Yuki Tsunoda nyerte a sprintfutamot a két Prema ütközését követően

Hiába vezette a Prema két versenyzője a sprintfutamot, három körrel a vége előtt Shwartzman és Schumacher ütközött egymással, így a futamgyőztes végül az a Yuki Tsunoda lett, aki ezzel karrierje első F2-es futamgyőzelmét szerezte meg. Schumacher be tudott jönni másodiknak, a futamot sokáig vezető Shwartzman azonban sérült szárnya miatt pontot sem tudott szerezni.

 

Ködös, borult, hűvös idő fogadta a Forma-2 mezőnyét a második silverstone-i hétvége sprintfutamán. A levegő hőmérséklete 17, a pályáé pedig csak 23 Celsius-fok volt a futam kezdetekor.

Az idei F2-es kiírásban először fordult elő, hogy a Prema mindkét versenyzője indult az első rajtsorból. Miután Mick Schumacher és Robert Shwartzman a főfutamot a hetedik-nyolcadik helyen fejezték be, így a fordított rajtrácsos sprintfutamra ők kerültek az első rajtsorba Shwartzman-Schumacher sorrendben.

A futamon való jó szereplés különösen az első helyről induló Shwartzmannak volt fontos, aki a főfutamon azzal, hogy Ilott és Lundgaard az első-két helyen végeztek nemcsak elvesztette vezető helyét a bajnokságban, de egészen a harmadik helyig esett vissza, 17 pontos hátránnyal Ilott-tal szemben.

A két Prema mögött a harmadik-negyedik helyről a Red Bull japán juniorja, Yuki Tsunoda és a Haas tartalékpilótája, Louis Deletraz rajtolt, míg mögöttük Nikita Mazepin és Jack Aitken várta a piros lámpák kialvását az ötödik és a hatodik helyen.

Az F2-es bajnokság két éllovasa fordított sorrendben (Lungaard - Ilott) rajtoltak a hetedik-nyolcadik helyről.

 

A két Prema minden gond nélkül kapta el a rajtot, megőrizték a vezető pozíciójukat Tsunodával szemben, aki mögé egy nagyszerű rajttal Jack Aitken jött fel az ötödik helyre. Szintén jó rajtot vett a hetedik helyről induló Christian Lundgaard. Aitkenhez hasonlóan ő is kettő pozíciót nyert a rajtnál, így a rajtot követően már az ötödik volt. Aitken és Lundgaard jó rajtjának Louis Deletraz nem örülhetett, aki a negyedik helyről a hatodik helyig esett hátra.

De mégsem Aitken és Lundgaard volt a rajt nagy sztárja, hanem a tegnapi futamon a gumijaival nagyon szenvedő, ezért csak a tizenötödik helyről rajtoló Dan Ticktum, aki a tizenötödik helyről a kilencedik helyig jött előre, megelőzve a főfutamot megnyerő Callum Ilottot.

Nem volt jó startja Niikita Mazepinnek, aki csak nehezen tudott eljönni a rajtnál, így visszaesett a nyolcadik helyre.

Schumacher a rajtot követően sokkal gyorsabban tudott haladni, mint Shwartzman, akinek a Maggott-Becketts kombinációba kellett védekezni csapattársával szemben.

A futam eleje a két Prema házon belüli csatájáról szólt, ugyanis Schumacher nem szakadt le Shwartzmanról, akit a 3. körben, a DRS segítségével a Hangar-egyenes végén próbált megelőzni, de az orosz állta a sarat.

A 3. kör elején a mezőny végén harcoló Pedro Piquet mutatott be egy piruettet a 4-es kanyarból kijövet.

 

 

Kettőjük csatáját az szakította meg, hogy az 5. körben, Mick Schumacher alatt a 6-os kanyarban megúszott az autója, aminek korrigálására lecsúszott pályáról, amivel egyből 2 másodpercre nőtt a lemaradása Shwartzmannal szemben. Szerencséjére akkora előnye volt a harmadik Yuki Tsunodával szemben, hogy ezzel a hibával is maradt a második helyen.

Christian Lundgaard bár jól kezdte a futamot, azonban a kemény keverékű gumijaival már pár kört követően elkezdett szenvedni, így a 7. körtől kezdve Louis Deletraz kezdte el támadni, aki végül a 8. körben, a Copse-ban előzte őt meg.

Az ART Grand Prix dán versenyzőjének ezután is hátra kellett figyelnie, mert egyből ráesett Zhou vezetésével a Mazepin-Ilott-Ticktum trió.

Miközben a 9. körben, a 6-os kanyarban Zhou próbálkozott ellene, aközben mögöttük Callum Ilott vetődött be Mazepin mellé, azonban a féktávon picit megcsúszott, ami miatt picit koccant az orosszal, aki ezzel a bukótérbe csúszott, és így nem csak Ilott, de Dan Ticktum is megelőzte.

Zhou végül a Maggotsban ment el Lundgaard mellett, aki a 10. körrel visszaesett a hetedik helyre.

Az élen is kezdett újra éledezni a verseny. Shwartzman egyre jobban szenvedett a gumikkal, így a 11. körre Schumacher és az őt üldöző Yuki Tsunoda is megérkezett rá. Ám hiába estek rá ketten, előzési közelségbe egyikük sem került.

A 16. kör kezdetén Christian Lundgaard az 1-es kanyarban lesodródott a pályáról, így Callum Ilott átvette tőle a hetedik helyezést. Lundgaard számára ez a kör nagyon rosszul alakult, ugyanis a kör közepén bal első defektet kapott, amivel az utolsó körökre a figyelem a gumikra is szegeződött.

 

 

Ahogyan az élen autózó Shwartzman-Schumacher párosra is, ugyanis négy körrel a sprintfutam vége előtt Mick Schumacher elkezdte megtámadni a futamot vezető csapattársát.

Három körrel a verseny vége előtt a Wellington-egyenes végén a külső ívről Schumacher megtámadta Shwartzmant, és úgy tűnt el is tud menni mellette, azonban a féktávon a két autó összeért egymással, és ezt kihasználva Tsunoda nevető harmadikként mind a két Prema mellett elment, átvéve ezzel a vezetést. 

A baleset nagy áldozata Shwartzman volt, akinek a szárnya meg is sérült a balesetben, így az utolsó két és fél kört sérült szárnnyal kellett teljesítenie. 

 

 

A 21 körös sprintfutamot végül a végig kivárásra játszó japán Yuki Tsunoda nyerte meg, aki ezzel karrierje első F2-es győzelmét szerezte meg.

Mick Schumacher végül megúszta csapattársával való balesetet defekt nélkül, így ő lett a második (a leggyorsabb kör megfutásával 14 pontot szerzett), míg a csapattársa, Robert Shwartzman a sérült szárnnyal esélye sem volt arra, hogy jó tempót diktáljon, így végül csak a tizenkettedik lett.

Schumacher a leintést követően bocsánatot kért a csapatától a baleset miatt. A versenybírák egyébként nem szankcionálták egyik pilótát sem.

A két Prema balesetéből még Jack Aitken jött ki jól, aki a főfutam után a sprintfutamon is harmadik lett. Mögötte Louis Deletraz és Guanyu Zhou ért célba a negyedik-ötödik helyen, akik az utolsó kör, utolsó kanyarjáig vívtak egymással.

A főfutamot megnyerő Callum Ilott a hatodik helyezésért tovább növelte előnyét a bajnokságban, míg az utolsó két pontszerző helyet a rajtpozíciójához képest nyolc helyet javító Dan Ticktum és Nikita Mazepin szerezte meg.

Az utolsó körben volt még egy említésre méltó pillanat: Tsunoda honfitársa a nagy igyekezetben, a Chapelből kijövet pördült meg, és esett ezzel vissza a tizennyolcadik helyre.

 

2020-08-09_2.png

 

Bajnokság állása a sprintfutamot követően:

 

2020-08-09_3.png

2020-08-09_4.png

Képek: Formula 2 (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása