Az F2-es bajnokság szempontjából meghatározó volt a Belga Nagydíj sprintfutama, ugyanis míg Callum Ilott idénybeli második kiesését könyvelhette el, aközben legfőbb bajnoki riválisa, Robert Shwartzman megnyerte a futamot, amivel visszaszerezte a vezetést az összetettben.
Nem volt teljes a mezőny a Forma-2 Belga Nagydíjának sprintfutamán. A szombati főfutamon csapattársával ütköző Nobuharu Matsushita autója ugyanis annyira összetört a balesetben, hogy szerelői nem tudták helyrehozni.
A 18 körös futam enyhe felhős, hűvös időben került megrendezésre. A levegő hőmérséklete 13, a pályáé 19 Celsius-fok volt.
Sprintfutam révén a mezőny mind a huszonegy versenyzője a közepes gumikon kezdte meg a futamot. Az első rajtkockából, F2-es karrierje során először Roy Nissany indult, mellőle Guanyu Zhou várta a piros lámpák kialvását. A harmadik helyről a szombati főfutamon nagyszerűen teljesítő Dan Ticktum rajtolt, a negyedikről pedig a futamot megelőzően a bajnokság második helyezettje, Robert Shwartzman. Mögöttük az ötödik és a hatodik rajtkockából Louid Deletraz és Mick Schumacher rajtolt, a főfutam két főhőse Nikita Mazepin és Yuki Tsunoda a hetedik, illetve a nyolcadik helyről várta a piros lámpák kialvását. A futamot megelőzően, a bajnokságot vezető Callum Ilott csak a tizedik helyről kezdhette meg a Belga Nagydíj sprintfutamát.
A piros lámpák kialvását nagyszerűen kapta el a harmadik helyről rajtoló Dan Ticktum, aki a beragadó Zhou mellett Roy Nissany mellett is elment, átvéve ezzel a vezetést. A Trident izraeli versenyzője viszont nem hagyta ennyiben a dolgot, és az Eau Rouge-ból kijövet, a Kemmel-egyenesben visszaelőzte Ticktumot.
A rajt legnagyobb győztese a Renault dán tehetsége, Christian Lundgaard volt, aki a tizenhetedik helyről rajtolva, egészen a tizedik helyig jött előre, igaz a Les Combes kanyar féktávját elmérte, így a bukótéren keresztül kellett visszatérnie a pályára, pont Callum Ilott és az ő mögötte autózó Tsunoda elé.
Már az első körben be kellett küldeni a biztonsági autót a pályára, miután a 7-es kanyarban Yuki Tsunoda hátulról megpöckölte a Lundgaard miatt picit lassító Callum Ilott-tot, aki ennek következtében keresztbe forgott és lefulladt autójával. Ez egyben Ilott kiesését is jelentette, ami a hatalmas lehetőséget biztosított a rajtnál harmadik helyig feljövő Robert Shwartzmannak, akinek a futamot megelőzően hét pont volt a hátránya Ferrari akadémista társával szemben.
A balesetben a versenybírák végül Yuki Tsunodát hozták ki vétkesnek, aki ezért később egy öt másodperces időbüntetésben részesült.
A biztonsági autó mögött az állás: 1. Nissan, 2. Ticktum, 3. Shwartzman, 4. Deletraz, 5. Zhou, 6. Mazepin, 7. Schumacher, 8. Ghiotto, 9. Aitken, 10. Lundgaard, 11. Piquet, 12. Tsunoda, 13. Sato, 14. Armstrong, 15. Alesi, 16. Markelov, 17. Drugovich, 18. Daruvala, 19. Samaia, 20. Vips.
A biztonsági autó a 3. kör végén hagyta el a pályát.
Az újraindításkor Ticktum egyből elkezdte támadni az első helyért Roy Nissanyt. A Les Combes-ba a külső íven fordult be, és úgy nézett ki meg is előzi ellenfelét, aki azonban hátulról megpöckölte őt, ami miatt Ticktum autója megbicsaklott, lecsúszott a pályáról, amikor is a kerékvető olyan szerencsétlenül dobta meg őt, hogy azzal pont eltalálta Nissany autójának hátulját, aki az ütéstől a gumifalba csapódott.
A balesetből Robert Shwartzman profitált a legtöbbet, ugyanis a 7-es kanyarban Ticktumot is megelőzve átvette a vezetést, amikor is versenyirányítás biztonsági autós fázist rendelt el.
Abban a kis időben, míg ismét szabad volt a versenyzés, több helyen is történt pozíciócsere: Luca Ghiotto megelőzte Mick Schumachert, Yuki Tsunoda pedig a tizenkettedik helyről feljött a tizedik helyig.
A második biztonsági autós fázisnál, ez volt az állás: 1. Shwartzman, 2. Ticktum, 3. Deletraz, 4. Zhou, 5. Mazepin, 6. Ghiotto, 7. Schumacher, 8. Aitken, 9. Lundgaard, 10. Tsunoda, 11. Piquet, 12. Sato, 13. Armstrong, 14. Markelov, 15. Alesi, 16. Drugovich, 17. Daruvala, 18. Samaia, 19. Vips.
A második biztonsági autós fázisnak a 7. körben ért véget.
Shwartzman jól kapta el az újraindítást, és egyből ellógott a második helyen autózó, jobb hátsó gumijának sérülésétől tartó Dan Ticktumtól, akire a Charouz svájci versenyzője, Louis Deletraz kezdett el nyomást gyakorolni. Olyannyira, hogy a kör végén a Buszmegálló sikánban, a külső íven körbe is autózta őt, azonban Ticktum a következő körben, a Kemmel-egyenesben visszaelőzte őt, megőrizve ezzel második helyezését.
Jól kapta el a második újraindítást Mick Schumacher. Az előző újraindításnál őt megelőző Luca Ghiottót egyből megelőzte, miután a Hitech Grand Prix olasz versenyzőjének a Raidillonban meg kellett fognia az alatta megbicsakló autóját. Schumacher egy körrel elején, a Hitech másik versenyzőjét, Nikita Mazepint is megelőzte, majd a kör végén profitálva Deletraz és Zhou Buszmegálló sikános csatározásából, Deletrazt is megelőzve már a negyedik helyen haladt. Szegény Deletraz nagyon rosszul jött ki a Buszmegálló sikánban történő incidensből, mivel előbb Zhou, majd Schumacher előzte meg őt, amivel a harmadik helyről az ötödik helyig esett vissza.
Schumacher ekkor hatalmas lendületben volt, és a 9. körben, a Kemmel-egyenesben Zhoút is megelőzve feljött a harmadik helyre, majd a 12. körben, a a gumijaira egyre jobban panaszkodó, az előző fordulóban a Buszmegálló sikán féktávjánál magát elfékező Dan Ticktum mellett is elment, amivel a második helyen haladt.
Ticktum ekkor már nagyon szenvedett a gumikopással, a következő körben Zhou is megelőzte őt, s közben egyre jobban érkeztek meg rá a többiek. Még az sem segített neki, hogy a 18 körös futam 15. körében, fél kör erejéig virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben Marino Sato Buszmegálló sikánban történő megpördülése, és lefulladása miatt, ugyanis amint megkapták a pilóták megint a zöld jelzést, ellenfelei könnyedén előzték meg őt. A futamot végül a tizedik, már nem pontszerző helyen fejezte be.
Azt a futamot, amit a Prema orosz versenyzője, Robert Shwartzman nyert meg, idei és egyben F2-es karrierje harmadik sikerét aratva ezzel. Ráadásul a győzelem mellett a leggyorsabb kört is ő futotta meg, amivel a napot a maximális 17 ponttal zárta, ez pedig azt jelentette, hogy a Brit Nagydíj hétvégéjét követően újra ő vezeti a bajnokságot, 10 ponttal megelőzve az idei leggyengébb hétvégéjét, most nullázó Callum Ilott-tot.
A Prema örömét az tette teljessé, hogy Mick Schumacher ért célba a második helyen, így kettős győzelmet arattak. Schumacher ráadásul egyéni rekordot is felállított, ugyanis eddigi F2-es karrierje során először végzett zsinórban három futamot a dobogón.
A dobogó legalsó fokára az UNI-Virtousi versenyzője, Guanyu Zhou állhatott fel.
A negyedik és az ötödik helyen a Hitech Grand Prix két versenyzője végzett, Nikita Mazepin - Luca Ghiotto sorrendben, míg mögöttük Louis Deletraz és Christian Lundgaard célba. Lundgaard hetedik helyezése egyben azt is jelentette, hogy ART Grand Prix versenyzőjének sikerült megszakítania a négy verseny óta tartó pont nélküli sorozatát. Ez csapattársának, Marcus Armstrongnak nem sikerült, ráadásul ő műszaki hiba miatt a futamot sem tudta befejezni.
Az utolsó pontszerző helyet a 2017-es F2-es bajnokság második helyezettje, Artem Markelov szerezte meg a nyolcadik helyével, ami egyébként idénybeli első pontja volt.
Ehhez viszont kellett Yuki Tsunoda öt másodperces büntetése is, mivel a Red Bull japán tehetsége a futamot eredetileg a hetedik helyen fejezte be, de büntetésével a kilencedik helyig esett vissza.
Nem Tsunoda volt az egyetlen, aki a futam során büntetést kapott. A sprintfutamon sokáig pontszerző helyen haladó Jack Aitken egy 10 másodperces stop and go büntetést kapott a verseny során, mivel a futamot rossz rajtpozícióból kezdte meg, így azt végül az utolsó, tizenhetedik helyen zárta.
Aitkent az zavarta meg, hogy a felvezető kör kezdetén, az eredetileg a tizenegyedik helyről rajtoló Jüri Vips lefulladt, így a versenyt csak a bokszutcából kezdhette meg. Vips, ahogyan szombaton a főfutamon, úgy most is megmutatta tehetségét, és a versenyt végül a tizenegyedik helyen fejezte be, csak két tizeddel elmaradva a gumikkal küzdő csapattársától, Dan Ticktumtól. Pontot ugyan Vips nem szerzett, de így is a hétvége egyik embere ő volt.
A bajnokság állása a sprintfutamot követően:
Képek: Formula 2 (Twitter)