Eddig messze nem úgy alakul Pierre Gasly Red Bullos szezonja, ahogyan arra előzetesen számítani lehetett. A hazai futamán nyújtott különösen gyenge teljesítményét követően pedig már az ülése is veszélybe kerülhet.
Mikor tavaly bejelentették, hogy ő lesz Max Verstappen csapattársa a Red Bullnál, akkor lehetett arra számítani, hogy az év elején még a csapatnál régebb óta ott tartózkodó Max Verstappen lesz az erősebb csapaton belül. A Red Bull év eleji nyilatkozatai is rendre arról szóltak, hogy Gasly-val szemben türelmesek lesznek, nem várják el tőle, hogy rögtön az első futamokon jobb legyen, mint a holland szupertehetségük. Arra viszont talán még ők sem számítottak, hogy a 23 éves francia versenyző ennyire el lesz tőle maradva, és eddig nem úgy tűnik, mintha sikerülne javulnia.
Nem túl erős kezdés
Gasly Red Bullos karrierje már alapból nem indult zökkenőmentesen. A téli teszteken két alkalommal is összetörte az RB15-ös autót, aminek következtében az utolsó tesztnapot szinte teljesen ki is kellett hagyniuk alkatrész hiány miatt.
A francia versenyző ezután már egyszer sem került címlapra azzal, hogy összetörte az autót, más miatt azonban igen, még pedig a Verstappentől való túl nagy lemaradás miatt.
Ausztráliában erre még igazán nem derült fény, mert a szabadedzéseken igen jól teljesített Verstappenhez viszonyítva, s ugyan a Q1-ben a tizenhetedik helyen kiesett, ez sokkal inkább volt a csapat hibája, mintsem a pilótáé. Gasly ugyanis csak 144 ezreddel ment lassabb időt, mint Verstappen, azaz nem sokkal kapott ki tőle, egész egyszerűen a csapat számolta el magát azzal, hogy azt hitták a középmezőny pilótái nem fognak sokat javulni a javuló aszfaltcsíkon.
A korai kiesés pedig alapjaiban határozta meg Gasly versenyét. A tizenhetedik helyről rajtolva sok jóra nem számíthatott, pláne egy olyan pályán, ahol a 2017-es aerodinamikai szabályok óta annyira sem lehet előzni, mint a korábbi években. Így miközben Verstappen a Red Bull - Honda házasság legelső versenyhétvégéjén megszerezte az első dobogós helyezést, aközben Gasly épp lecsúszva a pontszerzésről tizenegyedik lett.
Úgy gondolom, ma nagyon jól versenyzett, erősen kapaszkodott vissza egy olyan pályán, ahol szinte lehetetlen előzni. Csak egy tiszta versenyhétvégére lenne szüksége, és akkor nem lesz gond. Nagyon jól építette fel magát a versenyhétvégére, a visszajelzései is kifejezetten hasznosak voltak. Tudjuk milyen tempóra képes, így csak egy kis időt kell adnunk neki - nyilatkozta Christian Horner a futamot követően a Sky Sportnak.
Bahreinbe érve mindenki arra számított, Gasly-nak egy igen erős versenyhétvégéje lesz, már csak annak tükrében is, hogy tavaly itt érte el eddigi Forma-1-es pályafutása legjobb eredményét, mikor is negyedik lett a Toro Rosso-Hondával. Ez volt az első olyan teljesítménye a Forma-1-ben, amivel igazán felhívta magára a figyelmet.
Amennyire jól teljesített itt a Toro Rossóval, annyira nem szerepelt most jól. Szinte az egész hétvégén megvolt Verstappen és közte az a négy tizedes időkülönbség, ami révén a Q3-ról is lecsúszott, csak tizenharmadik lett.
A futamra se javult a tempója, így miközben Verstappen negyediknek jött be, őt csak a nyolcadik helyen intették le, de legalább sikerült megszereznie az első pontjait új csapatánál.
Ezután jött a kínai hétvége, ahol a Francia Nagydíjig a legnagyobb lemaradásban volt Verstappenhez képest. Már a szabadedzéseken megvolt a bő nyolc tizedes lemaradása, amit aztán nem is sikerült ledolgoznia az időmérőre. Pontosan emiatt a csapata meg sem merte vele próbálni, hogy a közepes keverékű gumikon jusson tovább a Q3-ba, miközben Verstappennel igen.
Ugyan rajtpozícióban csak egy hely választotta el a két vörös bikát, azonban időeredményben és taktikában nagyon nagy volt a szakadék. Verstappen a Q3-ban bő nyolctizedet (pontosabban 841 ezredet) adott neki, és nem sokon múlott, hogy a két gyári Renault is megelőzze őt. Ricciardót 28 ezreddel, Hülkenberget 32 ezreddel tudta csak megelőzni, ami egy Red Bullal kevésnek mondható.
Pozitívumokat nézve, ezúttal sikerült hoznia a minimumot, azaz hatodiknak behozta az autót (Verstappen megint negyedik lett), emellett egy plusz kiállásnak köszönhetően megfuthatta a verseny leggyorsabb körért, megkaparintva az ezzel járó plusz egy pontot.
A kínai hétvége egyfajta fordulatot is hozott a franciának, ugyanis ha meg is volt a szokásos három és fél, négy tizedes különbség Verstappenhez viszonyítva, legalább a minimum hatodik helyezést mindig sikerült hoznia.
Ebből most kakukktojás Azerbajdzsán, ahol véleményem szerint eddig a legjobban teljesített. Igaz, egy kötelező mérlegelés figyelmen kívül hagyása miatt alapból úgy vágott neki a kvalifikációnak, hogy a futamot majd csak a bokszutcából kezdheti meg, azonban ennek ellenére a Q1-ben futott egy olyan gyors 1:41.335-ös köridőt, aminél jobbat Verstappen csak a Q3-ban tudott menni. (Gasly-t a kvalifikációt követően kizárták, mivel az autójában a megengedett 100 kg/h-nál magasabb üzemanyag-átfolyást mértek.)
A bokszutcai rajt ellenére a francia versenyző a futam fél távjánál túl már a hatodik helyen haladt, amely pozíciót minden bizonnyal meg is őrzött volna a leintésig, azonban műszaki hiba miatt kénytelen volt kiállni a versenyből.
A következő két versenyen már nem hátráltatta műszaki hiba, így előbb hatodik, majd Monacóban egy újabb leggyorsabb kört teljesítve ötödik lett, azaz sikerült hoznia azt a minimum eredményt, amit kellett.
Kanadában viszont megint kezdődtek a gondok. Csapata itt sem merte vele bevállalni a Q2-ben a közepes gumikat, szemben Verstappennel, ami végül ahhoz vezetett, hogy ő bejutott a Q3-ba, addig Verstappen Magnussen autótörése által előhívott piros zászló miatt lecsúszott erről. Ez pedig azt jelentette, hogy az évben első alkalommal Gasly előrébb rajtol, mint a csapattárs. Igen ám, azonban a Q3-ban Gasly időközben alulmaradt Daniel Ricciardóval szemben, ami egy picit árnyalta ezt a tényt.
A futamon pedig Verstappen a gyengébb rajtpozíciója ellenére os végül bejött ötödiknek, míg Gasly csak nyolcadik lett.
Hazai nagydíj egyben a legrosszabb az évben
Nem úgy alakult a francia versenyhétvége Gasly számára, ahogyan azt előzetesen remélni szerette volna.
Ugyan az időmérő első felvonásában még 175 ezreddel megelőzte a kiesés szélére kerülő, csak a tizennegyedik helyen továbbjutó csapattársát, ám azt követően teljesen eltűnt a süllyesztőbe.
Az idei évben már nem első alkalommal a Red Bull nem próbálta meg Gasly-val a közepes keverékű gumikon a továbbjutást, miközben a középmezőnyből a McLaren és a Renault versenyzői is bevállalták.
A lágy gumikon Gasly-nak nagyon nem ment, s miközben csapattársa a keményebb, egyben lassabb gumikon futott 1:30.099-el a hatodik helyen ment tovább, aközben ő a lágyakon 322 ezreddel ment lassabb időt, amivel épphogy elcsípte az utolsó továbbjutó pozíciót. Négy század. Ennyivel előzte meg a Toro Rossós Alexander Albont.
A Q3-ban sikerült egy pozíciót javítani, de csak azt az Antonio Giovinazzit előzte meg, aki hozzá hasonlóan, szintén a lágyakon jutott be a legjobb tízbe. Közben Verstappen a lágyakon bő hét tizedmásodperccel megelőzve őt negyedik lett. Ami ennél is nagyobb blama, hogy Gasly a Q3-as körében (1:30.184) sem tudta Verstappen Q2-es közepes gumikon elért eredményét megdönteni.
A futamon sem termett számára sok babér, ahol csakis Daniel Ricciardo utólagos büntetése miatt tudott egyáltalán egy pontot szerezni, tempója sajnálatos módon nem volt meg ahhoz, hogy önerőből összejöjjön.
Mindent összevetve a hazai nagydíja volt eddigi Forma-1-es pályafutása leggyengébb hétvégéje, ami több szempontból is rosszkor jött számára.
Gasly sem érti, miért szenvedett
A francia versenyző nagyon csalódott volt a hétvége miatt. Pedig nem indult rosszul számára, a harmadik edzésen még minden jónak tűnt, aztán az időmérőtől kezdve teljesen eltűnt. A nagyobb bajt viszont az jelenti, hogy maga Gasly sem tudja a pontos okát, miért szenvedett ennyire.
"Jelenleg mind a négy kerékkel sokat csúszkálok" - nyilatkozta a futamot követően Gasly a Motorsport Weeknek. "A harmadik szabadedzés még jó volt [61 ezreddel maradt csak alul Verstappennel szemben], aztán az időmérőtől kezdve masszívan szenvedtem, ahogyan a futamon is. Rengeteg tapadást veszítettem, csak csúszkáltam. A nagyobb baj pedig az, hogy nem tudom miértre a választ.
"Egyértelmű, hogy ez most egy olyan dolog, amit ki kell vizsgálnunk, hogy megértsük, miért van alacsony tapadásunk. Soha, semmilyen autóval nem éreztem még ilyet. Egyértelműen ahhoz van köze, amiket a harmadik edzés után eszközöltünk az autón.
"Biztos vagyok abban, ha kielemezzük az adatokat a csapattal, akkor sikerül ezt megértenünk, de most még erre nincs semmilyen válaszom."
"Ez csalódáskeltő teljesítmény, főleg hazai pályán, de a nagyobb problémát továbbra is az jelenti, hogy megértsük milyen gond van az autóval.
"Én mindent beleadok, amit csak tudok, de csúszkálok mindenhol. Erre pedig muszáj lesz rájönnünk."
Gasly nem először panaszkodik arra, hogy csúszkál alatta az autója, ami miatt nem tudja kihozni magából a maximumot. A korábbi hétvégeken is rendre lenyilatkozta, hogy számára a legfőbb problémát az RB15 hátuljának instabilitása jelenti.
"Az autó hátulja a probléma. Amikor a gázra lépek a kigyorsításkor, a hátulja ideges. Ez túlmelegíti a gumikat, és növeli a gumikopást. Van, hogy már egyetlen gyorskör végén érzékelem ezt"- nyilatkozta még Kínában.
Volt Toro Rossós főnöke, Franz Tost is azt vette észre, hogy Gasly legnagyobb lemaradását az okozza, hogy az RB15 hátsó tengelye nem elég stabil, ami viszont nagyban különbözik attól, amihez a pilóta hozzászokott. A Toro Rossónál ugyanis ilyen gondjai nem voltak, és ez az eredményein is meglátszódtak.
"Gasly problémáját az autó jelenti. Teljesen kiszámíthatatlan számára. Az autó hátsó tengelye nagyon könnyű, amit ő láthatóan nem kedvel. Ő azt szereti, ha az autója hátulja stabil. Nem azért, mert híján van tehetségnek, hanem mert nincs ehhez elég tapasztalata" - nyilatkozta Franz Tost az Autosportnak.
"Két tényezőből adódik össze igazándiból. Az egyik Verstappen természetes sebessége, a másik pedig, hogy az autó koncepciója nem fekszik 100%-osan Gasly-nak. Ez a két faktor pedig elég ahhoz, hogy minden kanyarban két-három századot kapj. Ha pedig tizenöt kanyar van, akkor hamar három vagy négy tized lesz a különbség."
A hazai futama utáni nyilatkozatából is pont az jön le, hogy valamiért ezt a problémát még mindig nem sikerült orvosolniuk, az pedig már tisztán látszik, Gasly nem tud annyit változtatni a vezetési stílusán, hogy versenyképesebb tudjon lenni az RB15-el.
Ez viszont előbb-utóbb oda ahhoz fog vezetni, hogy a vezetőség, azon belül is Helmut Marko türelme elfogy, és könnyen parkoló pályára kívülre kerülhet.
Úgy járhat, mint Kvjat?
Ha van versenyző a mezőnyben, aki átérzi Gasly jelenlegi helyzetét, az a Toro Rossónál versenyző Danyiil Kvjat, akinél kalandosabb Forma-1-es karrierje senki sincsen.
Kvjat hasonló módon került fel a Red Bullhoz 2015-ben, mint most francia kollégája. Egyetlen egy teljes szezont töltött el a Toro Rossónál, mikor is váratlanul a Red Bull egyik versenyzője úgy döntött, hogy más csapatnál akarja folytatni pályafutását. Akkor Sebastian Vettel keresett magának új motivációt a Ferrarinál, míg tavaly Daniel Ricciardo döntött úgy, hogy 19-re lapot húzva átmegy a Renault-hoz.
A Red Bull vezetői mind a két helyzetben meglepettnek érezhették magukat, mert úgy készültek, hogy a következő évben is az aktuális pilóta párosukkal fognak versenyezni. Ugyan Vettel eseténél már korábban lehetett sejteni az átigazolást, de Ricciardónál egyáltalán nem! A Magyar Nagydíjat követően még úgy mentek el nyári szünetre, hogy hamarosan megerősíthetik a szerződéshosszabbítást, csakhogy Ricciardo másként gondolta...
Ekkor a Red Bull megint ott találta magát, mint 2014-ben, mikor Vettel bejelentette távozását, valakit sürgősen találni kell a megüresedő helyre. Magukhoz hűen, házon belül oldották végül meg a pilótakérdés sorsát, és ugyan az eredeti tervekkel ellentétben korábban, de lehetőséget biztosítottak két fiatal tehetségüknek. Így került 2015-ben Kvjat, 2019-ben Gasly az anyacsapathoz.
Kvjat egyszer már átment azon, amin idén Gasly
Ahogyan idén Gasly-nak, úgy 2015-ben Kvjatnak is nehezen indult a Red Bullos idénye. Ő is rendre alul maradt csapattársával, Daniel Ricciardóval szemben, mígnem Monaco környékénél össze nem kapta magát. Onnantól kezdve már végig pariban volt Ricciardóval, majd magyarországi első dobogós helyezésével (2. hely) végleg elhallgatta azon embereket, akik már le akarták őt váltani.
(Az már más kérdés, hogy 2016-ban, mikor ismét picit döcögősen indult számára a szezon, akkor a Red Bull nem várt sokat, és az első adandó alkalommal leváltotta őt Verstappenre. Viszont az egy teljesen más szituáció volt, mint a mostani. Akkor a Red Bull azért volt kénytelen ezt a lépést meghúznia, hogy más nagy csapat ne csapjon le tehetségükre. )
Gasly helyzete viszont két ok miatt is rosszabb, mint 2015-ben volt Kvjatnak. Egyrészt a jelenlegi mezőny egyik legjobbja a csapattársa (Verstappen a tavalyi Kanadai Nagydíj óta minden futamon csapattársa előtt ért célba, mikor meglátta a kockás zászlót), a másik ok pedig ebből eredeztethető, hogy még eddig igazán meg se tudta őt közelíteni. Ez pedig akárhogy is nézzük, nagyon nem jó teljesítmény.
Tavaly már Ricciardónak is nehezen ment Verstappen ellen
Hogy egy picit védelmünkbe vegyük Gasly-t, érdemes megnézni azt, hogy tavaly hogyan szerepelt Daniel Ricciardo Max Verstappennel szemben.
Különösen a tavalyi eredményeket érdemes figyelembe venni. mivel Verstappen teljesítménye a legtöbbet a tavalyi évben fejlődött. Ez főleg a versenyzéshez való hozzáállásában lehetett észrevenni. Az évad elején rendre elkövetett egyéni hibák miatt sosem tudta maximalizálni az eredményeit, aminek a tetőpontját Monacóban érte el, mikor is a Red Bull toronymagasan a leggyorsabb volt a szűk utcai aszfaltcsíkon. Az teljesen egyértelmű volt, hogy azt a verseny valamelyik Red Bullos pilóta fogja megnyerni, Verstappen pedig olyannyira akarta a győzelmet, hogy azt már a harmadik szabadedzésen meg akarta szerezni. Ennek pedig az lett a vége, hogy a falban kötött ki, tálcán nyújtva át ezzel a sikert Ricciardónak, miközben ő törése miatt kénytelen volt kihagyni a kvalifikációt.
Ezután Verstappen teljesen összekapta magát, mondhatjuk úgy is, hogy Monacóban elment a legvégső határig, ameddig elmehetett, majd onnantól kezdve képes volt ezen a határon belül autózni a lehető legmagasabb színvonalon.
Mikor arról beszélünk, hogy Max Verstappen a jelenkori Forma-1 egyik legjobbja, akkor abban semmilyen túlzás nincsen, mert valóban így van. Talán Lewis Hamilton az egyetlen, aki Verstappennél is meggyőzőbben teljesít, de nem sokkal.
Az időmérők tekintetében Verstappen a fordulópontot jelentő Monacói Nagydíjig csak egy alkalommal, az azeri hétvégén kapott ki csapattársától időmérőn, majd Kanadától kezdve egészen Mexikóig minden téren jobban teljesített, mint ausztrál csapattársa. Persze itt egy-két időmérőt és futamot ki lehetne venni a képletből, ahol vagy Ricciardo vagy Verstappen kezdte úgy a hétvégét, hogy rajtbüntetést fog kapni, illetve nem várt műszaki hibák (lásd Ricciardónál Japán Nagydíj időmérője), esetleg rosszul jött időjárás változás (Ricciardo esete a Magyar Nagydíj Q2-es szakaszában) jött rosszul egyik versenyzőnek. Viszont mikor semmilyen hátráltató tényezőről nem beszélhettünk, akkor egyértelműen Verstappen volt a jobb csapaton belül, aki az évad második felében, azonos körülmények között csak kétszer kapott ki az ausztráltól- egyszer pont a rekorddöntés kapujában, Mexikóban (legfiatalabb pole pozíciós pilóta lehetett volna), egyszer pedig Ricciardo Red Bullos búcsú hétvégéjén, Abu Dhabiban.
Ugyan az ausztrál versenyző Monaco után már rendre Max Verstappen árnyékába szorult, ami szintén jelzi Verstappen kimagasló teljesítményét, azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy miközben idén Gasly átlagosan négy tizedmásodperccel lassabb a hollandnál, addig Ricciardónál ez az érték másfél és két tizedmásodpercközött mozgott, egy-két helyszínt leszámítva (például Szingapúr, ahol 662 ezreddel kapott ki).
Vagyis, ha Gasly mindenképpen meg szeretné menteni a pilótaülését, akkor muszáj lesz a jelenlegi időkülönbségét megfelezni, más különben elveszítheti azt...
Árulkodó jelek
1997 világbajnoka, Jacqes Villeneuve már a bahreini hétvégét követően elmondta a Sky Italiának, hogy ő nem tartja kizártnak azt, ha Gasly hamarosan ismét Toro Rossós szerelésben látnánk:
"Ha Gasly továbbiakban is így fog teljesíteni, akkor nem lepődnénk meg azon, ha visszakerülne a Toro Rossóhoz.
"A múltban már nem egyszer láthattunk arra példát, hogy egy fiatal versenyző picit jobban szenved, mikor egy kisebb csapatból átkerül egy nagyobba. Sokan alábecsülik ezt a váltást. Ahhoz lehetne hasonlítani, mikor valaki megérkezik a Forma-2-ből a Forma-1-be. Egyes versenyzők könnyebben alkalmazkodnak, mint mások.
"Gasly-nak nem lesz idén sok szerencséje Markóval. Tudjuk, hogy ő öt percenként képes megváltoztatni a véleményét."
Ekkor még Helmut Markóék is mondták a szokásos szöveget, amit ilyenkor mondaniuk kell, azaz türelmesnek kell lenniük Gasly-val, aki előbb-utóbb biztosan fel fogja venni a ritmust.
Az első komolyabb jel Gasly pótlásával kapcsolódóan a Monacói Nagydíjon történt. Igaz, a hercegség hétvégéjén már a korábbi években is mertek nagyokat mondani az újságírók egy öt perces hírnév érdekében. Idén sem volt másként Sebastian Vettellel kapcsolatban. Miközben egyesek az agyszüleményeiket terjesztették, aközben volt egy, Vettel esetleges visszavonulásánál reálisabb pletyka, ami arról szólt, hogy Nico Hülkenberg veheti át Gasly helyét.
Hülkenberget pletykálják leginkább Gasly helyére
Két ok miatt sem tűnik ez a pletyka teljesen homálynak.
Az egyik ok, függetlenül attól, hogy a Red Bull mennyire is számolna komolyan Nico Hülkenberggel, elkezdhet érdeklődni iránta egyfajta B-opcióként, ha ne adj Isten, Gasly-nak a nyári szünetig nem sikerül jelentősen javulnia.
Hülkenberg szerződése az év végén lejár a francia gyári csapattal, így teljesen természetes, hogy a mostani pilótapiac egyik legfelkapottabb neve, a Red Bull pedig ezért is érdeklődhet iránta, mert egy fős csapatként esélyük sem lesz a Ferrari ellen a konstruktőri második helyért.
A másik ok, amiért lehet némi valóság alapja a Red Bull érdeklődésének az a mostani Francia Nagydíjon derült ki. Tudniillik a Francia Nagydíj hétvégéjén a paddockban felmerültek olyan pletykák, mely szerint a Renault egy év késéssel, de leszerződtetné a Mercedes jelenlegi tartalékversenyzőjét, Esteban Ocont.
Miért is döntenének így, ha a Ricciardo-Hülkenberg páros eddig teljes összhangban képes jól dolgozni? Mivel Hülkenbergnek lehet egy igen jó ajánlata, ami a jelenlegi erősorrendet elnézve csak is a Red Bull lehet.
Persze ez még mindig nem hozza magával, hogy valóban meg fog történni a váltás, az ilyen híreket mindig érdemes fenntartásokkal kezelni, illetve attól, hogy egy pilótát pletykálják egy másik csapathoz, az még akkor sem jelenti automatikusan azt, hogy van is valós alapja az odaigazolásnak.
A Hülkenberg féle pletykák egyébként Gasly-t olyannyira felkavarták, hogy fel is hívta Helmut Markót, akinek meg kellett nyugtatnia, hogy ezeknek nincsen valóság alapja. Még lehet, hogy nincs, de ha Gasly nem javul, akkor ez változhat...
A másik árulkodó jel, amire az újságírók felkapták a fejüket a Francia Nagydíj hétvégéjén, hogy együtt látták beszélgetni Helmut Markót és Danyiil Kvjat menedzserét, Nicholas Todtot. Többen ezután arról kezdtek el susmorogni, hogy ez egy esetleges jel lehet arra vonatkozóan, hogy Gasly és a visszatérése óta nagyszerűen teljesítő Kvjat helyet cserélhet egymással.
A GpToday.net újságírója meg is kérdezte arról a Red Bull tanácsadóját, mennyire van veszélybe Gasly versenyülése:
"Neki nem ettől kell tartania, hanem sokkal inkább a Franciaországban mutatott sebessége miatt. Mi jelenleg úgy tervezzük, hogy Gasly-val fejezzük be a szezont."
Kvjat jelenlegi főnöke nem tartja elképzelhetetlennek a váltást
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost a német 'Starting Grid' podcastben nyilatkozott a jelenlegi helyzetről, ahol elmondta, nem lepődne meg, ha a Red Bull ismét felvinni az első csapatba Kvjatot.
"A Forma-1-ben a legfontosabb tényező a teljesítmény. Ha egy versenyző jó eredményeket ér el, akkor miért is ne alkalmaznák ismét- főleg akkor, ha megvagy győződve arról, hogy ez a helyes döntés?" - utalt Tost Kvjat jelenlegi meggyőző teljesítményére, ami miatt a Red Bull 2016 után ismét eljátszhat a pilótacsere gondolatával.
"Danyiil Kvjat Red Bull versenyző, aki jelenleg a Toro Rossónál van kölcsönben. Hogy mit hoz majd a jövő, az majd kiderül. Személy szerint, én örülnék ha Danyiil visszakerülhetne egy top csapathoz, akár a Red Bullhoz. Hogy miért? Mivel úgy vélem megvan a sebessége. Ha minden körülmény adott, akkor ő nagyszerű teljesítményre képes."
Tost emellett beszélt volt pilótája, Gasly jelenlegi teljesítményéről is. Azon ő maga is meglepődött, hogy ennyire nem megy jelenleg a franciának, aki tavaly nem egyszer bizonyította tehetségét náluk. Elég ha csak a bahreini negyedik helyére gondolunk, de amellett nagyszerű teljesítményt nyújtva hetedik lett Monacóban és hatodik a Hungaroringen. Emellett csapaton belül is ő nyújtotta a meggyőzőbb teljesítményt.
"Őszintén megmondva, meglepődtem azon, hogy ennyire nem megy neki, mivel Pierre Gasly ennél sokkal jobb és gyorsabb, mint ahogy jelenleg tűnik. Azonban nem ismerem a pontos körülményeket"- nyilatkozta volt pilótájáról.
Mi lesz akkor így Gasly-val?
Nincs egyszerű helyzetben a francia versenyző. Ugyan lehet, hogy az év végéig a Red Bull lehetőséget fog neki adni, azonban ha nem tud a nyári szünetig, vagy legalább az európai idény végéig fejlődni, akkor szinte garantált, hogy jövőre nem ő lesz Verstappen csapattársa.
Verstappen miatt nincs egyszerű dolga, de a Red Bullnál már évek óta azt nyilatkozzák, hogy Verstappennel szeretnének rekordokat dönteni, így Gasly-nak első sorban nem is az a feladata, hogy gyorsabb legyen a hollandnál, hanem mint Ricciardo is tette, legalább megközelítse. Ha ott tud lenni szorosan a nyomában, akkor azzal a csapat sokat fog tudni nyerni, mert ez az jelenti, hogy a pilóták képesek kihozni az autójukból a maximumot.
Ez az, ami jelenleg a franciának nem megy, elsősorban vezetési stílusa miatt.
Az látszik, hogy a csapat mellette van, próbálnak közösen valamit kitalálni, hogy Gasly is képes legyen hozni önmaga maximumát, mert jelenleg nem megy neki.
A türelem még él, de a végtelenségig ők sem tudnak várni, ezért kellene legalább a nyári szünetig összekapnia magát. Ha ez sikerül, akkor megmaradhat az ülése, ha nem, akkor onnantól kezdve három opció lehet. Az egyik, hogy az egyik Toro Rosso pilótával (Kvjattal) helyet cserélnek. A második opció, hogy egy másik csapatnál kapna ülést, amiből sok lehetősége nem lesz. A harmadik pedig, hogy a Red Bull egy külsős versenyzővel (például Hülkenberg) fogja őt helyettesíteni, de Gasly maradna a csapatnál, mint teszt- és tartalékversenyző. Persze utóbbira legfeljebb csak akkor kerülne sor, ha a francia versenyzőnek egyik csapatnál sem jutna pilótai ülés.
Hogy ebből melyik forgatókönyv fog megvalósulni, az már Gasly-n múlik.
Forrás: Motorsport Week, Autosport, M4sport
Képek: f1.com