es kanyarban csapattársát, Sebastian Vettelt. A négyszeres világbajnok viszont nem akarta hagyni magát, és a Senna-S kanyarokat követően egyből megtámadta csapattársát, akivel végül a 4-es kanyar előtt összeütköztek, hasonló módon, mint történt az 2010-ben a Török Nagydíjon Vettel és Webber között. A baleset következtében mind a két Ferrari kiesett, viszont annyi törmelék került a pályára, hogy vissza kellett hozni a biztonsági autót a pályára.

 

A Mercedes erre reagálva egyből behozta Hamiltont a bokszba lágy keverékű gumikért, amivel visszaesett a negyedik helyre, Albon és Pierre Gasly mögé.

A biztonsági autó a 69. körben hagyta el a pályát, Hamilton pedig a friss lágy gumikon egyből elment Gasly mellett, majd elkezdte üldözni Albont a második helyért. Hamilton végül a 10-es kanyarban ment be Albon mellé. azonban elmérte a féktávot nekiment és megforgatta őt, aki visszaesett a mezőny végére. A balesetet kihasználva Gasly elment mellettük és feljött a második helyre, azonban a versenynek ekkor még nem volt vége.

 

 

Míg Max Verstappen karrierje nyolcadik, idei harmadik futamgyőzelmét ünnepelte, aközben Lewis Hamilton a 12-es kanyarban bement Gasly mellé, akivel egy gyorsulási versenyt tartottak a célvonalig. A küzdelemből végül a francia versenyző került ki győztesen fél autónyi (62 ezredes) előnnyel. Ez egyben azt jelentette, hogy Pierre Gasly megszerezte pályafutása első dobogós helyezését a Toro Rossóval! 

 

 

Lewis Hamiltonnak ezúttal be kellett érnie a harmadik hellyel, azonban helyezése nem végleges, mivel a versenyfelügyelők a verseny végén ki fogják vizsgálni az Albonnal való ütközését.

Carlos Sainz Forma-1-es karrierjének legjobb helyezését beállítva negyedik lett, azonban ha Hamilton megbüntetik, akkor ő is most szerezheti meg Forma-1-es karrierje első dobogós helyezését, Gasly-hoz hasonlóan. Sainz egyébként hatalmas versenyt futott, az utolsó helyről jött fel a negyedik helyre!

Nagyszerű versenyen van túl az Alfa Romeo is, ugyanis pilótáik, Räikkönen-Giovinazzi sorrendben az ötödik és a hatodik helyen értek célba, megelőzve Ricciardót, Norrist, Perezt, míg az utolsó pontszerző helyet Danyiil Kvjat szerezte meg.

A verseny után Nico Hülkenberg 5 másodperces időbüntetést kapott, mivel még a biztonsági autós fázis alatt előzte meg Kevin Magnussent.

 

 

Frissítés:

 

Lewis Hamilton a futam után 5 másodperces időbüntetést kapott Albon kilökéséért, ennek értelmében pedig visszaesett a hetedik helyre.

A harmadik helyezést így Carlos Sainz örökölte meg, aki Gaslyhoz hasonlóan ő is ma szerezte meg első Forma-1-es dobogós helyezését, az elsőt a McLarennek a 2014-es Ausztrál Nagydíj óta! 

Hamilton büntetésével Kimi Räikkönen lett a negyedik, Antonio Giovinazzi pedig eddigi Forma-1-es karrierje legjobb helyezését elérve ötödik lett.

Daniel Ricciardo annak ellenére, hogy a futam során kapott egy 5 másodperces időbüntetést Magnussennel való ütközése miatt, majd vissszaesett az utolsó helyre, végül így is hatodik lett!

 

Képek: Aston Martin Red Bull Racing, Formula 1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása