Nemcsak a Forma-1-es Olasz Nagydíj, hanem a Forma-2 is történelmire sikeredett. Azonban nemcsak Mick Schumacher győzelme volt az egyetlen kiemelkedő esemény a hétvége során, ugyanis volt itt egy futamgyőztes kizárás, és több nagyszerű felzárkózás.
Mick Schumacher a győztesek útján
Mick Schumacher az utóbbi időben nagyon megtáltosodott. Alapból sokkal jobban megy neki idén az F2-ben, azonban a második silverstone-i hétvégétől kezdődően elképesztő sorozatban van. A monzai hétvégét megelőzően az utolsó öt futamból négyet is a dobogón fejezett be, amire a mezőnyből rajta kívül még senki sem ért el. Igaz, ebből a négy dobogós helyezésből kettő második és kettő harmadik hely volt, azaz futamgyőzelem egyszer sem akart összejönni számára, egészen mostanáig.
Már az időmérő első felében látszódott, hogy ez a monzai hétvége nagyon jó lehet számára, ugyanis vezette ekkor az időlistát, azonban az időmérő második felvonásának első köre nem jött igazán össze neki. A második körében viszont gyorsabb volt, mint az addigi legjobbja, azonban az Ascar kanyarból kijövet elvesztette irányítását autója felett és összetörte azt. Ennek okán pedig csak a hetedik rajthelyet tudta megszerezni a főfutamra.
Ekkor lehetett azt gondolni, hogy Mick Schumacher ezzel a hibájával eldobta a nagy esélyét, és most is lemondhat a futamgyőzelemről, miközben a pole pozíciót az idei szezonban negyedik alkalommal is Callum Ilott szerezte meg.
Azonban Schumacher az év egyik legnagyobb rajtját véve a hetedik helyről feljött a második helyre, majd ezt követően végig ott volt Ferrari junioros társának, Callum Ilottnak a nyomában.
Kettőjük párharca végül nem a pályán, hanem a bokszutcában dőlt el, ahol Ilott autója a kerékcserét követően lefulladt, amivel nagyon sok pozíciót veszített. Schumachernek így a futam második felében nem volt ellenfele, s ezáltal könnyedén szerezte meg karrierje második Forma-2-es futamgyőzelmét, amelyből ez volt az első, amit a főfutamon szerzett. Azon a pályán, ahol édesapja, Michael Schumacher is több nagyszerű győzelmet aratott a Scuderia Ferrari számára.
Schumacher teljes mértékben megérdemelte ezt a futamgyőzelmet, ami kis túlzással már járt is számára, hiszen idén eddig nagyon jó teljesítményt nyújtott.
Amit aztán a vasárnapi sprintfutamra is át tudott emelni!
Igaz, itt egy komoly célegyenes végi elfékezés ront az összképen, amit Guanyu Zhou által jelentett nyomás alatt vétett, aminek következtében a verseny nagy részét vibráló bal első kerékkel kellett teljesítenie.
Ez a teljesítményét nagyon nem vetette vissza, és végül így is negyedik helyen ért célba.
Ekkor úgy tűnt, hogy megszakad a dobogós sorozata, azonban a futamot követően nem sokkal jött a hír, hogy kizárták a sprintversenyt megnyerő Dan Ticktumot, így végül harmadik helyen zárta a monzai hétvégét.
Ez egyben azt is jelentette, hogy dobogós sorozata nem szakadt meg, ami már öt verseny óta él, ha pedig picit tovább megyünk, akkor a legutolsó hét futamból hatot fejezett be a legjobb három között. Zsinórban öt dobogós helyezést a 2017 óta újraíródó F2-es szériában még senki nem volt képes (négyre csak Nyck de Vries, George Russell és Oliver Rowland volt képes), ahhoz pedig, hogy egy ilyen sorozatot találjunk, ahhoz 2015-ig kell visszamennünk az időben, amikor a bajnokságot még GP2-nek nevezték. Akkor, az akkori GP2-es bajnokságot megnyerő Stoffel Vandoorne csinált egy ilyen sorozatot, igaz az egy fokkal erősebb volt, mert ötből hármat megnyert, kétszer pedig második lett.
De az jelenleg tény, hogy Mick Schumacher van a legjobb formában az F2-ben, aki ezzel már a második helyen áll a bajnokságban, hat ponttal elmaradva Ilott-tal szemben úgy, hogy a Belga Nagydíjat követően még 26 pont volt kettőjük között a differencia.
Ilott felzárkózása a főfutamon
Callum Ilott hétvége legnagyobb felzárkózását mutatta be a főfutamon, amikor is egy lefulladás miatt több értékes pozíciót is veszített.
Ilott azért is járt ezzel rosszul, mivel minden esélye megvolt arra, hogy futamot nyerjen, azonban a kerékcseréket követően csak a nyolcadik helyen haladt. Viszont olyan tempót diktált a közepes gumikon, amivel sikerült egészen a hatodik helyig előreverekednie magát. Ilott körökön keresztül messze a leggyorsabb volt a mezőnyben, és minden dicséretet megérdemel annak okán, hogy egy ilyen szerencsétlen hibából fel tudott állni úgy, hogy a mezőny végére esett vissza.
A másnapi sprintfutamot a harmadik rajtkockából kezdhette meg, s bár a futamot a második helyen fejezte be, azonban Ticktum kizárásával ő örökölte meg az első helyet, és az érte járó 15 pontot, amivel újra ő vezeti az F2-es bajnokságot.
Előnye nem nagy, csak hat ponttal előzi meg Mick Schumachert és kilenccel Robert Shwartzmant.
Peches Ticktum
A hétvége legbalszerencsésebb versenyzője Dan Ticktum volt, aki hiába dominálta a vasárnapi sprintfutamot, amit végül meg is nyert, végül utólag elvették tőle karrierje második F2-es futamgyőzelmét.
Az ok roppant egyszerű volt, nem maradt elég mennyiségű üzemanyag az autójában az utólagos vizsgálathoz. Már akkor érezhető, hogy a kevés üzemanyag miatt kellett a leintést követően lehúzódnia a pályáról, azonban akkor még Ticktum is abban bízott, hogy még maradt annyi mennyiség, amennyi szükséges a kötelező mintavételéhez.
Végül nem volt, ez pedig 15 pontja bánta, amivel ugyan a bajnokságban nem veszített pozíciót, de 92 pont helyett továbbra is csak 77 pont a neve mellett.
Lundgaard visszatért
Christian Lundgaard bár nagyon jól kezdte első F2-es szezonját, a második silverstone-i hétvége sprintfutamát követően sokáig nem jött ki számára a lépés. Olyannyira, hogy a monzai hétvégét megelőző öt futamon csak kettő darab pontot tudott gyűjteni, amivel a bajnokság második helyéről egészen a hetedik helyig esett vissza.
Monzában viszont ismét sikerült összekapnia magát: az időmérőn negyedik lett, amit a főfutamon képes dobogóra váltania, és egy harmadik helyezéssel tért vissza a pódiumra. Ezt megelőzően a második silverstone-i hétvége főfutamán volt képes a legjobb három között végeznie.
Lendülete a sprintfutamon is kitartott, ahol a pályán is sikerült a legjobb három között végeznie, és Ticktum kiesésével feljött a második helyre. Így F2-es karrierje során először végzett egy hétvége mindkét futamán a legjobb három között. Erre idén csak Mick Schumacher és Jack Aitken volt képes.
Az ART Grand Prix dán versenyzője ezzel az erős teljesítménnyel feljött a bajnokság ötödik helyére, csak hét pont választja el a sprintfutamon technikai gondok miatt nullázó Yuki Tsunodától, míg a bajnokságot vezető Callum Ilott-tal szembeni lemaradása 33 pont, ami még az a kategória, ami még bőven ledolgozható. Példának okáért, a hétvége legtöbb pontját szerző Mick Schumacher 37 egységet gyűjtött, szóval Lundgaard pont időben kapta össze magát, így továbbra is harcban van a bajnoki címért.
Mazepin erős sprintfutama
Nikita Mazepin ahányszor a hétvégén képernyőre került, akkor nem járt jól. Ez főleg a főfutamára volt igaz, amelyet az előkelő hatodik helyről kezdhetett meg a közepes gumikon, azonban előbb Roy Nissany terelte le őt a 2-es kanyarban a kavicságyba, amivel nagyon sok pozíciót veszített, majd végül műszaki hiba fel is kellett adnia a versenyt. Így a másnapi sprintversenyt csak az utolsó, huszonkettedik helyről kezdhette meg.
Innen rajtolva, pláne egy olyan versenyen, ahol nincs kötelező bokszkiállás, nem sok esély mutatkozott a pontszerzésre. Ennek ellenére Mazepin ezt megcsinálta! Igaz, a pontszerzéshez kellett Ticktum kizárása is, mivel Mazepin magát a futamot a kilencedik, már nem pontszerző helyen fejezte be, de így előrejött egy helyezést, és nyolcadik helyezésének köszönhetően egy pontot szerzett.
Nagyszerű versenyzést mutatott be Mazepin, s bár a szombati napja nagyon rosszul sikerült, végül a hétvégét egy igazán erős versennyel zárta.
Kik szerezték a legtöbb pontot a hétvégén?
Bajnokság állása
Képek: Formula 2 (twitter)