Valtteri Bottas balesete miatt elmaradt a tűzijáték a Q3 végén, így Max Verstappen második rajtelsőségt szerezte meg Mexikóban, megelőzve a két Ferrarit (Leclerc-Vettel). A hatodik világbajnoki címéért hajtó Lewis Hamilton a negyedik helyen végzett.
Napos, száraz körülmények között került megrendezésre a 20. Mexikói Nagydíj időmérő edzése, ahol a legfőbb kérdés az volt, vajon a Ferrarinak sikerül-e zsinórban hatodik pole pozíciójukat megszerezni, vagy a Red Bull Magyarország után ismét elhappolja az első rajtkockát, mint tették azt 2018-ban? A Mercedesek a szabadedzésen láott teljesítményük alapján az időmérő edzésnek harmadik erőként vágtak neki.
Q1
A pálya állapota a reggeli esőzések miatt annak ellenére is nagyon csúszós volt, hogy az időmérőre teljesen felszáradt. Romain Grosjean az első mért körének megkezdésekor meg is pördült az 1-es kanyarban.
Az időmérő első felvonásában a vörös bikák voltak a leggyorsabbak, akik Max Verstappen-Alexander Albon sorrendben az első két helyen végeztek. Verstappen 1:15.909-es idővel nyerte meg a Q1-et, ezzel a hétvégén ő volt az első pilóta, aki be tudott menni 1:16 alá.
A két Red Bullok mögött a harmadik helyen Charles Leclerc jutott tovább, 1:16.364-es idővel, 415 ezredes lemaradással, hat századdal megelőzve Lewis Hamiltont és három tizeddel Sebastian Vettelt.
A világbajnoki címért matematikailag még eséllyel pályázó Valtteri Bottas csak a nyolcadik helyen zárta a Q1-et, melynek végén Danyiil Kvjat (1:17,041) és Carlos Sainz (1:17.044) is megelőzte őt. A legjobb tízben még Pierre Gasly és Lando Norris végzett.
A szabadedzések alapján túl nagy meglepetés nem történt, ami a Q1 kiesőit illeti. A két Williams mellett (Russell-Kubica), a két Haas (tizenhetedik helyen Magnussen, tizennyolcadik helyen Grosjean végzett), és Lance Stroll esett ki. Közülük Lance Stroll lehetett igazán csalódott, mivel a hazai közönség előtt versenyző csapattársa, Sergio Pereznek a tizenharmadik helyen siekrült bejutnia a Q2-be.
Q2
Az időmérő második szakaszának kezdetekor mindenki azt figyelte, hogy mely csapatok merik bevállalni a közepes keverékű gumikon való továbbjutást. Ez azért is volt különösen érdekes, mert a pénteki napon kiderült, hogy a Pirelli abroncsai igen hamar elhasználódnak a 4304 méter hosszú versenypályán. Ez különösen a leglágyabb, azaz a piros oldalfalú lágy gumikra volt igaz, emiatt a pénteki napot követően a pilótk elmondták, ha lehet akkor a sárga oldalfalú, közepes gumikon próbálnak meg a Q3-ba jutni, hogy azzal kezdhessék meg a vasárnapi futamot.
A három nagy csapat mellett a Toro Rosso versenyzői és Carlos Sainz volt az a középmezőnyből, akik a Q2 elején megpróbálták a közepes gumikat. Azonban az első próbálkozásoknál kiderült, ha be akarnak jutni a Q3-ba, akkor kénytelenek a lágy gumikon ezt megtenni. A három pilóta közül Carlos Sainz állt a legjobban, aki ugyan az első köröket kvöetően csak a tizenegyedik helyet foglalta el, de csak 5 ezredre volt a tizedik, utolsó bejutó helyen álló Daniel Ricciardótól. A két Toro Rosso versenyző hátránya ennél már sokkal nagyobb volt (Gasly 422 ezred, Kvjat 537 ezred).
És milyen jól döntöttek!
Carlos Sainz a lágy keverékű gumikon autózott 1:16.267-el a hatodik helyen, a két Toro Rosso, Kvjat-Gasly sorrendben a kilencedik és a tizedik helyen jutott be a Q3-ba. Ezt leginkább Sergio Perez bánhatta, aki még az első köröket követően a középmezőny legjobbaként, a hetedik helyen állt, végül csak a tizenegyedik lett, 8 ezreddel elmaradva Gasly 1:16.679-es köridejétől.
Perez mellett a két Renault (Hülkenberg-Ricciardo sorrenden) és a két Alfa Romeo (Räikkönen-Giovinazzi) búcsúzott az időmérőtől.
A Q2-ben a Mercedes pilótái is megmutatták magukat, amelyet végül köszönhetően annak, hogy az edzés végén újabb mért kört autóztak, Hamilton-Bottas sorrendben első és második helyen végzetek. Hamilton 1:15.721-el végzett az élen, 131 ezredel megelőzve Bottast, és 193-al Sebastian Vettelt.
Max Verstappen 1:16.136-al a negyedik helyen jutott tovább, 83 ezreddel megelőzve Charles Leclerc-et.
Alexander Albon a másik Red Bullal a közepes gumikona nyolcadik helyen jutott tovább.
A Q3-ba még Lando Norris jutott be, 1: 16.447-el, mellyel a hetedik helyen zárta a középső szakaszt.
Q3
Az időmérő utolsó szakaszában már senki sem takargatta erejét. Az első kört pedig Max Verstappen nyerte meg 1:14.910-es köridővel, akit a két Ferrari követett Leclerc (1:15.024) - Vettel (1:15.170) sorrendben.
A Mercedes versenyzői közül a Q3 első felében Lewis Hamilton autózta a jobb köridőt, ám az 1:15.290-es ideje, csak a negyedik helyre volt elegendő, 46 ezreddel megelőzve a Red Bull thai versenyzőjét, Alexander Albont és 48-al Mercedeses csapattársát, Valtteri Bottast.
A végső tűzijáték végül elmaradt, mivel a javuló köridőn levő Valtteri Bottas az utolsó kanyarban elveszítette uralmát autója felett, csúnyán neki csapódva előbb a beton-, majd a tecpro-falnak. A baleset miatt egyből elkezdték lengetni a dupla sárga zászlót, ami azt jelentette, hogy mindenkinek el kellett vennie a gázról a lábát, így javítani papíron nem nagyon lehetett.
Ez pedig azt jelentette, hogy Max Verstappen a Hungaroring után, karrierje második rajt elsőségét szerezte meg, igaz a holland úgy haladt át a célvonalon, hogy 1:14.758-ra javította a pole körét, 1 ezreddel megdöntve volt csapattára, Daniel Ricciardo körrekordját. Az még kérdés, hogy ezt a köridőt fogják-e vizsgálni, de ha nem, akkor idei második rajtelsőségével sikerült megszakítani a Ferrari pole pozíciós sorozatát.
Az élpilóták közül Charles Leclerc tudta utolsó körét sárga jelzés nélkül befejeznie, mivel Bottas mögötte haladt, azonban a monacói versenyző végül nem tudott javítani, így maradt a második helyen, míg csapattársa, Sebastian Vettel lett a harmadik.
Lewis Hamiltonnak is sikerült picit javítania a sárga jelzés ellenére, de az 1:15.262-es ideje továbbra is a negyedik helyre volt elegendő, megelőzve Alexander Albont, aki Forma-1-es karrierje legjobb időmérő edzésén volt túl.
Bottas végül maradt a hatodik helyen, ám nála nagyon kérdés, hogy autója mennyire sérült meg a balesetben, kell-e olyan részegységet cserélni benne, ami rajtbüntetést eredményezne számára.
A középmezőny párharcát a McLaren versenyzői nyerték meg Sainz-Norris sorrendben, megelőzve a két Toro Rossót, akik közül Danyiil Kvjat lett a kilencedik, míg Gasly a tizedik rajthelyet szerezte meg.
Az időmérőt követően a versenybírók vizsgálni fogják Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo Q1-es esetét, amikor is a Toro Rosso orosz versenyzőjét ráengedték a gyorssávban közelekdő ausztrál versenyzőjére.
Képek: Aston Martin Red Bull Racing, Formula-1