Hiába vezette sokáig Charles Leclerc a futamot, a Ferrari végül azzal, hogy Vettelt hozták ki előbb kerékcserére akaratlanul is megcserélte a két versenyző között a sorrendet, amit aztán nem cseréltek vissza. Ezzel pedig Sebastian Vettel a tavalyi Belga Nagydíjat követően ismét futamot nyert, megelőzve Leclerc-et és Verstappent. A Mercedes a Német Nagydíj után ismét nem ünnepelhetett a dobogón.
Nagy izgalom előzte a meg a 12. Szingapúri Nagydíjat, amelynek szombati időmérője már nagy meglepetést okozott azzal, hogy a pole pozíciót Charles Leclerc szerezte meg.
Gumiválasztáskor a mezőny többsége a közepes gumikra szavazott. A lágyakon csak azok a versenyzők rajtoltak, akik az időmérőn bejutottak a Q3-ba (kivéve Ricciardo, akit utólag kizártak, így szabadon cserélhetett gumikat), illetve Pierre Gasly (11. hely) révén volt egy versenyző, aki a legkeményebb abroncsokon várta a piros lámpák kialvását.
A mezőnyt most nagyon hamar elengedték, de ez nem zavarta meg a versenyzőket, akik elég nyugodt rajtot vettek az élen. Ugyan Sebastian Vettel az első kanyarokban megpróbálta megelőzni Lewis Hamiltont, azonban a brit jól állta a német támadásait, így maradt a második helyen Charles Leclerc mögött, aki könnyedén megőrizte vezetői helyét.
A középmezőnyben viszont nem úsztuk meg koccanás nélkül a rajtot követően az első kanyarokat. Előbb a mezőny végén Daniel Ricciardo és George Russell koccant egymással az első fordulóban, amiből a Williams versenyzője jött ki rosszabbul, mivel első vezetőszárnyának bal oldali eleme megsérült.
Előrébb Carlos Sainz és Nico Hülkenberg harcolt egymással, csakhogy az 5-ös kanyarban a német elmérte a féktávot, és nekiment mclarenes ellenfelének, aki ezáltal jobb hátsó defektet kapott. Hülkenberg sem úszta meg sérülés nélkül az esetet, az első kört követően ő is kénytelen volt Russellhez hasonlóan orrkúpcsere miatt a bokszba hajtani.
Az egész esetből Sainz húzta a legrövidebbet, aki a kiállását követően már egy körös hátrányba is került.
Csapattársának viszont nagyon jól alakult az első kör, hiszen azzal, hogy ő és Hülkenberg ütközött egymással feljött a hetedik helyre, Mögötte Giovinazzi autózott a nyolcadik, Kevin Magnussen pedig három helyet javítva feljött a kilencedik helyre. A tizedik helyre pedig Pierre Gasly jött fel, aki a versenyt egyedüliként a kemény keverékű gumikon kezdte.
Az első köröket követően az élmezőny nagyon hamar ellógott a többiektől, azonban ezt követően a gyors gumikopás miatt mindenki igyekezett olyan lassú tempót autózni, amilyen lassút csak lehetett. Így az első aht helyezett nagyon közel autózott egymáshoz, de előzni egyikük sem tudott/akart. Így az élen a verseny tulajdonképpen egy délutáni sétakocsikázáshoz hasonlított. Az élen autóz Leclerc példának okáért végig olyan tempót autózott, mint a hetedik és a nyolcadik helyen autózó Norris-Giovinazzi páros.
Az élen a sétakocsikázás miatt akció nem nagyon volt, azonban a középmezőnyben autózó Ricciardo megunva, hogy mindenki a gumijaira akar figyelni versenyzésbe kezdett. Előbb a két Racing Pointot (Perezt majd Strollt), ezt követően pedig volt Red Bullos csapattársát, Danyiil Kvjatot előzte meg a harmadik DRS-zónában, amiből kijövet az orosz lendületet vesztett, így Stroll révén újabb pozíciót vesztett. Ricciardo ezekkel a manőverekkel a tizenkettedik helyig tudott előrejönni.
Ha már az élmezőnyben senki sem akart kiállni kereket cserélni, így a kerékcserék sorát a középmezőny pilótái kezdték meg Kvjat, Perez, majd a Ricciardo előtt a tizenegyedik helyen autózó Räikkönen sorrendben.
Az élmezőnyben az élet elsőként a 19. körben indult be, mikor Max Verstappen jelezte rádión, hogy nincsen tapadása, miközben támadta őt Valtteri Bottast. Ezt a támadást a holland a kivédekezte majd Sebastian Vettel mögött ő is behajtott a bokszba kemény keverékű gumikért. Miközben Vettelnek sikerült Hülkenberg elé visszatérnie a pályára, addig Verstappen a Renault pilótája mögé, de sokáig nem autózott mögötte.
A Ferrari 1 körrel később az élen autózó pilótáját is hozta, aki ezzel a későbbi cseréjével pont csapattársa, Sebastian Vettel mögé tért vissza a pályára. Leclerc-kel együtt állt ki a bokszba kemény keverékű gumikért Alexander Albon és Lando Norris is. Ami viszont érdekes volt, hogy a két Mercedes továbbment a pályán.
Az Ezüst Nyilak elsőként a második helyen autózó Valtteri Bottast hozták a bokszba kemény keverékű gumikért a 23. körben, s sikerült pont a Hülkenberg-Albon párosa elé visszatérnie. A Red Bull brit-thai versenyzője az első adandó alkalommal meg is előzte a Renault pilótáját, hogy elkezdhesse ezzel üldözni a finnt.
A Mercedes az élen álló versenyzőjét végül a 27. körben hozta, mikor is a Vettel vezette Leclerc-Verstappen vonat utolérte az ezzel élre álló Giovinazzi-Gasly-Ricciardo-Stroll négyest. Hamilton a kerékcseréjét követően épp csapattársa, Bottas elé tért vissza, akire a csapat főstratégiája, James Vowles szólt rá, hogy 1:45-ös köridők helyett autózzon 1:48-as köridőket, ezzel meggátolva azt, hogy Hamilton ő mögé térjen vissza.
Vettel menekülve Leclerc és egy esetleges csapatutasítás elől a 27. körben Strollt, a 29. körben Riciardót, majd egy körrel később egy kemény bevetődéses manővert kísérelt meg Gasly-val szemben a 7-es kanyarban. A két versenyző nagyon közel volt egymáshoz, de megúszták koccanás nélkül, viszont a Toro Rosso versenyzője kénytelen volt a bukótérbe hajtani. A versenyfelügyelők egyből jelezték is, hogy feljegyezték az esetet, de büntetést nem osztottak ki.
De nemcsak Vettel előzött, hanem mögötte Leclerc és Verstappen is sorra tudta le az ellenfeleket. Miközben a 31. körben Vettel Giovinazzit megelőzve feljött az első helyre, aközben előbb Leclerc, majd Verstappen is megelőzte Daniel Ricciardót, majd 1 körrel később Gaslyt.
A következő kör elején Leclerc Givonazzi mellett is elment, ez pedig azt jelentette, hogy az élen a két Ferrari állt. Max Verstappen sem maradt sokáig az Alfa Romeo olasz pilótája mögött, akit a 7-es kanyarban utasított maga mögé.
Ekkor már csak Giovinazzi és Ricciardo nem volt kint kerékcserén,aki a 34. körben kerültek egymással összetűzésbe. Addigra a két versenyző mellett a két Mercedes és Alexander Albon is elment. Pont a Red Bullos előzését próbálta Ricciardo kihasználni, mikor is az első DRS-zóna végén, a 7-es kanyarban bevetődött Giovinazzi mellé, s úgy tűnt az előzési manővere sikeresen végződött, csakhogy a kanyar kijráatánál a két pilóta összeért egymással. Ebből az ausztrol jött ki rosszabbul, mivel bal hátsó defektet kapott. A kör végén mind a ketten behajtottak a bokszba, ezzel végre hajtva első kiállásukat.
A 36. körben egy újabb fordulat fűszerezte a szingapúri éjszakát. George Russellt támadta Romain Grosjean, csakhogy a 8-as kanyarban a két pilóta összeért egymással, melynek következtében Russell a falban kötött ki. Ez pedig nemcsak a biztonságia utó pályára hívását jelentette, hanem a Williams első kiesését is a 2019-es szezonban.
A biztonsági autó bejövetele jó lehetőséget biztosított a középmezőny versenyzőinek ahhoz, hogy egy újabb bokszkiállást is betervezzenek. Így tett Hülkenberg, Kvjat, Sainz és Giovinazzi is.
A futam állása pedig ekkor így alakult: 1.Vettel, 2. Leclerc, 3. Verstappen, 4. Hamilton, 5. Bottas, 6. Albon, 7. Norris, 8. Magnussen, 9. Räikkönen, 10. Perez, 11. Stroll, 12. Gasly, 13. Hülkenberg, 14. Kvjat, 15. Giovinazzi, 16. Ricciardo, 17. Kubica, 18. Grosjean, 19. Sainz.
A biztonsági autó a 40. kör végén hagyta el a pályát, de nem telt el sok idő, és a 43. körben ismét visszatérhetett, mivel Sergio Perez alatt állt meg az autó. A Racing Pointnak ez a rövidke versenyzés nagyon nem alakult jól, miközben Perez kiállt a versenyből, aközben Stroll a Gasly-val és Hülkenberggel csatázás során egy bal első defektet szerzett, amivel visszaesett a mezőny végére.
A második biztonsági autós fázisnak a 47. körben ért véget. Ezt kihasználva Pierre Gasly egyből megelőzte Kimi Räikkönent átvéve tőle a kilencedik helyet. Nico Hülkenberg is ment vele, uyganis ő is elment egyből a finn mellett. Pár kanyarral később a Gasly-Hülkenberg páros Kevin Magnussent előzték meg a 14-es kanyarban. Gasly kívülről, Hülkenberg belülről előzte a Haas dán versenyzőjét. A két pilóta ezzel feljött a nyolcadik-kilencedik helyre.
A 49. körben Kimi Räikkönen újabb pozíciót veszített, ezúttal csapattársa előzte meg a célegyenesbe, így a finn visszaesett a tizenkettedik helyre. A következő fordulóban Danyiil Kvjat is megpróbálta őt megelőzni, azonban túl mélyről próbált a célegyenes végén bevetődni Räikkönen mellé, aminek a vége az lett, hogy összeütköztek egymással, Räikkönen bal első kereke pedig kitört véget érve számára a verseny. Kvjat tovább tudott menni, az esetet pedig majd a versenyt követően fogják a versenyfelügyelők kivizsgálni, miközben a biztonsági autót harmadik alkalommal is a pályára küldték.
Ezúttal viszont nem volt sokáig a pályán, az 52. körben újból szabaddá vált a verseny.
Sebastian Vettel harmadik alkalommal is megőrizte a vezetést Leclerc-kel szemben, melyet aztán a verseny legvégéig meg is tartott, ez pedig azt jelentette, hogy a négyszeres világbajnok a tavalyi Belga Nagydíjat követően ismét futamot tudott nyerni, karrierje során ötödik alkalommal itt Szingapúrban!
Charles Leclerc ugyan a futam során többször is panaszkodott mennyire nem ért egyet a kialakult helyzettel (azaz taktika miatt került Vettel mögé), de végül belenyugodott, s behozta a második helyre a Ferrarit, melynek révén a Ferrari lett a Szingapúri Nagydíjak történetében az első konstruktőr, mely képes volt kettős futamgyőzelmet szerezni.
Ugyan az utolsó körökben Lewis Hamilton megpróbálkozott Verstappen megelőzésével, de végül a holland ért célba a harmadik helyen, felállva a pódium legalsó fokára.
Hamilton a negyedik helyével is elégedett lehet olyan téren, hogy mivel Bottas előtt ért célba további két ponttal növelte előnyét vele szemben a világbajnokságban. A brit előnye így 63 pontra nőtt Bottasszal szemben, míg a harmadik-negyedik helyen egyaránt 200 ponttal álló Leclerc-Verstappen előtt 96 ponttal vezet.
Alexander Albon a hatodik helyen hozta be a másik Red Bullt. Mögötte a hetedik helyen Lando Norrist intették le, megelőzve a futamon végig nagyszerűen teljesítő Pierre Gasly-t. Nico Hülkenberg a rajt utáni balesetet követően ugyan visszaesett a tizennyolcadik helyre, de egy fantasztikus versenyzéssel sikerült felérnie a kilencedik helyre.
Az utolsó pontszerző helyet Antonio Giovinazzi szerezte meg, mellyel még közelebb került ahhoz, hogy az Alfa Romeo jövőre is megtartsa őt.
A leggyorsabb körért ezena futamon nem osztottak pontot, mivel azt az a Kevin Magnussen futotta meg, aki az utolsó körökben kiállt lágy keverékű gumikért, s mivel a tizenhetedik helyen intették le, emiatt nem volt jogosult a leggyorsabb körért járó pontra.
Képek: Pirelli Motorsport, Formula-1