Délelőtt Bottas, délután Verstappen volt a leggyorsabb pénteken

Felemás eredményt hozott a Belga Nagydíj pénteki napja. Miközben délelőtt a két Mercedes volt a leggyorsabb a legendás hét kilométeres versenypályán, aközben délután Max Verstappen és meglepetésre, a Renault ausztrálja, Daniel Ricciardo. A Ferrari nagyon szenvedett, de a nap vesztese a Haas volt.

 

Enyhe felhős, hűvös időben kerültek megrendezésre a Belga Nagydíj pénteki napján a két másfél órás szabadedzés. Az eső elkerülte a Forma-1 mezőnyét, ugyanis csapadék a két edzés között megrendezésre kerülő F3-as időmérőn, illetve az F2-es időmérőt követően esett.

A pénteki nap leggyorsabb versenyzője Max Verstappen volt a Red Bullal, aki az 1:43.744-es idejét a második edzésen teljesítette. Mögötte a második helyen kisebb meglepetésre korábbi Red Bullos csapattársa, Daniel Ricciardo végzett 1:43.792-es idővel, ami csak 48 ezreddel maradt el a hollandtól. Ricciardo második edzése nem volt makulátlan, mivel az edzés 68. percében, a Kemmel-egyenes kezdeti részénél műszaki hiba miatt le kellett húzódnia a pályáról.

 

 

A pénteki napot a harmadik helyen záró Lewis Hamilton is egy tizeden belül volt Verstappenhez képest, ugyanis az 1:43.840-es ideje csak 96 ezreddel maradt a világbajnokság második helyezettjétől. 

Hamilton csapattársának, az első edzést 1:44.493-mal megnyerő Valtteri Bottas a második edzésen csak a hatodik leggyorsabb volt, bő négy tizedes lemaradásban Verstappenhez képest. Bottas pénteki napja azért is volt különleges, mivel ezen a napon ünnepelte 31. születésnapját. Viszonylag nyugodt napja volt annak ellenére is, hogy az első edzésen kapott egy bal első defektet.

 

 

Nagyon jól szerepelt a második edzésen Alexander Albon, aki 1:44.134-el, 390 ezredes lemaradásban csapattársához képest a negyedik leggyorsabb volt, három ezreddel megelőzve a Racing Point mexikói versenyzőjét, Sergio Perezt.

A két McLaren is jónak nevezhető pénteki napon volt túl, ahogyan az első edzésen, úgy a másodikon is mind a két autójukkal a legjobb tíz között végeztek. Délelőtt  Sainz a nyolcadik, Norris a tizedik, addig délután Norris a hetedik, Sainz pedig a kilencedik leggyorsabb köridőt teljesítette.

Miközben a Forma-1-es debütálását négy évvel ezelőtt ezen a pályán megejtő Esteban Ocon délelőtt gyorsabb volt csapattársánál, Daniel Ricciardónál, délután már több, mint négy tized volt a lemaradása hozzá képest, s míg az ausztrál a második, addig ő nyolcadik időt autózta meg.

A második edzésen a legjobb tízbe még Pierre Gasly tudott beférni 1:44.6-al, 78 ezreddel megelőzve a Racing Point kanadai versenyzőjét, Lance Strollt.

Annak ellenére, hogy a spái versenypálya a versenynaptár leghosszabb pályája, ennek ellenére a második edzésen az első tizenegy pilóta egy másodpercen belül volt egymáshoz képest. De a tizenkettedik Danyiil Kvjat lemaradása is csak 1,082 másodperc volt.

Az első tizenkettő között hiába keresünk Ferrari-motoros autót, nem találunk. A pénteki napon a Ferrari-motorokat használó csapatok csak a mezőny hátsó részében szerepeltek, ami jól mutatja, hogy mennyire is rosszul érintette őket az FIA szigorításai az idei évre.

A legjobb Ferrari-motoros csapat pénteken érdekes módon nem a gyári Ferrari, hanem az Alfa Romeo volt. Az első edzés vízfolyás miatt kihagyni kényszerülő Antonio Giovinazzi 1:44.861-es idővel a tizenharmadik leggyorsabb volt a második edzésen, 35 ezreddel megelőzve csapattársát, a négyszeres Belga Nagydíj futamgyőztes Kimi Räikkönent.

A legjobb gyári Ferrari versenyző az a Charles Leclerc volt, aki tavaly itt 1:42.519-el hatalmas előnnyel megnyerte az időmérőt. Most 1:45.440-es idővel csak a tizenötödik volt, 23 ezreddel megelőzve a Williams brit tehetségét, George Russellt.

Csapattársa, Sebastian Vettel 1:45.683-al, csak a tizenhetedik volt délután.

A Scuderia Ferrari a délelőtti edzésen sem szerepelt jobban: ott Leclerc-Vettel sorrendben a tizennegyedik-tizenötödikek voltak.

A nap vesztesei mégsem ők, hanem amerikai partnercsapatuk, a Haas volt, akik a komplett délelőtti edzést kénytelenek voltak mindkét autójukkal kihagyni erőforráshiba miatt. Ez a délutáni gyakorlásra is kihatással volt, ott ugyanis csak egy óra után tudtak pályára gurulni, és akkor sem tudtak a maradék fél órában nyugodtan körözni, mivel 13 perccel az edzés vége előtt, egy reklámtábla leesése miatt (a régi célegyenesben, az Eau Rouge fele) pár percre piros zászlóval meg kellett szakítani a gyakorlást. A csapat összesen ment a nap során 27 kört. Összehasonlításképpen: csak Valtteri Bottas, egymaga ment ennyi kört a második edzésen.

 

Az első edzés végeredménye:

 

eggfiakvgae2msx.jpg

 

Második edzés végeredménye:

 

118579330_1841269866029987_1976125629444300898_o.jpg

 

Képek: Aston Martin Red Bull Racing (Twitter), Formula 1 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása