Valtteri Bottas karrierje hetedik fuatmgyőzelmét szerezte meg, miután 5 körrel a verseny vége előtt megelőzte Hamiltont, akinek az utolsó körben Max Verstappen támadásait kivédekezve egy második helyezéssel szerezte meg hatodik világbajnoki címét.
Kellemes, őszi időben került megrendezésre a 41. Amerikai Nagydíj, ahol mindenki arra figyelt, hogyan szerzi meg Lewis Hamilton karrierje hatodik világbajnoki címét. Az ötödik rajhelyről induló Hamiltonnak igazából elég csak négy pontot szerezni ahhoz, hogy világbajnok legyen a Mercedes 200. első rajtsoros indulását szombaton megszerzó Valtteri Bottas eredményétől függetlenül. Ez pozícióra levetítve a nyolcadik hely, de ha nem sikerülne a legjobb nyolc között végeznie, ahhoz, hogy ne most legyen világbajnok, ahhoz Bottas futamgyőzelme szükséges. Ha pole-ból induló Bottas nem nyer, Hamilton mindenképpen világbajnok.
A rajt előtti pillanatokban a Red Bullnál volt némi aggodalom, ugyanis problémát észleltek a harmadik rajthelyről induló Max Verstappen DRS-vel, ami miatt kénytelenek voltak egy gyors hátsó szárnycserét végrehajtani. A Red Bull szerelői gyors munkával megoldották a cserét, így nem mozgott veszélyben a harmadik rajthelyről való indulás.
Gumiválasztásnál a közepes gumikra esett a legtöbb választás a pilóták között. Az első öt helyezett mellett, Stroll (14. hely), Grosjean (15. hely), Giovinazzi (16. hely), Russell (17. hely), Kubica (18. hely) és a bokszból rajtoló Perez választotta a sárga oldalfalú gumikat a rajtnál. Két pilóta, Nico Hülkenberg (11. hely) és Danyiil Kvjat (13. hely) pedig a legkeményebb gumikkal kezdték meg az 56 körös futamot.
Valtteri Bottas nagyon jól használta ki az első rajtkocka adta lehetőséget, megőrizte vezetői pozícióját. A második helyről rajtoló Vettel viszont hiába indult el jól a piros lámpák kialvását követően, autója megsérült, így az 1-es kanyarban Verstappen, a kanyargós szakaszon Hamilton, a 10-es kanyarban csapattársa, Charles Leclerc, a 15-ös kanyarban pedig Lando Norris is megelőzte őt az első körben. Vettel hátra esése ezután még nem állt meg, a 2. kör kezdetén, Daniel Ricciardo is elment mellette az 1-es kanyarban, visszaesve ezzel a hetedik helyre,
A rajtot nem úsztuk meg kisebb koccanás nélkül. A hatodik helyről rajtoló Alexander Albon Carlos Sainzzal koccant az 1-es kanyarban, ami végett egy pillanatra a levegőbe is emelkedett az 23-as Red Bullt. A brit-thai versenyző aztán a kör végén be is jött a bokszba, ahol közepes keverékű gumikat kapott.
Sainz nagyon sokat veszített az Albonnal való koccanással, mivel a kilencedik helyig esett vissza.
Miközben az élen Valtteri Bottas vezetésével Verstappen és Hamilton szépen lassan teljesen leszakították magukról Charles Leclerc-et, akinek már az ötödik körben 8 másodperc feletti volt a futamot vezető Bottasszal szemben a lemaradása.
A másik Ferrariban, Sebastian Vettel versenye sem alakult jobban, sőt a 8. körben véget is ért, miután a jobb hátsó felfüggesztése megadta magát. Ezzel kiderült az is, hogy miért volt olyan lassú a rajtot követően.
Amíg Vettel visszatért a Ferrarihoz, addig Lewis Hamilton szépen lassan 1 másodpercen belülre keveredett a második helyen autózó Max Verstappenhez képest. Ám mielőtt még meg tudta volna támadni holland versenyzőtársát, a Red Bull a 14. körben behozta versenyzőjét, akire feltetették a kemény keverékű gumikat.
A Mercedes egy körrel később reagált erre a cserére Valtteri Bottasszal, aki a kemény keverékű gumikon pont Verstappen elé tért vissza a pályára. A finn hamar lerázta magáról ellenfelét olyannyira, hogy a kör végén már az ideiglenesen második helyre előrelépő Charles Leclerc-et támadta, akit aztán a következő kör elején, az 1-es kanyarban előzött meg, méghozzá a külső íven.
Nem maradt sokáig Leclerc mögött Max Verstappen sem, aki a hátsó, hosszú egyenes szakasz végén ment el riválisa mellett. Verstappen noha Leclerc-et hamar lerázta magáról, Valtteri Bottas tempóját nem tudta tartani, aki elkezdte ledolgozni lemaradását az első helyet megöröklő csapattársával, Lewis Hamiltonnal szembeni lemaradását. Bottasnak ez azért is volt fontos, mivel miközben ő két kiállásos taktikán volt, addig Hamilton eggyen.
Bottas körről körre futotta a leggyorsabb a köröket, míg nem a 23. körben utol nem érte Hamiltont. Hamiltonnak ekkor jelezte a műtétje után visszatérő Peter Bonnington, hogy a kör végén jöjjön a bokszba, azonban versenyzője a pályán maradt.
A következő kör kezdetén Bottas a hosszú egyenes szakaszon könnyedén elment a gumijaival szenvedő csapattársa mellett, aki aztán a kör végén bejött a bokszba kemény keverékű gumikért.
Az élen a második kerékcserék sorát most is Max Verstappen kezdte el, aki a 35. körben jött második alkalommal a bokszban, ám most közepes keverékű gumikat kapott.
Ahogyan az első etapban, úgy Bottas most is egy körrel később jött második kiállására, ahol ő is sárga oldalfalú gumikat kapott, majd egy gyors kerékcserét követően tért vissza a második helyre, bő kilenc másodperces lemaradással az élen haladó Lewis Hamiltonnal szemben.
Bottas azonban a frisebb és lágyabb gumikon sokkal jobb tempót volt képes autózni, mint Hamilton. A finn végül az 50. körben érte utol csapattársát, akit aztán az 51. körben meg is támadott a hosszú egyenesben, amikor is a brit elfékezte a kanyarra rávezető aknyart, ezzel lendületet veszítve. Hamilton az egyenesben a belső ívet védte, így Bottas kívülről próbált elmenni mellette, azonban a 12-es kanyarban csapattársa leterelte őt a pályáról. Maradt a Hamilton-Bottas sorrend.
Egy körrel később Bottas újabb támadást indított, és most a DRS-t használva, ezúttal a belső ívet választva könnyen elment Hamilton mellett átvéve tőle az első helyet.
Hamiltonnak ezt követően már Verstappenre kellett figyelnie, aki a közepes gumikon szépen lassan megérkezett rá. Az 55. körben már DRS-nyitási lehetősége is volt, azonban hiába támadta az utolsó két körben a Mercedes pilótáját, megelőzni már nem tudta, így Lewis Hamilton egy második helyezéssel szerezte meg Forma-1-es karrierje hatodik világbajnoki címét!
Miközben Lewis Hamilton hatodik világbajnoki címét szerezte meg, aközben Valtteri Bottas idei negyedik, karrierje hetedik Forma-1-es futamgyőzelmét aratta Austinban, mely az első volt itt számára. Hovatovább, Valtteri Bottas idén végzett először a legjobb háromban az austini versenypályán.
A harmadik helyen célba érő Verstappen lehetőségeit az utolsó két körben az is nehezítette, hogy a 12-es kanyar előtt sárgával jeleztek a pályabírók, mivel az 55. körben Kevin Magnussen jobb első féktárcsája felrobbant, és a kanyar bukóterének kavicságyába csúszott. Magnussen és Vettel mellett még Robert Kubicának nem sikerült befejeznie az 56 körös futamot, melynek a 33. körében állt ki a versenyből.
A negyedik helyezett Leclerc-nek eléggé nyugis versenye volt a "semmi közepén". Az egyetlen érdemi momentum az ő versenye során az első bokszkiállásakor történt, amikor is szerelői csak nagy nehezen tudták rögzíteni bal hátsó kerekét. Leclerc a verseny végén elhappolta 1:36.169-es körrekorddal a leggyorsabb körét járó egy pontot, azonban ennél több nem volt az ő versenyében.
Alexander Albon egy kalandos futamot követően lett az ötödik, mely során háromszor is kint volt a bokszban, de szép előzésekkel végül sikerült visszaverekednie magát az ötödik pozícióba, nem véletlenül választották meg a rajongók a Nap Versenyzőjének.
Mögötte a hatodik helyen a középmezőny legjobbja, Daniel Ricciardo ért célba, aki a két McLarent (Norris-Sainz sorrendben) szerezte meg ezt a pozíciót.
Az utolsó két pontszerző helyet eredetileg Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat szerezte meg, csakhogy a Mexikói Nagydíjhoz hasonlóan Kvjat ismét 5 másodperces időbüntetést kapott a futamot követően, aminek köszönhetően visszacsúszott Perez és Räikkönen mögé a tizenkettedik helyre. A Racing Point pedig Perez egy pontjával megelőzte a konstruktőri bajnokságban a Toro Rossót.
Kvjat a büntetését azért kapta, mert az utolsó körben a 15-ös kanyarban nekiment Pereznek, akit aztán ennek is köszönhetően tudta megelőzni.
Képek: Mercedes-AMG F1, Formula 1