70. Évforduló Nagydíj - Értékelő

A Forma-1 70 éves születésnapjának szentelt versenyhétvége a lágyabb gumiknak és a melegebb időjárás miatt teljesen más versenyt hozott, mint az előző heti Brit Nagydíj. Ennek is köszönhetően Max Verstappen az év során először legyőzte a Mercedes, de mellette szintén fantasztikus versenyt futott Charles Leclerc, akinek csapattársa, Sebastian Vettel pályafutása egyik legrosszabb hétvégéjén volt túl.

 

Hétvégei legjobbja(i):

 

Max Verstappen

 

 

A 70. Évforduló Nagydíjon nem nagyon volt kérdés, ki volt a hétvége egyik legjobbja. Ha van versenyző, aki eddig minden hétvégén a maximumon teljesített, akkor az Max Verstappen.

A Red Bull versenyzője már az időmérőn megcsinálta azt a bravúrt, hogy a kemény keverékű gumikon jutott be a Q3-ba, ami egyben azt is jelentette, hogy a vasárnapi futamot a hétvége legkeményebb keverékén kezdhette meg, egyedüliként az első tízből. 

Verstappen ugyan a Q3-ban alulmaradt Nico Hülkenberggel szemben, így az 52 körös futamot a negyedik helyről kezdhette meg úgy, hogy papíron a rajtnál nem a legideálisabb gumikon volt. Azonban Verstappen ennek ellenére vett egy olyan rajtot, amivel sikerült megelőznie a Racing Point beugró versenyzőjét, ez pedig kulcsfontosságú momentum volt a versenyének alakulása szempontjából. Ugyanis, így közvetlenül tudta követni az élen autózó két Mercedest, akiknek a melegben egyre kezdtek hólyagosodni az abroncsaik, így Verstappen egy idő után egyre jobban közeledett rájuk.

Ugyan mérnöke ekkor rászólt, hogy a gumijainak óvása érdekében ne menjen túl közel hozzájuk, amire Verstappen az év rádiós üzenetét felelte: "Nem fogok nagymamaként mögöttük ülni."

Nem ezt tette, hanem nyomta neki, és már ott volt Hamilton nyakán, amikor mind a két Fekete Nyilat kihozták a bokszba.. És ekkor indult csak el igazán a Verstappen-show.

A kemény keverékű gumikon való rajtolás, és a jobb gumikezelés annyira kifizetődő volt a Red Bull számára, hogy első kiállásakor, pont Valtteri Bottas mellé ért vissza, akit pár másodperccel később, a Luffieldben úgy előzte meg nem teljesen üzemi hőmérsékletű gumikon, hogy öröm volt nézni.

A Mercedesnek a kegyelemdöfést az hozta meg, mikor Verstappen Botttasszal egy időben jött ki másodjára kerékcserére, és ez pedig arra is jó volt, hogy igazán kiderüljön, hogy a Red Bull mennyivel is kíméletesebben bánt a gumikkal, mint a Mercedes. 

Mert míg Hamilton utolsó kiállása után roham tempóban dolgozta le lemaradását csapattársával szemben, addigra Verstappen ellen esélye sem volt, aki végül könnyedén szerezte meg karrierje kilencedik futamgyőzelmét.

 

Charles Leclerc

 

Lassan kijelenthetjük, hogy Charles Leclerc egyik legerősebb pályája a silverstone-i. 2015-ben, élete első F3-as hétvégéjén a három futamból kettőt a pole-ból kezdhetett meg, és bár mindkettőn megfutotta a leggyorsabb kört, egyet tudott győzelemre váltani, egyszer pedig George Russell mögött a második lett.

2016-ban, már a GP3-ban második lett az időmérőn (akkori ART-s csapattársa, Alexander Albon előzte csak meg 75 századdal), azonban egy öt helyes rajtbüntetés miatt a futamot csak a hetedik helyről kezdhette meg, ennek ellenére második lett a főfutamon, míg a sprinten, szintén hetedik helyről indulva harmadik helyen ért célba. Ez volt GP3-as karrierje egyetlen olyan hétvégéje, ahol mindkét futamot a dobogón zárt.

2017-ben a Forma-2-es bajnokságban könnyedén szerezte meg a pole pozíciót, a második rajthelyet megszerző Oliver Rowland is bő négy tizeddel maradt el tőle. A futamon sem a kötelező bokszkiállása előtt füstölgő motorja, sem pedig leszakadó visszapillantó tükre nem zavarta, és ennek ellenére könnyedén nyert.

2018-ban, első Forma-1-es szezonjában, a Sauberre ugyan nem ért célba, azonban az időmérőn bejutott a Q3-ba, 601 ezredet verve a tizenötödik helyen végző csapattársára, Marcus Ericssonra még a Q2-ben!

Tavaly, első Ferraris idényében, végig dominálta a hétvégét Sebastian Vettellel szemben, aki akkor is bő hat tizeddel maradt el tőle az időmérőn, és lett hatodik, míg ő a harmadik rajtkockát szerezte meg. A futamon Vettel hibázott, ütközött Verstappennel, Leclerc pedig dobogós lett.

Előző hétvégén is varázsolt a monacói, míg Vettel csak tizedik lett a kvalifikáción, addig ő nemcsak bejutott a közepes gumikon a Q3-ba, de még a negyedik rajtpozíciót is elcsípte, hogy aztán profitálva Bottas defektjéből dobogós legyen, a nem túl acélos Ferrarival.

A most felsorolt sormintát a 70. Évforduló Nagydíja sem szakította meg: Leclerc megint sokkal gyorsabb volt az autójával megbarátkozni nem bíró Vettelnél (aki be sem tudott jutni a Q3-ba, még a lágy gumikon sem), és ugyan most nem volt annyira versenyképes az SF1000-es Ferrari, mint múlt héten, ennek ellenére a nyolcadik rajthely nem volt rossz a monacói pilótától. 

Leclerc végül nem emiatt, hanem a futamon nyújtott elképesztően stabil, gumikímélő versenyzése miatt lett a hétvége másik legjobbja, tudniillik a Ferrari versenyzője egy kiállással végzett úgy a negyedik helyen, hogy a top hármat leszámítva senki nem volt a közelében.

Leclerc nagyon boldog volt a rádióban, és nem véletlenül nyilatkozta azt a futamot követően, hogy ez olyan volt, mintha nyert volna.  Egy erősebb konstrukcióval lehet, hogy képes lett volna akár Max Verstappen győzelmét is elhalászni...

 

 

A hétvége meglepetése:

 

Nico Hülkenberg 

 

A hétvége legnagyobb pozitív meglepetése Nico Hülkenberg volt, aki beugrása második hétvégéjén képes volt az időmérőn egy harmadik rajthelyet szerezni, megelőzve Verstappent és Ricciardót, és a Racing Point állandó versenyzőjét, Lance Strollt, aki a Q3-ban bő három tizeddel maradt alul vele szemben.

 

 

Hülkenbergnek ugyan végül a futamon esélye sem volt a dobogóra, azonban végig Stroll előtt volt, és haladt magabiztosan az ötödik helyen, amíg pár körrel vége előtt nem kellett harmadik alkalommal is kiállnia a bokszba, mivel annyira elkezdtek szemcsésedni a kemény keverékű gumijai, hogy a futam utáni elmondása szerint, ha nem állnak ki a bokszba, akkor a célba érés is kérdéses lett volna. A csapat végül nem kockáztatott, s ugyan ezzel visszaesett Stroll mögé a hetedik helyre, de így legalább sikerült hat plusz pontot szerezni a csapatnak, akik az FIA fékhűtőkkel kapcsolatos ítéletével a hétvégét megelőzően 15 pontot vesztettek el a konstruktőri bajnokságban.

Mivel Perez Barcelonában ismét autóba ülhet, így Hülkenberg Forma-1-es karrierje egy ideig megint szünetel, azonban ezt a két brit hétvégét kihasználva, elkezdett tárgyalni pár csapattal, köztük volt GP2-es főnökével, Frederic Vasseurrel, aki jelenleg az Alfa Romeo csapatfőnöke, így nincs kizárva, hogy 2020-ban Hülkenberg velük térne vissza a sportágban, mint állandó versenyző.

 

A hétvége csalódása:

 

Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel hétvégéje finoman fogalmazva sem alakult jól. Már a szabadedzéseken látszódott, hogy végig szenved az SF1000-es autóval, aminek kezelésére nem tudott úgy ráérezni, mint csapattársának, Charles Leclerc-nek.

Az időmérőn már a Q2-ben kiesett úgy, hogy a végén feltette a lágy gumikat, amikkel alighanem nem is a továbbjutás volt a célja, hanem a tizenegyedik rajthely megszerezése, ami végül Esteban Ocon rajtbüntetésével össze is jött számára.

Így Max Verstappen után ő volt a második legjobb pozícióban azok közül, akik a kemény keverékű gumikon vágtak neki az 52 körös futamnak. Azonban hiába rajtot a fehér oldalfalú gumikon, rögtön az 1-es kanyarban a kelleténél jobban ráment a kerékvetőre, ami következtében megpördült, és csak a szerencsének volt ksözönhetőe, hogy ez a hiba végül nem eredményezett egy hatalmas balesetet.

 

 

Vettel ezzel visszaesett a mezőny végére, és bár onnan sikerült a kiállásokig a tizedik hely környékéig felverekednie magát, azaz benne volt a pakliban, hogy a hiba ellenére szerezhet legalább egy pontot, amikor is csapata 11 körrel azután, hogy megejtette első kiállását újra behozta a bokszba. Ezzel csak azért volt gond, mivel az első kiállása után nem közepes, hanem kemény keverékű gumikat kapott, amikkel az első etapjában 23. körig ment el, azaz a közepes gumikon kellett teljesítenie a verseny hátralevő részét, amiből még 19 kör hátravolt.

A négyszeres világbajnok ki is fakadt ezen a rádión, és a futamot végül a tizenkettedik helyen fejezte be, közel 4 másodperces hátránnyal az utolsó pontszerző helyen célba érő Danyiil Kvjattal szemben. Vettel eredményét csak az árnyékolja be nagyon, hogy a csapattársa, az autóját sokkal jobban kezelni tudó csapattársa, Charles Leclerc a negyedik helyen ért célba...

Vettel olyannyira dühös volt a versenyének alakulására, hogy a leintést követően meg sem szólalt a rádióban, mellyel csak táplálta azon véleményeket, mely szerint a hangulat közte és a Ferrari vezetői között egyre feszültebb.

Ezt csak tetézte, hogy a futam utáni nyilatkozatokban a csapatfőnök, Mattia Binotto a sajtón keresztül kritizálta pilótáját, mondván magának köszönheti, hogy nem szerzett pontot azzal, hogy megforgott az 1-es kanyarban...

A hangulat kívülről egyre feszültebbnek tűnik, viszont ami némiképpen segíthet majd a Spanyol Nagydíjon Vettelnek, hogy új karosszériát kap, miután kiderült, hogy az itt használt verzióban volt egy kis sérülés.

Az egykor szebb napokat megélő, rekordokat halmozó Sebastian Vettel nem éppen a legjobb időszakát éli a sportágban, de ahogy ő is nyilatkozta a futamot követően, ennél rosszabb már nem nagyon lehet...

 

A futam győztesei:

 

Lewis Hamilton

 

Bár a futamot most nem nyerte meg, mégis a futam győztesei sorolhatjuk Lewis Hamiltont, már csak azért is, mert amit lehetett, azt kihozta a futamából.

Persze ehhez kellett az is, hogy a Mercedes a második etapján a lehető leghosszabb ideig kint tartotta a pályán, így a második bokszkiállását követően, a frissebb kemény keverékű gumikon sokkal gyorsabban tudott haladni, mint a második helyen haladó Valtteri Bottas.

Ekkor már biztossá vált, hogy Verstappent nem lehet utolérni, így Hamilton legjobb esetben is csak második lehet, amit végül három körrel a verseny vége előtt szerzett meg.

Ennek és a leggyorsabb kör megfutásának köszönhetően, végül megmaradt a 30 pontos előnye az egyéni bajnokságban, igaz most nem csapattársával Bottasszal, hanem Verstappennel szemben.

A Mercedes rosszabb gumikezelése miatt most esélye sem volt a Verstappen-Red Bull párossal szemben, de Hamilton így is kihozta a hétvégéjéből a maximumot, mindezt egy olyan hétvégén, ahol Bottasnak sikerült legyőznie az időmérőn és a futam feléig még úgy is álltak, hogy a finn fog előrébb végezni. 

Hamilton második helyezésével elérte a 155. dobogós eredményét, amivel beállította Michael Schuamcher erre vonatkozó rekordját. Spanyol Nagydíjon pedig már előzhet is.

 

Alexander Albon

 

 

Amilyen rosszul szerepel az időmérőkön, annyira jobb a futamokon nyújtott teljesítménye. Most is így volt Albon számára, aki a kilencedik helyről indulva, egy nagyon korai bokszkiállás ellenére is az ötödik helyen ért célba úgy, hogy az 52 körös verseny során több nagyon szép, bátor manővert bemutatott, köztük a Kimi Räikkönen elleni manőverét, amit a gyors jobbos kanyarban, a Copse-ban hajtott végre.

Albon ezekkel a teljesítményekkel rendre képes bizonyítani, hogy valóban tehetséges versenyző,azonban ha nem a kilencedik helyről kellett volna rajtolnia, akkor talán egy dobogós helyezés is összejöhetett volna, látva a tempóját.

Ahogyan Christian Horner is rendre elmondja minden versenyhétvégét követően, Albonnak csak egy "nyugis" időmérő kellene, csak a kérdés az, hogy sikerül-e még időben arra ráéreznie, hogy egy körön is kihozza a legtöbbet az autójából, hogy megmentse pilótaülését?

 

Esteban Ocon

 

Ahogyan Albonnak, úgy Esteban Oconnak sem volt egy jó időmérője, ahol nemcsak, hogy nem sikerült bejutnia a Q3-ba, miközben csapattársa, Daniel Ricciardo az ötödik lett, de George Russell feltartása miatt a futamot csak a tizennegyedik helyről kezdhette meg.

Ocon már a Force Indiás korszakában is megmutatta, hogy a futamokon nagyon jó tempóban képes versenyezni úgy, hogy közben a gumijaival is megfelelően bánjon. Ez most sem volt másként, ami megteremtette neki, hogy az 52 körös versenyt Charles Leclerc-hez és Kimi Räikkönenhez hasonlóan egy bokszkiállással teljesítse, aminek köszönhetően végül a  nyolcadik helyen ért célba.

 

Danyiil Kvjat

 

Danyiil Kvjat a tavalyi Brit Nagydíjon hasonló produkciót mutatott be a 70. Évforduló Nagydíjon. Ahogyan tavaly, úgy most sem sikerült bejutnia a Q2-be, miközben Pierre Gasly idei legjobb időmérő edzésével a hetedik lett, addig ő csak a tizenhatodik.

Azonban a pontokat nem az időmérőt, hanem a futamokat követően osztják, és Kvjat a tavalyi évhez hasonló felzárkózással, megfelelően kivitelezett taktikával képes volt megszerezni a tizedik helyet (tavaly a tizenhetedik helyről lett kilencedik), így a Stájer Nagydíjat követően ismét pontot tudott szerezni.

Kvjat maga is elégedett volt a versenyével, ahol azért is kellett most jó eredményt elérnie, mivel az idei szezonban eddig Gasly látványosan jobb nála, és ha ez tartós marad, akkor Albonhoz hasonlóan az ő ülése is veszélybe kerülhet. 

 

 

Kimi Räikkönen

 

Idei évben másodjára végzett az időmérő utolsó helyén, és mivel egy körön az Alfa Romeo látványosan lassabb volt a Haas-Williams-Alfa Romeo trióból, így sok reményekkel nem várhatták az 52 körös futamot.

Kimi Räikkönen viszont megmutatta ezen a versenyen, hogy még mindig egy nagyon jó versenyző, ugyanis képes volt ő is egy kiállásos stratégiával teljesíteni a versenyt, ami kellett ahhoz, hogy ő nyerje meg az alsóház küzdelmét.

Az már más kérdés, hogy ez a nagyszerű teljesítmény, az autó teljesítménye miatt csak egy tizenötödik helyre volt elegendő.

 

A futam vesztesei

 

Valtteri Bottas

 

A futam legnagyobb vesztese egyértelműen Valtteri Bottas volt, aki szombaton nagy nehezen végre legyőzte csapattársát, Lewis Hamiltont, így nagy reményekkel várhatta a futamot, ahol aztán a nagy hőség beleszólt a verseny alakulásába.

Bottas ugyan sokáig Verstappen első számú kihívója volt a versenyen, azonban a második kiállását követően, ahol a Red Bull ügyesen reagált rájuk, eldőlt, hogy legfeljebb csak a második helyezést szerezheti meg.

Hogy ez végül nem így lett, abban nagy szerepet játszott Hamilton eltolt kiállása, így a verseny végén könnyedén tudta levadászni őt. 

Így hiába vágott a futamnak úgy neki, hogy 30 pontos hátrányát csökkentheti, végül azzal, hogy Hamilton is megelőzte, ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta, 34 pontra nőtt a lemaradása. Plusz Verstappen a futamgyőzelmével meg is előzte őt az egyéni kiírásban.

Ez tehát semmiképpen sem a finn versenye volt.

 

Pierre Gasly

 

Ahogyan Pierre Gaslynak sem, pedig szombaton még élete egyik legjobb időmérőjén volt túl, ahol megszerezte a Scuderia AlphaTauri eddigi legjobb időmérős eredményét a hetedik helyezéssel. Mindezt úgy, hogy zsinórban harmadik alkalommal sikerült a Red Bull versenyzőjét, Alexander Albont legyőznie, papíron egy gyengébb autóban.

Ezt követően nem csoda, hogy magasak voltak az elvárások vele szemben a futamon, ahol a sorsát a gyorsan szemcsésedő gumik és a futam eleji korai kiállása pecsételte meg. Végül, így is közel 1 másodperccel ért célba csapattársa, Danyiil Kvjat mögött a tizenegyedik helyen, ami a rajtpozíciója, illetve az időmérőn nyújtott teljesítménye volt csalódáskeltő eredmény számára.

 

Carlos Sainz

 

Ugyan a futamot a tizenkettedik helyről kezdhette meg, mégis sokáig úgy tűnt, hogy a McLaren spanyol versenyzőjének minden esélye meglesz arra, hogy pontokat szerezzen.

Ez egészen az első bokszkiállásáig volt így, amikor is a bal hátsó kerekénél levő pisztollyal akadtak gondok, így az ott levő gumi levétele és feltevése csak jelentős időveszteséggel sikerült. Majd mikor végre végeztek a kerékcseréjével, akkor egyből satut kellett nyomnia, hogy ne ütközzön a gyors sávban közlekedő Esteban Oconnal.

Sainz versenye végül hiába indult jól, végül be kellett érnie a tizenharmadik hellyel, miközben csapattársa, Lando Norris a kilencedik lett.

 

Daniel Ricciardo

 

A szombati időmérőt követően, ahol egy nagyszerű ötödik helyet szerzett a Renault-val, ha dobogós reményekkel nem is, de egy erős pontszerzési esélyekkel várta a futamot, azonban ennek ellenére csak a tizennegyedik lett, egyszer pedig meg is pördült Carlos Sainzcal való küzdelme során.

Ugyan a futam elején egy pozíciót vesztett Lance Strollal szemben, azonban ekkor még volt esélye egy jó versenyre.

A futama végül a második bokszkiállását követően sodródott rossz mederbe, miután megkapta a kemény keverékű gumikat. Azért is, mivel ezeken a gumikon volt, amikor Carlos Sainzcal szembeni védekezés során bemutatott "Seb"-pördülést, amivel megpecsételte versenyét, és az egyetlen szett kemény keverékű gumiját, ami miatt egy harmadik kiállást is be kellett iktatni.

Ez azért befolyásolta a versenyét, mivel nem állt rendelkezésre elég mennyiségű kemény keverékű gumi, csak ez az egy szett. Ez azért volt, mert a Renault a második edzésen egy szett kemény keverékű abroncsot elhasznált vele. Ő volt az egyetlen pilóta pénteken, aki az időmérős szimulációt leszámítva, csak kemény keverékű gumikat használt. A közepesekkel pedig az volt a gond, hogy az időmérőn a Q3 mindkét felvonásában azt használta.

Így hiába tűnt úgy az időmérőt követően, hogy a Renault ausztráljának egy erős versenye lehet, végül a megpördülése miatt nem tudta kihozni a futamából a maximumot.

 

A hétvége sztorija

 

Racing Point elleni ítélet

 

 

Az ünnepi hétvége legfőbb sztorija kétségkívül a Racing Point másolásügyében hozott ítélet volt, mely egyik félnek sem tetszett. Pontokba összefoglalva az egész történetet, aminek a különböző fellebbezések miatt még egy ideig nincsen vége.

  • A csapatot végül azért büntették, mivel megszegték a sportszabályzatot, amivel előnybe kerültek, ezért 400 ezer eurós pénzbüntetéssel és 15 pont levonással büntették. (Autónként 200 - 200 ezer pénzbírság, és 7,5 - 7,5 pontlevonás.) Technikai szabályok alapján az autójuk, illetve a fékhűtőik szabályosak.
  • A Racing Point csak a Stájer Nagydíjért kapott büntetést, a Magyar és a Brit Nagydíjon hivatalosan megrovást kaptak, így a hátsó fékhűtőket továbbra is használhatják, mert ennél nagyobb büntetést nem kapnának.
  • Ez a riválisoknak, Renault, McLaren, Williams, Ferrari, nem tetszett, ezért bejelentették szándékukat az ügy megóvásával kapcsolatban.
  • Racing Point is felül akarja vizsgálni, mert szerintük a szabályok nem tiszták, mivel ők a hátsó fékhűtőt már 2019-ben, mikor még szabályos volt megvásárolták, de akkor még nem használták, így szerintük a büntetés súlyos.
  • Az első fékhűtők teljesen szabályosak, ugyanis azokat már tavaly is használták, a hátsókat nem, mivel akkor még a Red Bull-féle autókoncepciót követték, azaz az autó orrát döntötték előre.
  • Kérdés: ha a Racing Point tavaly Abu Dhabiban használja a Mercedes hátsó fékhűtőjét, akkor most nincs a büntetés?
  • Racing Point érvelése: kérdéses elemet 2019-ben vásárolták meg, és igazították az idei autójukhoz. 2020 elején kaptak a Mercedes egy komplett példányt, de azt nem használták végül.
  • Lawrence Stroll, a Racing Point tulajdonosa közleményben kelt ki magából: kiáll csapata igaza mellett, majd kiakadt az ellenük óvni kívánó csapatok ellen, akik mondván ’be akarják sározni’ a csapatát.
  • Mostani futam után is megóvták az eredményüket és most is egy megrovással megúszták.
  • Végül csak a Ferrari és a Renault fellebbez; a Williams (Mercedes-motor), McLaren (’21-től Mercedes-motor) visszalépett. Céljuk ezzel, hogy tisztázzák a szabályokat és, hogy miért használhatja a RP a „szabálytalannak minősített” elemet.
  • McLaren a szabályok tisztázásával megelégszik, a Williams pedig azzal magyarázta visszalépését, hogy a pénteki ítéletet követően az FIA jelezte, lépéséket fognak tenni a „klónautók” elterjedesével szemben.
  • A Ferrari és a Renault fellebbezésével az is hivatalosság vált, hogy a RP másolási ügyét majd az FIA Nemzetközi Sportdöntőbírósága fogja kivizsgálni, és fog végső ítéletet hozni.
  • Augusztus 12-én a Racing Point is beadta fellebbezését az ítélet ellen. 

 

A hétvége előzése

 

Alexander Albon előzése Räikkönen ellen a Copse-ban

 

Alexander Albon a futama során több szebbnél szebb előzést mutatott be, azonban mind közül a legszebb manővere a Kimi Räikkönen elleni volt, ugyanis 2007 világbajnokát úgy sikerült a gyors Copse-kanyarban kívülről megelőznie, hogy közben nem hagyta el négy kerékkel a pályát.

Mesterien kivitelezett manőver volt, ami már most biztos, hogy az év végi top 10 előzés listán ott fog szerepelni.

Az előzést ezen a linken lehet megnézni.

 

A hétvége pillanata

 

Verstappen a gondoskodó csapattárs

 

Hogy mennyire magabiztos előnnyel vezetett Max Verstappen a futam végén, azt jól jelezte, hogy a Red Bull holland versenyzője az utolsó körökben arra figyelmeztette mérnökét, Gianpiero Lambiasét, hogy hidratáljon a nagy melegben, illetve az izzadt kéz miatt használjon kézfertőtlenítőt is. Ezzel Verstappen alighanem az év rádiós beszólása díjáért is indulhat.

A teljes rádió üzenet.

 

Képek: Aston Martin Red Bull Racing (Twitter), Formula 1 (Twitter), formula1.com 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása