Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a Francia Nagydíj időmérőjén

Lewis Hamilton egy elképesztő körrekorddal szerezte meg karrierje 85. pole pozícióját, miközben Sebastian Vettel a Q3-ban csak a hetedik lett, míg a McLarenek hosszú idő után nagy erős időmérőn vannak túl. 

Az időmérőre is maradt a nyári meleg a 60. Francia Nagydíjnak otthont adó Paul Richardi versenypályán. A szabadedzések alapján a pole pozícióért újfent Mercedes pilótái voltak a legesélyesebbek, amely során a legfőbb kérdést az adta, hogy a csúfos kanadai hétvégét követően Valtteri Bottasnak sikerül-e visszavágni Lewis Hamiltonnak? 

Az edzések alapján minden joggal bizakodhatott erre, ugyanis a pénteki második gyakorlás mellett a szombati délelőtti egy órás tréningen is ő autózta a leggyorsabb köridőt. 1:30.159-es köre ráadásul csak 130 ezerddel maradt el Hamilton tavalyi pályacsúcsától (1:30.029). Lewis Hamilton - akit nem kapott büntetést miután a második gyakorlásona  4-es kanyarban lecsúszott a pályáról, s mikor visszatért rá, akkor pont Verstappen mellé ért vissza- ugyan az első gyakorláson még a leggyorsabb volt, azóta viszont be kellett érnie a második helyekkel finn kollégája mögött. A harmadik tréningen a két versenyzőt csak 41 ezred válaszotta el, ami egy izgalmas ütközetet vezetett fel kettőjük között a kvalifikáción.

Q1

Az időmérő első felvonásában Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, 1:30.550-es köridővel, 59 ezreddel megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont, és "csak" 97 ezreddel a Ferrari monacói tehetségét, Charles Leclerc-et. A 21 éves versenyzó a Q1-ben mindkét gyors köre során ott tudott lenni a Mercedesek sarkában.

A Q1 vége igazi tűzijátékot hozott. A három nagy csapat (Mercedes, Ferrari, Red Bull) ekkor már rég a bokszban várták az időmérő folytatását, miközben a középmezőny csapatai sorra futották a jobbnál jobb köridőket. Az még hagyján, hogy a versenyzők soakt javultak, de az idők is elképesztően szorosak voltak. Példának okáért a negyedik helyen továbbjutó Nico Hülkenberg és a tizenhatodik helyen kieső Danyiil Kvjat között alig hét tizedmásodperc volt. Az ötödik Daniel Ricciardo és a nyolcadik Lando Norris pedig 1 tizeden belül voltak egymáshoz képest.

A pálya folyamatos javulása miatt félő volt az, hogy a bokszban pihenő Max Verstappen lehet az időmérő nagy vesztese, aki végül megúszta az újabb korai kiesést és a tizennegyedik helyen ment tovább.

A kiesők közül a tizenhetedik helyen végző Romain Grosjean lehgetett a legcsalódottabb. A Haas francia versenyzője az utolsó körében a 8-as kanyarból kijövet hiobázott, így nem tudott a legvégén javítani, ami a kiesését jelentette.

Danyiil Kvjat kiesése sokat nem számított, mivel a Toro Rosso orosz versenyzője az erőforrás elemek cseréje miatt alapból csak az utolsó rajthelyről fogja megkezdeni a vasárnapi futamot.

Rajtuk kívül még Lance Stroll (18. hely) és a két Williams búcsúzott az időmérőtől.

A tizenkilencedik időt megautózó George Russellt érdemes megemlíteni, ugyanis a 2018-as F2-es bajnok annak ellenére is egy nagyszerű kört autózott a gyengélkedő Williamsszel - amivel egy darabig a 17. helyen állt-, hogy a harmadik gyakorláson motorproblémák miatt csak négy kört tudott teljesíteni. 

A Q1 során jött a hír, hogy az időmérőt követően ki fogják vizsgálni Kimi Räikkönen esetét, aki az edzés elején csúszott le a pályáról a 11-es kanyarban, és mikor visszaztért, épp Romain Grosjean mellé tért, akinek el kellett vennie a gázról a lábát. A felvételek alapján úgy tűnt a francia akkor még nem mért körön volt, így az Alfa Romeo finn versenyzője, aki a hetedik helyen ment tovább nem valószínű, hogy fog büntetést kapni. 

Egy másik eset is az időmérő után fognak kivizsgálni: Räikkönen épp gyorsan haladt, mikor a 11-esben utolérte Daniel Ricciardót, s hogy elkerülje a lassan poroszkáló ausztrállal az ütközést, kénytelen volt lemenni a pályáról.

Q2

Ahogyan arra a pénteki napot követően számítani lehetett, a nagy csapatok a Q2-ben nem a lágy, hanem a közepes keverékű gumikon próbálta meg a továbbjutást. Ám itt jött a feketeleves! Ezúttal nemcsak a Mercedes és a Ferrari versenyzői, plusz Max Verstappen hajtott ki közepes gumikon a pályára, hanem a McLarenes Carlos Sainz is. Mivel Sainz nagyon jól ment a sárga oldalfalú gumikon, így előbb csapattársa, Lando Norris, majd a két Renault is átváltott ezekre az abroncsokra.

A leggyorsabb versenyző ezúttal is Valtteri Bottas volt, aki ugyan az első próbálkozása során két hibát is elkövetett (előbb a 9-es kanyarból kijövet, majd a 14-esben csúszott meg alatta az autó), ami miatt öt tizeddel elmaradt Hamilton 1:29.520-as köridejétől. A második próbálkozásában már nem követett el hibát, és 1:29.437-el, 83 ezredes előnnyel megelőzte Hamiltont, egyfajta üzenetet küldve neki, hogy ezen a hétvégén nem fogja olcsón adni a bőrét.

A Q2 legvégén Sebastian Vettel is megelőzte Hamilton, 1:29.506-os köridővel sikerült beférkőznie a két Mercedes közé, ami némiképp meglepetés volt, mivel a Ferrari addig a középsőm szakaszban sehol nem volt az Ezüst Nyilakhoz képest.

A másik Ferrarival Charles Leclerc a negyedik helyen ment tovább, 262 ezredes hátránnyal Valtteri Bottashoz képest.

Az ötödik helyen nagy meglepetésre Lando Norris jutott tovább, aki ugyanúgy a közepes gumikon futotta 1:30.019-es köridejét, mint a mögötte végző Max Verstappen.

McLarenes csapattársa is nagyon jól szerepelt, ő a hetedik helyen ment tovább megelőzve, szintén közepeseket használó Daniel Ricciardót, és már lágy gumikon karrierje során első ízben a legjobb tíz közé beférő Antonio Giovinazzit. 

A Q2 legnagyobb vesztese Nico Hülkenberg volt, aki végül 123 ezreddel lemaradt a továbbjutásról, miközben Ricciardo a nyolcadik helyen bejutott a legjobb tíz közé, ő pedig végül csak a tizenharmadik lett. A német versenyző a Mistral-egyenes végén követett el egy hibát, emiatt nem tudott a végén javulni.

Nála is szomorúbb lehetett Alexander Albon, aki a Q2 legvégén pottyant ki a legjobb tíz közül, miután Pierre Gasly csak négy századdal ment nála jobb köridőt, méghozzá a lágy gumikon.

Q3

 A Mercedes házon belüli párharcának első felvonását a Q3-ban Lewis Hamilton nyerte meg 1:28.448-as köridővel, ami 157 ezreddel volt jobb köridő, mint amit csapattársa, Valtteri Bottas autózott.

A két Ezüst Nyíl olyannyira bekezdett a Q3-ban, hogy a harmadik időt megautózó Charles Leclerc lemaradása is 567 ezred volt. Csapattársa, Sebastian Vettel nem fejezte be az első mért körét, mivel előbb az 1-es kanyarban hibázott, majd a 6-os fordulóban is jobban lesodródott a pályáról, mint szabad lett volna, így ha be is fejezte volna a körét, akkor azt elvették volna.

Mivel Bottas az utolsó gyors körében nem tudott javítani, így idő előtt eldőlt a pole pozíció sorsa, amit az a Lewis Hamilton szerzett meg, aki korábbi idjeén is képes volt 129 ezredet javítani, s 1:28.319-el idei harmadik, karrierje során pedig a 86. pole pozícióját szerezte meg. 

Charles Leclerc is javított ugyan az utolsó mért körén, azonban hiába ment be 1:29 alá 1:28.965-ös köridejével, így is 646 ezreddel kikapott Hamiltontól.

Csapattársának, Sebastian Vettelnek viszont igen rosszul alakult az időmérő végső fázisa. Második gyors köre sem alakult jól, így végül óriási meglepetésre, csak a hetedik rajthelyet tudta megszerezni. Kikapott a negyedik időt elérő Max Verstappenttől, és az időmérő ászaitól, Lando Norristól és Carlos Sainztól is, akik kibérelték a McLarennek a harmadik rajtsort.

Daniel Ricciardo a Renault-val a nyolcadik rajthelyet szerezte meg, megelőzve Pierre Gasly-t és Antonio Giovinazzit.

 

A versenyigazgatóság végül sem Räikkönent, sem Ricciardót nem büntette meg az időmérőt követően.

Képek: Mercedes-AMG F1, Formula 1

 

 

 

 

 

 

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása