Charles Leclerc Forma-1-es karrierje harmadik pole pozícióját szerezte meg Belgiumban, bő hét tizedet verve csapattársára, Sebastian Vettelre, aki épphogy csak megszerezte a második rajtkockát Lewis Hamiltonnal szemben.
Nagyon pozitív előjelekkel várhatta a Ferrari a Belga Nagydíj időmérő edzését köszeönhetően annak, hogy a három szabadedzés valamelyikén ők végzetek az első-két helyen, ráadásul igencsak nagy fölényben. Sebastian Vettel az első, Charles Leclerc a második és a harmadik edzésen volt a leggyorsabb.
Nem volt nyugodt szünete a Mercedesnek a harmadik szabadedzés és a kvalifikáció között Lewis Hamilton délelőtti autótörése miatt. A csapatnak a két edzés közötti két órában kellett a W10-es autó elejét újra összerakni ahhoz, hogy a világbajnokság élén álló versenyzőjük rajthoz tudjon állni a kvalifikáción. A Mercedes szerelői nagyon jó munkát végeztek, melynek során az autó futóművét, orrkúpot, oldalsó légterelő elemeket és padlólemezét cserélték ki.
Hat versenyző alapból úgy vágott neki a kvalifikációnak, hogy bárhol is végeznek, az edzést követően rajtbüntetésben fognak részesülni: Lance Stroll, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Alexander Albon és Danyiil Kvjat az erőforráselemek cseréje miatt vágnak neki kisebb-nagyobb rajtbüntetéssel az időmérőnek.
Q1
A Mercedes szerelői az időmérő elején kaptak pár percnyi időt az autó szerelésére, miután az edzés kezdete elején Robert Kubica alatt elfüstölt az új fejlesztésű Mercedes-motor a Blanchimont bejáratánál. A lengyel versenyző azonnal lehúzódott a páélyáról, hogy nem olajozza fel azt, viszont autója eltávolítása miatt a versenyigazgatóság piros zászlót rendelt el, mely nyolc percig volt érvényben. Ez a nyolc perc pedig bőven elég volt ahhoz, hogy Lewis Hamilton autójával elkészüljenek.
Az újraindítást követően Max Verstappen Honda-motorjával akadtak problémák. A holland versenyző jelezte, hogy kihagyások vannak a motorral, ami miatt az első nem túl erős körét követően visszahajtott a bokszba. Szerelőknek sikerült a problémát orvosolni, így két perccel a Q1 vége előtt megkezdhette a gyors körét, amelynek végén 1:44.622-nél állt meg az óra, amivel a harmadik helyen jutott tovább, a két Ferrari mögött, akik a Q1-ben is egy külön ligát képeztek. Az időmérő első felvonéását így Charles Leclerc nyerte 1:43.587-es idővel, fél másodpercet verve Vettelre (1:44.109) és 1 másodpercet Verstappenre,
Verstappennek igen nagy szerencséje volt, ugynais a mért köre befejezését követően pár másodpercre Antonio Giovinazzi alatt füstölt el az új Ferrari motor az első kanyart, a La Source-t kijáratánál, ami miatt a Q1 első felvonását piros zászlóval intették le, így senki sem tudott elmenni újabb mért körre.
A legnagyobb vesztese ennek Carlos Sainz volt, aki így a tizenhetedik helyen volt kénytelen búcsúzni az időmérőtől a két Toro Rosso, és a két Williams társaságában.
A nyári szünetben a Toro Rossóhoz visszaküldött Pierre Gasly-nak sikerült az első időmérőjén legyőznie újdonsült csapattársát, Danyiil Kvjatot, s végzett a tizenhatodik helyen, míg orosz társa 83 ezreddel elmaradva tőle a tizennyolcadik lett.
Lewis Hamilton végül rajthoz tudott állni az időmérőn, és a Q1-ben csapattársa, Valtteri Bottas mögött, az ötödik helyen ment tovább, megelőzve az első Red Bullos hétvégéjét teljesítő Alexander Albont.
Q2
Antonio Givoinazzi autójának elvontatása miatt az időmérő második szakasza pár perc csúszással vette kezdetét. A szokásostól eltérően, ezúttal a nagy csapatok versenyzői nem tetették fel a Q2-re a közepes keveréká gumikat autóikra, hanem ugyanúgy a lágy gumikon igyekezték megfutni a legjobb köridejüket.
A Ferrarik ezúttal is elérhetetlenek voltak: az oalszok házon belüli csatáját most is a fiatalabb Charles Leclerc nyerte meg 1:42.938-as köridővel, de csak 99 ezreddel előzte meg csapattársát, Vettelt.
A két Ferrari mögött a harmadik helyen a két Mercedes végzett Lewis Hamilton - Valtteri Bottas sorrendben, akiknek lemaradása már bőven fél másodperc felett volt (Hamiltoné 654 ezred, Bottasé pedig 1 másodperc). Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy az Ezüst Nyilak a Q2 végén nem fejezték be mért körüket, míg a Ferrarik igen.
Daniel Ricciardo 29 ezreddel megelőzve korábbi csapattársát, Max Verstappent az ötödik helyen jutott tovább, míg mostani csapattársa, az év végéna a Renault-tól távozó Nico Hülkenberg Kimi Räikkönen mögött a nyolcadik helyen végzett.
A Q3-ba még Sergio Perez (9. hely) és Kevin Magnussen (10. hely) jutott be.
Magnussen a továbbjutástól saját csapattársát, Romain Grosjeant ütötte el 59 ezreddel megelőzve őt.
Lando Norris a tizenkettedik helyen fejezte be az időmérőt, megelőzve azt a Lance Strollt, aki büntetése miatt már ki sem hajtott a bokszutcából. Alexander Albon sem tett meg mindent a Q3-ba jutásért, mivel az erőforrás elemek cseréje miatt mindneképpen csak a mezőny végéről indulhat, így egy közepes körrel a tizennegyedik lett.
A Q2-ben egyedül Antonio Giovinazzo nem futott mért időt, mivel az ő autója még a Q1 végén füstölt el alatta.
Q3
Az időmérő utolsó szakasza rögtön egy kisebb közjátékkal indult a Mercedesnél: Lewis Hamilton a felvezető körben, a 15-ös kanyarban majdnem belement Bottasba, aki azért lassított, hogy minél több autót engedjen maga elé ahhoz, hogy szélrányékot fogjon a gyors körére. Ezzel viszont saját magukkal szúrtak ki, Bottas ugyanis a Blanchimont kijáratánál Hülkeneberg autójához került nagyon közel, ami miatt picit elfékezte az első kerekeit.
A Q3 első felvonásában Charles Leclerc volt a leggyorsabb 1:42.644-el, viszont csapattársának, Sebastian Vettelnek olyannyira nem alakult jól az első köre (az egyes kanyarban és a középső szektorban is hibázott), hogy 1:43.476-al csak a harmadik időt autózta meg- még Lewis Hamiltontól is közel két tizedet kapott, saját csapattársától pedig 832 ezredet.
Leclerc a Q3 végén sem vette el, és 1:42.519-re javította legjobbját, amivel karrierje harmadik Forma-1-es pole pozícióját szerezte meg!
Csapattársa, Sebastian Vettel hiába futott az első szektorban lila szektort, a középső és az utolsó szektorban nem tudott javítani, így csak 1:43.267-et tudott teljesíteni, 748 ezerdet kapva csapattársától, és csak 15 ezreddel előzte meg Lewis Hamiltont, aki viszont a Q3 végén nem tudott javítani korábbi idején.
Valtteri Bottas végzett a negyedik helyen, bő két tizeddel megelőzve Max Verstappent.
A középmezőny legjobbjának Daniel Ricciardónak bizonyult és a hatodik helyen végzett. A Renault örömét teljessé téve, Nico Hülkenberg végzett a hetedik helyen, azonban a vasárnapi futamra mind a ketten egy öt helyes rajbüntetésben fognak részesülni motorcsere miatt.
Így a hatodik rajthelyet a nyolcadik helyen végző Kimi Räikkönen örökli meg, aki Sergio Perezt és Kevin Magnussent utasított maga mögé.
Képek: Formula-1, Scuderia Ferrari