Max Verstappen karrierje második pole pozícióját szerezte meg Mexikóban

Valtteri Bottas balesete miatt elmaradt a tűzijáték a Q3 végén, így Max Verstappen második rajtelsőségt szerezte meg Mexikóban, megelőzve a két Ferrarit (Leclerc-Vettel). A hatodik világbajnoki címéért hajtó Lewis Hamilton a negyedik helyen végzett.

Napos, száraz körülmények között került megrendezésre a 20. Mexikói Nagydíj időmérő edzése, ahol a legfőbb kérdés az volt, vajon a Ferrarinak sikerül-e zsinórban hatodik pole pozíciójukat megszerezni, vagy a Red Bull Magyarország után ismét elhappolja az első rajtkockát, mint tették azt 2018-ban? A Mercedesek a szabadedzésen láott teljesítményük alapján az időmérő edzésnek harmadik erőként vágtak neki.

 

Q1

 

A pálya állapota a reggeli esőzések miatt annak ellenére is nagyon csúszós volt, hogy az időmérőre teljesen felszáradt. Romain Grosjean az első mért körének megkezdésekor meg is pördült az 1-es kanyarban. 

 

 

Az időmérő első felvonásában a vörös bikák voltak a leggyorsabbak, akik Max Verstappen-Alexander Albon sorrendben az első két helyen végeztek. Verstappen 1:15.909-es idővel nyerte meg a Q1-et, ezzel a hétvégén ő volt az első pilóta, aki be tudott menni 1:16 alá.

A két Red Bullok mögött a harmadik helyen Charles Leclerc jutott tovább, 1:16.364-es idővel, 415 ezredes lemaradással, hat századdal megelőzve Lewis Hamiltont és három tizeddel Sebastian Vettelt. 

A világbajnoki címért matematikailag még eséllyel pályázó Valtteri Bottas csak a nyolcadik helyen zárta a Q1-et, melynek végén Danyiil Kvjat (1:17,041) és Carlos Sainz (1:17.044) is megelőzte őt. A legjobb tízben még Pierre Gasly és Lando Norris végzett.

A szabadedzések alapján túl nagy meglepetés nem történt, ami a Q1 kiesőit illeti. A két Williams mellett (Russell-Kubica), a két Haas (tizenhetedik helyen Magnussen, tizennyolcadik helyen Grosjean végzett), és Lance Stroll esett ki. Közülük Lance Stroll lehetett igazán csalódott, mivel a hazai közönség előtt versenyző csapattársa, Sergio Pereznek a tizenharmadik helyen siekrült bejutnia a Q2-be.

 

Q2

 

Az időmérő második szakaszának kezdetekor mindenki azt figyelte, hogy mely csapatok merik bevállalni a közepes keverékű gumikon való továbbjutást. Ez azért is volt különösen érdekes, mert a pénteki napon kiderült, hogy a Pirelli abroncsai igen hamar elhasználódnak a 4304 méter hosszú versenypályán. Ez különösen a leglágyabb, azaz a piros oldalfalú lágy gumikra volt igaz, emiatt a pénteki napot követően a pilótk elmondták, ha lehet akkor a sárga oldalfalú, közepes gumikon próbálnak meg a Q3-ba jutni, hogy azzal kezdhessék meg a vasárnapi futamot.

A három nagy csapat mellett a Toro Rosso versenyzői és Carlos Sainz volt az a középmezőnyből, akik a Q2 elején megpróbálták a közepes gumikat. Azonban az első próbálkozásoknál kiderült, ha be akarnak jutni a Q3-ba, akkor kénytelenek a lágy gumikon ezt megtenni. A három pilóta közül Carlos Sainz állt a legjobban, aki ugyan az első köröket kvöetően csak a tizenegyedik helyet foglalta el, de csak 5 ezredre volt a tizedik, utolsó bejutó helyen álló Daniel Ricciardótól. A két Toro Rosso versenyző hátránya ennél már sokkal nagyobb volt (Gasly 422 ezred, Kvjat 537 ezred).

És milyen jól döntöttek!

Carlos Sainz a lágy keverékű gumikon autózott 1:16.267-el a hatodik helyen, a két Toro Rosso, Kvjat-Gasly sorrendben a kilencedik és a tizedik helyen jutott be a Q3-ba. Ezt leginkább Sergio Perez bánhatta, aki még az első köröket követően a középmezőny legjobbaként, a hetedik helyen állt, végül csak a tizenegyedik lett, 8 ezreddel elmaradva Gasly 1:16.679-es köridejétől.

Perez mellett a két Renault (Hülkenberg-Ricciardo sorrenden) és a két Alfa Romeo (Räikkönen-Giovinazzi) búcsúzott az időmérőtől.

A Q2-ben a Mercedes pilótái is megmutatták magukat, amelyet végül köszönhetően annak, hogy az edzés végén újabb mért kört autóztak, Hamilton-Bottas sorrendben első és második helyen végzetek. Hamilton 1:15.721-el végzett az élen, 131 ezredel megelőzve Bottast, és 193-al Sebastian Vettelt.

Max Verstappen 1:16.136-al a negyedik helyen jutott tovább, 83 ezreddel megelőzve Charles Leclerc-et. 

Alexander Albon a másik Red Bullal a közepes gumikona  nyolcadik helyen jutott tovább. 

A Q3-ba még Lando Norris jutott be, 1: 16.447-el, mellyel a hetedik helyen zárta a középső szakaszt.

 

 

Q3

 

Az időmérő utolsó szakaszában már senki sem takargatta erejét. Az első kört pedig Max Verstappen nyerte meg 1:14.910-es köridővel, akit a két Ferrari követett Leclerc (1:15.024) - Vettel (1:15.170) sorrendben.

 

 

A Mercedes versenyzői közül a Q3 első felében Lewis Hamilton autózta a jobb köridőt, ám az 1:15.290-es ideje, csak a negyedik helyre volt elegendő, 46 ezreddel megelőzve a Red Bull thai versenyzőjét, Alexander Albont és 48-al Mercedeses csapattársát, Valtteri Bottast.

A végső tűzijáték végül elmaradt, mivel a javuló köridőn levő Valtteri Bottas az utolsó kanyarban elveszítette uralmát autója felett, csúnyán neki csapódva előbb a beton-, majd a tecpro-falnak. A baleset miatt egyből elkezdték lengetni a dupla sárga zászlót, ami azt jelentette, hogy mindenkinek el kellett vennie a gázról a lábát, így javítani papíron nem nagyon lehetett.

 

 

Ez pedig azt jelentette, hogy Max Verstappen a Hungaroring után, karrierje második rajt elsőségét szerezte meg, igaz a holland úgy haladt át a célvonalon, hogy 1:14.758-ra javította a pole körét, 1 ezreddel megdöntve volt csapattára, Daniel Ricciardo körrekordját. Az még kérdés, hogy ezt a köridőt fogják-e vizsgálni, de ha nem, akkor idei második rajtelsőségével sikerült megszakítani a Ferrari pole pozíciós sorozatát.

Az élpilóták közül Charles Leclerc tudta utolsó körét sárga jelzés nélkül befejeznie, mivel Bottas mögötte haladt, azonban a monacói versenyző végül nem tudott javítani, így maradt a második helyen, míg csapattársa, Sebastian Vettel lett a harmadik.

Lewis Hamiltonnak is sikerült picit javítania a sárga jelzés ellenére, de az 1:15.262-es ideje továbbra is a negyedik helyre volt elegendő, megelőzve Alexander Albont, aki Forma-1-es karrierje legjobb időmérő edzésén volt túl.

Bottas végül maradt a hatodik helyen, ám nála nagyon kérdés, hogy autója mennyire sérült meg a balesetben, kell-e olyan részegységet cserélni benne, ami rajtbüntetést eredményezne számára.

A középmezőny párharcát a McLaren versenyzői nyerték meg Sainz-Norris sorrendben, megelőzve a két Toro Rossót, akik közül Danyiil Kvjat lett a kilencedik, míg Gasly a tizedik rajthelyet szerezte meg.


 

Az időmérőt követően a versenybírók vizsgálni fogják Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo Q1-es esetét, amikor is a Toro Rosso orosz versenyzőjét ráengedték a gyorssávban közelekdő ausztrál versenyzőjére.

 

Képek: Aston Martin Red Bull Racing, Formula-1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása