70. Évforduló Nagydíj - Időmérő győztesei - vesztesei

A Forma-1 70. Évforduló Nagydíjának időmérője több nagyszerű és váratlan eredményt is hozott, azonban voltak, akiknek nem ez volt életük legjobb kvalifikációja.

 

Győztesek

 

Valtteri Bottas (1. hely - 1:25.154)

 

Valtteri Bottas múlt héten bár a Q1-ben és a Q2-ben is gyorsabb volt Hamiltonnál, de mikor igazán számított, a Q3-ban már nem tudott válaszolni Lewis Hamilton köreire. Most is hasonló volt a helyzet: Q1-ben és a Q2-ben is gyorsabb volt, mint Hamilton, majd jött a Q3, ahol a lágy gumis első körben Hamilton volt gyorsabb.

Úgy tűnt, hogy most is ugyanaz lesz a forgatókönyv, mint múlt héten, de Bottas az utolsó, már közepes gumis körén képes volt szintet lépni és 63 ezreddel legyőzte csapattársát.

Karrierje tizenharmadik, Silverstone-ban a második pole-ját szerző finn versenyző most képes volt magából kiautózni azt a pluszt, ami ahhoz kell, hogy Hamiltonnal fel tudja venni a kesztyűt. Persze a pontokat vasárnap osztják, viszont a futamgyőzelem megszerzéséhez a legjobb pozícióban van. 

 

Nico Hülkenberg (3. hely - 1:26.082)

 

A szombati nap hőse minden kétség kívül Nico Hülkenberg volt, aki a második Racing Pointos hétvégéjén képes volt harmadik lenni! Még a csapat állandó versenyzőjénél is bő három tizeddel volt gyorsabb, aki csak hatodik lett a kvalifikáción.

Hülkenberg a második, már számára is nyugodtabb körülmények között futó hétvégéjén eddig nagyszerűen teljesít, ennek legjobb bizonyítéka, hogy karrierje során negyedik alkalommal végzett egy időmérőn a legjobb három között. (2010-ben a Brazil Nagydíjon pole-t is szerzett, utoljára pedig a 2016-os Osztrák Nagydíj időmérőjén lett harmadik, ahol aztán Nico Rosberg büntetésével a második helyről indulhatott.)

Hülkenbergnek most az egész Forma-1 közössége szurkol, hogy az eddig 177 sikertelen kísérlet után végre összejöjjön a hőn áhított dobogós helyezés. Nem lesz egyszerű dolga, de talán most a szerencse is mellé fog állni...

 

Daniel Ricciardo (5. hely - 1:26.297)

 

Már a pénteki napot követően, ahol a második szabadedzésen harmadik lett figyelmeztet mindenki Daniel Ricciardo, hogy a Renault valóban előrelépett a fejlesztéseivel.

Ricciardo nem beszélt mellé, valóban nagyon versenyképesnek tűnt alatta a 2020-as Renault olyannyira, hogy igen közel volt ahhoz, hogy a 2016-ban a Forma-1-be visszatérő gyári Renault visszatérése legjobb időmérőjével zárja a napot. A közepes gumikon történő első próbálkozásakor még a harmadik helyen álltak.

A második próbálkozáskor Ricciardo korábbi Red Bullos csapattársával, Max Verstappennel ellentétben maradt a közepes gumikon, amiken a második gyors körén már nem tudott javítani, így végül előbb Hülkenberg, majd Verstappen is megelőzte, amivel visszacsúszott az ötödik helyre.

Ennek ellenére Ricciardo és a Renault is elégedett lehetett, mert utoljára a tavalyi Olasz Nagydíjon végeztek ilyen előkelő helyen az időmérőn. 

 

Pierre Gasly (7. hely - 1:26.534)

 

Pierre Gasly mondhatni bombaformában van az elmúlt hetekben. Idén harmadik alkalommal jutott be a Q3-ba, és zsinórban harmadik alkalommal kvalifikálta magát előrébb az egyik Red Bullnál.

Az AlphaTauri francia versenyzője a múlt heti Brit Nagydíjat követően is megérdemelt minden dicséretet, és ez most a mostani időmérős teljesítményére is igaz.

Hetedik helyezése egyben csapata, az AlphaTauri eddigi legjobb időmérős helyezése, igaz a Stájer Nagydíjon is innen kezdhette meg a futamot, ám akkor Norris büntetése kellett ehhez, most pedig önerőből sikerült ezt a rajthelyet megszerezni.

 

 

Romain Grosjean (14. hely - 1:27.254)

 

Miközben múlt héten csak a tizenkilencedik lett az időmérőn, közel fél másodperccel elmaradva csapattársától, most sokkal jobb formában volt a Haas francia versenyzője.

Az idénynyitó Osztrák Nagydíj után jutott be ismét a Q2-be, ahol a Haas-Ferrari idei legjobb eredményét érte el a tizennegyedik hellyel. 

 

 

George Russell (15. hely - 1:27.455)

 

Lassan már nem az lesz a meglepetés, hogy George Russell bejut a Q2-be, hanem az, ha nem. Russell zsinórban negyedik alkalommal jutott be a Q2-be, amire utoljára 2017-ben (!) volt példa a Willaimsnél.

Elképesztő, amit Russell művel idén egy körön, egyszerűen zseniális. 

Ugyan a Q2-ben nem tudta Grosjeant megelőzni, de az újabb Q2-es eredménye így is kalapemelést érdemel.

 

Vesztesek

 

Alexander Albon (9. hely - 1:26.669)

 

Az időmérő első két fázisában még úgy tűnt, hogy Albonnak végre sikerül egy jó időmérőt futnia. A Q1-ben 1 ezreddel előzte meg azonos gumikon Verstappen (igaz ez második próbálkozásra jött össze a Q1 végén), és a Q2-ben is előtte végzett (bár Verstappen kemény gumikon volt), azonban a Q3-ban ismét az eddigi tendencia alapján zajlottak a dolgok. Hét ezred híján kerek fél másodperccel elmaradva Verstappentől, csak a kilencedik lett, Gasly és Leclerc mögött.

Hogy egy körön mennyire is rosszul megy idén Albonnak, azt remekül bizonyítja, hogy időmérőkön a papíron gyengébb autóban ülő Pierre Gasly 3:2-re vezet vele szemben...

Albon nagyon vékony jégen táncol, egyedül az menti meg, hogy a futamokon nyújtott tempója ennél jóval erősebb, de a Red Bull is addig türelmes, míg nincs veszélyben a csapat konstruktőri második helye...

 

Esteban Ocon (11. hely - 1:27.011)

 

Miközben csapattársa, Daniel Ricciardo ötödik lett, aközben Esteban Oconnak a Q3-ba sem sikerült bejutnia, csak a tizenegyedik lett az időmérőn. Ráadásul a kvalifikációt követően nem sokkal jött az a hír, amire a francia is fel volt készülve, három helyes rajtbüntetést kapott, mivel a Q1-ben feltartotta George Russellt, így a futamot majd csak a tizennegyedik helyről kezdheti meg.

Ocon teljesítménye már csak azért is volt csalódás, mivel egy héttel korábban nemcsak, hogy bejutott a Q3-ba, de csak két tizeddel maradt el csapattársától, most bő három tizedet kapott, így ez pont azt jelentette, hogy ő nem sikerült bejutnia a legjobb tíz közé.

 

Sebastian Vettel (12. hely - 1:27.078)

 

Sebastian Vettel továbbra sem érzi magát otthonosan az SF1000 volánja mögött, legalábbis Silverstone-ban nem, mert míg Ausztriában és a Hungaroringen nagyon jó tempót tudott diktálni (különösen nálunk, ahol mind egy körön, mint hosszabb etapokon jobb volt Leclerc-nél), addig a Forma-1 szülőföldjén csak szenved.

Múlt héten még ezt rá lehetett fogni arra, hogy tulajdonképpen úgy kellett zöld ágra verődnie az autójával, hogy a szabadedzéseken rendre különböző problémák hátráltatták. Ugyan a második edzésen műszaki hiba miatt félre kellett állnia, azonban az az edzés végén történt, így ez nem befolyásolta az autó beállítását.

Vettel ezen a hétvégén egy nagyon elkeseredett pilóta képét festi, különösen a Q2 végi rádiózása és az időmérő utáni nyilatkozata alapján, ahol rendre azt emeli ki, hogy ezzel az autóval nem gyorsabb lenni. Ez pedig azért szomorú, mert a Q2-ben úgy maradt el három tizeddel az autójával jobban boldoguló Leclerc-kel szemben, hogy a monacói a közepes, addig Vettel a lágyakon teljesítette a leggyorsabb körét. 

Egyébként, míg Leclerc a közepes gumikon be tudott jutni a Q3-ba, addig Vettelnél már az első próbálkozását követően látszódott, hogy ez nem fog sikerülni, a Q2 második felében történő lágy gumikra való váltás pedig arra volt jó, hogy így meg tudta előzni Carlos Sainzcot, így pedig - Esteban Ocon büntetésével- majd a tizenegyedik helyről rajtolhat majd.

Vettel nagyon szenved a saját autójával Silverstone-ban, így a futamon sem várható, hogy jobb lesz számára.

 

Danyiil Kvjat (16. hely - 1:27.882)

 

Danyiil Kvjat az időmérő egyik legnagyobb vesztese volt, ugyanis míg Gasly idei legjobb időmérőjén van túl, addig ő a legrosszabbon. Pedig a szabadedzések alapján simán ott kellene lennie Gasly környékén, és a második mért körén úgy is tűnt, hogy simán meglesz neki a továbbjutás, azonban a Chapelbe túl szélesen fordult be, így a kelleténél jobban rátette a kerékvetőre autóját, ahol az orosz pilóta érzése szerint megsérült a padlólemeze. 

Kvjat így nem tudott javítani, ez pedig azt jelentette, hogy a tizenhatodik helyen kellett búcsúznia az időmérőtől.

Az AlphaTauri versenyzője csapattársához, Pierre Gaslyhoz viszonyítva egy körön nem annyira versenyképes, azonban Gaslyból kiindulva azért elvárható lett volna, hogy legalább a Q2-ig eljusson.

 

Alfa Romeo (Antonio Giovinazzi 19. hely - 1:28.433; Kimi Räikkönen 20. hely - 1:28.493)

 

 

Az idei év eddigi legnagyobb csalódása a csapatoknál az Alfa Romeo. A Magyar Nagydíj után ismét ők lettek az utolsók, s ugyan Latifitől csak minimálisan kaptak ki, de a továbbjutásra esélyük sem volt.

Nehéz írni az Alfa Romeóról, őket a Ferrari-motorok teljesítmény visszaesése nagyon rosszul érintette őket, és miközben a Haasnál és a Willaimsnél is látszik a küzdőszellem, aközben náluk ez nem tapasztalható, s talán nem túlzás azt állítani, hogy a mezőny leggyengébb autójával ők rendelkeznek... 

 

 

Képek: Formula1.com,  Scuderia AlphaTauri (twitter) 

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása