35. Japán Nagydíj - Mire figyeljünk a futamon?

Az izgalmasra sikeredett kvalifikáció egyben egy izgalmas futatom vetít nekünk elő, így lesz bőven mire figyelni az 53 körös Japán Nagydíjon.

 

1. Megszakítja-e a Ferrari a Mercedes győzelmi sorozatát?

 

 

Szocsiban hiába vezették sokáig két autóval a versenyt, végül Vettel műszaki hiba miatt kiállása, és az emiatt behívott virtuális biztonsági autós fázis megfosztotta a Ferrarit attól, hogy ott megdöntsék a Mercedes egyeduralmát. 

Most is hasonló szituáció előtt állunk, ugyanis a Mercedes a hibrid-éra óta verhetetlen Szuzukában. 

A Ferrari viszont az időmérőn már egy sorozatát megszakította az Ezüst Nyilaknak, akik a hibrid-érában nemcsak a futamokon, de időmérőn is érinthetetlenek voltak. A Q2-es szakaszig úgy tűnt most is a két Ezüst Nyíl között fog majd eldőlni a pole pozíció sorsa, ám a Q3-ra a Ferrarik felfedték minden lapjukat, Sebastian Vettel pedig ismét a régi önmagához hűen versenyzett, megszerezve ezzel ötödik szuzukai pole pozícióját.

Charles Leclerc ezúttal alulmaradt a négyszeres világbajnokkal szemben, de második helyével sikerült bebiztosítania az első rajtsort a Ferrarinak, ami már csak a suzukai pálya sajátosságai miatt is fontos.

Az eddig 30 szuzukai Japán Nagydíjból 26 alkalommal az a versenyző nyert, akik az első rajtsorból vágott neki a futamnak, így a Ferrari nagyon erős esélyekkel vág neki a futamnak, így minden esélyük megvan ahhoz, hogy 2004 óta először nyerjenek itt futamot.

Ha pedig nyernek, akkor azzal Monzához hasonló módon sikerülhet megszakítaniuk a Mercedes hegemóniját. De vajon a monzai forgatókönyv érvényesül, vagy Szocsihoz hasonlóan a Mercedes most is elhalássza a győzelmet a Ferrari orra elől?

 

2. Megszakad-e a suzukai pálya sorozata?

 

A 2010-es évtizedben vagy az nyerte meg a Japán Nagydíjat, aki az adott év végén világbajnok lett, vagy pedig éppen itt avattak világbajnokot. Utóbbira nincsen idén esély, előbbi állításra pedig Lewis Hamilton pályázik a legeslegjobb esélyekkel, csakhogy a brit az időmérőn a negyedik rajthelyet szerezte meg, ahonnan még senkinek sem sikerült nyernie Szuzukában.

2012 óta csak az adott év vilábajnokai nyertek itt futamot, s mivel minden jel arra mutat, hogy az a személy idén Lewis Hamilton lesz, így érdekes lesz nézni, hogy ezen statisztikai mutató tovább folytatódik, vagy pedig megszakad-e?

 

3. Le tudja-e győzni Alexander Albon a futamon Max Verstappent?

 

Az időmérő egyik legnagyobb pozitív meglepetése Alexander Albon teljesítménye volt, aki végül ezredre azonos időt autózott Max Verstappennel. Mivel a holland előbb teljesítette az 1:27.851-es köridőt, így övé lett az ötödik rajtkocka, viszont Albont így is muszáj megdicsérni, mivel Verstappenhez ilyen közl senki sem került a tavalyi Mexikói Nagydíj óta, mikor is Daniel Ricciardo elhalászta előle a pole pozíciót.

Viszont a kérdés az, hogy Albon ezt a remek formáját képes lesz-e átmenteni a futamra is, ahol idén csak egyszer kapott ki a holland, akkor is csak azért ért célba Pierre Gasly mögött Silverstone-ban, mivel Sebastian Vettel a harmadik helyért víva kiütötte őt. Most viszont Albonnak minden esélye megvan arra, hogy ő önerőből győzze le a hollandot.

Albonra már csak azért is oda kell figyelni, mivel a futamokon nyújtott tempója eddig rendre jobb szokott lenni, mint az egy körös, így ha képes lesz tartani csapattársával a tempót, akkor egy izgalmas házon belüli csatát is láthatunk.

 

4. Lesz-e a hazai pályán Honda dobogó?

 

Ha pusztán az időmérős eredményekből indulunk ki, akkor azt kell mondani, hogy nem, ha csak a Ferrari és a Mercedes versenyzőivel nem történik valami. 

Ugyan az ötödik-hatodik rajthely nem a legjobb, azonban a Red Bull 2009 óta csak egyszer, 2015-ben nem állhatott fel a Japán Nagydíj dobogójára, s mivel a bikások versenytempója erősebb szokott lenni az időmérősnél, így azért nem szabad őket előre leírni. Már csak azért se, mert a Honda hazai pályáján versenyeznek, ahol a japánok nagyon örülnének, ha sikerülne legalább a dobogóra felállniuk. 

Egyszerű feladatuk nem lesz, mivel úgy néz ki a Ferrari és a Mercedes mintha egy lépéssel előttük lennének, különösen a nyári szünetet követően. 

 

 

5. Kikre figyeljünk a középmezőnyben?

 

A középmezőny csapatai közül a McLaren most is kiemelkedett, így a középmezőny legjobbja címért ezúttal is ők pályáznak a legjobb esélyekkel, ám mögöttük a maradék pontszerző helyekért szép kis párharcok alakulhatnak ki.

A pontszerzés több csapatnak is fontos lenne ilyen-olyan okokból kifolyólag.

A Toro Rossónak azért, hogy a Honda hazai versenyén pontszerzéssel ajándékozzák meg a hazai publikumot, ami tavaly annak ellenére sem sikerült, hogy az akkori párosuk (Brendon Hartley - Pierre Gasly) a hatodik és a hetedik helyről kezdték meg az 53 körös futamot. Most ezt a csorbát szeretnék kiküszöbölni, amire igen jó esélyük is van, ugyanis Pierre Gasly révén a kilencedik helyről kezdhetik meg a futamot. 

Amióta a francia versenyző visszakerült a Toro Rossóba, azóta ismét nagyszerűen versenyez, így rá mindenképpen oda kell figyelni a futamon, hogy vajon képes lesz-e behozni a legjobb tízbe autóját?

Romain Grosjean révén a Haasra is megéri figyelni a futamon, akik Szocsiban hosszú idő után szereztek pontot, igaz azt a másik versenyzőjük, Kevin Magnussen érte el kilencedik helyezésével. Most Magnussen csak a mezőny végéről lesz kénytelen rajtolni időmérős balesete miatt, így neki nincs sok esélye arra, hogy újra pontot, pontokat szerezzen csapatának. Grosjeannak viszont van, aki már csak azért szeretne a legjobb tízben végezni, hogy ezzel megmutassa kritikusainak, a Haas igenis jól döntött, mikor meghosszabbította vele szerződését.

A pontszerzési küzdelemből még nem vehetjük ki a képletből az Alfa Romeo és a Racing Point pilótáit sem. Utóbbi csapatnál Sergio Perezre még úgy is megéri figyelni, hogy a mexikóinak nagyon nem alakult jól a kvalifikációja, ahol csak a tizenhetedik rajthelyet tudta csak megszerezni. Ám a mexikkóiról tudni érdemes, hogy a versenyeken rendre kiválóan szokott versenyezni, s egy ügyes stratégiával a tizenhetedik helyről a pontszerzés sem lehetetlen. 

Az Alfa Romeónál mind a két versenyző azon lesz a futamon, hogy a legjobb tízben legyen: a tizenegyedik helyről rajtoló Antonio Giovinazzi azért, hogy ezzel is meggyőzze a csapatot a szerződéshosszabbításról, Kimi Räikkönen pedig azért is szeretne a legjobb tíz között végezni, mivel a Magyar Nagydíjon elért hetedik helyezése óta ez nem sikerült neki. Igaz a tizenharmadik helyről rajtolva nem lesz egyszerű dolga, de 2007 világbajnoka idén már több alkalommal is mutatta, hogy nagy rutinjával egy tiszta versenyt futva képes egy jó eredményt elérni, így rá is oda kell majd figyelni a futamon.

Akik viszont nincsenek túl jó helyzetben, azok a Renault pilótái. A konstruktőri negyedik helyért küzdő gyári csapat azzal, hogy az időmérőn csak a tizenötödik és a tizenhatodik helyet tudta csak megszerezni, miközben a McLaren a negyedik rajtsorból várja  a piros lámpák kialvását, igen messze kerültek a céljuk megvalósításához. Hátrányuk már így is 33 pont a wokingiakhoz képest, ami a hétvégén eddig mutatott tempójuk alapján nem úgy tűnik, hogy csökkeni fog. A középmezőny csapatai közül talán nekik van a legkisebb esélyük arra, hogy pontot szerezzenek, de egy picit őrült futammal, remek időben időzített kiállásokkal akár ez is összejöhet, de normál körülmények között a Renault ezen a hétvégén nem a pontokért fognak harcolni. 

 

Rajtrács

 

1. Sebastian Vettel

2. Charles Leclerc

3. Valtteri Bottas

4. Lewis Hamilton

5. Max Verstappen

6. Alexander Albon

7. Carlos Sainz

8. Lando Norris

9. Pierre Gasly

10. Romain Grosjean

11. Antonio Giovinazzi

12. Lance Stroll

13. Kimi Räikkönen

14. Danyiil Kvjat

15. Nico Hülkenberg

16. Daniel Ricciardo

17. Sergio Perez

18. George Russell

19. Kevin Magnussen

20. Robert Kubica

 

Képek: f1.com

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása