Sebastian Vettel 22 futamot követően ismét futamot nyert Szingapúrban

Hiába vezette sokáig Charles Leclerc a futamot, a Ferrari végül azzal, hogy Vettelt hozták ki előbb kerékcserére akaratlanul is megcserélte a két versenyző között a sorrendet, amit aztán nem cseréltek vissza. Ezzel pedig Sebastian Vettel a tavalyi Belga Nagydíjat követően ismét futamot nyert, megelőzve Leclerc-et és Verstappent. A Mercedes a Német Nagydíj után ismét nem ünnepelhetett a dobogón.

Nagy izgalom előzte a meg a 12. Szingapúri Nagydíjat, amelynek szombati időmérője már nagy meglepetést okozott azzal, hogy a pole pozíciót Charles Leclerc szerezte meg.

Gumiválasztáskor a mezőny többsége a közepes gumikra szavazott. A lágyakon csak azok a versenyzők rajtoltak, akik az időmérőn bejutottak a Q3-ba (kivéve Ricciardo, akit utólag kizártak, így szabadon cserélhetett gumikat), illetve Pierre Gasly (11. hely) révén volt egy versenyző, aki a legkeményebb abroncsokon várta a piros lámpák kialvását.

A mezőnyt most nagyon hamar elengedték, de ez nem zavarta meg a versenyzőket, akik elég nyugodt rajtot vettek az élen. Ugyan Sebastian Vettel az első kanyarokban megpróbálta megelőzni Lewis Hamiltont, azonban a brit jól állta a német támadásait, így maradt a második helyen Charles Leclerc mögött, aki könnyedén megőrizte vezetői helyét.

A középmezőnyben viszont nem úsztuk meg koccanás nélkül a rajtot követően az első kanyarokat. Előbb a mezőny végén Daniel Ricciardo és George Russell koccant egymással az első fordulóban, amiből a Williams versenyzője jött ki rosszabbul, mivel első vezetőszárnyának bal oldali eleme megsérült. 

Előrébb Carlos Sainz és Nico Hülkenberg harcolt egymással, csakhogy az 5-ös kanyarban a német elmérte a féktávot, és nekiment mclarenes ellenfelének, aki ezáltal jobb hátsó defektet kapott. Hülkenberg sem úszta meg sérülés nélkül az esetet, az első kört követően ő is kénytelen volt Russellhez hasonlóan orrkúpcsere miatt a bokszba hajtani.

Az egész esetből Sainz húzta a legrövidebbet, aki a kiállását követően már egy körös hátrányba is került.

Csapattársának viszont nagyon jól alakult az első kör, hiszen azzal, hogy ő és Hülkenberg ütközött egymással feljött a hetedik helyre, Mögötte Giovinazzi autózott a nyolcadik, Kevin Magnussen pedig három helyet javítva feljött a kilencedik helyre. A tizedik helyre pedig Pierre Gasly jött fel, aki a versenyt egyedüliként a kemény keverékű gumikon kezdte.

 

 

Az első köröket követően az élmezőny nagyon hamar ellógott a többiektől, azonban ezt követően a gyors gumikopás miatt mindenki igyekezett olyan lassú tempót autózni, amilyen lassút csak lehetett. Így az első aht helyezett nagyon közel autózott egymáshoz, de előzni egyikük sem tudott/akart. Így az élen a verseny tulajdonképpen egy délutáni sétakocsikázáshoz hasonlított. Az élen autóz Leclerc példának okáért végig olyan tempót autózott, mint a hetedik és a nyolcadik helyen autózó Norris-Giovinazzi páros.

Az élen a sétakocsikázás miatt akció nem nagyon volt, azonban a középmezőnyben autózó Ricciardo megunva, hogy mindenki a gumijaira akar figyelni versenyzésbe kezdett. Előbb a két Racing Pointot (Perezt majd Strollt), ezt követően pedig volt Red Bullos csapattársát, Danyiil Kvjatot előzte meg a harmadik DRS-zónában, amiből kijövet az orosz lendületet vesztett, így Stroll révén újabb pozíciót vesztett. Ricciardo ezekkel a manőverekkel a tizenkettedik helyig tudott előrejönni.

Ha már az élmezőnyben senki sem akart kiállni kereket cserélni, így a kerékcserék sorát a középmezőny pilótái kezdték meg Kvjat, Perez, majd a Ricciardo előtt a tizenegyedik helyen autózó Räikkönen sorrendben. 

Az élmezőnyben az élet elsőként a 19. körben indult be, mikor Max Verstappen jelezte rádión, hogy nincsen tapadása, miközben támadta őt Valtteri Bottast. Ezt a támadást a holland a kivédekezte majd Sebastian Vettel mögött ő is behajtott a bokszba kemény keverékű gumikért. Miközben Vettelnek sikerült Hülkenberg elé visszatérnie a pályára, addig Verstappen a Renault pilótája mögé, de sokáig nem autózott mögötte.

A Ferrari 1 körrel később az élen autózó pilótáját is hozta, aki ezzel a későbbi cseréjével pont csapattársa, Sebastian Vettel mögé tért vissza a pályára. Leclerc-kel együtt állt ki a bokszba kemény keverékű gumikért Alexander Albon és Lando Norris is. Ami viszont érdekes volt, hogy a két Mercedes továbbment a pályán.

 

 

Az Ezüst Nyilak elsőként a második helyen autózó Valtteri Bottast hozták a bokszba kemény keverékű gumikért a 23. körben, s sikerült pont a Hülkenberg-Albon párosa elé visszatérnie. A Red Bull brit-thai versenyzője az első adandó alkalommal meg is előzte a Renault pilótáját, hogy elkezdhesse ezzel üldözni a finnt.

A Mercedes az élen álló versenyzőjét végül a 27. körben hozta, mikor is a Vettel vezette Leclerc-Verstappen vonat utolérte az ezzel élre álló Giovinazzi-Gasly-Ricciardo-Stroll négyest. Hamilton a kerékcseréjét követően épp csapattársa, Bottas elé tért vissza, akire a csapat főstratégiája, James Vowles szólt rá, hogy 1:45-ös köridők helyett autózzon 1:48-as köridőket, ezzel meggátolva azt, hogy Hamilton ő mögé térjen vissza.

Vettel menekülve Leclerc és egy esetleges csapatutasítás elől a 27. körben Strollt, a 29. körben Riciardót, majd egy körrel később egy kemény bevetődéses manővert kísérelt meg Gasly-val szemben a 7-es kanyarban. A két versenyző nagyon közel volt egymáshoz, de megúszták koccanás nélkül, viszont a Toro Rosso versenyzője kénytelen volt a bukótérbe hajtani. A versenyfelügyelők egyből jelezték is, hogy feljegyezték az esetet, de büntetést nem osztottak ki.

 

 

De nemcsak Vettel előzött, hanem mögötte Leclerc és Verstappen is sorra tudta le az ellenfeleket. Miközben a 31. körben Vettel Giovinazzit megelőzve feljött az első helyre, aközben előbb Leclerc, majd Verstappen is megelőzte Daniel Ricciardót, majd 1 körrel később Gaslyt.

A következő kör elején Leclerc Givonazzi mellett is elment, ez pedig azt jelentette, hogy az élen a két Ferrari állt. Max Verstappen sem maradt sokáig az Alfa Romeo olasz pilótája mögött, akit a 7-es kanyarban utasított maga mögé.

Ekkor már csak Giovinazzi és Ricciardo nem volt kint kerékcserén,aki a 34. körben kerültek egymással összetűzésbe. Addigra a két versenyző mellett a két Mercedes és Alexander Albon is elment. Pont a Red Bullos előzését próbálta Ricciardo kihasználni, mikor is az első DRS-zóna végén, a 7-es kanyarban bevetődött Giovinazzi mellé, s úgy tűnt az előzési manővere sikeresen végződött, csakhogy a kanyar kijráatánál a két pilóta összeért egymással. Ebből az ausztrol jött ki rosszabbul, mivel bal hátsó defektet kapott. A kör végén mind a ketten behajtottak a bokszba, ezzel végre hajtva első kiállásukat.

 

 

A 36. körben egy újabb fordulat fűszerezte a szingapúri éjszakát. George Russellt támadta Romain Grosjean, csakhogy a 8-as kanyarban a két pilóta összeért egymással, melynek következtében Russell a falban kötött ki. Ez pedig nemcsak a biztonságia utó pályára hívását jelentette, hanem a Williams első kiesését is a 2019-es szezonban. 

A biztonsági autó bejövetele jó lehetőséget biztosított a középmezőny versenyzőinek ahhoz, hogy egy újabb bokszkiállást is betervezzenek. Így tett Hülkenberg, Kvjat, Sainz és Giovinazzi is.

A futam állása pedig ekkor így alakult: 1.Vettel, 2. Leclerc, 3. Verstappen, 4. Hamilton, 5. Bottas, 6. Albon, 7. Norris, 8. Magnussen, 9. Räikkönen, 10. Perez, 11. Stroll, 12. Gasly, 13. Hülkenberg, 14. Kvjat, 15. Giovinazzi, 16. Ricciardo, 17. Kubica, 18. Grosjean, 19. Sainz.

 

 

A biztonsági autó a 40. kör végén hagyta el a pályát, de nem telt el sok idő, és a 43. körben ismét visszatérhetett, mivel Sergio Perez alatt állt meg az autó. A Racing Pointnak ez a rövidke versenyzés nagyon nem alakult jól, miközben Perez kiállt a versenyből, aközben Stroll a Gasly-val és Hülkenberggel csatázás során egy bal első defektet szerzett, amivel visszaesett a mezőny végére.

 

 

A második biztonsági autós fázisnak a 47. körben ért véget. Ezt kihasználva Pierre Gasly egyből megelőzte Kimi Räikkönent átvéve tőle a kilencedik helyet. Nico Hülkenberg is ment vele, uyganis ő is elment egyből a finn mellett. Pár kanyarral később a Gasly-Hülkenberg páros Kevin Magnussent előzték meg a 14-es kanyarban. Gasly kívülről, Hülkenberg belülről előzte a Haas dán versenyzőjét. A két pilóta ezzel feljött a nyolcadik-kilencedik helyre.

A 49. körben Kimi Räikkönen újabb pozíciót veszített, ezúttal csapattársa előzte meg a célegyenesbe, így a finn visszaesett a tizenkettedik helyre. A következő fordulóban Danyiil Kvjat is megpróbálta őt megelőzni, azonban túl mélyről próbált a célegyenes végén bevetődni Räikkönen mellé, aminek a vége az lett, hogy összeütköztek egymással, Räikkönen bal első kereke pedig kitört véget érve számára a verseny. Kvjat tovább tudott menni, az esetet pedig majd a versenyt követően fogják a versenyfelügyelők kivizsgálni, miközben a biztonsági autót harmadik alkalommal is a pályára küldték.

 

 

Ezúttal viszont nem volt sokáig a pályán, az 52. körben újból szabaddá vált a verseny.

Sebastian Vettel harmadik alkalommal is megőrizte a vezetést Leclerc-kel szemben, melyet aztán a verseny legvégéig meg is tartott, ez pedig azt jelentette, hogy a négyszeres világbajnok a tavalyi Belga Nagydíjat követően ismét futamot tudott nyerni, karrierje során ötödik alkalommal itt Szingapúrban! 

Charles Leclerc ugyan a futam során többször is panaszkodott mennyire nem ért egyet a kialakult helyzettel (azaz taktika miatt került Vettel mögé), de végül belenyugodott, s behozta a második helyre a Ferrarit, melynek révén a Ferrari lett a Szingapúri Nagydíjak történetében az első konstruktőr, mely képes volt kettős futamgyőzelmet szerezni.

Ugyan az utolsó körökben Lewis Hamilton megpróbálkozott Verstappen megelőzésével, de végül a holland ért célba a harmadik helyen, felállva a pódium legalsó fokára.

 

 

Hamilton a negyedik helyével is elégedett lehet olyan téren, hogy mivel Bottas előtt ért célba további két ponttal növelte előnyét vele szemben a világbajnokságban. A brit előnye így 63 pontra nőtt Bottasszal szemben, míg a harmadik-negyedik helyen egyaránt 200 ponttal álló Leclerc-Verstappen előtt 96 ponttal vezet.

Alexander Albon a hatodik helyen hozta be a másik Red Bullt. Mögötte a hetedik helyen Lando Norrist intették le, megelőzve a futamon végig nagyszerűen teljesítő Pierre Gasly-t. Nico Hülkenberg a rajt utáni balesetet követően ugyan visszaesett a tizennyolcadik helyre, de egy fantasztikus versenyzéssel sikerült felérnie a kilencedik helyre.

Az utolsó pontszerző helyet Antonio Giovinazzi szerezte meg, mellyel még közelebb került ahhoz, hogy az Alfa Romeo jövőre is megtartsa őt.

A leggyorsabb körért ezena  futamon nem osztottak pontot, mivel azt az a Kevin Magnussen futotta meg, aki az utolsó körökben kiállt lágy keverékű gumikért, s mivel a tizenhetedik helyen intették le, emiatt nem volt jogosult a leggyorsabb körért járó pontra.

 

Képek: Pirelli Motorsport, Formula-1

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása