Lewis Hamilton érinthetetlen volt a 35. Magyar Nagydíjon, amelyet karrierje során nyolcadik alkalommal nyert meg. Max Verstappen annak ellenére, hogy a rajtrácsra felvezetőkörében összetörte autóját, Bottas támadását kivédekezve második helyen ért célba.
Két órával a futam rajtja előtt leszakadt az ég a Hungaroring pálya felett, viszont 40 perccel a rajt előtt elállt az eső, még a felhőzet is felszakadozott. A rajtrácsra felvezető körre mindenki intermediate gumikkal hajtott ki, fél órával a rajt előtt.
A futam legelső drámája már a futam előtt bő húsz perccel megtörtént, amikor Max Verstappen a rajtrácsra felvezetőkörében kicsúszott a 12-es kanyarban a pályáról és gumifalba csapódott. A balesetben a holland RB16-os autójának nemcsak az orra, hanem a bal első felfüggesztése is megsérült. Verstappen nem a bokszba hajtott a balesetét követően, hanem a rajtrácson maradt, ahol szerelői egyből nekiláttak autójának helyrehozásának.
Rengetegen dolgoztak Max Verstappen autóján, hogy még időben befejezzék az autó javítását. A Red Bull szerelői a lehető leggyorsabban dolgoztak, és végül sikerült időben helyrehozniuk az autót, legalábbis olyan téren, hogy rajtra kész legyen. Verstappen szerencséje a szerencsétlenségben az volt, hogy az autó nyomórúdja sérült meg és nem a lengőkarok, így azt húsz perc munkával is sikerült orvosolnia a csapatnak.
Ugyan az eső elállt, sőt a futam felvezetőkörére a nap is kisütött, a pálya nagyon vizes volt, így mindenki vizes pályára alkalmatos gumikon rajtolt. A húsz versenyzőből tizenkilencen az intermediate gumikat választotta, addig a tizenhatodik helyről rajtoló Kevin Magnussen a teljes esős gumikon várta a piros lámpák kialvását.
A felvezető körön már látszódott, hogy a pálya egy része már száraz volt, ami miatt Danyiil Kvjat egyből kérte csapatát, hogy a bokszba hajthasson száraz gumikért. A két Haas például egyből a bejött a bokszba száraz gumikért.
A rajt nagy győztese egyértelműen Max Verstappen volt, aki a hetedik helyről rajtolva az 1-es kanyarból kijövet már a harmadik helyen haladt Lewis Hamilton és Lance Stroll mögött.
Nagyon jó rajtot vett Nicholas Latifi is, aki a tizenötödik helyről egészen a tizedik helyig tornázta fel magát.
Valtteri Bottasnak nem volt jó rajtja, ráadásul be is mozdult a startnál, de mivel nem érte el az érzékelőt, ezért nem kapott büntetést.. A finn versenyző a második helyről a hatodik helyig esett vissza, a két Ferrari mögé.
A rajtot követően a felborult állás: 1. Hamilton, 2. Stroll, 3. Verstappen, 4. Vettel, 5. Leclerc, 6. Bottas, 7. Perez, 8. Sainz, 9. Ricciardo, 10. Latifi, 11. Albon, 12. Kvjat, 13. Gasly, 14. Norris, 15. Räikkönen, 16. Russell, 17. Ocon, 18. Giovinazzi, 19. Magnussen, 20. Grojsean.
Az első kört követően csak Danyiil Kvjat hajtott a bokszba száraz gumikért, aki már a felvezető körben javasolta a száraz gumikat csapatának.
A 3. körben, Leclerc és Bottas is bejött száraz gumikért. Leclerc lágy, a Mercedes versenyzője közepes gumikat kapott. Mind a ketten a két Haas mögé, a tizennyolc-tizenkilencedik helyre estek vissza.
A 4. körben, Lewis Hamilton, Lance Stroll és Sebastian Vettel mellett a mezőny nagy része is slick gumikra váltott.
Vettel kiállása nagyon rossz ütembe jött, mivel többen is ekkor hajtottak be a bokszba, így meg kellett várnia, míg ők elhaladnak, és csak utána hajthatott ki. A négyszeres világbajnok a kiállását követően a nyolcadik helyre esett vissza Leclerc és Bottas mögé.
Nicholas Latifi futama hiába indult jól, a kerékcseréjét követően, a csapata ráengedte Carlos Sainzra, akivel koccanva jobb hátsó defektet kapott, ami miatt megforgott az 1-es kanyarban. Szerencséjére sikerült visszatérnie a bokszba, ahonnan tudta folytatni tovább a versenyt, igaz az utolsó helyen. A kanadai később egy öt másodperces időbüntetést kapott, amiért csapata ráengedte Sainzra.
5. körben Max Verstappen is bejött a bokszba, Hamiltonhoz hasonlóan ő is közepes gumiakt kapott.
Verstappen Hamilton mögé a második helyre tért vissza a pályára, aki mögött a két Haas (Magnussen-Grosjean sorrendben) haladt a harmadik-negyedik helyen Strollt, Leclerc-t és Bottast megelőzve.
A bokszkiálláskor csak Leclerc, a két AlphaTauri (13-14. hely), Russell (17. hely) és Giovinazzi (19. hely) kapott lágy gumikat, a többiek közepeseket.
A 7. körben, Lance Stroll vetődött be az 1-es kanyarba Romain Grosjean mellé, akit megelőzve feljött a negyedik helyre.
Miközben Vettel jelentette, hogy szerinte Bottas kiugrott a rajtnál, aközben Kimi Räikkönen kapott egy 5 másodperces időbüntetést, amiért nem állt rendesen be a rajtkockájába.
8. körben, Valtteri Bottas megtámadta Charles Leclerc-t a hatodik helyért, azonban a 2-es kanyar előtt a vizes részen kellett fékeznie, így nem tudott bevetődni a monacói mellé, sőt egy picit le is csúszott az ideális ívről.
A 10. körben, Bottasnak már összejött az előzés Leclerc-el szemben a célegyenesben, ezzel pedig már a hatodik helyen haladt. A 12. körben viszont már az ötödik volt, miután Romain Grosjean mellett is elment.
Vettel eközben a 12-es kanyarban csúszott le a pályáról, amivel veszített egy pozíciót Albonnal szemben, aki ezzel feljött a nyolcadik helyre.
A 14. körben, Alexander Albon elkezdte megtámadni a célegyenesben azt a Charles Leclerc-t, akivel a holtszezonban a Brazil Virtuális Nagydíjon egy nagyon izgalmas csatát vívott. Ekkor még nem tudott előzni a Red Bull versenyzője, egy körrel később újra megpróbálkozott egy bevetődős manőverrel, azonban ekkor sem tudott előzni.
A 17. körben Pierre Gasly hajtott elfüstölt Honda-motorral a bokszban, ami versenyének végét jelentette.
Eközben a pályán Lance Stroll az 1-es kanyarban megelőzte Kevin Magnussent, ezzel feljött a harmadik helyre. Magnussen a következő körben, ugyanitt Valtteri Bottas előzte meg.
A 18. körben, Albonnak végül sikerült az 1-es kanyarban, egy nagyon mély, bevetődős előzéssel megelőznie Leclerc-t, akit ezt követően csapattársa, Sebastian Vettel kezdte el támadni, aki vele ellentétben a közepes gumikon volt.
A 19. körben, Vettel a 2-es kanyarban elment csapattársa mellett, átvéve tőle a nyolcadik helyet. Leclerc élete ezután sem lett nyugodtabb, mivel Perez vezette Ricciardo-Sainz-vonat érkezett meg rá.
A lágy gumikon már nagyon szenvedő monacóit a 21. körben Sergio Perez próbálta megelőzni, azonban nem sikerült előznie. Leclerc ekkor már azután érdeklődött, hogy valóban jön-e az eső, mivel az első abroncsai már teljesen elkoptak. A kör végén be is jött a bokszba kemény keverékű gumikért.
Miközben az élen Lewis Hamilton a 23. körben már 12 másodperccel vezetett Max Verstappen előtt, az ég ismét teljesen beborult a Hungaroring pálya felett, ám ekkor még nem esett az eső a felhőkből.
Alexander Albon (akit a versenyfelügyelők elkezdtek vizsgálni, mivel a rajt előtt szárították a rajtkockáját) a 29. körben utolérte a hatodik helyen autózó Romain Grosjeant, aki végül a 30. körben, a célegyenes végén előzött meg. A Haas francia versenyzőjére ezután Sebastian Vettel érkezett meg, aki végül nem támadta meg, ugyanis a négyszeres világbajnok bejött a bokszba kemény keverékű gumikért. A Ferrari ellentétes taktikát járt, mint a Haas, ugyanis ők a várható eső miatt nem akarták hozni a gumijaival már nagyon szenvedő versenyzőjüket a bokszba. Vettel a kiállást követően a tizenkettedik helyre csúszott vissza.
A 31. körben, Sergio Perez megelőzte Grosjeant, amivel feljött a hetedik helyre.
Amíg mindenki az esőt várta, aközben a tizenharmadik helyért nagyon izgalmas csata folyt Lando Norris és Charles Leclerc között. A két versenyző a 32. körben nagyon közel kerültek ahhoz, hogy a 2-es kanyarból kijövet összeütközzenek, mivel Leclerc alatt több alkalommal is megbicsaklott az autó, de a monacói ügyesen korrigált. Leclerc végül a 33. körben ment el barátja mellett a 2-es kanyarból kijövet.
Grosjean a 34. körben újabb pozíciót bukott, mikor is Ricciardo előzte meg a 3-as kanyarban a nyolcadik helyért.
Ugyanebben a körben Valtteri Bottas hajtott a bokszba közepes gumikért, ők nem bíztak az esőben, ami pont ekkor kezdett el szemerkélni. Bottas a kiállást követően maradt a negyedik helyen.
A 35. körben, a 12-es kanyarban már nagyon elkezdett esni az eső. Albon be is jött a bokszba, igaz ő ekkor kemény keverékű gumikat kapott, ahogyan Romain Grosjean is.
A 36. körben, Lance Stroll is bejött a bokszba közepes gumikért, amit követően Bottas mögé, a negyedik helyre tért vissza a pályára.
A 37. körben Verstappen is kiállt kerékcserére, ahol kemény gumikat kapott, s közben mondták neki, hogy ugyan esni fog az eső pár percig, de utána el fog állni és nem is fog a verseny végéig tovább esni. A holland maradt a második helyen a kerékcserét követően.
Egy körrel később Lewis Hamilton is megejtette második kerékcseréjét, amit követően közepes gumikon folytatta tovább a versenyt az élen.
A 40. körben, Sergio Perez egy szép manővert bemutatva a 2-es kanyarban megelőzte Kevin Magnussent, amivel ekkor a kilencedik helyen haladt. Viszont az ötödik és a hatodik helyen haladó Daniel Ricciardo-Carlos Sainz páros ekkor még nem állt ki egy második kerékcserére.
Sainz végül a 42. körig várt erre, és végül kemény keverékű gumikon a tizenegyedik helyről folytatta tovább a versenyt. Nála is hosszabb ideig várt Daniel Ricciardo a második kiállására, ő a 45. körben hajtott a bokszba közepes gumikért, és tért vissza Leclerc elé a kilencedik helyre.
A 43. körben, Nicholas Latifi jól induló, de rosszul folytatódó versenye ekkor még rosszabbra fordult, mikor is az 5-ös kanyarban a fűre téve kicsúszott a pályáról. A kanadai szerencséjére nem törte össze az autót, így tudta folytatni a futamot.
A 45. körben Valtteri Bottas másfél másodpercen belülre egerészte magát Max Verstappennel szemben, akivel Ausztriában is a második helyért harcolt. A 46. körben pedig már 1 másodperc, azaz DRS-nyitási távolság határán volt a hollandhoz képest. A kör végén ugyan Bottas nyithatta a hátsószárnyat, de nem volt ekkor még elég közel hozzá ahhoz, hogy előzni tudjon.
Nem úgy, mint Ricciardo, aki Magnussen előzésével feljött a nyolcadik helyre.
A 48. körben Bottas kikerült Verstappen DRS-távolságából, sőt a lekörözöttek miatt is a kör végén 2 másodpercre nőtt a lemaradása. A finn versenyző végül az 50. körben úgy döntött, hogy bejön a bokszba kemény keverékű gumikért. Mivel Stroll-lal szembeni előnyük óriási volt, így nyugodtan megtehették ezt a pluszkiállást a csapatnál.
Bottasnak megérte a kiállás, mivel rögtön 1:18.4-el megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, mellyel több, mint 1 másodperccel volt gyorsabb, mint a második helyen haladó Verstappen. Bottas a következő körben már 1:17.9-et autózott, amivel közel két másodpercet adott ellenfelének.
Az 53. körben a Racing Point is a kiállás mellett döntött a negyedik helyezett Lance Stroll-lal, aki könnyedén visszajött Sebastian Vettel elé a negyedik helyre.
Bár Verstappen az 54. körben egy 1:19.7-es időt tudott autózni, azonban még ez a köre is 1,2 másodperccel elmaradt Bottas 1:18.5-ös idejétől. Ekkor a finn már csak 15 másodpercre volt hozzá képest. Bottas nagy tempóval közeledett Verstappenre, az 59. körre már 10 másodpercre csökkentette hátrányát. Azonban ezt követően egy picit megtorpant az előrehaladása, nem tudta nagyon csökkenteni a lemaradását.
A 62. körben, Carlos Sainz egy több körön át tartó párharcot követően a célegyenes végén sikeresen megelőzte jövő évi Ferraris csapattársát, Charles Leclerc-t, amivel átvette tőle az utolsó pontszerző helyet. Egy körrel korábban már közel volt ahhoz, hogy a 2-es kanyarból kijőve a külső íven elmenjen mellette, de azt még a monacói ügyesen levédekezte.
A 64. körben Bottas ismét összekapta magát, hátrányát 6 másodpercre csökkentette, amit aztán két kör alatt 4 másodpercre javított.
A 67. körben Lewis Hamilton a leggyorsabb körért járó pluszpontért bejött a bokszba lágy gumikért, miközben Alexander Albon kihasználva azt, hogy a 2-es kanyarban Vettel lecsúszott az ideális ívről megelőzte a németet, átvéve tőle az ötödik helyezést. Ugyanebben a körben Valtteri Bottas futotta meg a leggyorsabb kört, amivel 2 másodpercre közelítette meg Verstappent a második helyért.
Lewis Hamilton kerékcseréje kifizetődött, mivel a lágy gumikon sikerült 1:16.627-el a körrekordot felállítani, így pályafutása nyolcadik Magyar Nagydíj győzelmével a maximális 26 pontot zsebelte be, nagyszerű, hibátlan versenyzést bemutatva. Hamilton ezzel beállította Michael Schumacher újabb rekordját. A hétszeres világbajnok mellett ő a sportág másik versenyzője, aki egy pályán/nagydíjon nyolcszor is tudott futamot nyerni.
A második helyért az utolsó körig tartott a küzdelem. Bottas ekkor érte utol Verstappent, akinek végül a lekörözöttek ellenére is sikerült megőriznie a második helyezését úgy, hogy fél órával a verseny kezdete előtt úgy tűnt, hogy nem is fog tudni rajthoz állni. A holland versenyző már csak azért is megérdemelte a Nap Versenyzője címet, hogy a szombati, nem túl erősre sikeredett kvalifikációt követően sikerült úgy második lennie, hogy legyőzte az egyik Mercedest.
Bottasnak végül be kellett érnie a harmadik helyezéssel, amivel elveszítette vezető helyezését a világbajnokságban, de csak öt pont a hátránya csapattársával szemben.
Lance Stroll legjobb Magyar Nagydíj eredményét érte el negyedik helyezésével. Mögötte Alexander Albon futott be az ötödik helyen, azonban az ő eredménye még veszélyben van, mert a versenyfelügyelők vizsgálják, hogy csapata nem-e követett el szabálytalanságot a rajtot megelőző pillanatokban.
Sebastian Vettel egy nagyszerű versenyt futva hatodik lett a Ferrarival, maga mögött tartva Sergio Perezt.
Daniel Ricciardo lett a nyolcadik, Kevin Magnussen pedig a kilencedik helyezésével megszerezte a Haas első pontjait 2020-ban.
Az utolsó pontszerző helyet Carlos Sainz szerezte meg a McLarennek.
Charles Leclerc bár több körön keresztül képes volt visszaverni Sainz támadásait, végül a spanyol pilóta megelőzte, így lemaradt a pontszerzésről.
Pierre Gasly kiesésével Danyiil Kvjat volt az AlphaTauri egyetlen állva maradt versenyzője. Az orosz végül Norris-Ocont megelőzve a tizenkettedik helyen ért célba.
Ugyan Romain Grosjean a Haas remekül időzített kiállásával sokáig pontszerző helyen haladt, végül amiatt is, mert bíztak egy újabb esőzésben, csak a tizenötödik lett.
Ahogyan az időmérő, úgy a futam sem alakult sikeresen az Alfa Romeónak, pilótáik Räikkönen-Giovinazzi sorrendben a tizenhatodik és a tizenhetedik helyet tudták csak megszerezeni.
George Russell bár a tizenkettedik helyről indult, a rajtot követően visszaesett a tizenhatodik helyre, a futamot pedig végül a tizennyolcadik helyen zárta, egyedül csapattársát, Nicholas Latifit megelőzve, aki nemcsak öt körös hátrányban ért célba, de a mezőnyből egyedüliként próbálkozott meg az öt kiállásos taktikával, nem sok sikerrel...
Képek: Mercedes-AMG F1 (Twitter), Formula 1 (Twitter)