Shwartzman győzelmével átvette a vezetést a bajnokságban, Ilott nullázott

Az F2-es bajnokság szempontjából meghatározó volt a Belga Nagydíj sprintfutama, ugyanis míg Callum Ilott idénybeli második kiesését könyvelhette el, aközben legfőbb bajnoki riválisa, Robert Shwartzman megnyerte a futamot, amivel visszaszerezte a vezetést az összetettben.

 

Nem volt teljes a mezőny a Forma-2 Belga Nagydíjának sprintfutamán. A szombati főfutamon csapattársával ütköző Nobuharu Matsushita autója ugyanis annyira összetört a balesetben, hogy szerelői nem tudták helyrehozni.

A 18 körös futam enyhe felhős, hűvös időben került megrendezésre. A levegő hőmérséklete 13, a pályáé 19 Celsius-fok volt.

Sprintfutam révén a mezőny mind a huszonegy versenyzője a közepes gumikon kezdte meg a futamot. Az első rajtkockából, F2-es karrierje során először Roy Nissany indult, mellőle Guanyu Zhou várta a piros lámpák kialvását. A harmadik helyről a szombati főfutamon nagyszerűen teljesítő Dan Ticktum rajtolt, a negyedikről pedig a futamot megelőzően a bajnokság második helyezettje, Robert Shwartzman. Mögöttük az ötödik és a hatodik rajtkockából Louid Deletraz és Mick Schumacher rajtolt, a főfutam két főhőse Nikita Mazepin és Yuki Tsunoda a hetedik, illetve a nyolcadik helyről várta a piros lámpák kialvását. A futamot megelőzően, a bajnokságot vezető Callum Ilott csak a tizedik helyről kezdhette meg a Belga Nagydíj sprintfutamát.

A piros lámpák kialvását nagyszerűen kapta el a harmadik helyről rajtoló Dan Ticktum, aki a beragadó Zhou mellett Roy Nissany mellett is elment, átvéve ezzel a vezetést. A Trident izraeli versenyzője viszont nem hagyta ennyiben a dolgot, és az Eau Rouge-ból kijövet, a Kemmel-egyenesben visszaelőzte Ticktumot.

A rajt legnagyobb győztese a Renault dán tehetsége, Christian Lundgaard volt, aki a tizenhetedik helyről rajtolva, egészen a tizedik helyig jött előre, igaz a Les Combes kanyar féktávját elmérte, így a bukótéren keresztül kellett visszatérnie a pályára, pont Callum Ilott és az ő mögötte autózó Tsunoda elé.

Már az első körben be kellett küldeni a biztonsági autót a pályára, miután a 7-es kanyarban Yuki Tsunoda hátulról megpöckölte a Lundgaard miatt picit lassító Callum Ilott-tot, aki ennek következtében keresztbe forgott és lefulladt autójával. Ez egyben Ilott kiesését is jelentette, ami a hatalmas lehetőséget biztosított a rajtnál harmadik helyig feljövő Robert Shwartzmannak, akinek a futamot megelőzően hét pont volt a hátránya Ferrari akadémista társával szemben.

A balesetben a versenybírák végül Yuki Tsunodát hozták ki vétkesnek, aki ezért később egy öt másodperces időbüntetésben részesült.

 

A biztonsági autó mögött az állás: 1. Nissan, 2. Ticktum, 3. Shwartzman, 4. Deletraz, 5. Zhou, 6. Mazepin, 7. Schumacher, 8. Ghiotto, 9. Aitken, 10. Lundgaard, 11. Piquet, 12. Tsunoda,  13. Sato, 14. Armstrong, 15. Alesi, 16. Markelov, 17. Drugovich, 18. Daruvala, 19. Samaia, 20. Vips.

A biztonsági autó a 3. kör végén hagyta el a pályát.

Az újraindításkor Ticktum egyből elkezdte támadni az első helyért Roy Nissanyt. A Les Combes-ba a külső íven fordult be, és úgy nézett ki meg is előzi ellenfelét, aki azonban hátulról megpöckölte őt, ami miatt Ticktum  autója megbicsaklott, lecsúszott a pályáról, amikor is a kerékvető olyan szerencsétlenül dobta meg őt, hogy azzal pont eltalálta Nissany autójának hátulját, aki az ütéstől a gumifalba csapódott.

A balesetből Robert Shwartzman profitált a legtöbbet, ugyanis a 7-es kanyarban Ticktumot is megelőzve átvette a vezetést, amikor is versenyirányítás biztonsági autós fázist rendelt el. 

 

Abban a kis időben, míg ismét szabad volt a versenyzés, több helyen is történt pozíciócsere: Luca Ghiotto megelőzte Mick Schumachert, Yuki Tsunoda pedig a tizenkettedik helyről feljött a tizedik helyig.

A második biztonsági autós fázisnál, ez volt az állás: 1. Shwartzman, 2. Ticktum, 3. Deletraz, 4. Zhou, 5. Mazepin, 6. Ghiotto, 7. Schumacher, 8. Aitken, 9. Lundgaard, 10. Tsunoda, 11. Piquet, 12. Sato, 13. Armstrong, 14. Markelov, 15. Alesi, 16. Drugovich, 17. Daruvala, 18. Samaia, 19. Vips.

A második biztonsági autós fázisnak a 7. körben ért véget.

Shwartzman jól kapta el az újraindítást, és egyből ellógott a második helyen autózó, jobb hátsó gumijának sérülésétől tartó Dan Ticktumtól, akire a Charouz svájci versenyzője, Louis Deletraz kezdett el nyomást gyakorolni. Olyannyira, hogy a kör végén a Buszmegálló sikánban, a külső íven körbe is autózta őt, azonban Ticktum a következő körben, a Kemmel-egyenesben visszaelőzte őt, megőrizve ezzel második helyezését.

Jól kapta el a második újraindítást Mick Schumacher. Az előző újraindításnál őt megelőző Luca Ghiottót egyből megelőzte, miután a Hitech Grand Prix olasz versenyzőjének a Raidillonban meg kellett fognia az alatta megbicsakló autóját. Schumacher egy körrel elején, a Hitech másik versenyzőjét, Nikita Mazepint is megelőzte, majd a kör végén profitálva Deletraz és Zhou Buszmegálló sikános csatározásából, Deletrazt is megelőzve már a negyedik helyen haladt. Szegény Deletraz nagyon rosszul jött ki a Buszmegálló sikánban történő incidensből, mivel előbb Zhou, majd Schumacher előzte meg őt, amivel a harmadik helyről az ötödik helyig esett vissza.

Schumacher ekkor hatalmas lendületben volt, és a 9. körben, a Kemmel-egyenesben Zhoút is megelőzve feljött a harmadik helyre, majd a 12. körben, a a gumijaira egyre jobban panaszkodó, az előző fordulóban a Buszmegálló sikán féktávjánál magát elfékező Dan Ticktum mellett is elment, amivel a második helyen haladt.

Ticktum ekkor már nagyon szenvedett a gumikopással, a következő körben Zhou is megelőzte őt, s közben egyre jobban érkeztek meg rá a többiek. Még az sem segített neki, hogy a 18 körös futam 15. körében, fél kör erejéig virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben Marino Sato Buszmegálló sikánban történő megpördülése, és lefulladása miatt, ugyanis amint megkapták a pilóták megint a zöld jelzést, ellenfelei könnyedén előzték meg őt. A futamot végül a tizedik, már nem pontszerző helyen fejezte be.

Azt a futamot, amit a Prema orosz versenyzője, Robert Shwartzman nyert meg, idei és egyben F2-es karrierje harmadik sikerét aratva ezzel. Ráadásul a győzelem mellett a leggyorsabb kört is ő futotta meg, amivel a napot a maximális 17 ponttal zárta, ez pedig azt jelentette, hogy a Brit Nagydíj hétvégéjét követően újra ő vezeti a bajnokságot, 10 ponttal megelőzve az idei leggyengébb hétvégéjét, most nullázó Callum Ilott-tot.

A Prema örömét az tette teljessé, hogy Mick Schumacher ért célba a második helyen, így kettős győzelmet arattak. Schumacher ráadásul egyéni rekordot is felállított, ugyanis eddigi F2-es karrierje során először végzett zsinórban három futamot a dobogón.

A dobogó legalsó fokára az UNI-Virtousi versenyzője, Guanyu Zhou állhatott fel.

A negyedik és az ötödik helyen a Hitech Grand Prix két versenyzője végzett, Nikita Mazepin - Luca Ghiotto sorrendben, míg mögöttük Louis Deletraz és Christian Lundgaard célba. Lundgaard hetedik helyezése egyben azt is jelentette, hogy ART Grand Prix versenyzőjének sikerült megszakítania a négy verseny óta tartó pont nélküli sorozatát. Ez csapattársának, Marcus Armstrongnak nem sikerült, ráadásul ő műszaki hiba miatt a futamot sem tudta befejezni.

Az utolsó pontszerző helyet a 2017-es F2-es bajnokság második helyezettje, Artem Markelov szerezte meg a nyolcadik helyével, ami egyébként idénybeli első pontja volt.

Ehhez viszont kellett Yuki Tsunoda öt másodperces büntetése is, mivel a Red Bull japán tehetsége a futamot eredetileg a hetedik helyen fejezte be, de büntetésével a kilencedik helyig esett vissza.

Nem Tsunoda volt az egyetlen, aki a futam során büntetést kapott. A sprintfutamon sokáig pontszerző helyen haladó Jack Aitken egy 10 másodperces stop and go büntetést kapott a verseny során, mivel a futamot rossz rajtpozícióból kezdte meg, így azt végül az utolsó, tizenhetedik helyen zárta.

Aitkent az zavarta meg, hogy a felvezető kör kezdetén, az eredetileg a tizenegyedik helyről rajtoló Jüri Vips lefulladt, így a versenyt csak a bokszutcából kezdhette meg. Vips, ahogyan szombaton a főfutamon, úgy most is megmutatta tehetségét, és a versenyt végül a tizenegyedik helyen fejezte be, csak két tizeddel elmaradva a gumikkal küzdő csapattársától, Dan Ticktumtól. Pontot ugyan Vips nem szerzett, de így is a hétvége egyik embere ő volt.

 

 

A bajnokság állása a sprintfutamot követően:

 

 

Képek: Formula 2 (Twitter)

 

 

 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása