Forma-2 - 2020-as Olasz Nagydíj sztorijai

Nemcsak a Forma-1-es Olasz Nagydíj, hanem a Forma-2 is történelmire sikeredett. Azonban nemcsak Mick Schumacher győzelme volt az egyetlen kiemelkedő esemény a hétvége során, ugyanis volt itt egy futamgyőztes kizárás, és több nagyszerű felzárkózás.

 

Mick Schumacher a győztesek útján

 

Mick Schumacher az utóbbi időben nagyon megtáltosodott. Alapból sokkal jobban megy neki idén az F2-ben, azonban a második silverstone-i hétvégétől kezdődően elképesztő sorozatban van. A monzai hétvégét megelőzően az utolsó öt futamból négyet is a dobogón fejezett be, amire a mezőnyből rajta kívül még senki sem ért el. Igaz, ebből a négy dobogós helyezésből kettő második és kettő harmadik hely volt, azaz futamgyőzelem egyszer sem akart összejönni számára, egészen mostanáig.

Már az időmérő első felében látszódott, hogy ez a monzai hétvége nagyon jó lehet számára, ugyanis vezette ekkor az időlistát, azonban az időmérő második felvonásának első köre nem jött igazán össze neki. A második körében viszont gyorsabb volt, mint az addigi legjobbja, azonban az Ascar kanyarból kijövet elvesztette irányítását autója felett és összetörte azt. Ennek okán pedig csak a hetedik rajthelyet tudta megszerezni a főfutamra.

Ekkor lehetett azt gondolni, hogy Mick Schumacher ezzel a hibájával eldobta a nagy esélyét, és most is lemondhat a futamgyőzelemről, miközben a pole pozíciót az idei szezonban negyedik alkalommal is Callum Ilott szerezte meg.

Azonban Schumacher az év egyik legnagyobb rajtját véve a hetedik helyről feljött a második helyre, majd ezt követően végig ott volt Ferrari junioros társának, Callum Ilottnak a nyomában. 

Kettőjük párharca végül nem a pályán, hanem a bokszutcában dőlt el, ahol Ilott autója a kerékcserét követően lefulladt, amivel nagyon sok pozíciót veszített. Schumachernek így a futam második felében nem volt ellenfele, s ezáltal könnyedén szerezte meg karrierje második Forma-2-es futamgyőzelmét, amelyből ez volt az első, amit a főfutamon szerzett. Azon a pályán, ahol édesapja, Michael Schumacher is több nagyszerű győzelmet aratott a Scuderia Ferrari számára.

Schumacher teljes mértékben megérdemelte ezt a futamgyőzelmet, ami kis túlzással már járt is számára, hiszen idén eddig nagyon jó teljesítményt nyújtott.

Amit aztán a vasárnapi sprintfutamra is át tudott emelni!

Igaz, itt egy komoly célegyenes végi elfékezés ront az összképen, amit Guanyu Zhou által jelentett nyomás alatt vétett, aminek következtében a verseny nagy részét vibráló bal első kerékkel kellett teljesítenie. 

Ez a teljesítményét nagyon nem vetette vissza, és végül így is negyedik helyen ért célba.

Ekkor úgy tűnt, hogy megszakad a dobogós sorozata, azonban a futamot követően nem sokkal jött a hír, hogy kizárták a sprintversenyt megnyerő Dan Ticktumot, így végül harmadik helyen zárta a monzai hétvégét. 

Ez egyben azt is jelentette, hogy dobogós sorozata nem szakadt meg, ami már öt verseny óta él, ha pedig picit tovább megyünk, akkor a legutolsó hét futamból hatot fejezett be a legjobb három között. Zsinórban öt dobogós helyezést a 2017 óta újraíródó F2-es szériában még senki nem volt képes (négyre csak Nyck de Vries, George Russell és Oliver Rowland volt képes), ahhoz pedig, hogy egy ilyen sorozatot találjunk, ahhoz 2015-ig kell visszamennünk az időben, amikor a bajnokságot még GP2-nek nevezték. Akkor, az akkori GP2-es bajnokságot megnyerő Stoffel Vandoorne csinált egy ilyen sorozatot, igaz az egy fokkal erősebb volt, mert ötből hármat megnyert, kétszer pedig második lett.

De az jelenleg tény, hogy Mick Schumacher van a legjobb formában az F2-ben, aki ezzel már a második helyen áll a bajnokságban, hat ponttal elmaradva Ilott-tal szemben úgy, hogy a Belga Nagydíjat követően még 26 pont volt kettőjük között a differencia.

 

Ilott felzárkózása a főfutamon

 

Callum Ilott hétvége legnagyobb felzárkózását mutatta be a főfutamon, amikor is egy lefulladás miatt több értékes pozíciót is veszített. 

Ilott azért is járt ezzel rosszul, mivel minden esélye megvolt arra, hogy futamot nyerjen, azonban a kerékcseréket követően csak a nyolcadik helyen haladt. Viszont olyan tempót diktált a közepes gumikon, amivel sikerült egészen a hatodik helyig előreverekednie magát. Ilott körökön keresztül messze a leggyorsabb volt a mezőnyben, és minden dicséretet megérdemel annak okán, hogy egy ilyen szerencsétlen hibából fel tudott állni úgy, hogy a mezőny végére esett vissza.

A másnapi sprintfutamot a harmadik rajtkockából kezdhette meg, s bár a futamot a második helyen fejezte be, azonban Ticktum kizárásával ő örökölte meg az első helyet, és az érte járó 15 pontot, amivel újra ő vezeti az F2-es bajnokságot.

Előnye nem nagy, csak hat ponttal előzi meg Mick Schumachert és kilenccel Robert Shwartzmant.

 

Peches Ticktum

 

A hétvége legbalszerencsésebb versenyzője Dan Ticktum volt, aki hiába dominálta a vasárnapi sprintfutamot, amit végül meg is nyert, végül utólag elvették tőle karrierje második F2-es futamgyőzelmét.

Az ok roppant egyszerű volt, nem maradt elég mennyiségű üzemanyag az autójában az utólagos vizsgálathoz. Már akkor érezhető, hogy a kevés üzemanyag miatt kellett a leintést követően lehúzódnia a pályáról, azonban akkor még Ticktum is abban bízott, hogy még maradt annyi mennyiség, amennyi szükséges a kötelező mintavételéhez.

Végül nem volt, ez pedig 15 pontja bánta, amivel ugyan a bajnokságban nem veszített pozíciót, de 92 pont helyett továbbra is csak 77 pont a neve mellett. 

 

Lundgaard visszatért

 

Christian Lundgaard bár nagyon jól kezdte első F2-es szezonját, a második silverstone-i hétvége sprintfutamát követően sokáig nem jött ki számára a lépés. Olyannyira, hogy a monzai hétvégét megelőző öt futamon csak kettő darab pontot tudott gyűjteni, amivel a bajnokság második helyéről egészen a hetedik helyig esett vissza.

Monzában viszont ismét sikerült összekapnia magát: az időmérőn negyedik lett, amit a főfutamon képes dobogóra váltania, és egy harmadik helyezéssel tért vissza a pódiumra. Ezt megelőzően a második silverstone-i hétvége főfutamán volt képes a legjobb három között végeznie.

Lendülete a sprintfutamon is kitartott, ahol a pályán is sikerült a legjobb három között végeznie, és Ticktum kiesésével feljött a második helyre. Így F2-es karrierje során először végzett egy hétvége mindkét futamán a legjobb három között. Erre idén csak Mick Schumacher és Jack Aitken volt képes.

Az ART Grand Prix dán versenyzője ezzel az erős teljesítménnyel feljött a bajnokság ötödik helyére, csak hét pont választja el a sprintfutamon technikai gondok miatt nullázó Yuki Tsunodától, míg a bajnokságot vezető Callum Ilott-tal szembeni lemaradása 33 pont, ami még az a kategória, ami még bőven ledolgozható. Példának okáért, a hétvége legtöbb pontját szerző Mick Schumacher 37 egységet gyűjtött, szóval Lundgaard pont időben kapta össze magát, így továbbra is harcban van a bajnoki címért.

 

Mazepin erős sprintfutama

 

Nikita Mazepin ahányszor a hétvégén képernyőre került, akkor nem járt jól. Ez főleg a főfutamára volt igaz, amelyet az előkelő hatodik helyről kezdhetett meg a közepes gumikon, azonban előbb Roy Nissany terelte le őt a 2-es kanyarban a kavicságyba, amivel nagyon sok pozíciót veszített, majd végül műszaki hiba fel is kellett adnia a versenyt. Így a másnapi sprintversenyt csak az utolsó, huszonkettedik helyről kezdhette meg.

Innen rajtolva, pláne egy olyan versenyen, ahol nincs kötelező bokszkiállás, nem sok esély mutatkozott a pontszerzésre. Ennek ellenére Mazepin ezt megcsinálta! Igaz, a pontszerzéshez kellett Ticktum kizárása is, mivel Mazepin magát a futamot a kilencedik, már nem pontszerző helyen fejezte be, de így előrejött egy helyezést, és nyolcadik helyezésének köszönhetően egy pontot szerzett.

Nagyszerű versenyzést mutatott be Mazepin, s bár a szombati napja nagyon rosszul sikerült, végül a hétvégét egy igazán erős versennyel zárta.

 

Kik szerezték a legtöbb pontot a hétvégén?

 

2020-09-10_6.png

 

2020-09-10_7.png

 

Bajnokság állása

 

2020-09-10_4.png

 

2020-09-10_5.png

 

Képek: Formula 2 (twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása