Sztorik a Német Nagydíjról

 

Az elmúlt évek legizgalamasabb, legeseménydúsabb futamát hozta a vasárnapi Német Nagydíj, amely futam kapcsán szinte mindenről lehet beszélni.

 

Verstappen kalandos futamgyőzelme

 

 

Ha Verstappen idén az első rajtsorból indul, akkor nemcsak rosszul rajtol, de nyer is. Ahogyan Ausztriában, úgy itt is ugyanez volt a képlet. Annyival jobb volt most a helyzet a Red Bull tehetségének, hogy ezúttal csak kettő helyet csúszott vissza (a két finn, Bottas és Räikkönen ment el mellette). 

Az esőben Räikkönent egyből visszaelőzte, majd üldözőbe vette a két Mercedest a győzelemért. Mivel a verseny során az időjárási körülmények folyamatosan változtak, így nemcsak a pályán mutatott tempó számított, hanem az is, hogy a csapatok hogyan döntöttek a kiállásoknál, mikor milyen abroncsokat tegyenek fel az autóra. A csapatok stratégiája így kulcsfontosságúvá vált a verseny kimenetele szempontjából.

A Red Bull csak egyszer hibázott, de mentségükre mondva az időjárási körülmények folyamatosan változtak, így mikor a 26. körben - az élmezőnyből mindenkinél korábban bevállalták a száraz pályára alkalmatos gumikat- közepes abroncsokra váltottak, akkor még úgy számoltak, hogy ők többet már nem akarnak kijönni kerékcserére, ha nem muszáj. A csapatok többsége viszont a lágy gumikra szavazott az intermediate gumik lecserélésekor, azaz ha nem jön több eső, nekik még egyszer ki kell majd állniuk, mert a piros oldalfalú gumikkal nem lehetett volna jó tempóval teljesíteni majd 40 kört. A Red Bull viszont nagyot kockáztatott a közepes gumikon, mivel a hűvös idő, még néhol vizes aszfalton a keményebb összetételű közepes gumik nehezebben melegednek fel, mint a lágyabb társai. Ennek a következménye lett aztán az, hogy a kivezető körében, a 14/15-ös kanyarkombinációban elvesztette uralmát RB15-ös autója felett, és csinált egy 360 fokos forgást. 

"Most már nyugodtan elmondhatom, hogy azt a 360 fokos forgást a közönségnek csináltam" - Max Verstappen

Szerencséjére a futamot minden gond nélkül tudta folytatni, azonban ezzel Bottas minden gond nélkül tudott visszatérni elé, de még Charles Leclerc-nek is sikerült eléjük visszatérnie a kiállását követően. Igaz Leclerc-nek azért sokat segített a Lando Norris félreállása miatt elrendelt virtuális biztonsági autós fázis.

A Red Bullnál száraz folytatásban bíztak, azonban nem sokkal azt követően, hogy a mezőny nagy része slick gumikra váltott (csak Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, és a két Williams hagyta ki ezt a lépést) az eső ismét eleredt, ami előbb Charles Leclerc, majd Lewis Hamilton hibájához vezetett a 16-os kanyarban. Leclerc a falban ragadt, Hamilton szerencsésebb volt, csak az első vezetőszárnyának jobb oldalát hagyta ott, de mivel a bokszban nem voltak felkészülve az érkezésére, illetve az időjárás változás miatt azt sem tudták milyen gumit kellene feltenniük, a másik versenyzőjükkel, Valtteri Bottasszal szúrtak ki akaratlanul, aki nem tudott az időközben életbe lépett biztonsági autós fázis alatt megfelelő időben kereket cserélni. Ez viszont a Red Bullnak és Max Verstappennek jött jól, aki ezeknek a körülményeknek köszönhetően, hirtelen ott találta magát az élen a negyedik helyről.

Azt követően, hogy Verstappen az élre került, onnantól kezdve nem volt senkinek sem esélye ellene. A holland versenyző, aki már korábban is bizonyította bámulatos érzékét az esős körülmények között, zseniálisan versenyzett, hiba nélkül, ahogyan szerelő gárdája is. Ezt különösen érdemes kiemelni, mivel az utolsó bokszkiállásakor, mikor intermediate gumikról lágyakra váltottak, a szerelői 1.88 másodperc alatt hajtották végre a cserét, ami Forma-1-es rekordnak számít! 

Verstappen az utolsó körökben arra is volt ereje, hogy a leggyorsabb kört megfutva a maximális 26 ponttal távozzon a Hockenheimből!

Hetedik futamgyőzelme pedig azt is jelenti, hogy sikerült megerősítenie harmadik helyét a világbajnoki összetettben (21 pont az előnye Vettellel szemben), és nagyon halkan azt is megjegyezhetjük, hogy egy kis színt is vihet majd bele a világbajnoki küzdelembe. Ha Lewis Hamilton hatodik bajnoki címét nem is veszélyezteti (63 pont a lemaradása), de Valtteri Bottas második helyéhez lőtávolon (22 pont) belül van... 

 

Utolsó helyről a másodikra

 

Igazi hullámvasút volt a hétvége Sebastian Vettel számára. A négyszeres német világbajnok úgy érkezett hazája nagydíjára, hogy mindenképpen szeretett volna egy önmagához méltó eredményt elérni, főleg azt követően, hogy tavaly önhibájából kiesett itt az élen, illetve két héttel ezelőtt egy elmért féktáv miatt ütközött Max Verstappennel, ami eléggé ártott a hírnevének.

Vettelre elég nagy figyelem hárult ezért. 

 

 

Az első szabadedzésen még a leggyorsabb volt, ám az azt követő két tréningen már alulmaradt csapattársával, Charles Leclerc-kel szemben, akit a sajtó sokkal inkább tekintett a hétvégét megelőzően a Ferrari vezéreként, mint a német világbajnokot. 

Vettelnek az időmérőn esélye sem volt a visszavágásra, mivel egy műszaki hiba (a turbó levegőáramlásával voltak gondok) megakadályozta őt abban, hogy részt vegyen rajta. Ez pedig azt jelentette, hogy Vettel a vasárnapi futamot csak az utolsó rajtkockából kezdhette meg. Csapata kihasználva azt, hogy versenyzőjük mindenképpen csak az utolsó helyről startolhat, új központi elektronikát szereltek be az autójába. 

Vettel nagyon jól kapta el a rajtot, az első kör végén már a tizennegyedik helyen haladt. A verseny elején nagyon jó ütemben verekedte át magát az ellenfeleken, ennek köszönhetően a 9. fordulóban sikerült feljönnie a hetedik helyre. Ezt követően viszont megtorpant, ugyanis nem sikerült utolérnie az előtte haladó volt csapattársát, Kimi Räikkönent. 

"Őszintén megmondva nem voltam túlságosan elégedett a verseny kezdetén"- nyilatkozta Vettel a futamot követően. "Az első körrel még elégedett voltam, azonban azt követően azt gondoltam 'Gyerünk, muszáj lesz javítanod, mert különben kicsúszik a futam a kezeid közül.'"

Viszont hiba nélkül versenyzett végig, és mindig az elsők között volt, akik mertek kockázatot vállalni. Igaz némi szerencse is kellett ahhoz, hogy végül a futamot a második helyen fejezze be, mivel több riválisa is hibázott előtte. Valtteri Bottas balesete miatt behozott biztonsági autó pedig neki jött jól a legjobban, ugyanis száraz körülmények között Verstappen mellett ő volt a leggyorsabb a pályán.

"Aztán jöttek a biztonsági autós fázisok, a pilóták pedig hullottak, így arra gondoltam talán egy picit úgy kellene vezetnem, mint David Coulthard szokott. Ő ilyen körülmények között ugyan mindig nagyon gyors volt, de mégsem vezetett látványosan, ám végül a legtöbb esetben mindig ott a végén."

Vettel elmondta, hogy először a 22. körben gondolt arra, hogy vajon most mit tenne Coulthard?:

"Nyilvánvalóan a verseny a túlélésről szólt, és arról hogy a helyes időben nyomjuk. A verseny vége felé kezdett felszáradni a pálya, ekkor pedig igazán magabiztosnak éreztem magamat. Az első kanyar nagyon trükkös volt, mivel többen is letértek a pályáról, én pedig arra gondoltam, hogy itt kell odatennem magamat. Mivel itt jól éreztem magamat, sikerült mindig megfelelő tempót átvinnem a kanyaron, használhattam a DRS-t, és sikerült a második kanyarhoz annyira közel kerülnöm a többiekhez, hogy aztán az egyenesben könnyedén előzzek."

Az utolsó biztonsági autós fázist követően már a negyedik helyen haladt, és három körrel a verseny vége előtt Strollt, majd az utolsó előtti fordulóban Danyiil Kvjatot előzte meg, megszerezve ezzel a második helyet. Igaz az utolsó körben ezt majdnem elveszítette, mikor a 8-as kanyarban szélesen fordult, amive megadta a lehetőséget Kvjatnak arra, hogy visszatámadjon. Mivel az orosz is tudta mi forog kockán, nem támadta teljes bedobással őt, így megőrizte a második helyet, amire előzetesen még ő maga sem számított.

Ez egy zseniális futam volt Sebastian Vettel részéről, akinek ezzel sikerült renoméját helyreállítani, és talán ezzel sikerül lezárnia az elmúlt egy évet, ahol többször is hibát hibára halmozott.

 

Kvjat csodálatos 24 órája

 

A Forma-1 legnagyobb hullámvasútját megjáró Danyiil Kvjat lett a verseny egyik legnagyobb hőse. 

Az orosz versenyző azt követően, hogy szombat este megszületett kislánya, a vasárnapi futamot egy jól ütemezett kerékcserének is köszönhetően, nagyon jól teljesített, és végül a 64 körös futamot a harmadik helyen zárta.

Pedig nem is indult annyira jól számára a verseny. A gyengén sikerült kvalifikációt követően a futamot csak a tizennegyedik helyről kezdhette meg. Az első körök annyira rosszul alakultak számára, hogy egészen a tizenkilencedik visszacsúszott. Ha ekkor valaki azt mondja neki, hogy másfél órával később a dobogón lesz, akkor azt biztosan kinevette volna.

 

 

Ám a folyamatosan változó időjárási körülmények között bármi megtörténhetett. Egy jól ütemezett bokszkiállással pedig nagyon sokat lehetett nyerni. 

Az utolsó előtti biztonsági autós fázist követően, csapata az akkor még 9. helyen álló Kvjatot behozta a bokszba, és Strollhoz hasonlóan, feltetette a lágy keverékű abroncsokat. Ez a húzás annyira jónak bizonyult, hogy mikor a többiek is kiálltak száraz pályás gumikért, az orosz ott találta magát a harmadik helyen, Lance Stroll mögött.

Sokáig nem maradt a Stroll mögött, akit aztán az 51. körben utasított maga mögé, átvéve tőle a második pozíciót. Ezt a helyezést aztán az utolsó előtti körig tartotta is, mikor Sebastian Vettel megelőzte őt. Az utolsó körben volt lehetősége egy ellentámadásra ellene, miután Vettel a 8-as kanyarban hibázott, azonban előzni nem tudott, így be kellett érnie a harmadik hellyel. 

Kvjat így is nagyon boldog volt a futamot követően, hiszen a 2016-os Kínai Nagydíj óta most sikerült először felállnia a dobogóra, ami csapatának Sebastian Vettel 2008-as monzai sikere óta az első pódiumos eredménye. 

"Ez egy horrorfilm volt, némi fekete komédiával megfűszerezve" - nyilatkozta a futamot követően a 25 éves Kvjat. "A verseny egy pontján úgy gondoltam, hogy a futam véget ért számomra, aztán ismét feléledtem. Ez egy elképesztő hullámvasút volt, pont amilyen a karrierem..."

Kvjat a hétvégéjét a dobogós hely mellett az is felejthetetlenné tette, hogy párja, Kelly Piquet szombat este életet adott közös gyermeküknek.

 

Racing Point zseniális taktikája

 

Ugyan Lance Stroll végül épp, hogy lecsúszott a pódiumról, így is karrierje második legjobb eredményét érte el, mely csapatának, a Racing Point történetének legjobbja az itt elért negyedik helyezés.

Stroll futama a verseny nagy részében nagyon rosszul alakult, egy ízben még meg is pördült a pályán, pont akkor, mikor Lando Norris a 11-es kanyar bukóterében leparkolta műszaki hiba miatt leálló autóját. A kanadai versenyző, a tökéletes kiállást megelőzően, az utolsó előtti, vagyis a tizennegyedik helyen állt. 

Csapata, a 45. körben, azaz amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát, azzal egy időben behívta őt a bokszba a lágy keverékű gumikért. Ez a kiállás pedig annyira jól sült el, hogy mikor mindenki kiment a száraz pályára alkalmatos gumikért, Stroll az utolsó helyről (tizenötödik hely) előreugrott az első helyre! Igaz sokáig nem élvezhette az első helyet, mivel Max Verstappen sokkal gyorsabb volt nála, s fél kört követően meg is előzte őt.

 

 

"Egy egész körig úgy vezettem a pályán, hogy a sisakrostélyom félig fel volt húzva, vizsgálva az aszfaltot, és azon gondolkodva 'vajon ez már elég lesz a slickhez'?" - mesélte Stroll a futamot követően, hogyan született meg a remekül ütemezett kerékcseréje. "Muszáj volt 20 körrel a verseny vége előtt kockáztatnunk- leghátul voltunk, nem pontszerző helyeken.

"Nem volt teljesen száraz a pálya, a verseny azon szakaszán, voltak kanyarok, melyek továbbra is nagyon vizesek voltak. Ez csak a túlélésről szólt, de tudtam, ha sikerülne előbb kiállnunk, mint az ellenfeleink, akik az intermediate gumikon voltak, akkor elég jó helyzetbe kerülhetünk, és végül pont így lett."

Ez a húzás pedig nagyszerűen sült el, igaz Stroll amiatt egy picit csalódott volt, hogy végül egy kis hibája miatt Kvjat meg tudta őt előzni, ezzel elveszítve dobogós helyezését.

"Volt egy kis hibám a 8-as kanyarban, ami miatt Danyiil Kvjat megelőzött. Ez egy picit csalódáskeltő, de ettől eltekintve, ez egy hektikus verseny volt. Teljesen hátul voltunk, aztán 20 körrel a vége előtt sikerült a jó gumikra váltanunk, és csak ez számít."

 

Véget ért Valtteri Bottas világbajnoki álma?

 

 

A Német Nagydíj legnagyobb vesztese kétségkívül Valtteri Bottas volt. A finn versenyzőnek már eddig is szalmaszálnyi esélye volt Lewis Hamilton ellen, akivel ezen a hétvégén nem is tudta felvenni a kesztyűt.

Már a hétvégét megelőzően is 39 pontos volt a lemaradása, így ha tényleg akart még magának hagyni egy minimális esélyt a nyári szünetig, ahhoz mindenképpen az kellett volna, hogy csapattársa előtt végezzen.

Az időmérőn ez nem sikerült, mert miközben Hamilton 2008 után ismét pole pozíciót szerzett, addig ő csak harmadik lett, még Max Verstappen is megelőzte őt. Ez pedig nem kecsegtetett túl sok jóval vasárnapra.

A rajtnál, a Red Bullok rossz rajtjainak köszönhetően sikerült Hamilton mögé feljönnie a második helyre, ám mivel tempója elmaradt tőle, így csak is Hamilton hibáján múlott az, hogy megelőzheti.

Hamilton aztán az eleredő esőben, a még nem üzem meleg gumikon hibázott a 29. körben, a 16-os kanyarban. Hamilton szerencséjére csak a vezető szárnya sérült meg, a futamot tudta folytatni, így a szabályokat is megszegve -a bója rossz oldalán - hajtott be a bokszba, ahol annyira nem voltak felkészülve a kiállására, hogy az egész kerék- és orrkúpcsere procedúra majd 1 percig tartott. 

Ugyan Hamilton Bottas mögött volt közvetlen a versenyben, ám szabálytalanságáért kapott egy 5 másodperces időbüntetést, ami a finn malmára hajtotta a vizet.

Hamiltonnak ráadásul pont akkor kellett ezt az időbüntetést letöltenie, mikor is egy biztonsági autós fázis miatt a mezőny nagyon összerázódott, így mikor az intermediate gumikról slickekre váltott, visszaesett a mezőny végére. 

Bottasnak pedig ez jelentette a nagy sanszot arra, hogy jelentősen faragjon a 39 pontos lemaradásából, amiben Hamilton is segítette, mikor is az 53. körben az 1-es kanyarban újfent kicsúszott. Ugyan óriás nagy mázlival elkerülte a falnakcsapódást, de ezzel a hibájával az is biztossá vált, hogy önerőből már nem fog tudni pontot szerezni, miközben Bottas úgy haladt a negyedik helyen, hogy előtte két, nála gyengébb autóban ülő versenyző vezetett.

Bottas azonban hiába volt képes jobb tempóra, mint Stroll, nem tudott előzni. Több körön át tartó sikertelen próbálkozása oda vezetett, hogy az 57. körben ő is elvesztette uralmát autója felett az 1-es kanyar kijáratánál (épp egy picit csípte csak meg a vizes ívet), és a gumifalba csapódott, kiesve ezzel a versenyből.

Hatalmas hiba, hatalmas következménnyel!

Ha volt verseny, ahol a finn vissza tudott volna jönni a világbajnokságba, akkor az a mostani Német Nagydíj volt, és ezért is fájó számára a hibája. Azon a versenyen nem lett volna szabad hibáznia, ahol Hamilton hibát hibára halmozva a legjobb tízen kívül volt.

És hogy Bottas futama még rosszabb legyen: a versenyt követően a két Alfa Romeót műszaki szabálytalanság miatt 30-30 másodperces időbüntetéssel sújtották, amivel Lewis Hamilton végül befért a legjobb tízbe, kilencedikként értékelve, két ponttal növelve előnyét a világbajnokságban.

Azaz ahelyett, hogy Bottas a 39 pontos lemaradását 21 pontra (de legalább 27 pontra) csökkentette volna, 41 pontra nőtt, ahonnan már tényleg szinte lehetetlen lesz visszajönni.

 

A 16-os kanyar átka

 

 

A vasárnapi futam legtöbb áldozatát a célegyenesre vezető, 16-os kanyar szedte. Itt esett ki Charles Leclerc és Nico Hülkenberg, de itt pecsételődött meg Lewis Hamilton vasárnapi futama is, mikor ő is kicsúszott itt. Rajtuk kívül még Lando Norris (ő a rajtrácsra felvezető körében hagyta el a pályát, igaz szándékosan), Carlos Sainz és Kimi Räikkönen is megnézte a 16-os kanyar bukóterét, igaz ők azon szerencsések közé tartoztak, akik hibájukat megúszták baleset nélkül.

Miért volt ennyire csúszós a 16-os kanyar bukótere?

A válasz abban rejlik, hogy a Hockenheimring ezen szakaszát "holtidőszakban" drag, magyar nevén gyorsulásversenyekre használják. Emiatt a pálya ezen része elképesztő módon felvan gumizva, száraz körülmények között a tapadás itt a legjobb. Esős körülmények között pedig...

Esős versenyeknél aranyszabály, hogy a felgumizott ívet kerülni kell, ugyanis ilyen körülmények között azok a részek csúsznak. Ha pedig ehhez hozzátesszük azt, hogy ez a pálya legjobban felgumizott része, akkor már lehet sejteni azt, hogy akik erre rámennek, azoknak sok jóra nem számíthatnak.

Elképesztő volt látni azt, hogy szegény pilóták, akik csak egy picit tértek le a pályáról, mennyire maga tehetetlenül csúsztak, hiába nyomták a féket, semmit nem segített. Csak a jó szerencse volt az, ami segíthetett nekik. Sainznak és Räikkönennek ilyen téren hatalmas nagy mázlijuk volt, Leclerc-nek, Hamiltonnak és Hülkenbergnek azonban nem- igaz Hamilton csak megtörte autóját, nem maradt a gumifalban.

Hármojuk közül Nico Hülkenberg volt ennek a kanyarnak a legeslegnagyobb vesztese.

A Renault német versenyzője nagyon jól taktikázott csapatával, mikor is a felszáradó körülmények között úgy döntött, hogy az érkező esőben bízva nem állt ki slick gumikért, ezzel spórolva egy bokszkiállást. Ezzel feljött a második helyre, s ugyan a Mercedes versenyzői megelőzték, amivel visszaesett a negyedik helyre, ám továbbra is jó eséllyel pályázhatott arra, hogy a leintéskor a legjobb háromban végezhet. 

Az álmok aztán a 41. körben törtek ketté, mikor Nico Hülkenberg is letért a pályáról. Utána már hiába állt a féken, az autót nem lehetett megállítani, és a falnak csapódott. 

 

Robert Kubica nem várt pontszerzése

 

Ha van fogadás, amivel a 2019-es Forma-1-es világbajnokság során meg lehetett volna gazdagodni az-az, hogy Robert Kubica fog előbb pontot szerezni a Williamsszel. Az a Robert Kubica, aki a 2019-es idényben rendre alulmaradt George Russell-lel szemben. 

Ám most mégis ez történt, igaz ehhez kellett az is, hogy a két Alfa Romeót utólag 30 másodperccel büntették, mivel az adatok alapján a rajtnál olyan kuplungbeállításokat használtak, amik előnyhöz jutatták őket a többiekkel szemben. A két Williams eredetileg a tizenkettedik és a tizenharmadik helyen ért célba, ám a büntetések révén előrejöttek a tizedik és a tizenegyedik helyre, mely a csapat számára eddig messze a legjobb eredmény 2019-ben.

A futam során sokáig a megszokott kép alapján zajlottak az események csapaton belül, azaz Russell állt jobban. Ám a brit újonc a futam vége felé közeledve letért a 2-es kanyarban a pályáról, a rutinos lengyel pedig ezt kihasználva megelőzte őt, mely végül- akkor még nem tudta - a pontszerzésről is döntött. 

 

 

Kubica és a Williams pontszerzése is nagyon jó hír a sportág számára, hiszen így a 2019-es világbajnokságban már mind a tíz csapat neve mellett van pont. Kubica pontszerzése azért is különlegesm mivel ezzel egy rekordot is megdöntött a lengyel, mint a leghosszabb idő, ami eltelt két pontszerzés között. Kubica 8 év 8 hónap és 14 nap után szerzett pontot, ezzel megdöntve Lucien Bianchi (Jules Bianchi nagyapjának a testvére) rekordját, ami 7 év 11 hónap és 7 nap volt. 

Utoljára még a 2010-es Abu Dhabi Nagydíjon sikerült pontot szereznie, ahol ötödik lett a Renault-val. Ez volt számára az utolsó Forma-1-es verseny amelyen rajthoz állt balesetét megelőzően.

"Egy picit vegyesek az érzéseim. Természetesen örülök a pontszerzésnek, azonban annak megszerzését nem ilyen módon szerettük volna elérni." - nyilatkozta a 34 éves pilóta azt követően, hogy kiderült megszerezte első pontját visszatérését követően. 

"A tempónk továbbra is kérdéses volt, de sikerült a pályán maradnunk, majd a két Alfa büntetésével sikerült két pozíciót is nyernünk, ami azt jelentette számunkra, hogy a tizedik helyen végeztünk. Ez természetesen jó, de nekünk továbbra is keményen kell dolgoznunk. A srácoknak nagyon szépen köszönöm, akik nagyszerű munkát végeztek a pályán, igazán keményen dolgoztak. Még továbbra sem tartunk ott, ahol szeretnénk, de gőzerővel dolgozunk és Hockenheim ezt most meghálálta nekik."

 

Forrás: f1.com

Képek: f1.com, Aston Martin Red Bull Racing, Toro Rosso

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása