35. Magyar Nagydíj - Időmérő győztesei-vesztesei

Nagyon érdekesen alakult a 35. Magyar Nagydíj időmérő edzése, ahol többen a vártnál jobban szerepeltek, de voltak, akik csalódáskeltő kvalifikáción vannak túl.

 

Győztesek

 

Lewis Hamilton (1. hely - 1:13.447)

 

Lewis Hamilton már az időmérőn beérte Michael Schumacher egyik rekordját, ami a Hungaroringhez köthető. Hamilton már azzal is különleges tettet hajtott végre, hogy a sportág történelmében ő lett az első pilóta, aki 90 pole pozícióig eljutott (és hol van még a vége?), ráadásul a 90. pole pozíciója egyben a hetedik volt karrierje egyik legsikeresebb pályáján, amivel beállította a legendás, hétszeres világbajnok, Michael Schumacher rekordját, aki szintén hétszer indulhatott a Magyar Nagydíjak történelme során az első rajtkockából. 

Hamilton ráadásul egy olyan erős körrel nyerte meg az időmérőt, hogyha mindenki azonos autóval indult volna, akkor is szinte biztos, hogy övé lett volna a pole.

 

Racing Point (Lance Stroll 3. hely - 1:14.377, Sergio Perez 4. hely - 1:14.545)

 

Eltekintve attól, hogy a Racing Point autóik körül továbbra is megy a vita, hogy mennyire tekinthető szabályosnak,mennyire tekinthető a saját autójuknak és nem a tavalyi Mercedesnek, azt el kell ismerni, hogy a csapat 2019 óta íródó történelme legjobb időmérő edzését teljesítette.

És most nem a csapat vezérpilótája, Sergio Perez, hanem Lance Stroll volt, aki gyorsabb tudott lenni, karrierje legjobb időmérőjével, ami egy harmadik rajthelyet jelentett számára. (A 2017-es Olasz Nagydíjon a második helyről rajtolhatott, de akkor az időmérőn negyedik lett, és a Red Bullok büntetésével lépett előre két pozíciót.)

A Racing Point itt a Hunagroringen egyértelműen második erővé lépett előre, és amellett sem szabad elmenni, hogy a Mercedeshez hasonlóan, ők is a közepes gumikon jutottak be a Q3-ba.

 

Ferrari (Sebastian Vettel 5. hely - 1:14.774, Charles Leclerc 6. hely - 1:14.817)

 

Hogy mennyit változott közel egy év alatt a világ: tavaly a Ferrari az időmérőn elért negyedik és ötödik helyezését csalódásnak élte meg, most pedig az ötödik és hatodik helyezésükről úgy beszélünk, hogy ez egy pozitív dolog. Ennyit számít a kontextus. Tavaly a Ferrari a top három csapat egyike volt, és a világbajnoki címért harcolt, most pedig a motorszabályok pontosításával elveszítették a legfőbb erejüket, így az évet Ausztriában úgy kezdték, hogy alaposan visszaestek a középmezőnybe.

A két osztrák időmérőn egyaránt csak egy autóval tudtak részt venni a Q3-ban, és akkor is csak a tizedik hely volt a maximum. (Előbb Leclerc, majd Vettel jóvoltából.)

A szabadedzéseket követően már látszódott, hogy a Ferrari itt versenyképesebb lehet, mint a Red Bull Ringen, de arra ők sem számíthattak, hogy tulajdonképpen ismét ők lettek a harmadik erő a Hungaroringen- csak most nem a Red Bull, hanem a Racing Point mögött.

Normál esetben egy ötödik és egy hatodik helyezés a Ferraritól már nem egy sikeres kvalifikációt jelent (különösen 2017 és 2018 árnyékában), azonban a mostani válságos helyzetükben ez egy kis győzelemnek is felér. Vettel és Leclerc, amit tudott azt kihozták az autóból, ami a 2012-es autóhoz hasonlóan az időmérőn tűnik kevésbé versenyképesnek, így a futamon, ha a győzelemért folyó harcban nem is, de a dobogóra akár önerőből is odaérhetnek.

 

Pierre Gasly (10. hely - 1:15.508)

 

Mióta Pierre Gasly visszatért a Toro Rosso / AlphaTaurihoz, azóta rendre bebizonyítja, hogy a Red Bullos kaland nem feltétlen az ő képességei miatt nem működött. 

Gasly annak ellenére jutott be a Q3-ba, hogy végig műszaki gondokkal küzdött. A Q2-ben, miután az első próbálkozásakor megfutotta a legjobb tízbe kerüléshez szükséges 1:15.508-as idejét egyből megkérdezte csapatát, hogy biztos megéri próbálkozni, mert ezzel csak tönkreteszik a motort. Mivel olyan gond volt a motorral, amit nem lehetett gyorsan orvosolni, így ezzel kellett gazdálkodniuk. 

A Q3-ban viszont már nem is tudott kihajtani a pályáról, de így is meglett a tizedik hely. A csapat aztán az időmérőt követően kicserélte a motort az autójában, amit még megúsztak rajtbüntetés nélkül, így a francia versenyző a futamot majd a tizedik helyről kezdheti meg.

Hogy mennyire jó időmérőt futott a gyengélkedő motorral Gasly, azt jól mutatja, hogy csapattársa, Danyiil Kvjat 1:16.2-es idővel csak a tizenhetedik lett, és még a Q1-ből sem sikerült továbbjutnia.

 

Williams (George Russell 12. hely - 1:15.698, Nicholas Latifi 15. hely - 1:16.544)

 

 

 

Azt követően, hogy a Stájer Nagydíjon esős körülmények között George Russell tizenkettedik lett, most száraz körülmények között is sikerült ezt az eredményt elérnie, ráadásul most csapattársa, Nicholas Latifi is bejutott a legjobb tizenöt közé, ezzel teljessé téve a két éve szenvedő Williams örömét.

Arra pedig a Williamsnél sem számíthattak, hogy Russell olyan jól fog szerepelni legerősebb pályáján, hogy egy Red Bullt is sikerül legyőzniük. 

Legfeljebb azért lehet egy picit csalódott a brit, hogy a Q2-ben nem sikerült megfutnia a Q1-es 1:15.585-ös idejét, amivel a tizenegyedik lehetett volna, de az 1:15.698-al is csak 19 századdal maradt le a Q3-ról, amilyen közel a legjobb tízhez a Williams a 2018-as Olasz Nagydíj óta nem került. 

Nagyon jó, és kellemes érzés, hogy nagy múltú brit istálló végre felfelé kezd előrelépni.

 

Vesztesek

 

Red Bull (Max Verstappen 7. hely - 1:14.817, Alexander Albon 13. hely - 1:15.715)

 

Ha a hétvégét megelőzően tíz embert megkérdezünk azzal kapcsolatban, hogy ki lehet a Magyar Nagydíjon a Mercedes első számú kihívója, akkor tíz ember kapásból a Red Bullt mondta volna. Az évnek még úgy vágott neki az osztrák alakulat, hogy 2013 után ismét a világbajnoki címért fognak küzdeni, azonban most a vb-álmok helyett tanácstalanság van úrrá a csapaton.

Miközben tavaly itt Max Verstappennel pole pozíciót szereztek, addig most a holland a nagyon nehezen kezelhető RB16-al, csak a hetedik helyet tudta megszerezni, azon a pályán, ahol nem a motorerő, hanem az autó aerodinamikája számít igazán. Nos, az időmérő után elmondhatjuk, a 2020-as Red Bullnak a motor a legerősebb része, nem pedig a négy világbajnoki címet is hozó karosszéria.

Ráadásul Verstappen a tavalyi körrekordot jelentő 1:14.572-es idejét sem tudta megfutni, amivel legalább a történelme egyik legnehezebb időszakát élő Ferrarikat meg tudta volna verni.

Az is jelzi, hogy a Red Bullnak most mennyire nem fekszik a magyar pálya, hogy Alexander Albon már a Q2-ben elvérzett úgy, hogy 54 ezreddel még George Russelltől is kikapott.

Ez nem az a teljesítmény, amit a csapat előzetesen elvárt, és akkor még nincs hozzátéve az, hogy pénteken a csapat az egyik joker lehetőségét is eljátszotta, hogy este is dolgozhassanak az autón...

 

Alfa Romeo (Antonio Giovinazzi 19. hely - 1:16.506, Kimi Räikkönen 20. hely - 1:16.614)

 

Miközben tavaly itt Kimi Räikkönennel sikerült bejutniuk a Q3-ba, most nemcsak, hogy rögtön a Q1-ben elvéreztek, de ráadásul az utolsó két helyen zárták a magyar kvalifikációt, ami az Alfa Romeo 2019-es visszatérésének legrosszabb eredménye.

Tavaly a finn versenyző 1:16.041-es időt futott a Q3-ban, most ettől a körtől a jobban szereplő Antonio Giovinazzi is közel fél másodperccel maradt el. 

Räikkönen egyébként soha nem végzett a Hungaroringen ilyen hátul időmérőn, és a Q1-ből is utoljára 2014-ben nem jutott tovább (akkor 17. lett).

 

Képek: Formula1.com, Mercedes-AMG F1 (Twitter), Williams Racing (Twitter)

Autosport Racing

Friss topikok

Címkék

70. Évforduló Nagydíj (10) Abu Dhabi Nagydíj (4) Alexander Albon (59) Alfa Romeo (19) AlphaTauri (20) Amerikai Nagydíj (3) Antonio Giovinazzi (14) Artem Markelov (3) ART Grand Pirx (5) Aston Martin (1) Ausztrál Nagydíj (1) Azeri Nagydíj (5) Bahreini Nagydíj (2) Baku (4) Baumgartner Zsolt (1) Belga Nagydíj (11) Beszámoló (3) Brazil Nagydíj (6) Brit Nagydíj (13) Callum Ilott (31) Carlin (2) Carlos Sainz (46) Charles Leclerc (80) Christian Lundgaard (21) DAMS (4) Daniel Ricciardo (41) Danyiil Kvjat (14) Dan Ticktum (21) Eifel Nagydíj (3) Elemzés (1) Emilia Romagna Nagydíj (1) Értékelő (4) Esteban Ocon (24) Felipe Drugovich (10) Felipe Massa (2) Felvezetés (2) Fernando Alonso (3) Ferrari (23) Főfutam (7) Forma-1 (107) Forma-2 (37) Francia Nagydíj (4) Futam (16) George Russell (37) Gondolatok (1) Guanyu Zhou (16) Haas (21) Hamilton (1) Hitech Grand Pirx (6) Holland Nagydíj (1) Honda (3) Időmérő edzés (36) Jackes Hughes (1) Jack Aitken (6) Jakes Hughes (1) Japán Nagydíj (5) Jehan Daruvala (6) Jenson Button (1) Jüri Vips (9) Kanadai Nagydíj (4) Kevin Magnussen (13) Kibeszélő (1) Kimi Räikkönen (29) Kínai Nagydíj (1) koronavírus (1) Lance Stroll (37) Lando Norris (41) Leclerc (1) Lewis Hamilton (110) Liam Lawson (1) Louis Deletraz (8) Luca Ghiotto (11) Magyar Nagydíj (19) Marcus Armstrong (10) Marino Sato (2) Max Verstappen (99) McLaren (42) Mercedes (95) Mexikói Nagydíj (5) Michael Schuamcher (3) Mick Schumacher (31) Monaco (2) Monacói Nagydíj (2) MP Motorsport (4) Mugello (3) Német Nagydíj (2) Nicholas Latifi (12) Nico Hülkenberg (25) Nico Rosberg (2) Nikita Mazepin (15) Nobuharu Matsushita (4) Olasz Nagydíj (12) Orosz Nagydíj (8) Osztrák Nagydíj (6) Pierre Gasly (48) Pirelli (2) Portugál Nagydíj (1) Prema Racing (9) RaceCoffee (6) Racing Point (45) Red Bull (86) Renault (41) Robert Kubica (3) Robert Shwartzman (28) Romain Grosjean (19) Roy Nissany (8) Saját vélemény (4) Scuderia Ferrari (59) Sean Gelael (2) Sebastian Vettel (86) Sergio Perez (35) Spanyol Nagydíj (14) sprintfutam (7) Stájer Nagydíj (8) statisztikák (3) szabadedzés (19) Szingapúri Nagydíj (3) Teszt (5) The Next Generation (6) Toro Rosso (12) Toszkán Nagydíj (6) Uni-Virtuosi (5) Valtteri Bottas (93) Vettel (2) Vietnámi Nagydíj (1) What iF1 (2) Williams (21) Yuki Tsunoda (21) Címkefelhő
süti beállítások módosítása