71. Olasz Nagydíj - Időmérő győztesei - vesztesei

Az élen nem történt változás, most is a Mercedes dominált, viszont mögöttük igencsak változatos eredmények születtek a 71. Olasz Nagydíj időmérő edzésén.

 

Győztesek

 

Lewis Hamilton (1. hely - 1:18.887)

 

A motormódok betiltásától titkon mindenki abban reménykedett, hogy az majd visszaveti a Mercedes teljesítményét. 

Nos, ez a gyakorlatban nem úgy sült el, ahogy azt várni lehetett volna. A két Mercedes ezúttal is messze kilógtak a mezőnyből, ők voltak az egyetlenek, akik 1:19 alatti köridőre képesek voltak.

Csapaton belül pedig most is Lewis Hamilton volt az ász, aki az 1:18.887-es idejével a Forma-1 történelmének leggyorsabb átlagtempójú körét teljesítette. 264,363 km/h-a volt az átlagtempója karrierje hetedik monzai, és egyben 93. pole pozíciójának.

Lassan kijelenthető, hogy 2020-ban nincs hétvége Hamilton rekorddöntés nélkül.

 

McLaren (Carlos Sainz 3. hely - 1:19.695, Lando Norris 6. hely - 1:19.820)

 

Az időmérő embere egyértelműen a McLaren spanyol versenyzője, Carlos Sainz volt!

Carlos Sainz a Stájer Nagydíj esős időmérő edzésén már hozott egy harmadik helyet, most pedig mindezt száraz körülmények között sikerült elérnie. Utoljára teljesen száraz időmérőn a McLaren a 2012-es Brazil Nagydíj időmérőjén tudott a legjobb háromban végezni (akkor Hamilton-Button az első rajtsort is elhozta).

Fantasztikus volt, amit Sainz művelt az időmérőn, ahol a mért körében egyetlen egy hiba sem férhetett bele, mert a Mercedes mögötti mezőny elképesztően szoros volt. A hetedik Daniel Ricciardóig bezárólag a versenyzők 169 ezreden belül voltak egymáshoz képest!

A McLaren 2012 óta nem szerepelt ilyen jól Monzában (akkor is Hamilton-Button első rajtsor volt).

És akkor nem beszéltünk Lando Norrisról, aki bár csak a hatodik lett, de Sainzcal szembeni lemaradása csak 125 ezred volt...

A holnapi futamon mindenképpen érdemes lesz rájuk odafigyelni. mert versenyeken a papaya-kék autók eddig jobbak voltak, mint az időmérőn.

 

Sergio Perez (4. hely - 1:19.720)

 

Belgiumban a Racing Point csalódáskeltő hétvégét produkált, Monzában úgy néz ki ismét jó hétvégéjük lehet, főleg Sergio Perez révén, aki a Magyar és a Spanyol Nagydíjat követően lett negyedik, csak 25 ezreddel elmaradva Sainzctól.

Perez Forma-1-es karrierje egyik legjobb időmérőjét teljesítette,negyedik rajthelye pedig remek lehetőséget biztosít számára, hogy 2012 után ismét felálljon a legendás monzai dobogóra.

 

Charles Leclerc (13. hely- 1:20.273)

 

Charles Leclerc nem a helyezése miatt került fel erre a listára, hanem azért, mert a körülményekből kihozta messze a maximumot. Ha mindenki azonos autóval ment volna most, akkor a teljesítménye alapján mindenképpen a pole pozícióért mehetett volna.

Azonban a Ferrari a szigorítások miatt a mezőny leggyengébb motorjával rendelkező gyártója lett, és ez az 1:20.273 volt ebben a maximum, ami sajnálatosan, csak egy tizenharmadik rajthelyet ért.

 

Kimi Räikkönen (14. hely - 1:20.926)

 

 

Kimi Räikkönen 2020-ban elképesztő formában van, csak a legnagyobb problémája az, hogy az autója miatt ez nem látszik annyira. 

A Spanyol Nagydíj után ismét bejutott a Q2-be, ráadásul az egyik Ferrarit (Sebastian Vettel) le is győzte. Amit lehetett, azt most is kihozta magából 2007 világbajnoka, ami egy tizennegyedik helyet jelentett.

 

Kevin Magnussen (15. hely- 1:21.573)

 

Kevin Magnussen is érdemel dicséretet az időmérőt követően. A Haas dán versenyzője az idei szezonban második alkalommal jutott be a Q2-be, ahol megismételte az esős Stájer Nagydíjon elért tizenötödik helyezését.

 

Vesztesek

 

Ferrari (Charles Leclerc 13. hely- 1:20.273, Sebastian Vettel 17. hely - 1:21.151)

 

Zsinórban második alkalommal nem jutott be egyik Ferrari sem a Q3-ba, ráadásul 1984 óta most fordult elő először a rajtrács első tíz helyezettje között nincsenek ott.

És akkor arról nem is beszéltünk, hogy mióta az időmérőt Q1-Q2-Q3-as formátumban rendezik meg, azóta most fordult elő először, hogy az egyik autó már a Q1-ben elvérzett. 

Igaz ebben az is szerepet játszott, hogy a nagy forgalom miatt Sebastian Vettelnek esélye sem volt a javítani a Q1 végén. Viszont egyfelől ez egy újabb mélypont a csapat történetében.

 

George Russell (19. hely - 1:21.587)

 

 

George Russell is a Q1 végi forgalomnak esett áldozatául, aminek okán nemcsak, hogy ő sem tudott javítani idején, de egyben ez azt is jelentette, hogy idei legrosszabb időmérő edzésén van túl.

Utoljára a tavalyi szezonzárón, az Abu Dhabi Nagydíj időmérő edzésén végzett ennyire rossz pozícióban. 

És ha azt mondjuk, hogy ez a legrosszabb itteni időmérős eredménye, akkor azt nem biztos, hogy első hallásra elhinnénk, pedig így van. Tavaly Max Verstappen a motorcseréje miatt nem ment mért kört, így Russell a tizennyolcadik lett, míg most csak a tizenkilencedik.

Remélhetőleg ennél csak jobb futama lesz holnap.

 

Képek: McLaren (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása